A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 066
73 561
113
Miért is?
Az Embraer helyzete u.olyan bizonytalan mint egy hónappal ezelőtt volt. Majd ha bejelentik hogy végül kivel áll össze akkor fog ez a bizonytalanság megszűnni.
Mindenesetre ha a Kínát választják akkor a commercial üzletáguk lehet hogy megmenekül de a KC390 nek az lenne a vég.
A KC390 tele van USA eredetű alkatrészekkel amiket 100% hogy azonnal letiltanának egy Kínai eredetű katonai szállítógépről.

Ezt se igazán értem miből vezetted le?
Miért kéne C130 ast venni?
Tudsz valami súlyos politikai nyomásról?
Ha marad a 75 milliárdos keret akkor tutira csak valami C295 vagy C27 lesz a dologból.

Az AV megvételét nem igazán tudom hova tenni mert ūzletileg 100% bukás.
Fogalmam sincs miért erősítené ez a tranzakció az Airbus kapcsolatokat? Azért mert gyártanak az Airbusnak is?
Ennyi erővel erősíti a Brazil és az Olasz kapcsolatokat is.

A repülőgépek iránt igény visszaesett 1-2 évre... de elbocsátás helyett a szakszervezet még kiharcolta a csökkentett munkaidőt az Embraernél. A konkurencia Bombardier viszont most jelentette be hogy elküld 2500 embert, azaz ők úgy számolnak, tartósan visszaesik az igény a kisebb gépekre is.

Viszonylag sok lett az amerikai kongresszus által jóváhagyott igény az araboktól, Egyiptomból stb. A bolgár F-16 duplázási szándéknak is furcsa az időzítése.

Úgy tűnik a KC390 nem lesz nagy széria, a Spartanból sem fognak már több százat eladni...

Az Aeronál csak az Airbusnak gyártok dolgok (A220, A320NEO, A350 stb) jelenhetnek hosszútávon állandó bevételt. Gondolom, csak súgtak egy kicsit az Airbustól hogy mi a tervük, fognak -e még rendelni ezt-azt az Aerotól esetleg, ami miatt érdemes megvenni a céget... mert az L39 nem tűnik akkora üzletnek.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Gondolom, csak súgtak egy kicsit az Airbustól hogy mi a tervük, fognak -e még rendelni ezt-azt az Aerotól esetleg, ami miatt érdemes megvenni a céget...
Hát ez nagyon furcsa lenne mert a nagy repülőgépgyárak rendesen tendereztetik a szóba jöhető kisebb részegység gyártó cégeket és ebben az iparágban is azok kapják a munkát akik a leg olcsóbb ajánlatot adják. Az AV-nak szerintem senki nem fogja garantálni előre évekre hogy több munkát fog kapni az Airbustól.
Természetesen lehetnek politikai megfontolások az egyes munkák elnyerése kapcsán. Ilyen volt az AV-nak a Sikorsky Black Hawk kabin gyártási projekt, aztán mikor Bell helikoptert választott a Cseh hadsereg akkor nem meglepő módon elvették a gyártást az AV-tól.
Van ilyen de civil repülőgép vonalon durva árverseny van. Ott tutira nem fér bele ilyesmi.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 376
7 860
113
Most, hogy O. V. miniszterelnök úr a fehéroroszoknál volt, eszembe jutott, hogy annak idején fel lett téve, egy 4x4-es, szerintem olyan NSM kategória, Kajmán nevezetű járgány. Írták is a fórumban, hogy egy erősebb motorral nem lenne egy rossz járgány. Ha jól rémlik, 2 féle motorral kínálják, tudom ,hogy a 4x4-ek terén úgy néz ki ,hogy a török vonalon vagyunk, csak azért kérdezem, mert nekem kimondottan tetszett az a járgány. Esetleg el tudnátok- e képzelni ? Mert gondolom még kedvezőbb áron vannak mint a török 4x4-ek. Tudom, hogy állítólag lesz valamikor Yalcin meg NSM.
Nem is tudom. Így ránézésre terepen biztosan megverné a yalcint. Páncélozottságban a yalcin lehet hogy jobb. Ússzóképes. Sztem itthon is elférne. Alapkiépítésben 4 lövész, sofőr, parancsnok plusz torony lövész. Egyébként tényleg jópofa járgány lett :) érdemes megnézni a videókat róla. A 170 es lovas motor az ami gyenge lehet benne. Elvileg szerelik a belarusok jóval erősebb motorral is.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 276
14 185
113
Meglepődnél milyen triviális faszságokban is ő hozza a döntéseket...
Mindha nem dolgozatl volna hierarchiaba /pedig de./

Triviális faszságokban elhiszem. Mert az kit érdekel.
Szittya szerinted meg egy miniszter nem politikus hanem katona?
Ne gondoljuk már azt, hogy több ezer milliárd forint sorsáról a Benkő dönt egymaga!
Hogy a politikai és a gazdasági tényezők nem szólnak bele a döntésbe.

Akkor szerintetek a török vas a legjobb ár/érték arányban és ott nem a politika döntött ha veszünk.
Vagy a BMW vagy az Airbus véletlenül települ Magyarországra. És ebben nincs politika.
Azt, hogy végsősoron adja hozzá a nevét?
Ahoz is adta mint vezérezredes amikor züllött a honvédség, szinte minden szintű fejlesztés nélkül.
És még külszolgálatban sem volt még a normál felszerelés. o_O
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Wilson
K

kamm

Guest
Nem is tudom. Így ránézésre terepen biztosan megverné a yalcint. Páncélozottságban a yalcin lehet hogy jobb. Ússzóképes. Sztem itthon is elférne. Alapkiépítésben 4 lövész, sofőr, parancsnok plusz torony lövész. Egyébként tényleg jópofa járgány lett :) érdemes megnézni a videókat róla. A 170 es lovas motor az ami gyenge lehet benne. Elvileg szerelik a belarusok jóval erősebb motorral is.

Meg a minosege valoszinuleg meg rosszabb, mint a torokoke, pedig... bordzsekit Isztambulbol, ez egy fogalom volt a komenista eraban. :D
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 870
91 386
113
Hát ez nagyon furcsa lenne mert a nagy repülőgépgyárak rendesen tendereztetik a szóba jöhető kisebb részegység gyártó cégeket és ebben az iparágban is azok kapják a munkát akik a leg olcsóbb ajánlatot adják. Az AV-nak szerintem senki nem fogja garantálni előre évekre hogy több munkát fog kapni az Airbustól.
Természetesen lehetnek politikai megfontolások az egyes munkák elnyerése kapcsán. Ilyen volt az AV-nak a Sikorsky Black Hawk kabin gyártási projekt, aztán mikor Bell helikoptert választott a Cseh hadsereg akkor nem meglepő módon elvették a gyártást az AV-tól.
Van ilyen de civil repülőgép vonalon durva árverseny van. Ott tutira nem fér bele ilyesmi.
Azért a versenyszférában is sokat számítanak a kaocsolatok. Egyrészt a nagy cégek a xart is kitapossák a beszállítókból, hogy 50 centtel olcsóbb legyen egy alkatrész, másrészt vannak csókos beszállítók, szolgáltatók is, akik érdekes módon mindig körön belül maradnak, nem tudnak olyan drágák vagy hülyék lenni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
K

kamm

Guest
Szerintem normálisabban tudnak hegeszteni mint a törökök.

Hat... annal azert egy kicsit tobbet varunk ma mar el. :)

Azért így elsőre ne nézzük már le.

Nem lenezes, egyszeruen mindenkinek eleg rosszak a tapasztalatai a keleti gyartasu cuccok minoseget illetoen, raadasul ez egy kvazi komenista orszag a mai napig. No meg nezd meg ezt a designt - nem csodalom, hogy elefantcsontparti rendorsegi jarmu:

Belarus_Caiman_4x4_armored_for_Gendarmerie_of_Cote_Ivoire_ShieldAfrica_2019_925_001.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 976
113
Hat... annal azert egy kicsit tobbet varunk ma mar el. :)



Nem lenezes, egyszeruen mindenkinek eleg rosszak a tapasztalatai a keleti gyartasu cuccok minoseget illetoen, raadasul ez egy kvazi komenista orszag a mai napig. No meg nezd meg ezt a designt - nem csodalom, hogy elefantcsontparti rendorsegi jarmu:

Belarus_Caiman_4x4_armored_for_Gendarmerie_of_Cote_Ivoire_ShieldAfrica_2019_925_001.jpg
Felderitőnek,gerillás vidéken járőrkocsinak,IPTR hordozónak elmegy.
Occsó Fennec
 
K

kamm

Guest
Felderitőnek,gerillás vidéken járőrkocsinak,IPTR hordozónak elmegy.
Occsó Fennec

Azokbol kb hany kell osszesen?
Ujabb platform, ujabb problemak, ujabb szerelogarda-trening, ujabb szerszamok, ujabb spare alkatreszek mindenhova, ahol szolgalna stb.
Hacsak nem kell ezekbol rengeteg, akkor sokkal dragabb lenne a vegen, mintha a kerekes IFV-bol lenne olcsobb kivitel (plane, ha az meg mondjuk a lancossal kozos platformbol van.)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 976
113
Azokbol kb hany kell osszesen?
Ujabb platform, ujabb problemak, ujabb szerelogarda-trening, ujabb szerszamok, ujabb spare alkatreszek mindenhova, ahol szolgalna stb.
Hacsak nem kell ezekbol rengeteg, akkor sokkal dragabb lenne a vegen, mintha a kerekes IFV-bol lenne olcsobb kivitel (plane, ha az meg mondjuk a lancossal kozos platformbol van.)
Kellenek kisebb járművek is egy seregnek.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
399
1 332
93
Ha mondjuk a Puma lenne a választott ifv-je a seregnek, és gondot okozna a speciális verziók hiánya, akár ezzel is meg lehetne oldani:
PMMC G5, az FFG-nek már így is vásárlói vagyunk a Leopard csomag kapcsán.
https://www.ffg-flensburg.de/en/light-vehicle-systems/pmmc-g5/
https://below-the-turret-ring.blogspot.com/2015/06/pmmc-g5-ultimate-m113.html
Tudom, hogy valójában egy megdicsőült M113 annak minden hibájával, illetve, hogy kis darabszám mellett az üzemeltetés költségben és szervezésben is problémás, de valahogy tetszik. Ez az én Kfir-em. ;)
13412979_10206573750719351_3865692304085470164_n-1.jpg
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 223
119 884
113
Triviális faszságokban elhiszem. Mert az kit érdekel.
Szittya szerinted meg egy miniszter nem politikus hanem katona?
Ne gondoljuk már azt, hogy több ezer milliárd forint sorsáról a Benkő dönt egymaga!
Hogy a politikai és a gazdasági tényezők nem szólnak bele a döntésbe.

Akkor szerintetek a török vas a legjobb ár/érték arányban és ott nem a politika döntött ha veszünk.
Vagy a BMW vagy az Airbus véletlenül települ Magyarországra. És ebben nincs politika.
Azt, hogy végsősoron adja hozzá a nevét?
Ahoz is adta mint vezérezredes amikor züllött a honvédség, szinte minden szintű fejlesztés nélkül.
És még külszolgálatban sem volt még a normál felszerelés. o_O
Nem ezermilliárdos döntéseket hoz, de több tízmilliárdos (akár párszáz is) hosszú távon ami a saját szakmai területén kívül esik és kurvára nem neki kéne meghozni, illetve a költségvetés elosztásában is olyan döntéshozatali joga van amit nem feltétlen egyszemélyben kéne gyakorolnia...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 223
119 884
113
Ha mondjuk a Puma lenne a választott ifv-je a seregnek, és gondot okozna a speciális verziók hiánya, akár ezzel is meg lehetne oldani:
PMMC G5, az FFG-nek már így is vásárlói vagyunk a Leopard csomag kapcsán.
https://www.ffg-flensburg.de/en/light-vehicle-systems/pmmc-g5/
https://below-the-turret-ring.blogspot.com/2015/06/pmmc-g5-ultimate-m113.html
Tudom, hogy valójában egy megdicsőült M113 annak minden hibájával, illetve, hogy kis darabszám mellett az üzemeltetés költségben és szervezésben is problémás, de valahogy tetszik. Ez az én Kfir-em. ;)
13412979_10206573750719351_3865692304085470164_n-1.jpg
Mindenki maga választja ki a saját drogját :D
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
Szerintem normálisabban tudnak hegeszteni mint a törökök. Azért így elsőre ne nézzük már le.
Hát gyönyörű gép! Gondolom a minőseggel sem lehet gond. Veszik is mint a cukrot! Ülj bele te! Legközelebb szetnezhetnel az afriakai kontinens fejlesztesei között mint lehetseges alternatíva.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 976
113
Hát gyönyörű gép! Gondolom a minőseggel sem lehet gond. Veszik is mint a cukrot! Ülj bele te! Legközelebb szetnezhetnel az afriakai kontinens fejlesztesei között mint lehetseges alternatíva.
Nem minden hadsereg pénzes.De amig tömeghadseregek voltak,a gazdag országiknak is kellettek olcsobb tömegtipusok.Fekete Afrikában meg se megvenni,se üzemeltetni nem tudnának egy kifinomult,drága csúcsgépet-és nincs is rá szükségük.
 
W

Wilson

Guest
Ha mondjuk a Puma lenne a választott ifv-je a seregnek, és gondot okozna a speciális verziók hiánya, akár ezzel is meg lehetne oldani:
PMMC G5, az FFG-nek már így is vásárlói vagyunk a Leopard csomag kapcsán.
https://www.ffg-flensburg.de/en/light-vehicle-systems/pmmc-g5/
https://below-the-turret-ring.blogspot.com/2015/06/pmmc-g5-ultimate-m113.html
Tudom, hogy valójában egy megdicsőült M113 annak minden hibájával, illetve, hogy kis darabszám mellett az üzemeltetés költségben és szervezésben is problémás, de valahogy tetszik. Ez az én Kfir-em. ;)
13412979_10206573750719351_3865692304085470164_n-1.jpg

Végül is bozótnégereket kergetni valahol Suriname-ban tökéletes:):):).Sok országban ennél nem kell több.