F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 514
113
Qatar's F-15QA Eagle...
https%3A%2F%2Fapi.thedrive.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F06%2F536f.jpg%3Fquality%3D85


 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
106561163_3768284233198083_3509166758505327991_o.jpg

105384841_3768285389864634_6411921857673419336_o.jpg

106218316_3768285669864606_2304238998894839346_o.jpg

106172240_3768286146531225_3528615531631077233_o.jpg


Amióta az F110GE129-es beköltözött az F-15-ös sárkányába, az utánégető lángja is jóval markánsabb lett. Ilyen látványos utánégetést az F-16C block 50-esekben nem nagyon láthattunk, pedig elviekben ez ugyanaz a hajtómű.
Hacsak ez nem annak következménye, hogy ma már csak az F110GE129C-t gyártják, az F-15-ösökbe és 16-osokba egyaránt, márpedig ezen valamit mókoltak az utánégetővel (is).
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 841
113
106561163_3768284233198083_3509166758505327991_o.jpg

105384841_3768285389864634_6411921857673419336_o.jpg

106218316_3768285669864606_2304238998894839346_o.jpg

106172240_3768286146531225_3528615531631077233_o.jpg


Amióta az F110GE129-es beköltözött az F-15-ös sárkányába, az utánégető lángja is jóval markánsabb lett. Ilyen látványos utánégetést az F-16C block 50-esekben nem nagyon láthattunk, pedig elviekben ez ugyanaz a hajtómű.
Hacsak ez nem annak következménye, hogy ma már csak az F110GE129C-t gyártják, az F-15-ösökbe és 16-osokba egyaránt, márpedig ezen valamit mókoltak az utánégetővel (is).

Az első képen úgy néz ki mint valami állapotos repülő tehén.Olyan csúnya lett mint a púpos F-16.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
106561163_3768284233198083_3509166758505327991_o.jpg

105384841_3768285389864634_6411921857673419336_o.jpg

106218316_3768285669864606_2304238998894839346_o.jpg

106172240_3768286146531225_3528615531631077233_o.jpg


Amióta az F110GE129-es beköltözött az F-15-ös sárkányába, az utánégető lángja is jóval markánsabb lett. Ilyen látványos utánégetést az F-16C block 50-esekben nem nagyon láthattunk, pedig elviekben ez ugyanaz a hajtómű.
Hacsak ez nem annak következménye, hogy ma már csak az F110GE129C-t gyártják, az F-15-ösökbe és 16-osokba egyaránt, márpedig ezen valamit mókoltak az utánégetővel (is).
Hiába ugyanaz a hajtómű, az F-16-nak fix szívócsatornája van az F-15-ön meg mozgó, vezérelt a szívócsatorna belépő keresztmetszete. Így a 15-ön mindig sokkal közelebb van a hajtóműhöz vezetett levegő mennyisége (és így nyomása is) a számított ideális értékhez mint a 16-on, ahol csak egyetlen sebesség és magasságtartományban lehet ezt elérni (ill. kismértékben lehet ezt más módszerekkel befolyásolni, de egy vezérelt szívócsatorna képességeit nem lehet ezekkel elérni).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Hiába ugyanaz a hajtómű, az F-16-nak fix szívócsatornája van az F-15-ön meg mozgó, vezérelt a szívócsatorna belépő keresztmetszete. Így a 15-ön mindig sokkal közelebb van a hajtóműhöz vezetett levegő mennyisége (és így nyomása is) a számított ideális értékhez mint a 16-on, ahol csak egyetlen sebesség és magasságtartományban lehet ezt elérni (ill. kismértékben lehet ezt más módszerekkel befolyásolni, de egy vezérelt szívócsatorna képességeit nem lehet ezekkel elérni).
Ez igaz és ennek ellenkezője is. Ugyanis hangsebesség alatt a szögletes szívócsatorna áramlási ellenállásai nagyobbak, így a fojtó hatása is.
Bár aki már jó alaposan belenézett az F-15-ös szívócsatornájába, az látja, hogy mozgatható vezérlés ide, szögletes belépő keresztmetszet oda, az átmeneti idommal bizony sokat tököltek a tervezők, míg a megfelelő profilt megkapták.