Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 962
113
Van egy meghekkelt Panasonic GH1 kamerám, ami gyári szoftverrel nem használta ki fullosan a hardver lehetőségeit. Olcsóbb volt szoftveresen korlátozni a kêpességeit, mint külön gyengébb hardvert fejleszteni és gyártani.
Ez gyakran van így. A piac szegmentációja (pl. belépőszinten kevesebb funkciót várnak el a felhasználók, mert többségük összezavarja a sok lehetőség, neked viszont egy lehetőség budget jobb kameráát venni, és firmware upgradelni), vagy régiós szabályozások megkövetelhetik (pl. EU-ban nem profi videóeszközzel tilos 30 percet meghaladó hosszú videót készíteni, ezért a kamerák 29:59-nél leállnak. Valami EUs szabályozás a piac szegmentálására). Simán lehet drágább több alkatrészt, gyártósort csinálni.

Szerintem nem lenne feltétlen gond a BMW megoldásával, amennyiben nem szokás szerint a pofátlan lehúzásról szólna. Ha nem feláras bekerüléskor a funkció, akkor okés lehet. Ha szükség van szerver backendre, akkor okés lehet. Az Apple car-play-ért is 80€/évet kérnek, ami szerintem butaság ugyan, de tény, hogy kell szoftver karbantartani. Az zavar, hogy olyan felárat kérnek eleve, amiből ezt ki kéne tudják gazdálkodni.

Amúgy téli hónapokban lemondom az ülésfűtés előfizetést? Én utálom amúgy az összes ilyen előfizetzésés szart, és arra mennek, hogy elfelejted lemondani. Valami kell, megveszem/kibérlem határozott időre előre, és kész. Határozatlan idejű bérlés sem ellenemre való, de ne kelljen még egy regisztráció, előfizetés, könyvelési tétel még a fogpiszkálóra is. Így is annyi ilyen szart kell már nyilvántartanom, hogy gyakorlatilag havi 2 nap elmegy ezek ellenőrzése, fizetése, könyvelésére. A modern világ csodája, hogy a villamoson utazva is befizetheted a gázszámlát! És még 61 különféle számlát kapsz, amit külön kell intézz, de a kanapén is megteheted pihenés közben! (helyett valójában). Ezért nem tartom jó ötletnek ezt. Ha kell az ülésfűtés, és 300 rongyot kérnek érte (mert csak a félb-őr ülésben van, meg mozgatható deréktámaszt is kell vegyél akkor, stb... épp amiatt, hogy a gyártásracionalizálás miatt ne a kombinációk Descartes szorzatát kelljen támogatni. Ezért találták ki, mert egyfélét gyárthatnak, de a Descartes szorzatért kérhetnek pénzt...), akkor eldöntöm, hogy megér-e annyit a kocsi várható nálam töltött élettartalmára amortizálva, és ki tudom-e fizetni. Ennek látom értelmét. Ha lízingelem/hitelre veszem, akkor is havidíjas gyakorlatilag, de csak egy számlát kapok, egy tételre, előre kiszámítva, fix időre, stb, nem kell többet istápolni a dolgot.

Ez amúgy régebben is megvolt, kicsit kevésbé aprólékosan. Nekem pl. a kocsiban a tempomathoz minden megvan, csak a kezelőszerveket nem szerelték be. Mivel már öregecske az autó, van bontva kezelőszerv fillérekért. Azért gyártották így, mert drágább lett volna többféle alkatrész kombinációval, azok kompatibilitási listájával (nem csak gyártani, de támogatni az eladott autókat). Van elég különbség az autókban egy modellen belül kiépítés szerint enélkül is, próbálnak egyszerűsíteni ahol tudnak.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
358
556
93
Ma vezetek haza: Astóriától a Károly kőrúton a Deaák tér felé a belső sávban, kb. mindenki araszol, a külsőből egy kis szállító indexel be, beengedem magam elé, addigra már pont a Dohány utca saroknál járunk, amit az ugyanazzal a lendülettel be is vesz, persze a tőlem jobbra lévő kerékpárnak már esélye sincs lereagálni és neki megy. Szerencsére nem lett semmi baja, a kisteher meg se állt ment a dohányutcába, a kerékpáros csak nézett .... agyhalál.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 962
113
Itt tartunk ma fejben egyeseknél...
Mire gondolsz? Hogy kifordul a 70-es forgalomba elsőbbséget nem megadva, majd büntetőfékezni, és neki áll feljebb? Vagy hogy az embert megpróbálja elütni? A másik is egy zseni, hogy leáll ezzel a faszkalappal. Az enm világos, hogy a tükör tört-e előbb le, vagy előbb megpróbálta-e elütni?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 962
113
És a kommentek jelentős része szerint jogos az önbíráskodás. Komolyan lassan beszerzek egy vascsövet, és egy kalasnyikovot a kocsimba.
De milyen önbíráskodás? A kamerás teljesen kretén volt. Megérdemelt volna egy pofont, hogy őszinte legyen.

- kihajt elsőbbséget nem megadva
- büntetőfékez ("akkor ne lassíts!" mondja a narrátor hölgy)
- dudál, miután ő volt a hülye
- másik paprikajancsi odamegy, kicsit szájkaratézik ("gyere, szájjááááákíí")
- kis híján elsodorja be a forgalomba!
- kicsivel ezután a tükör már törött. Nekem továbbra sem világos mikor tört el.

A másik is egy pöcs volt, de Zoli, a kamerás helyében én tuti nem küldtem volna be ezt a videót, csak ha ország-világ előtt hülyét akarnék csinálni magamból. Tipikus small dick energy...
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Megérdemelt volna egy pofont, hogy őszinte legyen.
Igen ezt hívják önbíráskodásnak. BTKs tétel
- kihajt elsőbbséget nem megadva
Amúgy ezt honnan tudjuk? De legyen, kb napi szinten van ilyen. Akkor mindig a dudára kell tenyerelni?
- büntetőfékez ("akkor ne lassíts!" mondja a narrátor hölgy)
Nem gyorsít rá. Nem szép tőle, Zoli egy farok. De ez nem bűntetőfékezés
- dudál, miután ő volt a hülye
Miután a másik elkezd bemenni elé. Zoli is érdemelne egy dühkezelési ranfolyamot de:
- másik paprikajancsi odamegy, kicsit szájkaratézik ("gyere, szájjááááákíí")
Életveszélyes fenyegetésnek hívják BTKs cselekedet. Nem szokták a zsernyákok szeretni.
- kis híján elsodorja be a forgalomba!
Ezt meg menekülésnek az életveszélyes szituból. Ilyenkor a bíró meglehetősen önvédelemnek fogja látni.
- kicsivel ezután a tükör már törött. Nekem továbbra
Hallani a videóban, utána indul el Zoli. Ezt meg garázdaságnak hívják. Szintén BTKs cselekmény
A másik is egy pöcs volt, de Zoli, a kamerás helyében én tuti nem küldtem volna be ezt a videót, csak ha ország-világ előtt hülyét akarnék csinálni magamból.
Én se, besétáltam volna a legközelebbi rendőrőrsre feljelentést tenni. Aztán agresszív tahó meg ment volna a hűvösre.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 962
113
Igen ezt hívják önbíráskodásnak. BTKs tétel

Amúgy ezt honnan tudjuk? De legyen, kb napi szinten van ilyen. Akkor mindig a dudára kell tenyerelni?

Nem gyorsít rá. Nem szép tőle, Zoli egy farok. De ez nem bűntetőfékezés

Miután a másik elkezd bemenni elé. Zoli is érdemelne egy dühkezelési ranfolyamot de:

Életveszélyes fenyegetésnek hívják BTKs cselekedet. Nem szokták a zsernyákok szeretni.

Ezt meg menekülésnek az életveszélyes szituból. Ilyenkor a bíró meglehetősen önvédelemnek fogja látni.

Hallani a videóban, utána indul el Zoli. Ezt meg garázdaságnak hívják. Szintén BTKs cselekmény

Én se, besétáltam volna a legközelebbi rendőrőrsre feljelentést tenni. Aztán agresszív tahó meg ment volna a hűvösre.
Hát megnézném a tárgyalást, nem vagyok ezen videó alapján meggyőződve, hogy ez úgy van, ahogy leírod. Feljelentéssel fenyegetőzött, nem pedig életveszélyesen... Csak a garázdaság áll meg szerintem.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 765
14 712
113
Szerintem közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény alapesete (3 évig) az első kiugrálós majomnak, a másiknak meg közúti veszélyeztetés alapesete (szintén 3 évig) mert majdnem elsodorja + büntetőfékezésért.

Ha annyi eszük van hogy ahelyett hogy lapítanak inkább feltöltik a netre majd remélem eljárkálnak tárgyalásokra aztán mindkét majom kap egy pénzbüntit vagy egy felfüggesztettet. Igazság szerint egy éves járművezetéstől eltiltás is nevelő hatású lenne.

Önbíráskodás egyébkénz itt sehol nincs, mert az nagyon más tényállás (az a - akár jogos - vagyoni követés önhatalmú ‘behajtása’).
 
M

molnibalage

Guest
De milyen önbíráskodás? A kamerás teljesen kretén volt. Megérdemelt volna egy pofont, hogy őszinte legyen.

- kihajt elsőbbséget nem megadva
- büntetőfékez ("akkor ne lassíts!" mondja a narrátor hölgy)
- dudál, miután ő volt a hülye
- másik paprikajancsi odamegy, kicsit szájkaratézik ("gyere, szájjááááákíí")
- kis híján elsodorja be a forgalomba!
- kicsivel ezután a tükör már törött. Nekem továbbra sem világos mikor tört el.

A másik is egy pöcs volt, de Zoli, a kamerás helyében én tuti nem küldtem volna be ezt a videót, csak ha ország-világ előtt hülyét akarnék csinálni magamból. Tipikus small dick energy...
Nem büntetőfékezett- A hibáját elismerte, erre ez meg verekedni akar.
Nálam is volt, hogy autós majdnem elcsapott, de feltette a kezét, hogy ő volt a hülye. Mondtam ok, és mentünk a dolgunkra. Ez meg nekiállna verekedni.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
358
556
93
Apropó, ha jól emlékszem ott a felüljárón 50-el lehet menni. Szóval tábla szerint csak a kereszteződéstől mehetne 70-el. Meg ha gyorsan jön az ember, akkor főleg nem a belső sávba kellene azt megtenni. Persze akkor se kellene kijönni a másik elé. De simán el tudom képzelni, hogy aki hátulról jött, az már 90-el hozta a kanyart, önmagának azt mondva, hogy a hungárián 70-el jövők közé 90-el könnyebben be tud sorolni. ( miután az M3 bevezetőt végig araszolta / előzgette )
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200707-kerekparuthalozat-fejlesztesek.html
"Egyre sűrűbben szövi be az országot a kerékpárutak hálózata, építésükre és fejlesztésükre az elmúlt hat évben kétszázmilliárd forintot költöttek hazai és uniós forrásokból."

Meh...
p772d69dff4d9888a3f57bb390f95a3b5.jpg

image.aspx

kerekparutkormend_0.jpg

god-kirandulas-biciklivel-02.jpg

9geqQfa7UFka1xsUFtCknYQAmsjTAoYNqG5BD8faNMdnR5Ni-I680uIEhlFwxeGXvgnqexyJDJb62fuEBu5lw-d3njyo5LvW


És akkor még az út szélére felfestett, vagy kis forgalmú utak simán bringaútnak minősítését nem is emlegetem.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed