Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
A hajó motor a sarkos példa. Ha a nyomaték lenne a meghatározó, akkor egy 6200 Nm maximális nyomatékú hajomotor jobb lenne, mint Liebherr V12. Csakhogy annak teljesítménye kb. 250 KW csak! Pedig hatalmas nyomaték, haromszorosa a Puma 800 KW-os motorjának. Mégsem vinné fel semmilyen emelkedőn a 200 KW a 43 tonnás Pumat. Tehát mégiscsak a teljesítmény számít.
Amire gondolsz azt egy jó erőátvitel biztosítja. Ha rugalmas, nyomatékos a motor akkor egyszerűbben, ha nem akkor több fokozattal.
Most vegulos a lassu es gyors jaratu dizelmotorokrol beszeltek? Szerintem nem veletlen hogy a vilagon mimdenhol a lassujaratu dizel az elterjedt. Gyorsjaratu dizel motorja lehet konnyebb azonos cc eseten de joval tobb uzemanyagot igenyel a tobb uzemamyag elegetese reven nagyobb vagy hatekonyabb hutest. Tehat uzemamyag tobletet es hutoviz es huto egyseg tobbletet igenyel... Sok egyeb mellett ugye a meghibasodasi faktor karbantartas igeny stb... Akkor lehet a benzin jobb biztosabb kiforrottabb valasztas lenne... Tehat ami suy meg van sporolva a kissebb tomegu gyorsjaratu dizelmotor eseten annak egy jo resze mashol elveszik.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
A hajó motor a sarkos példa. Ha a nyomaték lenne a meghatározó, akkor egy 6200 Nm maximális nyomatékú hajomotor jobb lenne, mint Liebherr V12. Csakhogy annak teljesítménye kb. 250 KW csak! Pedig hatalmas nyomaték, haromszorosa a Puma 800 KW-os motorjának. Mégsem vinné fel semmilyen emelkedőn a 200 KW a 43 tonnás Pumat. Tehát mégiscsak a teljesítmény számít.
Amire gondolsz azt egy jó erőátvitel biztosítja. Ha rugalmas, nyomatékos a motor akkor egyszerűbben, ha nem akkor több fokozattal.
De,felvinné.Csak lassan.
A hajómotor azért olyan,mert oda olyan kell.Egy sportos személyautóba meg teljesen másmilyen.Egy terepjáró személyautóba meg megint másmilyen az ideális.Mert a terepjárás sokkal rugalmasabb,"húzósabb" motort igényel,mint a közút.Ez a járműkategória méretének növekedésével fokozottan jelendkezik.
A Lynx és Puma motorra leképezve a dolgot.
Ugyanolyan tömegnél a Puma egy sik és jó úton fürgébb lesz,viszont rossz úton,terepen,hegymenetben a Lynx fogja otthagyni a Pumát.De igy papir alapján azt mondom,hogy ez még a Lynx nagyobb tömegénél is fentáll.Főleg,hogy ugyan az a Renk átvitel van mindkettőben(mondjuk alighanem áthangolva)
Amit az MTU technikábol old meg,azt a Liebherr erőből.Nehéz terepjáró járműhöz szerintem az utóbbi megközelités a jobb.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
De,felvinné.Csak lassan.
A hajómotor azért olyan,mert oda olyan kell.Egy sportos személyautóba meg teljesen másmilyen.Egy terepjáró személyautóba meg megint másmilyen az ideális.Mert a terepjárás sokkal rugalmasabb,"húzósabb" motort igényel,mint a közút.Ez a járműkategória méretének növekedésével fokozottan jelendkezik.
A Lynx és Puma motorra leképezve a dolgot.
Ugyanolyan tömegnél a Puma egy sik és jó úton sokkal fürgébb lesz,viszont rossz úton,terepen,hegymenetben a Lynx fogja otthagyni a Pumát.De igy papir alapján azt mondom,hogy ez még a Lynx nagyobb tömegénél is fentáll.Főleg,hogy ugyan az a Renk átvitel van mindkettőben(mondjuk alighanem áthangolva)
Amit az MTU technikábol old meg,azt a Liebherr erőből.Nehéz terepjáró járműhöz szerintem az utóbbi megközelités a jobb.
Igazabol probalkoztak repulogep csillagmotorral is hk ba a 2. Vh ba nem igazan valt be jobban ette a valtot mint a benzin. Most dizelbol csinalni benzinkarakterisztikaju motort... Nemtudom eddig senkinek sem jott be a hasonlo elgondolas. /repulogep motorokba alkalmazznak talan gyorsjaratu dizelt de az sem biztos./ mimdenesetre nem veletlen hogy a dizel az esetek 99% lassujaratu mig a benzin 99% ba gyorsjaratu. /legalabbis jarmuvekbe./ persze hogy konnyebb a sulya a gyorsjaratu motornak ebbe semmi meglepo sincs ossze kell vetni egy benzin es egy dizel motort /igazabol ebbe nincs semmi kunszt./ de szerintem is tobb hatramya van mint elonye ha nem igy lenne a civil picon mar reg egy ujjabb dizelforradalmat eltunk vona at... Es megjelennenek a dizeles sportkocsik is./na jo csonakmotorokbol vannak dizelek gyorsjaratu is a maaguk hatranyaval eggyutt...barhogy is egyszerusitik egy szezonba hozza kell nyulni hiaba volt szezon vegen felujitva./
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 156
7 938
113
Nyomaték rugalmasságnak hívják. A maximális nyomatékhoz tartozó és a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszám hányadosa. Igazad van a rugalmasabb motorral kevesebbet kell váltani, illetve kevesebb fokozat is elég lenne a váltóban. Csak amire reflektáltam az az eltérő motorepitesi filozófia miatt tapasztalt hatalmas nyomaték különbség oka volt, nem az eltérő nyomaték karakterisztika (rugalmasság).
Azt is oszehasonlithatjuk, csak kivágnak minket a topicbol.
Majd megvédelek....:hadonaszos:
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Nyomaték rugalmasságnak hívják. A maximális nyomatékhoz tartozó és a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszám hányadosa. Igazad van a rugalmasabb motorral kevesebbet kell váltani, illetve kevesebb fokozat is elég lenne a váltóban. Csak amire reflektáltam az az eltérő motorepitesi filozófia miatt tapasztalt hatalmas nyomaték különbség oka volt, nem az eltérő nyomaték karakterisztika (rugalmasság).
Azt is oszehasonlithatjuk, csak kivágnak minket a topicbol.

A topicból kivágást nem hiszem, mégiscsak műszaki dolog, több értelme van, mint mikor érvek nélkül szkanderoznak a semmin.

Ezért is magyaráztam a dolgot, de úgy gondolom képben vagy. Itt ami igazán gond, hogy a gép tömegéhez megfelelő nyomaték olyan 1800 rpm körül épül fel, ami a turbó lyuk miatt rögtön be is szakad. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy pörgetni kell a motort, ahhoz hogy legyen ereje, aztán megtorpanás, még tovább pörgetni, hogy elérjük a maximumot.
Nem véletlen, hogy tervezik a motor új változatát, aminek a tervek szerint sokkal simább és ami fontos, hogy sokkal magasabb értékkel kezdődő lenne a nyomatékgörbéje. Ha megnézed a mostani motor 500 Nm nyomatékot tud 1300 rpm körül, ami igencsak halovány míg az új változat 1000 Nm körül tudna már 1000 rpm-től. A mostani motorra is csak azért lehet rásütni, hogy a max. 2200 Nm, mert egy nagyon pici fordulatszám tartományban képes rá, de valójában 2000 Nm körül van konstans, ha eltekintünk a turbójuktól.
Meglátjuk mit sikerül kihozni a friss változatból.
Mondjuk az is érdekes, hogy a Renk HSWL 256-ot a gyártó 1070 lóerőig ajánlja az új motorra meg 1360 hp-t ad meg az MTU. Szóval ha motorcsere lesz akkor váltó is, ami szinte biztosan tömegnövekedést is jelent majd.
http://fighting-vehicles.com/wp-content/uploads/2017/03/HSWL-256-transmission.pdf
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
Lynx promo egy cseh oldalon.
https://www.armyweb.cz/clanek/bojove-vozidlo-pechoty-lynx-moznost-pro-acr

A német Rheinmetall cég szerint az új Lynx (Rys) lánctalpas járművek rendkívül gazdaságos, hatékony és jövőorientált megoldást jelentenek a katonaság számára. A harminc tonnás osztályba tartozó KF31 Lynx gyalogos harci járművet először 2016 júniusában mutatták be Párizsban az eurostattori kiállításon. A járműre első pillantásra ez a verzió még mindig hasonló volt a régi BVP Marderhez. A KF41 Lynx gyalogos harci jármű viszont egy teljesen új fejlesztés eredménye. Ezenkívül először jelentették meg a 2018-ban az Eurosatory kiállításon
Lynx-31.Rhein.jpg


Így a Lynx család jelenleg két súlykategóriában kapható. A KF31 módosítás 38 tonnát tesz ki, 3 személyzet és 6 légi személyzet elhelyezésére képes, a KF41 nagyobb, és akár 9 légi személyzet szállítására képes. A közel 15 tonnás konfigurálható súly esetén a KF41 módosítással lehetséges a 36-50 tonnás harci súlyú változatok.

Rheinmetall szerint a Lynx lánctalpas járművek rendkívül biztonságosak, alkalmazhatók különböző működési környezetekben, rendkívül mobilok és nagy hasznos tehertartalékkal rendelkeznek. Felsőbbséget biztosítanak a csatatéren, és minden típusú műveletre alkalmasak - a stabilizációs misszióktól a nagy intenzitású harcig az ország vagy a szövetség védelmében. A Lynx járműcsalád nagyszerű modularitása a demonstráció során jelentősen lenyűgözte az összes katonai szakértőt. Az Eurosatory 2018 kiállításon lehetővé vált, hogy a harci toronyval ellátott gyalogos harci járművet néhány órán belül torony nélküli parancsnokgé alakítsák át, ami a Rheinmetall által kifejlesztett moduloknak köszönhető.

Az egész Lynx családot számos hasonló részlet jellemzi, ami nemcsak a logisztikára, hanem a személyzet képzésére is pozitív hatással van. A katonai felszerelésekkel együtt a gyártó egyedi szolgáltatási csomagokat kínál a karbantartási és javítási képzéstől a technológiaátadásig.
Lynx-41.Rhein.jpg

A Lynx gépeket a teljesítmény, a túlélés, a mobilitás, a kezelés és a sokoldalúság meggyőző kombinációja jellemzi. Ugyanakkor egyrészt a jövőorientált technológiákat és koncepciókat használják, másrészt a korábban bevált technológiákat alkalmazzák, amelyek garantálják a műszaki kockázat jelentős csökkentését.

A KF41 verzió tartalmaz egy kivehető kivágó egységet a karosszéria tetőjén. Így például a harci teret fel lehet szerelni emelt tetővel, hogy nagyobb térfogatot lehessen létrehozni a nagyobb küldetési felszereléshez, vagy a belső tér nagyobb magasságát érjék el. Az, hogy milyen felszerelést vagy fegyvert fognak elhelyezni az adott verziókban, csak az ügyfelek és a felhasználók vágya határozza meg.

Az alapvető Lance harci tornyot 30 vagy 35 mm kaliberű automata ágyúval használják. Az ágyú páncélvédelem alatt újratölthető és különféle típusú lőszerek felhasználására tervezték, beleértve a programozhatókat is. Az ágyú vezetés közben nagy pontossággal képes célokat elérni, akár 3000 vagy 3500 m távolságig.

A Lance 2.0 torony a torony újabb generációja, amelyet a járművel kínálnak. Az ügyfél igényeitől függően különféle fegyverrendszereket használhat, például 50 mm-es kaliberű ágyúkat. A torony megtervezhető pilóta nélküli vagy két személyzettel - a parancsnokkal és a lövöldözővel - rendelkező személyzettel.

A fő fegyverzetnek 35 mm-es Wotan 35 ágyút kínálnak a Rheinmetall cég villamos hajtásával. Ez percenkénti 200 fordulatot biztosít és 35x228 mm-es lőszert használ. A Lance 2.0 Towernek mindkét oldalán egy küldetési modul van. Például a modulok tartalmazhatnak pár Rafael Spike LR2 rakétát 5000 méternél nagyobb távolsággal, felderítő drónokat vagy speciális elektronikus harci felszereléseket.
Wotan-35.Rhein.jpg

Folyt. Kövi.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
Lynx promo egy cseh oldalon.
https://www.armyweb.cz/clanek/bojove-vozidlo-pechoty-lynx-moznost-pro-acr

A német Rheinmetall cég szerint az új Lynx (Rys) lánctalpas járművek rendkívül gazdaságos, hatékony és jövőorientált megoldást jelentenek a katonaság számára. A harminc tonnás osztályba tartozó KF31 Lynx gyalogos harci járművet először 2016 júniusában mutatták be Párizsban az eurostattori kiállításon. A járműre első pillantásra ez a verzió még mindig hasonló volt a régi BVP Marderhez. A KF41 Lynx gyalogos harci jármű viszont egy teljesen új fejlesztés eredménye. Ezenkívül először jelentették meg a 2018-ban az Eurosatory kiállításon
Lynx-31.Rhein.jpg


Így a Lynx család jelenleg két súlykategóriában kapható. A KF31 módosítás 38 tonnát tesz ki, 3 személyzet és 6 légi személyzet elhelyezésére képes, a KF41 nagyobb, és akár 9 légi személyzet szállítására képes. A közel 15 tonnás konfigurálható súly esetén a KF41 módosítással lehetséges a 36-50 tonnás harci súlyú változatok.

Rheinmetall szerint a Lynx lánctalpas járművek rendkívül biztonságosak, alkalmazhatók különböző működési környezetekben, rendkívül mobilok és nagy hasznos tehertartalékkal rendelkeznek. Felsőbbséget biztosítanak a csatatéren, és minden típusú műveletre alkalmasak - a stabilizációs misszióktól a nagy intenzitású harcig az ország vagy a szövetség védelmében. A Lynx járműcsalád nagyszerű modularitása a demonstráció során jelentősen lenyűgözte az összes katonai szakértőt. Az Eurosatory 2018 kiállításon lehetővé vált, hogy a harci toronyval ellátott gyalogos harci járművet néhány órán belül torony nélküli parancsnokgé alakítsák át, ami a Rheinmetall által kifejlesztett moduloknak köszönhető.

Az egész Lynx családot számos hasonló részlet jellemzi, ami nemcsak a logisztikára, hanem a személyzet képzésére is pozitív hatással van. A katonai felszerelésekkel együtt a gyártó egyedi szolgáltatási csomagokat kínál a karbantartási és javítási képzéstől a technológiaátadásig.
Lynx-41.Rhein.jpg

A Lynx gépeket a teljesítmény, a túlélés, a mobilitás, a kezelés és a sokoldalúság meggyőző kombinációja jellemzi. Ugyanakkor egyrészt a jövőorientált technológiákat és koncepciókat használják, másrészt a korábban bevált technológiákat alkalmazzák, amelyek garantálják a műszaki kockázat jelentős csökkentését.

A KF41 verzió tartalmaz egy kivehető kivágó egységet a karosszéria tetőjén. Így például a harci teret fel lehet szerelni emelt tetővel, hogy nagyobb térfogatot lehessen létrehozni a nagyobb küldetési felszereléshez, vagy a belső tér nagyobb magasságát érjék el. Az, hogy milyen felszerelést vagy fegyvert fognak elhelyezni az adott verziókban, csak az ügyfelek és a felhasználók vágya határozza meg.

Az alapvető Lance harci tornyot 30 vagy 35 mm kaliberű automata ágyúval használják. Az ágyú páncélvédelem alatt újratölthető és különféle típusú lőszerek felhasználására tervezték, beleértve a programozhatókat is. Az ágyú vezetés közben nagy pontossággal képes célokat elérni, akár 3000 vagy 3500 m távolságig.

A Lance 2.0 torony a torony újabb generációja, amelyet a járművel kínálnak. Az ügyfél igényeitől függően különféle fegyverrendszereket használhat, például 50 mm-es kaliberű ágyúkat. A torony megtervezhető pilóta nélküli vagy két személyzettel - a parancsnokkal és a lövöldözővel - rendelkező személyzettel.

A fő fegyverzetnek 35 mm-es Wotan 35 ágyút kínálnak a Rheinmetall cég villamos hajtásával. Ez percenkénti 200 fordulatot biztosít és 35x228 mm-es lőszert használ. A Lance 2.0 Towernek mindkét oldalán egy küldetési modul van. Például a modulok tartalmazhatnak pár Rafael Spike LR2 rakétát 5000 méternél nagyobb távolsággal, felderítő drónokat vagy speciális elektronikus harci felszereléseket.
Wotan-35.Rhein.jpg

Folyt. Kövi.
A jármű páncélvédelme moduláris és bővíthető. Mind a törzs, mind a torony alapvetően magas szintű védelemmel készül, és ezt a szintet szükség szerint növelhetjük. Különböző kiegészítő védőkészletek érhetők el, amelyek elemei szükség esetén terepi körülmények között könnyen cserélhetők. A torony tetőjének és a hajótest aljának védelmét, amely felett a többrétegű padló található, szintén nagyon jelentős mértékben figyelembe veszik. A Lance 2.0 torony a Lynx KF41-hez mind passzív, mind reaktív védelmi elemek telepítését lehetővé teszi. Az ügyfél kérésére aktív védelmi rendszert is telepíthetünk.

A jármű automatikus tűzoltó rendszerrel, lézersugár-figyelmeztető rendszerrel, légkondicionálóval és Beth El szűrőkkel ellátott védett szellőztető rendszerrel van felszerelve. Kamerakészlettel figyeljük meg a jármű környezetét, a parancsnok és a lövő a SEOSS sorozat stabilizált látnivalóit használja automatikusan, a célpontok követésével és felismerésével.

A gép kialakítása hozzájárul az optikai, hő-, akusztikus és radar-sugárzás csökkentéséhez. Például a kipufogógázokat keveredik a légkondicionáló rendszer hideg elszívott levegőjével. Opcionális kiegészítőként a Rheinmetall Solar Sigma Shield mobil álcázó készlet felszerelhető a járműre a vizuális, hő- és radar-sugárzás csökkentése érdekében.

A Lynx család nagymértékben testreszabható és rugalmas küldetési felszerelést használ. Ez lehetővé teszi a gép konfigurálását a különféle szükséges feladatokhoz. A konfiguráció módosítása néhány órán belül megtörténhet. Jelenleg a KF41 küldetési moduljainak 17 különböző változata van. Ebben a tekintetben egyetlen verseny sem versenyezhet a KF41-rel.

A KF41 Lynx számára dízelmeghajtó rendszert kínálnak, amelynek teljesítménye 850 kW, és amelyet kiegészít a bevált Renk HSWL256C automatikus sebességváltó, amelyet a BVP Puma is használ.

A meghajtórendszer lehetővé teszi a KF41 Lynx számára, hogy rendkívül mobil maradjon, különféle konfigurációkkal és különböző védőkészletekkel. Az egyszerű és megbízható torziós felfüggesztés Supashock lengéscsillapítókkal és könnyű fém védelmi szolgálati nyomvonalakkal (DST) hozzájárul a jó terepjárási tulajdonságokhoz. Az alváznak mindkét oldalán hat kerék van.

A szokásos konfigurációban a KF41 Lynx harci súlya körülbelül 44 tonna, tehát a fajlagos teljesítménye 19,3 kW / t. Ez az érték garantálja a rendkívül stabil mobilitást osztályában. (Például az amerikai M2 Bradley fajlagos teljesítménye 14,7 kW / t, az orosz BMP-3 pedig körülbelül 19,9 kW / t. Mindkét esetben azonban ezek a járművek jelentősen könnyebbek. A közelgő orosz TBVP T-15 Armata specifikus teljesítményértékkel rendelkezik körülbelül 23,3 kW / t).

A BVP KF41 Lynx úgynevezett "digitális gerincével" rendelkezik, nyitott architektúrával. Ez megkönnyíti az új rendszerek integrációját, és megteremti a feltételeket a jövőbeli felhasználáshoz a digitális csatatéren. A jármű elektronikus felépítése megfelel a NATO GVA-nak (Generic Vehicle Architecture). A jármű számítógépes rendszerét beépítették a WinBMS harci irányító rendszerbe. A jármű összes elektromos és elektronikus berendezését két generátor táplálja.

A KF41 Lynx páncélozott platformja első, 2018-os bemutatója óta új egységes formatervezésként számos nemzetközi versenyen vett részt vagy vesz részt: Ausztráliában, a Cseh Köztársaságban és az Egyesült Államokban. A kialakítás modulárissága bizonyos mértékben leegyszerűsíti a nemzeti ipari partnerek részvételét, és lehetővé teszi a technológiaátadásra vonatkozó követelmények teljesítését. Az ausztráliai 400 darab, a Cseh Köztársaság 210 darabja és az Egyesült Államok legfeljebb 4000 darabjainak elméleti megrendeléseivel a program jelentős pénzügyi súlyt képvisel.
Folyt kövi 2
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
A jármű páncélvédelme moduláris és bővíthető. Mind a törzs, mind a torony alapvetően magas szintű védelemmel készül, és ezt a szintet szükség szerint növelhetjük. Különböző kiegészítő védőkészletek érhetők el, amelyek elemei szükség esetén terepi körülmények között könnyen cserélhetők. A torony tetőjének és a hajótest aljának védelmét, amely felett a többrétegű padló található, szintén nagyon jelentős mértékben figyelembe veszik. A Lance 2.0 torony a Lynx KF41-hez mind passzív, mind reaktív védelmi elemek telepítését lehetővé teszi. Az ügyfél kérésére aktív védelmi rendszert is telepíthetünk.

A jármű automatikus tűzoltó rendszerrel, lézersugár-figyelmeztető rendszerrel, légkondicionálóval és Beth El szűrőkkel ellátott védett szellőztető rendszerrel van felszerelve. Kamerakészlettel figyeljük meg a jármű környezetét, a parancsnok és a lövő a SEOSS sorozat stabilizált látnivalóit használja automatikusan, a célpontok követésével és felismerésével.

A gép kialakítása hozzájárul az optikai, hő-, akusztikus és radar-sugárzás csökkentéséhez. Például a kipufogógázokat keveredik a légkondicionáló rendszer hideg elszívott levegőjével. Opcionális kiegészítőként a Rheinmetall Solar Sigma Shield mobil álcázó készlet felszerelhető a járműre a vizuális, hő- és radar-sugárzás csökkentése érdekében.

A Lynx család nagymértékben testreszabható és rugalmas küldetési felszerelést használ. Ez lehetővé teszi a gép konfigurálását a különféle szükséges feladatokhoz. A konfiguráció módosítása néhány órán belül megtörténhet. Jelenleg a KF41 küldetési moduljainak 17 különböző változata van. Ebben a tekintetben egyetlen verseny sem versenyezhet a KF41-rel.

A KF41 Lynx számára dízelmeghajtó rendszert kínálnak, amelynek teljesítménye 850 kW, és amelyet kiegészít a bevált Renk HSWL256C automatikus sebességváltó, amelyet a BVP Puma is használ.

A meghajtórendszer lehetővé teszi a KF41 Lynx számára, hogy rendkívül mobil maradjon, különféle konfigurációkkal és különböző védőkészletekkel. Az egyszerű és megbízható torziós felfüggesztés Supashock lengéscsillapítókkal és könnyű fém védelmi szolgálati nyomvonalakkal (DST) hozzájárul a jó terepjárási tulajdonságokhoz. Az alváznak mindkét oldalán hat kerék van.

A szokásos konfigurációban a KF41 Lynx harci súlya körülbelül 44 tonna, tehát a fajlagos teljesítménye 19,3 kW / t. Ez az érték garantálja a rendkívül stabil mobilitást osztályában. (Például az amerikai M2 Bradley fajlagos teljesítménye 14,7 kW / t, az orosz BMP-3 pedig körülbelül 19,9 kW / t. Mindkét esetben azonban ezek a járművek jelentősen könnyebbek. A közelgő orosz TBVP T-15 Armata specifikus teljesítményértékkel rendelkezik körülbelül 23,3 kW / t).

A BVP KF41 Lynx úgynevezett "digitális gerincével" rendelkezik, nyitott architektúrával. Ez megkönnyíti az új rendszerek integrációját, és megteremti a feltételeket a jövőbeli felhasználáshoz a digitális csatatéren. A jármű elektronikus felépítése megfelel a NATO GVA-nak (Generic Vehicle Architecture). A jármű számítógépes rendszerét beépítették a WinBMS harci irányító rendszerbe. A jármű összes elektromos és elektronikus berendezését két generátor táplálja.

A KF41 Lynx páncélozott platformja első, 2018-os bemutatója óta új egységes formatervezésként számos nemzetközi versenyen vett részt vagy vesz részt: Ausztráliában, a Cseh Köztársaságban és az Egyesült Államokban. A kialakítás modulárissága bizonyos mértékben leegyszerűsíti a nemzeti ipari partnerek részvételét, és lehetővé teszi a technológiaátadásra vonatkozó követelmények teljesítését. Az ausztráliai 400 darab, a Cseh Köztársaság 210 darabja és az Egyesült Államok legfeljebb 4000 darabjainak elméleti megrendeléseivel a program jelentős pénzügyi súlyt képvisel.
Folyt kövi 2
Lynx-41.Austr%C3%A1lie.Rhein.jpg

Az első döntés a versenytársak kiválasztásáról 2019-ben született. Az Australian Land 400 Phase 3 program modern pótlást keres az M113 szállítók számára. Az ausztrál földi erők erőteljes és erősen védett gépet akarnak. A 2019-ben tervezett 8,5 milliárd eurós beruházás újabb fontos lépés ebben az irányban.

A Land 400 Phase 3 fegyverprogramja keretében az ausztrál Védelmi Minisztérium két döntősöst hagyott a teszt szakaszához: Rheinmetall a KF41 Lynx-szel és a dél-koreai Hanwha cég az AS21 Redback-szel. A GDELS-t (Ascod 2) és a BAE Systems-t (CV90 Mk IV) kizárták a versenyből. Mindkét döntős járművei meghaladják a 40 tonnát, fő fegyverzetük 30 mm-es ágyú formájában van, és 3 + 8 fős személyzet számára készültek.

A helyszíni tesztelés részeként Ausztrália a döntősök átfogó műszaki értékelését szándékozik elvégezni akár 24 hónapig. Az autókat szélsőséges körülmények között, a helyi éghajlat és a táj üzemeltetésére használják. Ugyanakkor a hatékonyságot, a mobilitást, a manőverezőképességet és az egységekre való alkalmasságot, valamint a robbanásveszélyes és ballisztikus teszteket is becsülik. A modernizációs képességet, a költségeket és az alkalmazkodóképességet az ausztrál nemzeti ipar számára szintén meg kell vizsgálni.

A jelenlegi terv szerint az ausztrál kormány döntése az előnyben részesített jelöltről 2022-ben várható. Az új harci jármű kezdeti harci készenlétét 2024 és 2025 között kell elérni. 2031-re tervezik Ausztrália szárazföldi erõinek új jármûvekkel történõ felszerelését.

2019. május végén a IDF Nemzetközi Védelmi és Biztonsági Technológiai Kiállításán Brnoban bemutatták a Cseh Köztársaságban versenyre alkalmas KF41 Lynx verzióját, valamint számos más vállalattal, amelyek bemutatták a lehetséges megoldásaikat. Jelenleg három versenyző folytatja a versenyt: BAE Hägglunds a CV90 verzióval, General Dynamics az Ascod verzióval és a Rheinmetall.
Lynx-41CZ.Rhein.jpg


Az amerikai katonaság új követelményeivel
összhangban az új katonai felszerelést a városban és a nehéz terepen történő harcra kell optimalizálni. Ezenkívül az OMFV projektet a fegyveres erők korszerűsítése szempontjából kiemelt prioritásnak tekintik.

2019-ben a német Rheinmetall és az amerikai Raytheon társaság közös vállalkozást alapított az Egyesült Államokban az OMFV versenyen való részvétel céljából. A társaság székhelye Detroitban található, és Raytheon Rheinmetall Land Systems LLC néven működik. A Raynheon technológiái, amelyeket a Lynx rendelkezésére bocsátottak, mindenekelőtt előretekintő fegyverrendszereket (például a TOW tank-ellenes rendszert), aktív védelmet, harmadik generációs látást, kiber-fenyegetés-védelmet és a Coyote UAV-kat tartalmaznak.

Az egyetlen résztvevővel folytatott verseny kritikája után az amerikai katonaság 2020 január közepén leállította az OMFV programot, és egy hónappal később új piaci kutatást indított.

A modularitás, a teljesítmény, a növekedési potenciál és az ár szempontjából a Lynx család több, mint jó alternatíva a meglévő versenytársak számára. A Lynx megszerzését támogató további fontos érvek között szerepel a jövőbeli felhasználók lehetséges bevonása az alrendszerek integrációjába, valamint a gyártócsoport világszerte elérhető szolgáltatási és képzési szolgáltatásai.

A KF41 Lynx gyalogos lánctalpas harci jármű műszaki paraméterei

Méretek méterben - 7,7 x 3,6 x 3,3 Vezetőtömeg - 36-50
t
Személyzet - 3 fő
Légi - 9 főig
Hajtás - dízel Liebherr Twin Turbolader, 850 kW
Sebességváltó - automatikus Renk HSWL 256, 6 fok
Max . sebesség - több mint 70 km / h
Max. hatótávolság - több mint 500 km
Az árok leküzdése - 2,5 m
A függőleges fal leküzdése - 1 m
Wading - 1,5 m
Max. emelkedés -
max. 60% oldalirányú dőlés - 30%
prioritási harci torony - Lance 2.0 - legénység / pilóta nélküli
prioritású főfegyverzet - ágyú Wotan 35 kaliberű 35 mm
Alternatív főfegyverzet - ágyúkaliber 30, 35, 40, 50 mm
Koaxiális fegyverzet - géppuska kaliber 7,62 mm
PTŘS - készenléti állapotban 2 x Rafael Spike LR2
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Lynx promo egy cseh oldalon.
https://www.armyweb.cz/clanek/bojove-vozidlo-pechoty-lynx-moznost-pro-acr

A német Rheinmetall cég szerint az új Lynx (Rys) lánctalpas járművek rendkívül gazdaságos, hatékony és jövőorientált megoldást jelentenek a katonaság számára. A harminc tonnás osztályba tartozó KF31 Lynx gyalogos harci járművet először 2016 júniusában mutatták be Párizsban az eurostattori kiállításon. A járműre első pillantásra ez a verzió még mindig hasonló volt a régi BVP Marderhez. A KF41 Lynx gyalogos harci jármű viszont egy teljesen új fejlesztés eredménye. Ezenkívül először jelentették meg a 2018-ban az Eurosatory kiállításon
Lynx-31.Rhein.jpg


Így a Lynx család jelenleg két súlykategóriában kapható. A KF31 módosítás 38 tonnát tesz ki, 3 személyzet és 6 légi személyzet elhelyezésére képes, a KF41 nagyobb, és akár 9 légi személyzet szállítására képes. A közel 15 tonnás konfigurálható súly esetén a KF41 módosítással lehetséges a 36-50 tonnás harci súlyú változatok.

Rheinmetall szerint a Lynx lánctalpas járművek rendkívül biztonságosak, alkalmazhatók különböző működési környezetekben, rendkívül mobilok és nagy hasznos tehertartalékkal rendelkeznek. Felsőbbséget biztosítanak a csatatéren, és minden típusú műveletre alkalmasak - a stabilizációs misszióktól a nagy intenzitású harcig az ország vagy a szövetség védelmében. A Lynx járműcsalád nagyszerű modularitása a demonstráció során jelentősen lenyűgözte az összes katonai szakértőt. Az Eurosatory 2018 kiállításon lehetővé vált, hogy a harci toronyval ellátott gyalogos harci járművet néhány órán belül torony nélküli parancsnokgé alakítsák át, ami a Rheinmetall által kifejlesztett moduloknak köszönhető.

Az egész Lynx családot számos hasonló részlet jellemzi, ami nemcsak a logisztikára, hanem a személyzet képzésére is pozitív hatással van. A katonai felszerelésekkel együtt a gyártó egyedi szolgáltatási csomagokat kínál a karbantartási és javítási képzéstől a technológiaátadásig.
Lynx-41.Rhein.jpg

A Lynx gépeket a teljesítmény, a túlélés, a mobilitás, a kezelés és a sokoldalúság meggyőző kombinációja jellemzi. Ugyanakkor egyrészt a jövőorientált technológiákat és koncepciókat használják, másrészt a korábban bevált technológiákat alkalmazzák, amelyek garantálják a műszaki kockázat jelentős csökkentését.

A KF41 verzió tartalmaz egy kivehető kivágó egységet a karosszéria tetőjén. Így például a harci teret fel lehet szerelni emelt tetővel, hogy nagyobb térfogatot lehessen létrehozni a nagyobb küldetési felszereléshez, vagy a belső tér nagyobb magasságát érjék el. Az, hogy milyen felszerelést vagy fegyvert fognak elhelyezni az adott verziókban, csak az ügyfelek és a felhasználók vágya határozza meg.

Az alapvető Lance harci tornyot 30 vagy 35 mm kaliberű automata ágyúval használják. Az ágyú páncélvédelem alatt újratölthető és különféle típusú lőszerek felhasználására tervezték, beleértve a programozhatókat is. Az ágyú vezetés közben nagy pontossággal képes célokat elérni, akár 3000 vagy 3500 m távolságig.

A Lance 2.0 torony a torony újabb generációja, amelyet a járművel kínálnak. Az ügyfél igényeitől függően különféle fegyverrendszereket használhat, például 50 mm-es kaliberű ágyúkat. A torony megtervezhető pilóta nélküli vagy két személyzettel - a parancsnokkal és a lövöldözővel - rendelkező személyzettel.

A fő fegyverzetnek 35 mm-es Wotan 35 ágyút kínálnak a Rheinmetall cég villamos hajtásával. Ez percenkénti 200 fordulatot biztosít és 35x228 mm-es lőszert használ. A Lance 2.0 Towernek mindkét oldalán egy küldetési modul van. Például a modulok tartalmazhatnak pár Rafael Spike LR2 rakétát 5000 méternél nagyobb távolsággal, felderítő drónokat vagy speciális elektronikus harci felszereléseket.
Wotan-35.Rhein.jpg

Folyt. Kövi.
Csak annyit kérnék, hogy a google translate után kicsit csiszold magyarabbra... Percenkénti 200 fordulat... Az 200 rounds, 200 lövedék szerintem, de lehet, cycle, ami a tüzelési iklusra utal, de bisztos vagyok, hogy nem fordulat (turn) volt az eredetiben.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
Csak annyit kérnék, hogy a google translate után kicsit csiszold magyarabbra... Percenkénti 200 fordulat... Az 200 rounds, 200 lövedék szerintem, de lehet, cycle, ami a tüzelési iklusra utal, de bisztos vagyok, hogy nem fordulat (turn) volt az eredetiben.
Túl hosszú a cikk. Annyi időm nincs. Ezért dobtam be az eredeti linket is. Viszont vkinek a fordítás gondot okoz, ezért gondoltam így....
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
EZGqgz0U4AMEo8M


images


Nekem nem szimpatikus, hogy a küzdőtér és a deszanttér nem átjárható. Általában követelmény, hogy vészhelyzetben, a jármű felborulása esetén a személyzet gyorsan el tudja hagyni a járművet.
Első blikkre ha mondjuk belefordul egy csatornába és fejre áll egy ilyen harcjármű, a felső búvónyílások használhatatlanok, hátul lehet csak elhagyni a járművet a deszantajtón keresztül. A toronyban lévő két ember és a vezető szerintem innen nem tud kiszállni.
Régebben a fenéklemezen szoktak vészbúvó nyílásokat kialakítani ilyen esetre, azonban az aknavédelem miatt ez a fenéklemez ellenálló képességét csökkenti. Ha erre is ilyen megoldás kell, akkor az aknavédelem terén kell kompromisszumot kötni.
Amúgy nem hatékony a térkihasználás ilyen U alakú deszanttérrel, a fegyvereket az ülések közé kell rögzíteni, az ülések mögötti tér a sarkokban értékes térfogat, de nehezen pakolható.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 442
113
EZGqgz0U4AMEo8M


images


Nekem nem szimpatikus, hogy a küzdőtér és a deszanttér nem átjárható. Általában követelmény, hogy vészhelyzetben, a jármű felborulása esetén a személyzet gyorsan el tudja hagyni a járművet.
Első blikkre ha mondjuk belefordul egy csatornába és fejre áll egy ilyen harcjármű, a felső búvónyílások használhatatlanok, hátul lehet csak elhagyni a járművet a deszantajtón keresztül. A toronyban lévő két ember és a vezető szerintem innen nem tud kiszállni.
Régebben a fenéklemezen szoktak vészbúvó nyílásokat kialakítani ilyen esetre, azonban az aknavédelem miatt ez a fenéklemez ellenálló képességét csökkenti. Ha erre is ilyen megoldás kell, akkor az aknavédelem terén kell kompromisszumot kötni.
Amúgy nem hatékony a térkihasználás ilyen U alakú deszanttérrel, a fegyvereket az ülések közé kell rögzíteni, az ülések mögötti tér a sarkokban értékes térfogat, de nehezen pakolható.
Igen, ezt a képet már jóval korábban betette valaki. Ez a 3+9 fős konfiguráció, amit az amerikai Bradley csere tenderre rittyentettek össze. Alapvetően ott sem volt követelmény a 9 fős deszanttér, de a RM azt gondolta, hogy bedobja az aduászt, hogy elkápráztassa a 9 fős deszantról ábrándozó Pentagont. Ez volt az, amelyik nem jutott el a tender leadási helyszínére.
Alapvetően van átjárás a deszanttér és a 3 fős személyzet légtere között, csak nagyon szűk, és ebben a konfig.-ban gyakorlatilag használhatatlan.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 442
113
Igen, arra gondoltam, hagy igy mar befer a nyolcas is... lehet, hogy a 11 fos rajbol a harmadik bennmarado itt ul?
Ebben a konfigurációban a 3 fős személyzet mellett 9 főt terveztek bezsúfolni hátra.
Alapvetően ebben az esetben 12 fős rajjal számolnak, mert a 3 fős kezelőszemélyzet is a raj része. Ebben az esetben érdekes lehet, hogy alapvetően a jármű parancsnoki feladatait ki és hogyan látja el.
Mert ugye nem lenne olyan nagy baj, ha a rajparancsnok tudná meghatározni a célokat, és tisztában lenne a jármű körüli harci helyzettel. Azonban neki ki is kellene szállni a deszanttal együtt, mert odakint is vezetnie kellene a rajt.
Erre megoldás lehet, ha desszant alkalmával kiszáll a parancsnoki helyről, és a helyettese ül a járműparancsnok székébe, aki addig a deszanttérben foglalt helyet. Ez ebben a 9 fős konfigban nem igazán kivitelezhető.
A másik lehetőség a jármű kezelő személyzete állandó, és tulajdonképen nem szerves része a rajnak. Ebben az esetben a raj parancsnoka taktikai hátrányban van, mivel a külvilágról csak hallomásból vannak infói.
Működhet mind a kettő, de ehhez az adott hadseregnek alkalmazkodnia kell.