Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Azért azt szögezzük le, hogy nem az AESA radar lövi le az ellenséges gépet és nem is az zavarja a másik radarját.
Az igazi potenciál a fegyverzetben, a megfelelő besugárzás- és rakétaindítás jelzőkben és a zavarórendszerekben van.
Amíg ezek nincsenek meg a Szu-30-asokon, addig bátran repkedhet a PESA radarral is, mert a nem alacsony észlelhetőségű típusokat az is látja. Csak hatékonyan megtámadni, vagy védekezni ellenük nem fog tudni.
Akkor másképpen fogalmazok. AWACS és CGI nélküli környezetben a mechanikus pásztázás csigalassúsága miatt a légtér szemmel tartása kvái lehetetlen. Az AESA radar ezen a téren egyszerűen brutálisan megnöveli a valóban pásztázott légteret, mert gyorsan teszi és pilóta nem elavult infók alapján dönt, mint az F-16 + AN/APG-68, 4 bar és 60 fokos scan esetén.

Első körben a fontos az, hogy szerintem a vadászgép előrefelé ne legyen vak... A többi erre rakódik rá. Lehet egy F-15 vagy EF gépen csúcs RWR és DAS, de egy szutyok radarral és rövid karrdal semmire sem képes a gép.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Ez igaz, csak a nevezett kontextusban nem releváns.
Az indiai Szu-30-asokban PESA radar van, elektronikus pásztázással. A maga módján jó, bár maguk az oroszok szíriai tapasztalatai szerint is érdemes cserélni.
Lényegében a jó öreg RP-31 Zaszlon radarnak a Szu-27-es család számára méret és tömegcsökkentett továbbgondolása, amellyel a munkálatok még 1983-ban kezdődtek és kb 1996-97-ben érett csak meg a sorozatgyártásra.
Akárhogy is nézzük, nem mai darab, de elektronikus pásztázású.
Az Irbisz is PESA, lényegében a Barszon alapuló konstrukció, növelt képességekkel, plusz extra mechanikai kitérítéssel. Kitérítéssel, nem pásztázással, ami nagy különbség.

Nade vissza az indiai Szu-30-asokhoz. Tehát a kínai J-16-osok AESA radarjával szemben a fix antennás PESA Barsz nem annyival marad el harcértékben, mint a rendelkezésre álló légiharcfegyverzet minősége, vagy a megfelelő EW/MAWS/DAS miegyéb hiánya.

Szóval ebben a relációban a képzeletbeli heat map-en ábrázolva a fenti tényezőket látszik, hogy nem az AESA hiánya a legfájóbb különbség.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Novoszibirszkben(Tolmacsjevo) pihen a 4 Szu-35Sz. Innen indulnak tovább Kubinkába.
269253.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Szu-27 orosz manual alapján Boki vagy bárki tudna nézni Szu-27 fajlagos fogyasztást tengerszinten 5,8 és 10 km táján? Barmira érdekelne most már ennyi számolgatás után, hogy akkor a Szu-27-es hogyan viszonyul a különféle nyugati gépekhez és miért is van benne cirka 10 tonna keró.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Pár gondolat:

  • Az orosz pilóták biztos nem felejtették el, hogy hazafelé is Iránon keresztül vezet az útvonal,
  • Az őket kísérő Il-76-ost, amiről a fotók is készültek, biztos, hogy nem hagyták magára az iráni légtérben
  • Biztos, hogy nem száguldozták el feleslegesen az útvonalhoz betankolt kerozint, "csak úgy"
  • A Szu-27-es távolról sem valószínű, hogy le tudna lépni egy szuperszonikus elfogásra jobban alkalmas F-4-est
  • A képet lehet, hogy az egyik Kandur operátora fotózta, de fotózták ezeket a végig a kötelékben repülő Il-76-osból is. Az pedig biztos, hogy nem gyorsít fel 1800 km/h-ra...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
Nagyot megy a fészbúkon ez a zavaros mese a hülye rooszokról, akik az iráni légtérben csak úgy minden ok nélkül elkezdtek száguldozni, de végül az "állig felfegyverzett" iráni F-14-esek móresre tanították őket:


Marhság, főleg, hogy a Tomcat-eken még függesztmény se volt:

http://globalmilitaryreview.blogspot.com/2012/01/iranian-fighter-aircrafts-escorting.html

Július van, hírhiány, "uborkaszezon"... ilyenkor minden évben menetrendszerűen jönnek elő az ilyen hírek a médiában és a facebookon.
 
M

molnibalage

Guest
Pár gondolat:

  • Az orosz pilóták biztos nem felejtették el, hogy hazafelé is Iránon keresztül vezet az útvonal,
  • Az őket kísérő Il-76-ost, amiről a fotók is készültek, biztos, hogy nem hagyták magára az iráni légtérben
  • Biztos, hogy nem száguldozták el feleslegesen az útvonalhoz betankolt kerozint, "csak úgy"
  • A Szu-27-es távolról sem valószínű, hogy le tudna lépni egy szuperszonikus elfogásra jobban alkalmas F-4-est
  • A képet lehet, hogy az egyik Kandur operátora fotózta, de fotózták ezeket a végig a kötelékben repülő Il-76-osból is. Az pedig biztos, hogy nem gyorsít fel 1800 km/h-ra...
Nagyot megy a fészbúkon ez a zavaros mese a hülye rooszokról, akik az iráni légtérben csak úgy minden ok nélkül elkezdtek száguldozni, de végül az "állig felfegyverzett" iráni F-14-esek móresre tanították őket:


Marhság, főleg, hogy a Tomcat-eken még függesztmény se volt:

http://globalmilitaryreview.blogspot.com/2012/01/iranian-fighter-aircrafts-escorting.html
Ilyenkor érzem azt, hogy tök felesleges ismeretet terjeszteni, mert az emberek 90+%-a csont nélkül elhisz ilyen baromságokat...
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 771
7 008
113
Ilyenkor érzem azt, hogy tök felesleges ismeretet terjeszteni, mert az emberek 90+%-a csont nélkül elhisz ilyen baromságokat...
Nem is nekik kell, hiszen az emberek túlnyomó többségét nem érdekli más, mint leülni az agymosó doboz elé, hanem a maradék 10%-nak, akik viszont szeretnének többet tudni és értékelik is ha valaki szán rá időt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Még a lemezmunka is kitűnő.
Szerintem a lemezmunka maradt olyan, mint a KnAAZ gyárában eddig is volt. Hanem, itt a 4+4 darab Vityazinak átadott Szu-35Sz kedvéért külön komoly utómunka volt a festéselőkészítés során a felület teljes síkbacsiszolása.
A korábban átadott négy darab Szu-35Sz-nél látszott ez a művelet:


Valamennyit a festés előtt minden gépen csiszolnak, még a légierőnek átadott gépeken is, de itt a festés valószínű vastagabb is.
Ezért látszik szebbnek a felület.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed