Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
0425b7eafbd141275740413f2537b0e2.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 571
113
Szu-27 orosz manual alapján Boki vagy bárki tudna nézni Szu-27 fajlagos fogyasztást tengerszinten 5,8 és 10 km táján? Barmira érdekelne most már ennyi számolgatás után, hogy akkor a Szu-27-es hogyan viszonyul a különféle nyugati gépekhez és miért is van benne cirka 10 tonna keró.
Ebben a táblázatban van pár szó a fogyasztásról, egészen pontosan az utazó sebességnél és forszázsnál.
http://www.airbase.ru/hangar/planes/russia/su/su-27/spec.htm
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 960
5 887
113
Ezek a műrepülő 35-k teljes értékű harci gépek, vagy átalakítottak, Mert mondjuk gépágyú radar csak súly.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Ha kivennék a radart, ami csak plusz tömeg, akkor a súlypont megtartása végett a helyére ballasztot kellene rakni. Továbbá ezeket a gépeket nem lehetne hadrafoghatónak nyílvánítani, csak hosszas visszaalakítás után. Ha kivennék a radart, akkor az orrkúpnak nem kéne műanyagból lennie, ami csak addig jó, amíg nincs bennük radar.
Nyolc gépről beszélünk, amelyeket kizárólag műrepülés miatt harcképtelenként legyártani óriási pazarlás lenne.
Bennük van a gépágyú és a radar is.

Ahogy korábban a Szu-27P-vel, úgy majd ezekkel a gépekkel is el fognak járni rakéta éleslövészetekre, a GS-301-es gépágyúkat meg a tachnológia szerint rendszeresen be kell majd lőni.
 
M

molnibalage

Guest
Dehogynem. A vízszintes tengelyen van a Mach-szám.
De ez így nem stimmel.
Hogyan magyarázod akkor ezzel a diagramot, ha ráteszel egy Szu-27-re 4 db AAM-et vagy 20 db FAB-250-et, akkor 600-as sebességnél nem azonos fogyasztása lesz...
Ha pusztán a hajtómű tolóerő görebje elég lenne, akkor egyetlen FM se vacakolna az n+1 táblázattal és diagrammal a fogyasztás számításához.

Mit nem értek?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Mit nem értesz?
Azt nem érted, hogy ezekre a komplex mód változó hullámellenállásokra, alaktényezőkre, repülési tömegekre (ilyen-olyan fegyverzeti konfigurációk, sebességek, magasságok, tüzelőanyag és függesztmény tömegek) nem fogsz találni semmiféle egzakt táblázatot.
Legalábbis publikusat biztos nem.

Felteszünk egy tádzsik bázisról operáló Szu-27-esre tíz darab légiharc rakétát, beletankolunk 9.6 tonna kerót, amivel felszáll +40 fokban, híg levegőben és felküzdi magát szubszonikus rezsimen 8000 méterre, szembeszélben. Közben elégeti a kerója kb negyedét, vagy akár mégtöbbet.

Vagy, felrakunk egy Szeveromorszk-3-ról operáló Szu-27-esre tíz darab légiharc rakétát, beletankolunk csak 7 tonna kerót, amivel felszáll -25 fokban, felemelkedik kelet felé 8000 méterre, végig szubszonikus rezsimen, erős, északatlanti hátszélben.

Ez utóbbi esetben valószínű még messzebbre is fog jutni.

Szerintem, az általad vizsgált esetekre a gép légiüzemeltetési utasításaiban lehet találni gyakorlati útmutatásokat a különféle, ismert, vagy gyakran használt fegyverzeti kombinációkra. Ez utóbbi lehet az oka annak is, hogy bár nagyon sokféleképpen lehetne variálni a 10 felfüggesztési pontra rakható sokféle fegyverzetet (különösen a töbzáras tartókét), mégis szinte mindig ugyanazt a pár kombinációt látjuk a gyakorlatban.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 571
113
A Szu gépekhez (Szu-27, Szu-30, Szu-35) univerzális hajtómü kialakítására kapott megrendelést az orosz VM-től az ODK-jelentette ki az UMPO vezérigazgatója.

https://iz.ru/1037869/2020-07-21/v-rossii-sozdadut-universalnyi-dvigatel-dlia-samoletov-marki-su

Megjegyzés:
Valószinü az AL-41-F1Sz hajtómüveket fogják átalakítani, hogy mindegyik gép hajtómü-gondolájába beférjen. Ezáltal a Szu-30SzM megkaphatja a Szu-35Sz NO35 (Irbisz) radarját. Létrejönne egy "kétüléses Szu-35Sz".
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
A Szu gépekhez (Szu-27, Szu-30, Szu-35) univerzális hajtómü kialakítására kapott megrendelést az orosz VM-től az ODK-jelentette ki az UMPO vezérigazgatója.

https://iz.ru/1037869/2020-07-21/v-rossii-sozdadut-universalnyi-dvigatel-dlia-samoletov-marki-su

Megjegyzés:
Valószinü az AL-41-F1Sz hajtómüveket fogják átalakítani, hogy mindegyik gép hajtómü-gondolájába beférjen. Ezáltal a Szu-30SzM megkaphatja a Szu-35Sz NO35 (Irbisz) radarját. Létrejönne egy "kétüléses Szu-35Sz".

Kiváló ötlet, de szerintem a gépeket fogják átalakítani.
Ha a hajtómű integrációját nézzük, a nem vektoráló Szu-27-esekenél valószínű marad a fix fúvócső, ezt fogja megkapni az AL-41F-1Sz, valószínű AL-41F-1Sz-27 utótaggal.
Azonban a szívócsatornánál az összekötő elemet beépíteni lehet, hogy mégis egyszerűbb.
Az AL-31FM-1-es és az AL-31FP ugyanis még az AL-31F-től örökölt 905mm-es belépő keresztmetszettel rendelkezik, ezzel szemben az AL-41F-1Sz a nagyobb, 932mm-essel, de ez utóbbinak átszabása felesleges hajtómű fejlesztési munka.
Ugyanis a Szu-35Sz-ek szívócsatornája szinte azonos a Szu-27-esek és Szu-30SzM-ekével, csak az átmeneti idom tér el, illetve kompletten hiányzik az alulról felnyíló szűrőrácsozat.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 868
113
Ezáltal a Szu-30SzM megkaphatja a Szu-35Sz NO35 (Irbisz) radarját. Létrejönne egy "kétüléses Szu-35Sz".
Mar 2016ban ezzel kellet volna kezdeni. A terv szerint 2021-ben száll del az al-41szu30as majd megint eves teszt követi majd gyártanak olyan gépet amit ami màr olyan kis országoksem vennének meg mint mi. Remélem meg életem során proxi ként szembe kerül az orosz 4 gen gép orosz pilótával az f35-os ellen. :hadonaszos:
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Irán felett, 2012, Orosz Vitézek -4 Szu-27 egy Il-76 kíséretében

20120124_bahrain_707

20120124_bahrain_720


További képek:
https://sergeydolya.livejournal.com/423952.html

Az Orosz Vitézek semmilyen incidensről nem írtak , sőt a kíséret során az iráni pilóták integettek is nekik.
.
.
Sima átrepüléshez miért visznek a gép szivócsatornája alatt felszerelve AKU470 pilont, üresen? Ha már vinni akarták a pilont, vihették volna az Il-76 gépben.