Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
Ezek a dolgok 2024re lesznek kész ahogya cikkben is benne van. Ezek távolabb vannak az 5 gen rendszeresitesetol mint eddig gondoltam

Nem. Ez külön vonal. Folytatódik a megrendelt gépek gyártása- ú.n. első szakasz gépei. Természetes dolog, hogy mióta először felszállt a Szu-57 fejlődött a tudomány, technika, elektronika és kifejlesztettek új "dolgokat" a géphez, amiket beépítenek a modernizált verzióba majd letesztelik 2024-ig. Ha minden jól vizsgázik 2025-től már a modernizált (2. szakasz gépe) gépeket gyárthatják.
Egyébként hasonló fejlődési-tesztelési szakasz mint a Szu-34-nél volt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
pGNAnlAGRXk.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Érthető az indiánok lépése, de csak indián szemmel. Amit az MMRCA tenderen is műveltek, az alapján megy a kommunkáció itt is.
Ahogy a kínaiak is olyanok a külföldiekkel, hogy az a laikus kívülálló számára első blikkre az ajánlattevő töketlenségnek tűnik (lásd oroszok és Szu-35-ös eladása), úgy az indiaiaknak is megvan a saját, a nyugati kultúrától teljesen műfajidegen stílusuk. Ez a fajta "cigánykodás" az, ami az indiai Szu-57-es esetében is zajlik, aminek amúgy van jogalapja, ez nem is vitás.
Az igéretekkel ellentétben ugyanis az oroszok nagyon elúsztak a géppel, míg az amerikaiak meg nagyon belejöttek.
De még ez sem jelenti azt, hogy le lenne mondva a projekt.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 443
113
Érthető az indiánok lépése, de csak indián szemmel. Amit az MMRCA tenderen is műveltek, az alapján megy a kommunkáció itt is.
Ahogy a kínaiak is olyanok a külföldiekkel, hogy az a laikus kívülálló számára első blikkre az ajánlattevő töketlenségnek tűnik (lásd oroszok és Szu-35-ös eladása), úgy az indiaiaknak is megvan a saját, a nyugati kultúrától teljesen műfajidegen stílusuk. Ez a fajta "cigánykodás" az, ami az indiai Szu-57-es esetében is zajlik, aminek amúgy van jogalapja, ez nem is vitás.
Az igéretekkel ellentétben ugyanis az oroszok nagyon elúsztak a géppel, míg az amerikaiak meg nagyon belejöttek.
De még ez sem jelenti azt, hogy le lenne mondva a projekt.
Plusz ebben a irányváltás dologban benne van masszívan, a saját geopolitikai helyzetük változása is. Gyakorlatilag mostanra ott találják magukat 2 olyan ellenség között, akikkel durva területi vitájuk van, és mindkettő mostanra vezető amerikellenes politikát folytat. Az "ellenségünk ellensége csak a barátunk lehet" elven India nagyon durván elkezdett nyugati és főleg amerikai technikát felhalmozni. Az orosz haverság már sokkal kevesebbet "hoz" nekik.
Mióta Pakisztán elvesztette az amerikai támogatást és átfordult Kína felé, Indiának csak az USA támogatás lehet kifizetődő.
Ha még komolyabbra fordul a dili Kínával, akkor villámgyorsan fognak 100-as nagyságrendben F-35-öt rendelni. Ha megtehetik, ha nem...
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 009
113
Plusz ebben a irányváltás dologban benne van masszívan, a saját geopolitikai helyzetük változása is. Gyakorlatilag mostanra ott találják magukat 2 olyan ellenség között, akikkel durva területi vitájuk van, és mindkettő mostanra vezető amerikellenes politikát folytat. Az "ellenségünk ellensége csak a barátunk lehet" elven India nagyon durván elkezdett nyugati és főleg amerikai technikát felhalmozni. Az orosz haverság már sokkal kevesebbet "hoz" nekik.
Mióta Pakisztán elvesztette az amerikai támogatást és átfordult Kína felé, Indiának csak az USA támogatás lehet kifizetődő.
Ha még komolyabbra fordul a dili Kínával, akkor villámgyorsan fognak 100-as nagyságrendben F-35-öt rendelni. Ha megtehetik, ha nem...



Adhatnának neki Imperiál osztályú csillagrombolókat is attól még csapni való katonák és mégxarabb műszakiak maradnak ! Már látom magam előtt amint reszelgetik meg kalapálják az F35-ösöket , hogy legalább 20% repképes maradjon ! LOL
 
  • Tetszik
Reactions: Roni and therob
T

Törölt tag 1945

Guest
Nem a hajtómü lesz itt még cserélve. A gép modernizációjának egyik fő eleme a vezérlőfelületek hidraulikus meghajtásainak elektromos motorokkal történő cseréje lesz, hogy csökkentsék a gép radarok általi észlelhetőségét, javítsák a manőverező képességét és javítsák a túlélhetőséget sérülések esetén. Mellete az addigra elkészülő új fegyverzet is ki lesz próbálva.

"A gép modernizációjának egyik fő eleme a vezérlőfelületek hidraulikus meghajtásainak elektromos motorokkal történő cseréje lesz, hogy csökkentsék a gép radarok általi észlelhetőségét..."

Elolvastam párszor, de nem értem.
Attól hogy a gép testében mi mozgatja a vezérlő felületeket, miért változna a gép radarkeresztmetszete???
:confused:
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
"A gép modernizációjának egyik fő eleme a vezérlőfelületek hidraulikus meghajtásainak elektromos motorokkal történő cseréje lesz, hogy csökkentsék a gép radarok általi észlelhetőségét..."

Elolvastam párszor, de nem értem.
Attól hogy a gép testében mi mozgatja a vezérlő felületeket, miért változna a gép radarkeresztmetszete???
:confused:
Ezen én is fennakadtam, de aztán úgy döntöttem: egyszerű parasztvakítás a sajtónak/hozzá nem értő civileknek. Inaskoromban ezt úgy hívták az idősebb szakik: nyomja a flieger-sódert (oszt vagy igaz vagy nem). Volt olyan felsőbb osztályos nálam idősebb akit a többiek Ezredes-nek hívtak, kérdeztem is hogy talán azért mert ezredes a faterja? Mondták hogy egy fenét, csak minden ezredik szavát lehet elhinni!! :D:p
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 841
113
Ezen én is fennakadtam, de aztán úgy döntöttem: egyszerű parasztvakítás a sajtónak/hozzá nem értő civileknek. Inaskoromban ezt úgy hívták az idősebb szakik: nyomja a flieger-sódert (oszt vagy igaz vagy nem). Volt olyan felsőbb osztályos nálam idősebb akit a többiek Ezredes-nek hívtak, kérdeztem is hogy talán azért mert ezredes a faterja? Mondták hogy egy fenét, csak minden ezredik szavát lehet elhinni!! :D:p

Az RCS a belső elrendezéstől is függ,nem véletlen építik be nagyon sok esetben ferdén az AESA radart.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 565
113
"A gép modernizációjának egyik fő eleme a vezérlőfelületek hidraulikus meghajtásainak elektromos motorokkal történő cseréje lesz, hogy csökkentsék a gép radarok általi észlelhetőségét..."

Elolvastam párszor, de nem értem.
Attól hogy a gép testében mi mozgatja a vezérlő felületeket, miért változna a gép radarkeresztmetszete???
:confused:
A fejlesztőktől, konstruktőröktől kell megkérdezni... Csak jobban ismerik a gépet és annak jellemzőit. :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Az elektro-szervós mozgatásnak az előnye a magasabb fokú redundancia, az ennek ellenére kisebb tömegű vezérlőhálózat, a precízebb és gyorsabban beavatkozni képes irányfelület működtetés.
Az RCS érték alakításához szerintem nem sok köze lehet. Mert attól, hogy a fém hidraulika csövek és munkahengerek helyére a burkolat alatt műanyag burkolatú optikai kábelek, meg villanyszervók kerülnek... már nem nagyon fog csökkenni a radar-keresztmetszet. Az F-22-esnél is mezei hidraulika van.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az RCS a belső elrendezéstől is függ,nem véletlen építik be nagyon sok esetben ferdén az AESA radart.
Na ja, mert egy harcigép legelső megerősített törzskerete azért mégse lehet műanyagból, főleg ha arra szerelik fel a "pehelysúlyú" radart az orrkúppal együtt!! Ezt azért elég nehéz lenne máshogyan elrendezni együléses gépen ... :D
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 841
113
Na ja, mert egy harcigép legelső megerősített törzskerete azért mégse lehet műanyagból, főleg ha arra szerelik fel a "pehelysúlyú" radart az orrkúppal együtt!! Ezt azért elég nehéz lenne máshogyan elrendezni együléses gépen ... :D

Van ahol teljesen függőlegesen építik be.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Van ahol teljesen függőlegesen építik be.
Igen, a MÉG NEM AESA radaroknál, ahol a lefelé nézést/sugárzást/célkeresést csak az antenna mozgatásával lehetett megoldani. Ha ott is "hanyattdőlne" az első törzskeret, akkor igencsak szegényes lett volna a radar felderítési/térképezési lehetősége lefelé.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
"A gép modernizációjának egyik fő eleme a vezérlőfelületek hidraulikus meghajtásainak elektromos motorokkal történő cseréje lesz, hogy csökkentsék a gép radarok általi észlelhetőségét..."

Elolvastam párszor, de nem értem.
Attól hogy a gép testében mi mozgatja a vezérlő felületeket, miért változna a gép radarkeresztmetszete???
:confused:

Ez nettó ökörség.
Ez egy iszonyatosan nagy mérnöki munka, fel nem lehet sorolni mi mindent kell áttervezni és letesztelni. A gép elektromos hálózatát át kell szabni a megnövekedett igényekhez, a hidraulikus rendszereket leépíteni, az egészet tesztelni minden repülési helyzetben, minden hőméréskletre, anyagfáradásra, rezgésre - ezek hülyének nézik az embert. Ez a gép áttervezése alaphangon.
Ha nem kezdetektől fogva Power By Wire rendszerűre alakították ki (és csak a tesztek biztonságos végrehajtására kelletta hidraulika), akkor ez egyrészt későn meghozott radikális változtatás, másrészt rohadt költséges. Ilyen fázisban ez már túl mélyreható változtatás.
Vagy tényleg nem tartanak sehol és az egész program egy PR show lett...

Radarkeresztmetszetre a hatása marginális, csak kell valami bullshit duma, mert már eléggé köztudott, hogy az RCS értéke szar.

Az RCS a belső elrendezéstől is függ,nem véletlen építik be nagyon sok esetben ferdén az AESA radart.

A radarnál inkább amiatt van, hogy az orrkúp átengedi a radarsugarakat (különben hogy lát a saját radar... szóval az inkább csak áramvonalazó idom ebből a szempontból), vagyis a rádióhullámok áthatolnak rajta. A gép többi (nagyobb) részén a felület teljesen más, ott az elnyelés dominál.