Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 191
3 473
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20200715/matol-osszevonjak-a-mav-ot-es-a-volanbuszt-441252
"Az állami tulajdonú közlekedési szolgáltató társaságok összehangolt, egységes közlekedésszakmai működtetésének és közös stratégiai irányításának hosszú távú erősítése érdekében, 2020. július 15-től a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV Zrt. lesz - olvaható a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter közleményében."
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20200715/matol-osszevonjak-a-mav-ot-es-a-volanbuszt-441252
"Az állami tulajdonú közlekedési szolgáltató társaságok összehangolt, egységes közlekedésszakmai működtetésének és közös stratégiai irányításának hosszú távú erősítése érdekében, 2020. július 15-től a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV Zrt. lesz - olvaható a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter közleményében."

"Aki nem tanul a történelemből, az arra ítéltetik, hogy újra átélje azt."
MÁVAUT.
 
  • Tetszik
Reactions: papi and Loken

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
357
553
93

Persze egy Land Rover 88 -as azért még mindig meggyőzőbb, de ennek az új defendernek is látványosak a terepjáró képességei.
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113

Persze egy Land Rover 88 -as azért még mindig meggyőzőbb, de ennek az új defendernek is látványosak a terepjáró képességei.
https://totalcar.hu/belsoseg/2018/02/01/namibia_kozelrol_autohaton/?cp=1#comments
Nem tudom, nekem a terepjárókról mindig ez a cikk jut eszembe.
Meg hogy itthon közlekedéstervezőként mi dustert szoktunk bérelni, nekünk az is bőven elég, nincsen olyan dolog amihez nem lehet pár száz méterre odajutni magyar viszonyok között. (tudom hogy van olyan munka amihez a cuccot is ki kell vinni, de nekem max egy mérőléc)
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113

Persze egy Land Rover 88 -as azért még mindig meggyőzőbb, de ennek az új defendernek is látványosak a terepjáró képességei.

Vicc az egész, a 3 ajtós 90-es modell belépő ára 17,6 milla. A Range meg a Disco után teljesen felesleges volt egy harmadik túlárazott, prémium modell. Ebbe senki nem fog sáros gumicsizmával beugrálni, vagy bozótot törni a metálfényezéssel. Az eddigi Defi is egy erősen gyenge minőségben összerakott, de legalább munkagépként is használható eszköz volt, gondolom a minőség itt is olyan Land Roveres lesz.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 692
113
"Az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen 1500 férőhelyes új P+R parkoló épülhet az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál. A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők így sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt, a jövőben akár vasútra is. Az új parkolók tervezését még idén nyáron megkezdjük."

Ez eddig fasza, ha nincs P+R akkor ne várják hogy az emberek kiszálljanak az autóból a célállomásig. Gondolom a P+R-t el tudják helyezni a BVSC sporttelep meletti MÁV? dzsumbuljban, ott van neki elég hely, és a beérkező forgalom oldalán is van, tehát eddig jó a helyválasztás.

Tömegközlekedésbe bekapcsolhatóság szempontjából viszont siralmas. Mennyire alkalmas a Kisföldalatti a reggel 8-9 közötti bejövő forgalom egyszerre megjelenő embertömegének elszállítására..? Semennyire, közel zéró a kapacitása így is, majdhogynem egy nosztalgiavasút, ráadásul a legközelebbi metrócsatlakozási pontja a DEÁK tér. Kalandvágyók felszállhatnak még az 1-es vilire és azzal mehetnek tovább a Stadionokhoz (M2) vagy a Skaven városközponthoz (M3) vagy majd, valamikor az M4 Thököly/Hungária úti megállójához. De ez legalább10-15 perc alatt megvan kb átszállásal, ami még nagyjából versenyképes a kocsival, ha bedugult Hungáriát feltételezünk, ami meg reggel adott. A probléma viszont ugyaz lesz, mint a M1 kapacitásával, hova rakod reggel azt a rengeteg embert az 1-es vilin...?

Szóval jó a gondolat de ez egy kicsit ilyen sántikáló dolog mert ha nincs normális metrókapcsolat akkor nem igazán vonzó P+R-nek ("miért szállnék ki a kocsiból, ha az alternatíva 2-3 átszállás és kábé ugyanannyi, vagy több idő?"), márpedig metró ott sosem lesz - az M4 vonalat hülyeség erre kanyarítani, mert egyébként a nagy semmi van ott a reggeli és esti csúcs között (zuglói kertváros az egyik oldalon, a mások oldalon Angyalföld leglepusztultabb részei). Ha az M5 ha valaha megépül meg max. a Lehel térbe kapcsolódik be..

- Új közúti és villamosfelüljáró tervezését kezdi meg a BFK a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, így a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött átívelő felüljárón a Béke térig. Az új felüljáró összeköti Zuglót Angyalfölddel, tehermentesítheti a Hungária körutat és segíthet az M3-as autópályáról érkező forgalomnak az autók elől elzárt Városliget elkerülésében. Az új villamoskapcsolat pedig a 3-as villamos-körgyűrű folytatását jelenti majd Angyalföld felé.

Odáig rendben van hogy a NLK útjának torzóját folytatják (valszeg ez is egy több évtizede porosodó terv és ki van alakítva a nyomvonala, de Szegedi úton, hát az finom lesz. Az oda vezető Teleki Blanka utca jelenleg kis jóindulattal egy mellékút ( egy kb. senki által nem használt, még részben macskaköves pusztulat), a Szegedi meg kvázi folytatása a NLK-nak, kétoldali beépítéssel.. A faölelő hippik oda fogják láncolni a fákhoz, mert azoknak bizony mennie kell ha kapacitást is akarunk. Hogy a Lehel úton mi történik, hát, az meg már más gondja lesz, de legalább a Dózsa György leggázabb szakaszát (Városliget környéke) talán tehermentesíti..
 
  • Tetszik
Reactions: misinator