F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 499
72 480
113
GAO: DOD Needs to Address Key Uncertainties as It Re-Designs the Aircraft's Logistics System

212636_1.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Szittya

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 314
13 354
113

És ilyenkor nem veri a "nemzeközi sajtó" az asztalt, hogy Yeeee de cool.... de ha egy szegecs ferdén áll, megy a címlap, hogy mekkora szar a gép...

Azért abba is bele kell gondolni, hogy mivel irtózatos mennyiségű lesz legyártva, mennyire könnyű lesz maintenance személyzetet, pilótát, stb... szerezni hozzá (aki meg nem hiszi, nézze meg egy-egy ritkább vagy kifutó típusra milyen aranyáron találsz licensed szerelőt...).
 
M

molnibalage

Guest
És ilyenkor nem veri a "nemzeközi sajtó" az asztalt, hogy Yeeee de cool.... de ha egy szegecs ferdén áll, megy a címlap, hogy mekkora szar a gép...

Azért abba is bele kell gondolni, hogy mivel irtózatos mennyiségű lesz legyártva, mennyire könnyű lesz maintenance személyzetet, pilótát, stb... szerezni hozzá (aki meg nem hiszi, nézze meg egy-egy ritkább vagy kifutó típusra milyen aranyáron találsz licensed szerelőt...).
Ez amúgy két éves cikkből van, de maga a trend érdekes, mert kb. minden komplex feladatra igaz ez.
 
  • Tetszik
Reactions: angelsoul

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 314
13 354
113
Ez amúgy két éves cikkből van, de maga a trend érdekes, mert kb. minden komplex feladatra igaz ez.

Kérdezd csak emel-t, mennyire hihetetlen költségcsökkentő dolog, ha lényegében bárhonnan leakaszthatsz egy szerelőt a típushoz (kérdezz rá milyen napidíjakba került a légimentők helijeihez francia szerelőket hívni), ha jóformán minden reptéren ott van minden szükséges földi kiszolgáló és műhelyberendezés, ha több száz maintenance/line station tapasztalata összeköthető egybe egy problémára - ha ezt beleszámítjuk, szerintem nagyjából 1000 darabos US F-35 flotta fölött a teljes költség beesik az összes jelenlegi harci gép alá - csak ez nem fog egykönnyen megjelenni, mert annyira nehezen számítható. Nagyobb vegyszerbázis, kevesebb cucc lejárata koppan ki mert eloszlik, mehet ahová kell... estig sorolhatnám az előnyöket.
A standardizált flotta nem csak az alkatrészellátás vagy a képzés homogenizálása miatt elképesztő előny, hanem mert az egytípusos tapasztalat olyan szinten akkumulálódik, hogy míg mondjuk egy típusnak egy ezrednél van 10 szakértője, ennél a típusnál lesz 50... aki pedig volt ebben a világban tudja, egy szakértője a típusnak mekkora költségcsökkentő tényező.
Sok hangárban dolgoztam - és a leghatékonyabbak a single type hangárok voltak mindig. Mert begyűlt az évtizedes tapasztalat, az öreg rókák hangja meg a szaga alapján megmondták, mi a baja a gépnek...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 332
113
Kérdezd csak emel-t, mennyire hihetetlen költségcsökkentő dolog, ha lényegében bárhonnan leakaszthatsz egy szerelőt a típushoz (kérdezz rá milyen napidíjakba került a légimentők helijeihez francia szerelőket hívni), ha jóformán minden reptéren ott van minden szükséges földi kiszolgáló és műhelyberendezés, ha több száz maintenance/line station tapasztalata összeköthető egybe egy problémára - ha ezt beleszámítjuk, szerintem nagyjából 1000 darabos US F-35 flotta fölött a teljes költség beesik az összes jelenlegi harci gép alá - csak ez nem fog egykönnyen megjelenni, mert annyira nehezen számítható. Nagyobb vegyszerbázis, kevesebb cucc lejárata koppan ki mert eloszlik, mehet ahová kell... estig sorolhatnám az előnyöket.
A standardizált flotta nem csak az alkatrészellátás vagy a képzés homogenizálása miatt elképesztő előny, hanem mert az egytípusos tapasztalat olyan szinten akkumulálódik, hogy míg mondjuk egy típusnak egy ezrednél van 10 szakértője, ennél a típusnál lesz 50... aki pedig volt ebben a világban tudja, egy szakértője a típusnak mekkora költségcsökkentő tényező.
Sok hangárban dolgoztam - és a leghatékonyabbak a single type hangárok voltak mindig. Mert begyűlt az évtizedes tapasztalat, az öreg rókák hangja meg a szaga alapján megmondták, mi a baja a gépnek...

Na látod; ezért volt jó a szocializmus a gépjármű üzemeltetésben!
Nem pár évente modell-, meg típusváltás holmi fejlődés címszóval, hanem évtizedekig ugyanazok az szgk és tgk típusok szolgáltak.
Lehettek bármilyen hitványak is minőségben, de a KGST tudta őket üzemeltetni!

Nem, nem vágyom vissza azokra az időkre, csak így már érthető, hogy mégis hogyan tudott működni az ország Nysakkal, Roburokkal, stb...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 773
30 544
113
Most Tatár Autonóm Körzetnek hívják, és Kazany a fővárosa. Pillanatnyilag Tu-160asokat gyártanak az Orosz Légierőnek.
Ez igy nem igaz.Az Arany Horda szétesett,és ez tette lehetővé az oroszoknak,hogy elinduljanak a nagyhatalommá válás útján.Mikor Iván elfoglalta Kazanyt,az már csak a Kazanyi Kánság központja volt,az Arany Horda egyik utódállama.Az Arany Horda a XV.században polgálháborúban szétesett.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Ez igy nem igaz.Az Arany Horda szétesett,és ez tette lehetővé az oroszoknak,hogy elinduljanak a nagyhatalommá válás útján.Mikor Iván elfoglalta Kazanyt,az már csak a Kazanyi Kánság központja volt,az Arany Horda egyik utódállama.Az Arany Horda a XV.században polgálháborúban szétesett.
Tehát az Arany Horda szétesése Tu-160-ok gyártásába torkollott!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and dudi
M

molnibalage

Guest
A BEAST mód elég hülye konfigokat mutat be. Persze értem, az autóskártyás módszer mindig a maximumot mutatja.

Valójában az lenne a muris, hogy ha a külső függesztésnél leveszünk 2 db 2000 fontos bombát és a helyére felmegy 2-2 db AIM-120 és a belső térben is 2 db AAM akkor lényegében egy F-15E-t kapunk. A kettővel kevesebb AAM lényegtelen, annak használatára esély viszonylag csekély. Ha meg azzal számolunk, hogy lesz az upgade és elfér a belső térben 6 db AAM vagy talán 4 db AAM + 2x JDAM, akkor teljes ekvivalencia lesz.

4xAIM-120
2xAIM-9X
4xGBU-31

Csak éppen a csapásmérő fegyverek fele a belső térben van, ami légellenállás szempontjából nagyon nem mindegy. Meg 2 db AAM is. Én a 2xAIM-9-et rá sem tenném + hatótáv még kisebb RCS.

Mondjuk 4 db 2000 fontos cipelésének sincs sok értelme, de ezt az F-15E ráadásul asszem csak aszimmetrikusan tudja. Olyat nem, hogy egyik oldalon bomba van elől és hátul rakéta és a másikon is.