Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
Valami ilyesmi lesz/lehet...
Még annyi, hogy az nem úgy lesz, hogy majd 2028-ban varázsütésre létrejön a lechfeldi bázison a nemzetközi A400M szállító egység, hanem inkább úgy képzeld el, mint ahogy nehézdandár képességünk lesz majd 2028-ra. ("betanulás" használt gépeken, folyamatok kialakítása, bázisépítés, gyakorlatok, bevethető állapot elérése stb.) Ha a koronavírus nem zavart be már megint, akkor már van kint magyar műszaki Wunstdorfban az A400M-mel ismerkedni. Később majd küldenek pilótát is. Szerintem nem hoztak semmit előre. 2019 februárjában lett aláírva a csatlakozási szándék alapítótagként. Az hogy 2023-ra bevállalták hogy a magyarok és a németek együtt biztosítják a VJTF légi szállítási képességét, abból lehet következtetni hogy milyen szintű lesz az együttműködés. Valószínűleg a Honvédség nem a Falconokkal és az A319-esekkel fog beszállni, más saját meg akkor valószínűleg még nem lesz bevethető állapotban. Nem járhatnak úgy megint, mint a Gripenek levegő-föld képességével, mert ha mégis, akkor vége a nemzetközi szavahihetőségnek és a bizalomnak. A németek nem Magyarország miatt csinálják, hanem a NATO Framework Nations Concept-je miatt találták ki, hogy úgy tudnák hasznosítani a gépeket, ha a kelet-/közép európai országokat ráveszik az együttműködésre.

Szerintem ebből is teljesen világosan látszik, hogy ugyan utemezve, de szinte biztosan az Atlasbol lesz végül az a három gép - amibol, gondolom, valamilyen konstrukcióban egy legalabb a lechfeldi repteren fog acsorogni, minimum egy meg mindig nemzeti használatra lesz készen odahaza. Ha meg tobb kell, akkor lehivhato az elérhető poolbol, akarmenyik gép, mindegy kie, utolag ugyis aranyos az elszámolás.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
Az hogy 2023-ra bevállalták hogy a magyarok és a németek együtt biztosítják a VJTF légi szállítási képességét, abból lehet következtetni hogy milyen szintű lesz az együttműködés.
Erről be tudnál tenni valamit? Mert olyat
én még nem olvastam, hogy ilyet vállaltunk volna.
Mindensetre érdekes, hogy ugye a németek 53 fix megrendelésük van A400M-ra, de ők csak 40-re tartanak igényt. Azaz 13 túlrendelésük van. Azonban a lechfeldi bázison a Multinational Airtransport Unit (MNAU) csak 10 géppel fog létrejönni. Mi lesz a maradék 3 géppel? Honnan is olyan ismerős ez a szám? :rolleyes::D
 
K

kamm

Guest
Erről be tudnál tenni valamit? Mert olyat
én még nem olvastam, hogy ilyet vállaltunk volna.
Mindensetre érdekes, hogy ugye a németek 53 fix megrendelésük van A400M-ra, de ők csak 40-re tartanak igényt. Azaz 13 túlrendelésük van. Azonban a lechfeldi bázison a Multinational Airtransport Unit (MNAU) csak 10 géppel fog létrejönni. Mi lesz a maradék 3 géppel? Honnan is olyan ismerős ez a szám? :rolleyes::D

Pontosan az én logikam, csak nem volt időm elokotorni a linkeket, hogy leirjam. :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 485
113
Erről be tudnál tenni valamit? Mert olyat
én még nem olvastam, hogy ilyet vállaltunk volna.
Mindensetre érdekes, hogy ugye a németek 53 fix megrendelésük van A400M-ra, de ők csak 40-re tartanak igényt. Azaz 13 túlrendelésük van. Azonban a lechfeldi bázison a Multinational Airtransport Unit (MNAU) csak 10 géppel fog létrejönni. Mi lesz a maradék 3 géppel? Honnan is olyan ismerős ez a szám? :rolleyes::D

Itt már egyszer futottunk egy kört ezzel kapcsolatban.

Ezek sem tények. De valami oka csak van, hogy csatlakoztunk, pedig azt mondták hogy minden közös dolog rossz. Nem azt mondom, hogy A400M-et vesz a Honvédség. De ha még nincs aláírt szerződés a KC390-ra vagy másra, ami alapján 2021-2022-re megérkezne 1-3 példány és 2023.01.01-re elérné a bevethető szintet, akkor a "közös" A400M-eket ki lehet addig használni, mert akkor 2-3 évig nincs a Honvédségnek szállítógépe. Vagy 1-2 műszaki és pilóta és néhány száz bérelt óra elég ahhoz, hogy azt mondhassuk hogy a MNAU alapítótagként közösen biztosítjuk a légi szállítást? Ez is lehet. Még az is hogy A319 lett felajánlva... Tényleg nem tudunk semmit. De amit felvázoltál, az logikusnak tűnik.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
Itt már egyszer futottunk egy kört ezzel kapcsolatban.

Ezek sem tények. De valami oka csak van, hogy csatlakoztunk, pedig azt mondták hogy minden közös dolog rossz. Nem azt mondom, hogy A400M-et vesz a Honvédség. De ha még nincs aláírt szerződés a KC390-ra vagy másra, ami alapján 2021-2022-re megérkezne 1-3 példány és 2023.01.01-re elérné a bevethető szintet, akkor a "közös" A400M-eket ki lehet addig használni, mert akkor 2-3 évig nincs a Honvédségnek szállítógépe. Vagy 1-2 műszaki és pilóta és néhány száz bérelt óra elég ahhoz, hogy azt mondhassuk hogy a MNAU alapítótagként közösen biztosítjuk a légi szállítást? Ez is lehet. Még az is hogy A319 lett felajánlva... Tényleg nem tudunk semmit. De amit felvázoltál, az logikusnak tűnik.
Amit írtam, az csak egy lehetséges forgatókönyv.
A másik topicban lévő több hozzászólás azt mondatja velem, hogy többen nem tudják csak úgy elképzelni a "közös alakulatot", mint a SAC-ot. Azaz abban semmi sem a miénk, vagy bárkié. Namost a németek esetén szerintem van más alternatíva is. Ezért hoztam fel a közös franco-german dandárt, és a holland-német harckocsizászlóaljat, mert ahogy akkor is írtam, ezekben - tudtommal - alegység szinten az eszközöket külön-külön birtokolják a tagok. Pl. a harckocsi zászlóalj így néz ki:

414 Tank Battalion consists of the following elements:[6]
  • Staff (German, few Dutch)
  • 1st staff company (staff and supply, mostly German, few Dutch)
  • 2nd tank company (German)
  • 3rd tank company (German)
  • 4th tank company (Dutch)
  • 5th tank company (German, reserve)[7]
Out of the 100 Dutch soldiers, 72 are tank crew. The other 28 are staff members, maintenance and support crew.
A vezetés vegyes, de a tankok a holland században valóban holland Leopard 2-esek. Ennyit tartott meg az egész holland hadsereg.
A csavar az egészben, hogy maga a zászlóalj ugyan német vezetés alatt áll, de a holland hadsereg alá van beosztva.
Ugyan ez érvényes a francia-német közös dandárra is.
Tehát szerintem egyáltalán nincs kizárva ez alapján, hogy akár valósan magyar tulajdonba és felségjel "alá" kerülhessenek az MNAU kötelékében a magyar gépek, annak ellenére, hogy odakint üzemeltetik őket. Már ha mi úgy akarjuk.
Itt nem erőszak a disznótor.
Meglátjuk.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Én azt gondolom, hogy a SAC (stratégiai), és a Lechfeldi (taktikai) közösködésünk után nagyon megnőtt az esélye egy saját kisebb méretű flottának, főleg Airbus érdekeltségben elsősorban. Ne legyen igazam, nagyon nem szeretném.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 358
113
Mégis,minek nagyobb?Azokhoz az alkalmi szállitásokhoz,mihez nagyobb kell,ott vannak a "közös" gépek.Szerintem saját hazai felhasználásra elég még a 235-ös is.
honnan tudod mi/mennyi a honvédség szállítási igénye/mi lenne egy évben?
Szo se rola, jo kis gep az , Ancsa helyett, SEMMI helyett idealis...
megértem, annyit azért hozzátennék hogy a C295 semmivel sem lenne erőleépés az ancsához képest kb, oké, most hogy nincs Ancsa sem már (RiP) így kéne minél előbb valami, de nem kell emiatt aggódni, hamarosan lesz új vas (elvileg)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
honnan tudod mi/mennyi a honvédség szállítási igénye/mi lenne egy évben?

megértem, annyit azért hozzátennék hogy a C295 semmivel sem lenne erőleépés az ancsához képest kb, oké, most hogy nincs Ancsa sem már (RiP) így kéne minél előbb valami, de nem kell emiatt aggódni, hamarosan lesz új vas (elvileg)
A C-295 nagyon szűk, de a C-27J már előrelépés lenne. - A lechfeldi szállítógépekkel pedig a technika szállítása is megoldódna...
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 358
113
  • Tetszik
Reactions: borisz

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 546
113
honnan tudod mi/mennyi a honvédség szállítási igénye/mi lenne egy évben?
Országon belül?Semennyit.Nem missziós feladatra?Minimálisat,mihez nagyobb rámpás kéne
Van A319,plusz idő C17en,és lesz A400on.Tulajdonképpen minek még saját tulajdonba pluszba nagy rámpás gép?Ejtőernyős ugratásra hót fölösleges nagy gép.Pláne A400.C295 bőven elég.Vagy ha mindenáron ragaszkodunk a Gripen misszios konténerének szállitásához,egy C130.Mellé 2db C27J,a logisztikai illeszkedés végett az.Felejtsük már el,ezt a IFV légszállitási képességet.Honvédelmi ok nincs rá.Missziós feladatra,szövetségi feladatra meg ott a közös szállitó kapacitás.Az A319 fejlesztése logisztikai támogatógéppé(vagy lecserélése C40re,mert az már az) sokkal hatékonyabb.És a fölös A400ak árát meg költsük fontosabb dolgokra.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
az még vagy 6-8 év mire oda jutunk hogy ott bármi is tudjon működni
Háát ha igazak a hírek - amit a német államtitkár elmondott - akkor gyakorlatilag a megalakulásától (idén ősz) műveletre alkalmas lesz.
Ha a wunstorf-i Lufttransportgeschwader 62 -ből kiemelnek egy századot, és átnevezik, akkor azonnal bevethető.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

KissA1981

Active Member
2017. szeptember 28.
25
128
28
A saját erőből történő légiutántöltő képesség megteremtéséhez (is) fontos lenne saját tulajdonú hátsó rámpás szállítógép. Legalább kettő, de inkább három darab, mert ugye nem 100%-ban bevethető (nagy)javítás, sérülés, ne adj Isten megsemmisülés miatt egy repülő.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 546
113
A saját erőből történő légiutántöltő képesség megteremtéséhez (is) fontos lenne saját tulajdonú hátsó rámpás szállítógép. Legalább kettő, de inkább három darab, mert ugye nem 100%-ban bevethető (nagy)javítás, sérülés, ne adj Isten megsemmisülés miatt egy repülő.
A319 logisztikai-támogato gépnek átépitve.C130,C27J,C295 egyaránt alkalmas rá.És be éne már szerezni egy buddy pack-ot,legalább gyakorláshoz.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 358
113
"6-8 évet" alkalmi bérlésekkel simán kihúzunk megúszva a méregdrága "túlméretes" dögök vásárlását. - Nem csoda, hogy 1 kelet-európai ország sem akar Atlast venni...!
pont a túlméretes dögök helyett kell addig valami ami rámpás és a C295 meg az Atlas között van
Háát ha igazak a hírek - amit a német államtitkár elmondott - akkor gyakorlatilag a megalakulásától (idén ősz) műveletre alkalmas lesz.
Ha a wunstorf-i Lufttransportgeschwader 62 -ből kiemelnek egy századot, és átnevezik, akkor azonnal bevethető.
legyen igazad koma , bár één nagyon meglepődnék ha őszre ez a dolog működne

Országon belül?Semennyit.Nem missziós feladatra?Minimálisat,mihez nagyobb rámpás kéne
Van A319,plusz idő C17en,és lesz A400on.Tulajdonképpen minek még saját tulajdonba pluszba nagy rámpás gép?Ejtőernyős ugratásra hót fölösleges nagy gép.Pláne A400.C295 bőven elég.Vagy ha mindenáron ragaszkodunk a Gripen misszios konténerének szállitásához,egy C130.Mellé 2db C27J,a logisztikai illeszkedés végett az.Felejtsük már el,ezt a IFV légszállitási képességet.Honvédelmi ok nincs rá.Missziós feladatra,szövetségi feladatra meg ott a közös szállitó kapacitás.Az A319 fejlesztése logisztikai támogatógéppé(vagy lecserélése C40re,mert az már az) sokkal hatékonyabb.És a fölös A400ak árát meg költsük fontosabb dolgokra.
honnan veszed ezt a semennyit?minek? hát végülis minek a kocsidba légzsák sőt biztonsági öv amikor van fék nem? a C130 ötletedet már sokkal jobban támogatom, NEM az a kérdés hogy kell e itthonra rámpás gép, hanem az hogy mennyi és mekkora
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 640
886
113
Az IFV-k légiszállításának önerőből történő megoldása fel sem szabadna, hogy merüljön. :D Ahova saját lábon, vagy vasúton, közúton nem jutnak el, ott igazából keresnivalójuk sem lenne, de így is ugye max misszióba megy, az meg egy C-17 vagy C-5 simán megoldja. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Negan

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
A saját erőből történő légiutántöltő képesség megteremtéséhez (is) fontos lenne saját tulajdonú hátsó rámpás szállítógép. Legalább kettő, de inkább három darab, mert ugye nem 100%-ban bevethető (nagy)javítás, sérülés, ne adj Isten megsemmisülés miatt egy repülő.
Én inkább úgy fogalmaznám, hogy a három a minimum, mert oda egy és vissza kettő, így a bevetés lefújható, ha odafele nem tudjuk biztosítani valamiért, de visszafele kell a tartalék, mert az már nem fújható le!