War Thunder (Gaijin Entertainment)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 819
113
Például ezért szar a Tiger I (meg a panther) tank mert folyton HEAT-FS ellen fogsz küzdeni uptier-ben és full uptierben, ami leszarja a páncélzatodat bármi legyen is a távolság..
Ezért könyörög már több éve a WT közösség a Gaijinnek, hogy legyen már végre BR decompression, mert így BR 5,7 környékén meg a top tier fele egyszerűen élvezhetetlen a játék. Bemész háború közepi-végi német tankkal majd jön a tetszőleges HEAT-FS kollega a hh-ból és visszaszór instant a garázsba. A Gaijin persze ilyenkor szokásához híven inkább beszór 30 OP prémium járművet vakításnak meg a p2w nooboknak, minthogy a problémákkal foglalkozna. Kb egy éve ott is hagytam az egészet és esélyesen nem is fogok visszatérni max youtube-n nézek rá aktuálisan mitől bugos az egész.

Itt egy jó videó ami a témával foglalkozik
 
M

molnibalage

Guest
Számomra valami érthetetlen. Ha ennyi és ilyen durva hibái vannak, akkor miért játszanak vele ennyien? Igénytelenség? Vagy élvezik a "pay to win'-t? Ki tart ki évekig így ennyi hiba mellett ennél...?

Mi az a BR?

(Nálam a Wargame széria volt az, amiről azt gondoltam, hogy "soha" nem fogom abbahagyni. Aztán 2 év kitartó munkával sikerült szétcseszni az egészet...)
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 819
113
Igazából nincs igazán konkurenciája és ezért tudott még ennyi buggal és balansz nélkül megmaradni. A WOT az az arcade szegmenst viszi, a WT az egyel komolyabb szint, a simek meg egyszerűen nem adnak akkora player base-t. Illetve ahogy a WOT-nak is így a WT fő játékosai a posztszovjet országokból jönnek, akik meg egy stabil magot alkotnak mindentől független. Volt kísérlet Armored Warfare néven egy kis borsot törni alájuk de kb az kezdettől fogva halott. Most megy aktuálisan lehetséges konkurenciaként a GHPC de még nagyon alfa szalaszban és nem is fogja egyhamar a WT-t megszorongatni
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 819
113
Na ez az előzőből kimaradt :D
A BR az a battle rating ami 1.0-tól asszem 10.3-ig terjed és ez alapján sorol be téged a match making az adott játékba. Alapvetően 7 tier van de mindig a legmagasabb BR-ú jármű a meghatározó. Alapból az egész egy kalap szar mert pl tier 3-ban a Tigris, Párduc, T-34-85, Sherman mellett 3,7-es BR-el random 80-as évekbeli olasz kerekes APC van 20 millis gépágyúval ami 100 felett tud csapatni max sebességnél és az API-T lőszerrel eléggé szét tudja cseszni a játékot. Ha jobban szét lenne szedve a BR nem lenne már az emlegetett uptier jelenség se és lehetne élvezni. Pl. a Maus végül azért került ki a játékból mert a Gaijin egyszerűen nem tudta rendes BR-be rakni
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 310
113
Véleményem szerint sim módban nem annyira ütköznek ki a különbségek.
Legalábbis mostanában nem rakott be HH-s tankok ellen a Tigrissel, vagy az olasz ágon M15-P40 -el szintén
jó szórakozás; a másik vonal a Merkava/Magach. Merkava jól felszerelt, Magach-al vannak problémák a hőkamera hiánya miatt...
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
1 926
6 889
113
Számomra valami érthetetlen. Ha ennyi és ilyen durva hibái vannak, akkor miért játszanak vele ennyien? Igénytelenség? Vagy élvezik a "pay to win'-t? Ki tart ki évekig így ennyi hiba mellett ennél...?

(Nálam a Wargame széria volt az, amiről azt gondoltam, hogy "soha" nem fogom abbahagyni. Aztán 2 év kitartó munkával sikerült szétcseszni az egészet...)

  • tartalom monopólium főképpen
  • élethű megjelenítése a járműveknek
  • nem teljesen a realitástól elrugaszkodott tank/repülő..stb teljesítmény..
  • nincsen elárasztva szalvéta tankokkal
  • combined arms (nagyon jól megfűszerezi a játék élményt)
  • arcade,realistic,simulator játékmódok.
pont annyira elbaszott hogy tartja a játékosba a hitet, mert vannak kiváló meccsek, de fel is bassza az agyát hogy bele presszírozza a fizetésbe mert elhiteti veled a játék hogy ha fizetsz akkor jobb lesz. részben igaz, részben nem.

Ergo: Semmilyen más játék nem nyújtja azt amit a WT nyújt. s ezt Gaijin ki is használja.
1.0 és 3.7 br közt rendkívül élvezetes a combined arms része a játéknak. e felé már csak azért megy az ember mert mazoista/pénzt öl bele/vagy a modernért jött.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
M

molnibalage

Guest
  • tartalom monopólium főképpen
  • élethű megjelenítése a járműveknek
  • nem teljesen a realitástól elrugaszkodott tank/repülő..stb teljesítmény..
  • nincsen elárasztva szalvéta tankokkal
  • combined arms (nagyon jól megfűszerezi a játék élményt)
  • arcade,realistic,simulator játékmódok.
pont annyira elbaszott hogy tartja a játékosba a hitet, mert vannak kiváló meccsek, de fel is bassza az agyát hogy bele presszírozza a fizetésbe mert elhiteti veled a játék hogy ha fizetsz akkor jobb lesz. részben igaz, részben nem.

Ergo: Semmilyen más játék nem nyújtja azt amit a WT nyújt. s ezt Gaijin ki is használja.
1.0 és 3.7 br közt rendkívül élvezetes a combined arms része a játéknak. e felé már csak azért megy az ember mert mazoista/pénzt öl bele/vagy a modernért jött.
Szalvéta tank?
 

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
816
4 124
93
Nem létező tankok, amik max egy ebédet követő kávézás során történő ötletelés szintjén valósultak meg, úgy hogy a kiskanállal ferajzolta szalvétára az ötletelő a tank kontúrjait. A WOT kb tele van olyan tankokkal, amiket bevallottan a wargaming talált ki, mig a WT tankok, repülők azért legalább proto szintjén léteztek.
 

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
816
4 124
93
  • tartalom monopólium főképpen
  • élethű megjelenítése a járműveknek
  • nem teljesen a realitástól elrugaszkodott tank/repülő..stb teljesítmény..
  • nincsen elárasztva szalvéta tankokkal
  • combined arms (nagyon jól megfűszerezi a játék élményt)
  • arcade,realistic,simulator játékmódok.
pont annyira elbaszott hogy tartja a játékosba a hitet, mert vannak kiváló meccsek, de fel is bassza az agyát hogy bele presszírozza a fizetésbe mert elhiteti veled a játék hogy ha fizetsz akkor jobb lesz. részben igaz, részben nem.

Ergo: Semmilyen más játék nem nyújtja azt amit a WT nyújt. s ezt Gaijin ki is használja.
1.0 és 3.7 br közt rendkívül élvezetes a combined arms része a játéknak. e felé már csak azért megy az ember mert mazoista/pénzt öl bele/vagy a modernért jött.

Ja, élvezetes, kb alfa óta toltam éveken át. Ezzel együtt nagyjából a repülős része a legjobb, az is inkább közepes tierig. A tankos része sem rossz, de ott még inkább érvényesül, hogy alacsony szint, kb az általad megjelölt tier az élvezetes. Felette már gatya. Nekem tankoknál kb az 5.7-es br volt még ami bejött, ugye pont ott vannak a Tigrisek, meg az első Panther, de felette már inkább szenvedés, mint szórakoztató.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 314
13 351
113
SOHA nem szabad játszani p2w gammel. Egyszerűen mert az nem game, hanem arra szolgál, hogy pénzt húzon le rólad.
Persze régen is a pénz volt a cél a fejlesztőknél - de akkor a minőséggel, a játékkal magával. Megvetted, mert a játékélményt kaptad a pénzedért. Ezek a szarok (lásd fentebb) viszont főleg pszichológusok tanácsai alapján készülnek (komolyan!), olyan addiktológusok tanácsai által, akiket a programozók követve úgy alakítják ki az egész szerkezetét, hogy a végén a pénzköltés domináljon.
A game szerkezete NEM a szórakozás, hanem a beetetés, soha nem a well being volt az, amit akartak, hanem a függőség kialakítása. Ahogy az egész szórakoztatóipar lassan erre épül.
Kerüljöel minden ilyet, komolyan!
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 310
113
Egyébként lehet több rostert is össze rakni korok szerint, nem kötelező pzi/párduc komboval menni.
Nekem olaszoknál pl van egy 2vh, és - jelenleg - egy korai HH-s. Német ágon össze raktam egy tigris/parduc/puma/pzIV rajt(és itt még is álltam az ágon).
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
357
553
93
Valaki, aki játszik vele?
(nem, nem az arcade módra gondolok)

Évekkel ezelőtt toltam a repülős részét főleg arkad-ban. Nem egy repszim, ellenben iszonyatosan pörgős egy-egy küldetés. Szerintem elég hangulatosan ki voltak dolgozva az egyes típusok, az me109-es volt a nagy kedvenc. Igaz az elején a japánokkal indultam, de később már mind a 4 fractionnal játszottam.
 

cnrhs3

Member
2013. március 16.
459
3
18
Nekem, 1415 jármű van kifejlesztve, 1203-nál minden modul kifejlesztve, ezért van valamennyi tapasztalatom. Harckocsizó voltam valamikor, ezért ültem már pár láncosban. 2013-ban a Pz III fordulása fogott meg a játékban, a fékezett oldal megtorpant, bólintott kicsit, mintha harckocsiban ülnék.
Szerintem is nagy gondok vannak a BR-el, de itt az is gond, hogy én aki 7 éve játszok vissza megyek kis szintű járművekkel játszani, mert a II. VH-s harckocsik a kedvenceim, természetes, hogy tarolok. Ebben a játékban a hibák általában ki, illetve lelövéssel járnak. Maga a játék három játékmódból áll, árkád, realisztikus és szimulátor. A fizika, az irányítás és a láthatóság nehezül egyre jobban. Ezért ezek szerintem külön játékok is, mert másképpen kell őket játszani. Aki az egyik módban jó nem biztos, hogy a másikban is jó.
Nagy hibája még a játéknak a láthatóság, ha valaki ultra alacsony grafikai beállítással játszik hatalmas előnyhöz jut. Mivel neki nincs ott fa, fű mint nekem aki magas beállításon játszik. Ez főleg szimulátor és realisztikus módban előny, mivel ott nincsenek jelölők a térképen.
Végül egy tehetséges játékos: Uranvaros Asza néhány videóját csatolom. Ezek sokat segíthetnek a játékban és rávilágítanak pár problémára.
,
,
,
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 817
113
WoT -ot hagyjuk, az 'gold nood'- al van tele már rég óta. Élvezhetetlen, még arcade-ban is (szerintem; de régen abba is hagytam).
WT a realistic, illetve a simulator bellításokon marha szórakoztató (ground forces+helikopterek amikkel megyek, repülők nem érdekelnek különösebben, hajókra ott a WoWs számomra, bár azt is hanyagolom mióta tele lett sci.fi hajókkal).

Ugyan nincs sok csatám WT-ben, de viszonylag hosszú kihagyás után ránéztem és beütött a felismerés, hogy berakták valami event nyereménynek
az egyik liebling járművem: a Merkava-t. Sajnos meg kellett vásárolnom, bár elítélem a rutintalan játékosok magas tierbe való bevásárlását :D
Nem is vagyok nagy spíler (lassú vagyok én már az ilyen játékokhoz), viszont az a típus vagyok, aki legalább annyi időt eltölt a garázsban a
bámészkodással, mint magával a játékkal :D
Egyébként meg kell mondanom, hogy ég és föld az arcade és a realistic módok közti különbség, nem beszélve a sim verzióról.

ps. azóta szereztem egy Magach 3-at is :/

shot_2020.07.21_14.57.54.jpg

shot_2020.07.21_14.58.02.jpg


shot_2020.07.24_12.58.41.jpg

Vagy 3-5 éve nincs gold lőszer a WoT-ban.Ami gold lőszer volt az most megvehető ezüstért ami ingyenes nyersanyag a játékban így bárki számára elerhető.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 2822

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Én nemrég poroltam le, repülő arcade; hajó, tank realistic-ot tolok egyelőre szigorúan szovjet vassal, flotta miatt úgy döntöttem egyre fókuszálok és a német flotta sose tartozott a kedvenceim közé, (ráadásul valszeg tele lesz a vége papírhajókkal) olaszokat meg nincs kedvem 0-ról felhúzni (egyéni perverzió, hogy velük tolom a ww2-es játékokat ha lehetséges).

Szerk.: van vmi Squadron ahova be lehetne csapódni?
 

cnrhs3

Member
2013. március 16.
459
3
18
A warthunder facebook csoportokban tudsz keresni klánt a legkönnyebben. A https://wtinfo.hu oldalon van pár század leírás is. A Twitch közvetítések nézése alatt is tudsz jelentkezni és kiválasztani a neked szimpatikus századot. Én egy olyan század tagja vagyok ami csak a századjárművek megszerzésért alakult. Nem használhatok mikrofont a családi béke érdekében, feleségem megölne.
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky and tonyo

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 310
113
Nekem, 1415 jármű van kifejlesztve, 1203-nál minden modul kifejlesztve, ezért van valamennyi tapasztalatom. Harckocsizó voltam valamikor, ezért ültem már pár láncosban. 2013-ban a Pz III fordulása fogott meg a játékban, a fékezett oldal megtorpant, bólintott kicsit, mintha harckocsiban ülnék.
Szerintem is nagy gondok vannak a BR-el, de itt az is gond, hogy én aki 7 éve játszok vissza megyek kis szintű járművekkel játszani, mert a II. VH-s harckocsik a kedvenceim, természetes, hogy tarolok. Ebben a játékban a hibák általában ki, illetve lelövéssel járnak. Maga a játék három játékmódból áll, árkád, realisztikus és szimulátor. A fizika, az irányítás és a láthatóság nehezül egyre jobban. Ezért ezek szerintem külön játékok is, mert másképpen kell őket játszani. Aki az egyik módban jó nem biztos, hogy a másikban is jó.
Nagy hibája még a játéknak a láthatóság, ha valaki ultra alacsony grafikai beállítással játszik hatalmas előnyhöz jut. Mivel neki nincs ott fa, fű mint nekem aki magas beállításon játszik. Ez főleg szimulátor és realisztikus módban előny, mivel ott nincsenek jelölők a térképen.
Végül egy tehetséges játékos: Uranvaros Asza néhány videóját csatolom. Ezek sokat segíthetnek a játékban és rávilágítanak pár problémára.

Én úgy tudtam, hogy ezt az ultra low quality cheatet némileg kivédték úgy, hogy vmennyi növényzet úgy is látszik.
 

cnrhs3

Member
2013. március 16.
459
3
18
Játszottam most párat ultra alacsony grafikán, szerintem sokkal könnyebben észre lehet venni az ellenséges harcjárműveket. Bár véleményem szerint így nincs sok értelme, pont a meglévő realizmus veszik el. Fű így egyáltalán nincs a növény is kevesebb sokkal.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Játszottam most párat ultra alacsony grafikán, szerintem sokkal könnyebben észre lehet venni az ellenséges harcjárműveket. Bár véleményem szerint így nincs sok értelme, pont a meglévő realizmus veszik el. Fű így egyáltalán nincs a növény is kevesebb sokkal.

Nem tudom mennyivel könnyebb, vagy másabb nekem a notebook csak ultra-low-on bírja...
Mondjuk egyszer furcsálltam, hogy melléküldtem KV-2-vel ~600m-ről a Pz IV-nek és mögötte robbant az meg felém nézett majd lőtt tovább oldalra miközben röpke 40mp alatt újratöltöttem :D

Felraktam PS4-re is, de új account kellett volna hozzá, úgyhogy hagytam a búsba.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 819
113
Itt egy gyönyörű orosz videó, hogy milyen bugokkal van teleszórva a Gaijin által a WT. Amit a legelején mutat néha random nem regisztrálja az ATGM találatot, máskor a lövedék modellje buggol be és az átütés helyett lepattanást jelez pedig az adatok alapján biztosan átmenne, néha egyszerűen eltűnik a kilőtt lövedék és van amikor meg a parancsnokod simán túléli azt ha egy 152 millis malac telibe keresztülmegy rajta. 8:51-nél megtudhatjuk, hogy az AH-1G simán ellenáll egy 122 millis lövedéknek majd 9:40-nél egy Il-2 röhögi telibe az ATGM-et