Kínai partraszálló és dokkhajók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 113
113
2019 szptemberéből

Na az lesz a 076 .A 3-dik is lassan eléri a formáját .
Kíváncsi vagyok, mikor kezdenek neki. Katapulttal egyelőre nincs tapasztalatuk, megvárják, amíg gyűlik valamennyi a 002-vel, vagy nekivágnak előtte, és majd menet közben alakítanak, finomítanak rajta.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 858
113
Ed_xV4DXgAAXXKj

Ed_xaNyXkAA0b5J
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 113
113
A szögfedélzet ezzel a kialakítással kizárható, elég hosszúnak kell lennie, hogy a kábelt elvétő (vagy kábelszakadást szenvedő) gép átstartolhasson. Nem véletlen, hogy az összes catobar hordozónál a szögfedélzet hossza bőven kiteszi a hajóhossz 2/3-át. 50 000 tonnánál a kínaiak vagy építenek gyakorlatilag egy CdG-t, vagy egyenes marad a fedélzet. Szerintem az utóbbi az esélyesebb.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Szerintem is. Meg aztán, mi értelme a szögfedélzetnek, ha nem lehet egyszerre indítani és fogadni gépeket?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
Szerintem is. Meg aztán, mi értelme a szögfedélzetnek, ha nem lehet egyszerre indítani és fogadni gépeket?

Az, hogy a fedélzetet lehet üzem alatt is tárolásra használni - így meg a felét elfoglalja a felszállás, az egészet meg a leszállás. És megy a párhuzamos üzem.

Nekem az egészben a svájcibicska elrendezés nem életképes - teljes értékű katapultos/köteles hordozó meg deszanthajó egyben?
Hol fér el benne akkor többnapi üzemhez elegendő üzemanyag meg fegyverzet? Hát ha a gépeket javítani kell (sima maintenance ide tartozik) azt hol? Ahhoz hangár kell - az meg veszi el a deszanttértől a helyet - elégtelen mennyiségű embert tesz ki a partra. Ráadásul ezek közelebb mennek a parthoz - egy iszonyat értékes hajót kell közel küldened az ellenséghez - mikor az USN is azzal számol, hogy a hordozóik nem nagyon mehetnek közel 500 nm-nél az ellenséghez a megnövekedett fenyegetések miatt. Amikor meg már lehet (le van gyakva a védelem), akkor meg minek rá top gép? Pont, hogy degeszre tömött nagy deszanttér kellene (a CASt meg adja a CVN)...
Emellett nem lehet rá AWACS madarat tenni - talán drónokat tankernak, de így is flottahordozó segítségére szorul (+kísérő AA rombolók), innentől meg ott vannak, ahol az US NAVY a hülye MARINES oltalmazásával.

Ha valamit meg lehetett tanulni az elmúlt évtizedek "mindent kiváltó" fejlesztéseiből, azaz, hogy kurva drága és korlátos a végeredmény. Céleszköz kell, külön specializált hordozó és deszanthajó (és emiatt baromság az USMC erőlködése azzal a szar B-vel).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
Az, hogy a fedélzetet lehet üzem alatt is tárolásra használni - így meg a felét elfoglalja a felszállás, az egészet meg a leszállás. És megy a párhuzamos üzem.

Nekem az egészben a svájcibicska elrendezés nem életképes - teljes értékű katapultos/köteles hordozó meg deszanthajó egyben?
Hol fér el benne akkor többnapi üzemhez elegendő üzemanyag meg fegyverzet? Hát ha a gépeket javítani kell (sima maintenance ide tartozik) azt hol? Ahhoz hangár kell - az meg veszi el a deszanttértől a helyet - elégtelen mennyiségű embert tesz ki a partra. Ráadásul ezek közelebb mennek a parthoz - egy iszonyat értékes hajót kell közel küldened az ellenséghez - mikor az USN is azzal számol, hogy a hordozóik nem nagyon mehetnek közel 500 nm-nél az ellenséghez a megnövekedett fenyegetések miatt. Amikor meg már lehet (le van gyakva a védelem), akkor meg minek rá top gép? Pont, hogy degeszre tömött nagy deszanttér kellene (a CASt meg adja a CVN)...
Emellett nem lehet rá AWACS madarat tenni - talán drónokat tankernak, de így is flottahordozó segítségére szorul (+kísérő AA rombolók), innentől meg ott vannak, ahol az US NAVY a hülye MARINES oltalmazásával.

Ha valamit meg lehetett tanulni az elmúlt évtizedek "mindent kiváltó" fejlesztéseiből, azaz, hogy kurva drága és korlátos a végeredmény. Céleszköz kell, külön specializált hordozó és deszanthajó (és emiatt baromság az USMC erőlködése azzal a szar B-vel).
Vagy forditva.Helyből felszálló gép hiányában nincs értelme vadászbombázó gépet rakni a deszanthajóra.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
Vagy toredeke matroz fog szolgalni rajta egy hordozohoz vagy a regebbi hajokhoz kepest./?/
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Szerintem is. Meg aztán, mi értelme a szögfedélzetnek, ha nem lehet egyszerre indítani és fogadni gépeket?
Type075: 237x43 (szögfedélzet nélkül) / 40 000t

vs

Ark Royal: 245x52 / 54 000t
Clemenceau: 265x51 / 32 750t
Charles deGaulle: 261x64 / 42 500t
Vikramaditya: 283x60 / 45 000t

Igazából nem látom a problémát, +huszonöt méter és okés a szögfedélzet!
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Az, hogy a fedélzetet lehet üzem alatt is tárolásra használni - így meg a felét elfoglalja a felszállás, az egészet meg a leszállás. És megy a párhuzamos üzem.

Nekem az egészben a svájcibicska elrendezés nem életképes - teljes értékű katapultos/köteles hordozó meg deszanthajó egyben?
Hol fér el benne akkor többnapi üzemhez elegendő üzemanyag meg fegyverzet? Hát ha a gépeket javítani kell (sima maintenance ide tartozik) azt hol? Ahhoz hangár kell - az meg veszi el a deszanttértől a helyet - elégtelen mennyiségű embert tesz ki a partra. Ráadásul ezek közelebb mennek a parthoz - egy iszonyat értékes hajót kell közel küldened az ellenséghez - mikor az USN is azzal számol, hogy a hordozóik nem nagyon mehetnek közel 500 nm-nél az ellenséghez a megnövekedett fenyegetések miatt. Amikor meg már lehet (le van gyakva a védelem), akkor meg minek rá top gép? Pont, hogy degeszre tömött nagy deszanttér kellene (a CASt meg adja a CVN)...
Emellett nem lehet rá AWACS madarat tenni - talán drónokat tankernak, de így is flottahordozó segítségére szorul (+kísérő AA rombolók), innentől meg ott vannak, ahol az US NAVY a hülye MARINES oltalmazásával.

Ha valamit meg lehetett tanulni az elmúlt évtizedek "mindent kiváltó" fejlesztéseiből, azaz, hogy kurva drága és korlátos a végeredmény. Céleszköz kell, külön specializált hordozó és deszanthajó (és emiatt baromság az USMC erőlködése azzal a szar B-vel).
Az Amerika osztály is úgy van tervezve, hogy üzemel rajta 6 F-35B. Itt annyi a külömbség, hogy lehetséges, hogy már eleve UCAV-okkal számolnak és nem STVOL gépek lesznek rajta ha lesznek, hanem hagyományos.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Type075: 237x43 (szögfedélzet nélkül) / 40 000t

vs

Ark Royal: 245x52 / 54 000t
Clemenceau: 265x51 / 32 750t
Charles deGaulle: 261x64 / 42 500t
Vikramaditya: 283x60 / 45 000t

Igazából nem látom a problémát, +huszonöt méter és okés a szögfedélzet!
Eleve 6 repülőgépért lehet nem is annyira fontos.
????
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
Vagy forditva.Helyből felszálló gép hiányában nincs értelme vadászbombázó gépet rakni a deszanthajóra.

Ja, de az pont addig érte meg, míg az AV-8 féle "elmegy" kategória volt. Most meg van egy állati drága csúcsgép... ráadásul ők sem nagyon tudják mire (lásd már az M-1-eseket is kivonják).

Vagy toredeke matroz fog szolgalni rajta egy hordozohoz vagy a regebbi hajokhoz kepest./?/

Ezt honnan veszed?
Ránézésre szolgál rajta 4-5 típus - ezekhez kellenek pilóták szerelők, fegyveresek, kell alaktrészbázis (egész hajtóművekig bezárólag), kellenek földi kiszolgálók, materiál mozgatók, stb... nem látom át miben lehetne kevesebb. Max a szerelőkből valamennyi, de az is olyan 30%-al kevesebb. Egy air wing a világon mindenhol megkíván egy rakat embert, és többtípusos alkalmazás esetén... eljutunk a flottahordozóhoz megint. De ez meg egy deszanthajó - bokorugrókkal meg tankokkal kéne roskadásig lennie.

Az Amerika osztály is úgy van tervezve, hogy üzemel rajta 6 F-35B. Itt annyi a külömbség, hogy lehetséges, hogy már eleve UCAV-okkal számolnak és nem STVOL gépek lesznek rajta ha lesznek, hanem hagyományos.

Aminek meg is volt az ára, dolcsiban és képességvisszaesésben is - egy olyan képességért, ami egy magas szintű ellenség ellen is csak so-so. Megy belőle ki a partra egyszerre 2-4 gép jó eséllyel egyszerre? Egy adott térséget tartó ellenség ellen? Az miben elég egy amerikai doktrínában szereplő "túlerő nélkül nem megyünk sehová" elvhez. Mintha a MARINES valami II. VH szerű konflktusra flashelnek (mondták sokszor, ők nem számítanak senkire, mert ők egyedül is hú meg há...), de igazából egy kicsit is komolyabb parti védelem a hullámsírba küldi az összes szarjukat. A NAVY nélkül nem jók semmire (a földön meg az ARMY nélkül), így viszont a kialakított képesség egyszerűen nevetséges egy F-35C winghez képest. Az új MARINES főnöknek ez már leesett, lásd az említett Abrams kivonást....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 113
113
Type075: 237x43 (szögfedélzet nélkül) / 40 000t

vs

Ark Royal: 245x52 / 54 000t
Clemenceau: 265x51 / 32 750t
Charles deGaulle: 261x64 / 42 500t
Vikramaditya: 283x60 / 45 000t

Igazából nem látom a problémát, +huszonöt méter és okés a szögfedélzet!
Ezek repülőgép-hordozók, 0 desszant képességgel. A kínaiak vegyesen akarják a kettőt.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 468
113
Ja, de az pont addig érte meg, míg az AV-8 féle "elmegy" kategória volt. Most meg van egy állati drága csúcsgép... ráadásul ők sem nagyon tudják mire (lásd már az M-1-eseket is kivonják).



Ezt honnan veszed?
Ránézésre szolgál rajta 4-5 típus - ezekhez kellenek pilóták szerelők, fegyveresek, kell alaktrészbázis (egész hajtóművekig bezárólag), kellenek földi kiszolgálók, materiál mozgatók, stb... nem látom át miben lehetne kevesebb. Max a szerelőkből valamennyi, de az is olyan 30%-al kevesebb. Egy air wing a világon mindenhol megkíván egy rakat embert, és többtípusos alkalmazás esetén... eljutunk a flottahordozóhoz megint. De ez meg egy deszanthajó - bokorugrókkal meg tankokkal kéne roskadásig lennie.



Aminek meg is volt az ára, dolcsiban és képességvisszaesésben is - egy olyan képességért, ami egy magas szintű ellenség ellen is csak so-so. Megy belőle ki a partra egyszerre 2-4 gép jó eséllyel egyszerre? Egy adott térséget tartó ellenség ellen? Az miben elég egy amerikai doktrínában szereplő "túlerő nélkül nem megyünk sehová" elvhez. Mintha a MARINES valami II. VH szerű konflktusra flashelnek (mondták sokszor, ők nem számítanak senkire, mert ők egyedül is hú meg há...), de igazából egy kicsit is komolyabb parti védelem a hullámsírba küldi az összes szarjukat. A NAVY nélkül nem jók semmire (a földön meg az ARMY nélkül), így viszont a kialakított képesség egyszerűen nevetséges egy F-35C winghez képest. Az új MARINES főnöknek ez már leesett, lásd az említett Abrams kivonást....
A hajókon lévő gépeknek csak a hajón lévő tengerészgyalogosok közvetlen légi támogatása a feladatuk, minden mást a hordozókon lévő gépek intéznek, beleértve további légitámogatást is.
 
  • Tetszik
Reactions: Python and Szittya