K2 Black Panther (Dél-Korea)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

R

rejsz felügyelő

Guest
tumblr_pzlkwyCYqa1w636mro1_1280.jpg

b1c5fede20daacc11ecb3491eeb2d860d3b43d25.jpg

tumblr_prbfkdYGLU1w636mro1_1280.jpg

tumblr_p2kq4ri2qs1w636mro1_1280.jpg
 
W

Wilson

Guest
Dél-Korea kifejlesztette saját 1500 lóerős motorját a K2-s harckocsihoz a motor készen áll a gyártásra és exportálható a Közel-Keletre és Európába.

A kormány Védelmi Fejlesztési Ügynöksége (ADD) által kifejlesztett 1500 lóerős motor a harmadik ilyen termék a világon Németország és az Egyesült Államok után.

3_1596784400.jpg

Német MTU MT-883 V-12

Ez a motor kerülhet Törökország Altay harckocsjába isMBT) Törökország több mint 500 harckocsi gyártását tervezi, és Indonéziával is tárgyal az Altay exportálásárol.


2_1596784409.jpg

Törökország Altay harckocsijának prototípusa

A K2 elődje gyakorlatilag egy belföldön összeszerelt módosított Abrams harckocsi volt,gázturbina helyett helyett azonban dízelmotorral
Mivel Szöul nagyon kevés technikát birtokolt a K1 -n ezért egy új saját fejlesztésű hackocsit fejlesztett ki így született meg a K2 Fekete Panther ,a világ minden tájáról származó technológiai megoldást felhasználva annak érdekében, hogy a gépeket exportálni lehessen.

Franciaországból Dél-Korea átvette a Leclerc automata töltő berendezést és ebből fejlesztette ki a saját változatát, a Thales tűzvezető rendszer beépítése mellett. Németországból a a Rheinmetall 120 mm-es L55 lövege alapján szintén saját löveget fejlesztett ki, és az MTU-890 V12 dízel 1500 lóerős motort is tanulmányozta A National Interest jelentése szerint a belföldi tervezésű motornak kissé rosszabb a gyorsulása az MTU-hoz képest - 0–32 km / h 8 másodperc alatt gyorsul fel.

K2-Black-Panther-scaled.jpg
 
W

Wilson

Guest
Az új harckocsival összefüggésben, amelyet Lengyelországban a „Wilk” [Wolf] program keretében fejlesztenek ki, a német – francia (MGCS) projektet meglehetősen gyakran említik. Ennek a kezdeményezésnek a végrehajtása azonban (2035 után) késhet, figyelembe véve a lengyel követelményeket. Azt sem igazán tudjuk, hogy Lengyelország jogosult-e a részvételre. A fenti körülményeket figyelembe véve más, alternatív lehetőségeket is fontolgatnak. Az egyik ilyen lehetőség a koreai Hyundai Rotem vállalat javaslata. A fenti szervezet nemcsak a harci járművek tervezésében jártas, hanem az ipari együttműködéssel kapcsolatos jelentős szakértelemmel is rendelkezik.

A K2 Black Panther MBT-t Dél-Koreában tervezték. A koreai tervezők gyakorlatilag az ebbe az osztályba tartozó nyugati járműveket (M1 Abrams, Leopard 2, Challenger, Merkava) elemezték, és inspirációt kaptak az orosz T-80U-l is, amelyet a Koreai Köztársaság az 1990-s évek óta üzemeltet .Emellett, a koreai mérnökök tapasztalatokat gyűjtöttek a K1 és a K1A1 kifejlesztése során is.. Az 1990-es években Szöul célja az volt, hogy egy teljesen új járművet hozzon létre a belföldön elérhető technológiák és know-how felhasználásával. Ez egy olyan program kezdetét jelentette, amelynek eredményeként 2008-n elkészült a prototípust. A K2 harckocsi 2013-ban lépett a sorozatgyártási szakaszba.

q2fucj_q1zrp00.png

Kép : ROKAF
A K2 Fekete Párducot úgy alakították ki, hogy megfeleljen a dél-koreai hadsereg követelményeinek. Ez azonban egy olyan tipikus harckocsi, amelyet a korabeli hadviselés követelményeinek szem előtt tartásával terveztek. Olyan megoldásokat tartalmaz, mint egy modern optoelektronikai csomag, amely fokozza a személyzet helyzetérzetét,automata tűzvezető rendszer, C4 IVIS parancsnoki rendszer, aktív önvédelmi rendszer, állítható távolságú hidropneumatikus rugózás és 1500 LE teljesítményt kínáló erőforrás, amely a jármű számára kedvező teljesítmény / tömeg arányt biztosít. A K2-et a koreai Hyundai WIA 120/55 mm-s löveggel szerelték fel . A koreaiaknak joguk van a K2 MBT fejlesztésére és exportálására.

Az első, körülbelül 100 járműből álló tételt 2015 és 2016 között gyártották. A második tétel (szintén körülbelül 100 db) 2018 és 2019 között jött le a gyártósorról - az utolsó példákat jelenleg gyártják. A harmadik tétel gyártását már megtervezték. A gyártó egy negyedik tétel megrendelését is várja, ismeretlen mennyiségű harckocsival. Ezt azonban még meg kell erősíteni.

A gyártás előrehaladtával olyan megoldásokat vezetnek be, amelyek célja a koreai ipar függőségének csökkentése a külső beszállítóktól. Az első 100 járműből álló sorozat német gyártmányú erőforrással rendelkezik. Ez azonban abból fakadt, hogy az koreai erőforrás kifejlesztése akkor még nem zárult le. A második tétel már koreai motort használ. Ugyanakkor továbbra is egy német hajtáslánc található benne. Mint nem hivatalosan megtudtuk, a sebességváltókat már kifejlesztették a teszteléssel,kapcsolatban is jelentős előrelépéseket tettek. Ez azt jelenti, hogy a koreai powerpack a harmadik és a további gyártási tételek esetében használatosnak tekinthető.

A koreai hadsereg és a Hyundai Rotem is részt vesz a K2 harckocsik további fejlesztésével kapcsolatos tárgyalásokban. A fentiek egy távvezérlő fegyverrendszer, 360 fokos megfigyelő rendszerek, önvédelmi rendszerek és „egyéb” megoldások megvalósítására vonatkoznak. A fegyver korszerűsítését hosszabb távon is életképes lehetőségnek tekintik. A megszerzett információk szerint a K2 harckocsival kapcsolatos modernizációs koncepció még mindig "rugalmas", így a modernizálás természetének meghatározása még nem alakult ki. A frissítéseket várhatóan a gyár felújítása során hajtják végre.
A K2 harckocsik szintén érdekes színfoltot jelentenek az exportpiacon. A gyártó nem erősítette meg azokat a pletykákat, amelyek arra utalnak, hogy Katart érdekli a harckocsi.

Néhány közép-keleti állam azonban állítólag kifejezte érdeklődését a harckocsi iránt. Ezen államok egyike sikeresen elvégezte a K2 MBT dinamikus tesztjeit, beleértve az élő lőpróbákat is, a Hyundai Rotem-l együttműködve. A végleges ajánlat már megtörtént. A gyártó továbbra is várja a vonatkozó döntést.

q2fue5_q1zrqz3.jpg

Kép jóváírás: ROKAF
K2PL - miről van szó?

A K2PL harckocsiját a közelmúltban elég gyakran említették a lengyel közszférában, tekintettel annak Lengyelországra vonatkozó ajánlata kapcsán. Ezt automatikusan összekapcsolták a harckocsi beszerzésének vagy licencgyártásának forgatókönyvével (kisebb módosításokkal) a lengyel gyártóüzemekben. Ez számos kérdést felvetett, például , hogy a K2 járművet kifejezetten a koreai hadsereg számára tervezték, tehát főleg a Koreai-félszigeten belüli műveletekhez. Ezért alacsonyabb sziluettje, amely így csak alacsonyabb magasságú legénységeket képes befogadni. A fentiek azt jelenthetik, hogy az ergonómiát korlátozhatja a személyzet rekeszének mérete. A koreai képviselők ugyanakkor hangsúlyozzák a megoldás előnyeit. A tank könnyebb, mint a legújabb Leopard 2 vagy Abrams platformok, és ergonómiája meghaladja a T-72 család járműveit. A gyártó azonban továbbra is nyitott a hazai követelményekhez igazított változat fejlesztésére.

q2fumu_q21qrgkorea1.png

Kép jóváírás: ROKAF
Az egyik lehetőség a K2 beszerzésére a koreai beszerzés esetleg egy szerény „polonizációs” projekttel együtt. Úgy tűnik, hogy egy ilyen változat esetén az új harckocsikat viszonylag gyorsan le lehet szállítani. Hiszen a koreai katonaság igényeinek kielégítésére gyártott tankokat Koreában már sorozatban gyártják. A szállítási határidő meghosszabbodna, ha az döntés születne,hogy a K2PL-t Lengyelországban kell legyártani. Hiszen a lengyel személyzetet még be kell tanítani.

A Hyundai Rotem arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy inkább egy másik üzleti modellt kövessenek, a K2PL programkoncepció alapján - ez hasonlít ahhoz, amelyet Törökország az új generációs Altay harci harckocsik esetében alkalmaz. A fentiek azt jelentik, hogy a lengyelek meghatározzák a követelményeket, majd a szóban forgó harckocsit a lengyel iparral közösen tervezik meg. Ezután a berendezések vagy know-how, dokumentáció és technológiák gyártását Lengyelországba telepítik. A koreai partner nemcsak arra törekszik, hogy technikai dokumentáció formájában, hanem gyakorlati formában, vagy akár együttes, hosszú távú munkaként adja át tudását a lengyel szakértőknek a lengyel gyártóüzemben. A fentiek lehetővé teszik a tapasztalatok teljes átadását a lengyel alkalmazottak számára, a munkához való mentalitást, a szervezést és a technológiához való hozzáállást is.

Ezzel a megoldással egy olyan új generációs harckocsit lehet létrehozni, amely megfelel a lengyel követelményeknek és modern megoldások széles skáláján alapul, és képes szembenézni a jövő kihívásaival. Nem zárható ki, hogy a tervezés önmagában meghaladhatja a korszerűsítés tárgyát képező K2 képességeit.

A koreaiak nagyon érdekeltek abban, hogy részt vegyenek a lengyel modernizációs folyamatban, mivel akár több milliárd zloty összegű is lehet. A bemutatott javaslatok finanszírozási segítséget is tartalmaznak. Ugyanakkor azt is megjegyezték, hogy a Hyundainál már önmagukban is megfontolandó szempontok vannak. Megvizsgálják őket, ha szükség merül fel.
A Hyundai Rotem azonban érzi a lehetőséget Közép- és Kelet-Európa teljes régiójában. "Azt a lehetőséget keressük, hogy további pályázatokon kínálhassuk termékünket, ha Csehország és Szlovákia, de más országok is úgy döntenek, hogy új harckocsikat rendelnek. Ezért olyan fontos számunkra a lengyel projekt "- mondta Lee.

Emlékezzünk arra, hogy a német Leopard 2 tank kialakítása a múlt század 70-es éveire nyúlik vissza, és a gyártás 1979-ben kezdődött. A dél-koreai K2 1995 után kezdték kifejleszteni, és 2014-ben állt szolgálatba.

A dél-koreaiak szerint a K2PL-et a Wolf lengyel harckocsi-program követelményeinek figyelembe vételével tervezték. Természetesen a valódi K2PL harckoci végső formája jelentősen eltérhet a modelltől.

K2PL

A K2PL (és az Altay) súlya nagyobb, mint a K2. A K2PL tömege hivatalosan nem ismert, de nem hivatalosan a K2PL öt-tíz tonnával nehezebb, mint a K2 (55 tonna). A méretek, azaz a 10,8 méter hosszúság (az ágyút is beleértve), a 3,6 méter szélesség és a 2,4 méter magasság megegyezik a K2 és a K2PL esetében (a reklámfüzetek szerint). Az alváz klasszikus, torziós rudakkal, lengőkarokkal és lengéscsillapítókkal. Ez egy bevált konstrukció, amelyet például a német Leopard 2 vagy az amerikai Abrams használ.

A legénységnek három tagja van, és egy automatatöltő gondoskodik a lőszerek behelyezéséről a 120 mm-s ágyúba. A K2PL 40 darab lőszert képes befogadni. A kiegészítő felszerelés egy összekapcsolt 7,62 mm-s géppuska és 12,7 mm-es gépfegyverrel ellátott távirányítású harci modul. A harckocsi képes harcolni helikopterek ellen is, de nem teljesen világos, hogy ehhez nehéz gépfegyvert vagy ágyút használ.

A dél-koreaiak 1118 kW (1500 LE) teljesítményű motort kínálnak, ez német vagy dél-koreai kivitelű motor lehet. A sebességváltó származhat a német Renk cégtől vagy a dél-koreai S&T Dynamics gyártótól is.




.
 
W

Wilson

Guest
2.rész

Ami a páncélvédelmet illeti, (papíron) az abszolút csúcshoz tartozik. A torony elülső kompozit páncéljának vastagsága 900-1000 mm, a test elülső részén 700-800 mm. A torony oldalsó páncélja eléri a 300–400 mm vastagságot, a test páncélvastagsága ezután 50–80 mm + 200–300 mm (további páncél). A torony homlokpáncéljának legerősebb részei nagy valószínűséggel ellenállnak a jelenlegi páncéltörő lőszereknek.

A K2PL tetszés szerint felszerelhető (a harckocsinak kétségkívül erőteljes áramforrása van) más védelmi rendszerekkel is, például elektronikus hadviselési eszközökkel lézeres zavarókkal vagy aktív védelmi rendszerekkel is.

Az érzékelő berendezés a K2 alapú. A harckocsiban két független célzó (nappali, éjszakai, hőkamerás) érzékelő található a lövésznél és a parancsnoknál, két tengelyben stabilizálva. Vannak harci módok: vadász-gyilkos és vadász-vadász - a parancsnok önállóan kereshet célokat és digitálisan átadhatja azok helyzetét a lövésznek, vagy vészhelyzetben a parancsnok maga is elfordítja az ágyút és tüzet nyithat. A a harci irányító rendszer képes szenzorokból és kamerákból (360 ° -s lefedettséggel) érkező információkat feldolgozni,és autonóm módon keresni a célpontokat, felismerni őket és nyomon követni.

A "mesterséges intelligencia" alkalmazási köre a K2PL-n nem ismert, de az intelligens szoftver elméletileg számos érdekes funkciót képes megtanulni. A kamerákból származó adatok felhasználásával nemcsak autonóm módon és a másodperc töredéke alatt lehet felismerni a cél típusát (és ezáltal az általa okozott veszélyt), hanem azt is, hogy a cél melyik irányba irányítja a fegyvereit, vagy milyen sebességgel és irányban mozog. Akut veszély esetén lehetőség van figyelmeztetés kiadására a személyzet számára, a torony önálló elforgatására, a megfelelő lőszer behelyezésére (a cél típusának megfelelően), a cél megcélzására és a parancsra a lövésre . Ez igaz mind a földi, mind a légi célpontokra.



A K2 Black Panther látványa 4 ×, 15 ×, 30 × és 60 × nagyítást kínál

Elmondhatjuk, hogy a harci járművek "mesterséges intelligenciája" gyors fejlődésnek indul az elkövetkező években, és a gépi tanulás jövőbeni használatának minősége és terjedelme határozza meg a modern harckocsik harci minőségét. Elméletileg a nagyon fejlett tűzvezető rendszerek révén a harckocsi automatikusan megcélozhatja a földi és a légi célpontokat, és parancsra képes lőni.

A dél-koreaiak nagyon érdekes harckocsi lőszert is kínálnak. A KSTAM (koreai intelligens felső támadási lőszer) egy páncéltörő gránát, amely magasabb ballisztikus pályán repül. A KSTAM célpont fölött, hasonlóan a SMARrt 155 páncéltörő tüzérségi lőszerhez, ejtőernyőt nyit és lassan ereszkedve függetlenül irányítja magát a cél felé. A KSTAM hatótávolsága 8000 méter, és hatékonyan használható, különösen drónokkal kombinálva.

"Mindenesetre a K2PL eddig" még csak "megmutatja a dél-koreai tanktechnológiákban rejlő lehetőségeket. A termelési know-how átadása lengyel vállalatoknak, egy lehetséges lengyel-dél-koreai Wolf tank teljes fejlesztése, tesztelése (az egyes fegyverrendszerek fejlesztésének legnehezebb, leghosszabb és legdrágább része), de egy kellően robusztus és gyors gyártósor és ellátási lánc létrehozása is nagyon összetett, és hosszú távú feladat.

Végül is a török Altay harckocsi első 3D-s képe 2010-ben jelent meg. Ugyanakkor az Altay csak 2021-ben áll szolgálatba. Talán nem sértjük meg északi szomszédainkat azzal, hogy kijelentjük, hogy Törökország sokkal fejlettebb fegyveriparral rendelkezik, mint Lengyelország. A fentieket figyelembe véve nem várható a K2PL 2030 előtti bevezetése. Az értelmes harci képességek elérése 2035-n várható.

K2 Fekete Párduc a dél-koreai hadsereg szolgálatában

Egy másik dolog a pénzügyi finanszírozás. 500 tank megvásárlása esetén körülbelül 10 milliárd dollár összegről (új járművek, létesítmények, lőszerek) beszélünk. További 10 milliárd dollárt kell befektetni (korszerűsítések, javítások, karbantartások stb.) a járművekbe azok nagyjából 30 éves élettartama alatt.

Ha Lengyelország nekilát a K2PL kifejlesztésének Dél-Koreával közösen, akkor az egy évtizedekig tartó projekt lesz, amelyhez (túlzás nélkül) mozgósítani kell egész Lengyelország emberi, gazdasági és ipari potenciálját. Másrészt a közeljövőben vagy a középső jövőben taktikai és technikai szempontból ( egy valóban bevethető harci erő szempontjából) a K2PL-k nem lesz versenytársa Európában.

Bár Franciaország és Németország egy új harckocsi MGCS-n (Main Ground Combat System) dolgozik , az üzembe helyezés várhatóan 2035-n (reálisan 2040-n) várható. Így az MGCS-re, mint valódi bevethető harci erőre 2045-ig nem lehet számítani. Sőt, a francia-német projektben egyetlen harmadik fél sem lesz egyenlő státusszal .

Akárcsak az orosz T-14 Armata harckocsinál, csakúgy, mint a K2PL vagy az MGCS esetében, nem jelent problémát több prototípus előállítása. Az igazi kihívás az, hogy évente legalább egy tucat tankot kell gyorsan,olcsón és a megfelelő minőségben . Erre csak a világ legfejlettebb országai képesek.

A gyártás megindításáig egy újabb kihívás előtt áll a lengyel kormány,az hogy ellenálljon minden olyan lobbi nyomásnak, amelyet Németország és az Egyesült Államok irányít amelyek minden bizonnyal felajánlják Lengyelországnak a Leopard és az Abrams harckocsikat
 
T

Törölt tag 008

Guest
K2 PL
20201122%EF%BC%BF101923.jpg

20201122%EF%BC%BF102432.jpg

Megerősített páncélzat, 55 ről 65 tonnára nőtt a súlya. Aktív védelem + 12,7 géppuska.
A Lengyeleknek tetszik, de döntés és előrehaladás nincs és évekig nem is számítanak rá.

Ez meg a K2 utód adatlapja:
20201122%EF%BC%BF105708.jpg

A 120 mm-es ...... ööööö elektrohő kémiai ágyú? WTF? (전열화학포가 ) na mindegy ez kikerült az opcióból. Fejlesztés folyik, de nagyon kirai fázisban van.
Mivel most a 130 mm ágyú a trendi így ők is ezzel számolnak.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Pogány

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
A harmadik széria K2 is német RENK sebességváltót és erőátvitelt fog kapni.
Ez elég kellemetlen, nem is annyira a Dél-Koreaiaknak (ők megtehetik, hogy megveszik a németektől), de inkább a törököknek, mivel az Altay a megfelelő erőforrás és sebességváltó hiányában statikus védműnél többre nem igen lenne jó. Hiába egyezkedtek a Dél-Koreaiakkal, azok a jelek szerint csak az erőforrást tudják megoldani saját kútfőből.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 864
113
A harmadik széria K2 is német RENK sebességváltót és erőátvitelt fog kapni.
Ez elég kellemetlen, nem is annyira a Dél-Koreaiaknak (ők megtehetik, hogy megveszik a németektől), de inkább a törököknek, mivel az Altay a megfelelő erőforrás és sebességváltó hiányában statikus védműnél többre nem igen lenne jó. Hiába egyezkedtek a Dél-Koreaiakkal, azok a jelek szerint csak az erőforrást tudják megoldani saját kútfőből.

Ilyenkor nevetek azon akik magyar iparra alapozva akarnak bármit is önállóan,hogy majd mi megoldjuk.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 921
13 910
113
Ilyenkor nevetek azon akik magyar iparra alapozva akarnak bármit is önállóan,hogy majd mi megoldjuk.


A kezdeti időben a Hunyadi-t(az "Öreget") is kinevették a szekérvárral (hogy a technikánál maradjunk), meg a balkáni kiegyenesített kaszás/egyebes... segédcsapatokkal.

Nem sokkal később már rettegték a nevét az ellenfelek.

A lehető legtöbbet hozta ki abból amit a körülmények miatt lehetett. Később pedig már "nem aprózta el", sokszor inkább változtatott a körülményeken.

Ilyen hittel ne is menj harcba (de lehet az utcára se), mert ott meg is lehet halni ! :eek:
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 457
23 921
113
Nem látni semmit.
Én látom, semmi extra, K2EU néven cseh excaliburral, promó vagy tenderre való indulás.
Érdekesség talán, hogy a Dkoreai fejlesztésű motorral promózzák, mert ahogy látom 1100kW-ot adnak meg motorteljesítménynek, az pedig a doosan féle motorra utal.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss