Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 178
113

A TI osztályú szupertankerek egyike itt épp nyilván kb. tök üresen A Daewoo által 2002-2003 folyamán megépített 4 leviatán közól ma már elvileg egy sem hajózik: a TI Asia és TI Africa 2009-2010 folyamán úszó tárolónak lett átépítve, Katar partjai mentén lelhetőek fel. 2017-ben ugyanilyen döntés született a TI Europa, majd 2019-ben a TI Oceania esetében. Az Európa maláj, az Óceánia szingapúri vizeken tölt / tölt majd be ilyen szerepet.
 
M

molnibalage

Guest

A TI osztályú szupertankerek egyike itt épp nyilván kb. tök üresen A Daewoo által 2002-2003 folyamán megépített 4 leviatán közól ma már elvileg egy sem hajózik: a TI Asia és TI Africa 2009-2010 folyamán úszó tárolónak lett átépítve, Katar partjai mentén lelhetőek fel. 2017-ben ugyanilyen döntés született a TI Europa, majd 2019-ben a TI Oceania esetében. Az Európa maláj, az Óceánia szingapúri vizeken tölt / tölt majd be ilyen szerepet.
Ilyen rövid élettartamuk van? Vagy mi az oka? Mert az első 2008-as válságot túlélték, de a mostani előtt álltak le? A világ igénye nő, de nagy tanker mégis inkább üszó olajtároló, minthogy szállítson? Fura...
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 823
113
Ilyen rövid élettartamuk van? Vagy mi az oka? Mert az első 2008-as válságot túlélték, de a mostani előtt álltak le? A világ igénye nő, de nagy tanker mégis inkább üszó olajtároló, minthogy szállítson? Fura...
És mi van akkor, ha tárolóhelyként több dodót termel, mint ha vinné a dzsúzt?
Gondolom 2-3 ember elüzemeltet egy ilyet ha ki van kötve, meg nem szopogat el napi száz tonna pakurát... ( vagy nem tudom, mivel mennek ezek )
 
M

molnibalage

Guest
És mi van akkor, ha tárolóhelyként több dodót termel, mint ha vinné a dzsúzt?
Gondolom 2-3 ember elüzemeltet egy ilyet ha ki van kötve, meg nem szopogat el napi száz tonna pakurát... ( vagy nem tudom, mivel mennek ezek )
Nagy kéntartalmú gázolaj szerű löttyel mentek eddig, 35000 ppm-et is megtűrtek, ezt kezdték most fokozatosan csökkenteni. A személygépjárműveknél ez 10 ppm alatt van.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Nagy kéntartalmú gázolaj szerű löttyel mentek eddig, 35000 ppm-et is megtűrtek, ezt kezdték most fokozatosan csökkenteni. A személygépjárműveknél ez 10 ppm alatt van.

marine-and-road-sulphur-rules_2.png
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and fip7

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
És mi van akkor, ha tárolóhelyként több dodót termel, mint ha vinné a dzsúzt?
Gondolom 2-3 ember elüzemeltet egy ilyet ha ki van kötve, meg nem szopogat el napi száz tonna pakurát... ( vagy nem tudom, mivel mennek ezek )

Eltaláltad, elég gyakori, hogy túltermelés esetén a tankereket tárolónak használják. Idén pl rengetegen tároltak be a 10$os áraknál.
 
M

molnibalage

Guest
Tóvmá szombaton. :)
De tényleg elképesztő. Maga az egész jelenség. Teljes áhítattal bámuló és kérdező riporterek, üvöltöző, "meeeeeeeeeeeeeegcsináljuj" promóterek és az összes többi idióta. Sanszosan középiskolás fizikából is buknának, de azért mondják a tutit. Egy kicsit okosabb középiskolás meg ránéz az egészre és elröhögi magát, hogy mekkora ökörség az egész. És erre pénzt adnak, meg befejtetés.

Úgy, hogy 8 éve megy hype ekörül a fos körül...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Ooorky

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 817
113
Tóvmá szombaton. :)
De tényleg elképesztő. Maga az egész jelenség. Teljes áhítattal bámuló és kérdező riporterek, üvöltöző, "meeeeeeeeeeeeeegcsináljuj" promóterek és az összes többi idióta. Sanszosan középiskolás fizikából is buknának, de azért mondják a tutit. Egy kicsit okosabb középiskolás meg ránéz az egészre és elröhögi magát, hogy mekkora ökörség az egész. És erre pénzt adnak, meg befejtetés.

Úgy, hogy 8 éve megy hype ekörül a fos körül...
cikksorozat készül erről ez átverésről...
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
357
553
93
Életbe lépett a megváltozott forgalmi rend a VII. kerületben.


forgalmi-valtozasok-terkep-vii.-kerulet-155.jpg


Csak hogy jól értem-e? A Városliget felől nem lehet csak a Wesselényi vagy az Andrássy-n átjutni? Mondjuk a az Andrássy forgalma is csökkeni fog amikor a ligeten se lehet majd keresztül menni. Kíváncsi vagyok, hogy az M3 bevezető felől hogy fogják az ingázók megközelíteni a várost?
 
M

molnibalage

Guest
forgalmi-valtozasok-terkep-vii.-kerulet-155.jpg


Csak hogy jól értem-e? A Városliget felől nem lehet csak a Wesselényi vagy az Andrássy-n átjutni? Mondjuk a az Andrássy forgalma is csökkeni fog amikor a ligeten se lehet majd keresztül menni. Kíváncsi vagyok, hogy az M3 bevezető felől hogy fogják az ingázók megközelíteni a várost?
Az autópálya forgalmához képest az, hogy ezek kis utcák iránya merre megy, kerekítési hiba.
Ha csak leáll egy autó rakodni vagy bármi kis gikszer 4 perc alatt az egész környék beáll. Tudom, mert sokszor láttam már. Olyan szinten beáll, hogy bringával sem fértem el, leszálltam és járdán tekerve tudtam csak busz meg más nagy jármű mellett elmenni. Persze ilyen helyzetben is ment a szokásos viselkedés. 30 centi helyre is autó orrának betolása és a többi...
Ezeket az utcákat nem a motorizált korszakra tervezték. A célforgalmat leszámítva nagyon nem kéne oda beengedni senkit. Most még turisták sincsenek és így sem megy...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 692
113
Ezeket az utcákat nem a motorizált korszakra tervezték. A célforgalmat leszámítva nagyon nem kéne oda beengedni senkit. Most még turisták sincsenek és így sem megy...

Pedig egész jól működött amíg el nem imbecilis emberek piszkálni. De most legalább sokkal jobb az ott lakóknak.

Ja, nem. De hamarosan ez lesz az egész városban, szeptemberben visszajönnek az emberek szabiról és a balcsiról, kezdődik a suli és az egész város beáll köszönhetően a ‘fejlesztéseknek’.
 
M

molnibalage

Guest
Pedig egész jól működött amíg el nem imbecilis emberek piszkálni. De most legalább sokkal jobb az ott lakóknak.

Ja, nem. De hamarosan ez lesz az egész városban, szeptemberben visszajönnek az emberek szabiról és a balcsiról, kezdődik a suli és az egész város beáll köszönhetően a ‘fejlesztéseknek’.
Melyik részét nem érted meg annak, hogy mindig ilyen a forgalom ott? Tökmindegy mikor mész. A COVI előtt gyalog nem lehetett folyamatosan menni, mert az emberek a járdáról lefolytak, az úton meg a fémdobozok mennek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 114
45 413
113
Életbe lépett a megváltozott forgalmi rend a VII. kerületben.

Meg szeretném kérdezni, hogy az kit érdekelt, amikor az 5. kerület Szabadság tér körüli részét sikerült teljesen "szétcseszni"?
Javasolnék egy pillantást a térképre!
Ha valamikor bejutsz Lipótváros északi részébe (Rakpart-Szent István krt.-József A. u.- Bajcsy utcák által határolt terület) északról, akkor azt kizárólag ugyan arra tudod elhagyni. Ugyan délről egyetlen Ho-Shi-Minh ösvényen (Október 6./Sas u. - Hercegprímás-Hold utca-Nagy Ignác-Balaton) átmehetsz, de közben őszülsz vagy 2 évet.
Ezen a területen megszűnt az átmenő forgalom. Ha észak-dél irányban akarsz mozogni, akkor marad a Rakpart, és a Bajcsy.
De volt nekem olyan szitum, amikor tavaly nyáron az épülő Corvin negyed miatt elkezdtek egy daruzást, és olyan ügyesen oldották meg a táblázást, hogy ott konkrétan egy csapdát hoztak létre a Szigony-Tömő utca környékén. Be lehetett hajtani, de a táblák miatt az egyirányú utak egymásba (elhagyhatatlanul) zárultak.
Ilyen forgalmi rend változások miatt a megszokásból vezető emberek miatt alakulnak ki ilyen tumultuózus jelenetek.
Én is káromkodtam mikor rájöttem, hogy nem fogok tudni északról átjutni Szabadság tér környékén, aztán már tudom, hogy felesleges is arra mennem. Mondjuk nekem azért kellemetlen, mert gyakran kell oda és onnan mennem.