Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 834
113
Akkor állj féllábra.Valahol a külsővinyó kismilió rendszerezetlen irásai között lehet.
Mindenesetre hazai gyakorlótéri és külföldi harci tapasztalatok alapján minimum 8fős deszantrajt tart kivánatosnak(de inkább 9főst).És olyan hosszú felszerelés listát,hogy ahoz tán még a Lynxnek is pót kell,hogy el tudja vinni.
És ha körűlnézel a világban,a harcoló hadseregek tényleg a nagyobb deszantrajt preferálják.

El nem tudom képzelni,hogy mit akarsz belepakolni egy IFV-be de tényleg.
A hazai gyakorlótéri tapasztalatokkal inkább hagyj békén mert jelenleg 5 fő deszantol a BTR-ből...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 691
90 786
113
.
Ha lesz cég itthon, 2060-ig biztos állásod lesz, 2040-ig legyártják, húsz évig meg a gyárban lesznek "rendszer integráción".........:)

Viccet félretéve. Sajnos mi vagyunk a leginkább elkésve, a csehek osztrák Pandurokat, meg BMP-ket váltanak vele, mindkettő ipari üzemeltetési háttere biztosított, a cseh hadiipar tudja üzemeltetni nekik a harcjárműveiket. Mi a BTR-eket már a kohóba is csak vontatni tudjuk, ha elforog a kereke, mert egy fékjavítás sem megy....:confused: (Gondolom sokan tudják miről beszélek...)
Mi vagyunk nagyon elkésve. Ha most azt mondjuk, hogy majd 23-24-ben jönnek az első harcjárművek, akkor három négy évig a lövészfegyvernem nem nagyon fog kapni személyi utánpótlást, mert a fiatalok ilyenek: a modern technikáért bejönnek (szarfizetésért is), de álló BTR- be nem üldögélnek....ez sajnos a kemény valóság.
Ha a Puma lenne a nyerő, abból lenne mit mutogatni, arra lehetne menni kiképzésre Németországba (profán módon van is tervezve lövész kiképzés BW.hez, de hát milyen típusra?). Azzal lehetne bevonzani a fiatalokat és sokkal hamarabb kaphatna belőle az MH! Ezek egy kivéreztetett fegyvernem esetében nagyon fontos dolgok! Lehet, hogy a Balaton utcából ez nem látszik, de ez az MH valós helyzete. Itt már ígérgetés, számítógépes grafikák lejátszása roadshow-k keretében nem tartja meg az állományt, de hogy be nem vonzza az kib......-ul biztos!
Tehát nagyon sok múlik azon, hogy végül melyiket vesszük meg!
Egy nemzetközi példát had citáljak ide: Nem figyelem, de sok országból csak panaszt hallani az NH 90-es helikopterre. Vadi új technika, ráadásul egy helikoptergyártó cég terméke. Ennek ellenére teljes technikai kudarc, van olyan ország aki már visszaadta a gyártónak, van aki eladását fontolgatja. Évtized alatt nem lehetett rendszerbe állítani, úgy, hogy a régebbi társai gond nélkül üzemelnek. Lehet rajta vitatkozni, de szerintem ez egy példa arra, hogy lehet rosszul választani.
Mi ezt nem engedhetjük meg magunknak (a kísérletezést), ebben az országban 100 évente kétszer vesznek fegyvert..... Nem lesz a Lynx helyett másik, ha nem válik be, nem lesz használható.....
Nem kell meggyőznöd, egyértelmű, hogy a Pumában kisebb a kockázat, előbb jöhet, gyerekbetegségek jórészén túl van stb.. Bár ugye eléggé döcögött a bevezetés és sokáig 30% körüli volt az üzemképes technika, most is 50%, de valószínűleg ez a BW alultervezett büdzséjéből és a xarul tervezett üzemeltetésből adódott.

Sztem a Hiuznál sem lesz ez másképp. Bár ígérik, de sztem az üzemeltetése sem lesz olcsóbb mint a költséges Puma. De ha vki csúcstechnikát akar, meg kell fizetni. Ennyi.

Viszont, magában a kihívás senkinek nem bizsergeti az ujját, zsír új csúcstechnikát hadrendbe állítani elsőként? Vmit az MH is letehet az asztalra,ami nagyot szól!!! Ez nem vonzó ajánlat???
Sokkal több lehetőséget látok benne, mint veszélyt, főleg ha a hazai hadiiparra gondolok. Ha jó a szerződés az RM-el, vmi komolyabb magyar hozzáadott érték is lesz, akkor egy ilyen kihívás rengeteg szakembert vonz, ha mellé tesznek zsét is. A fiatalok ezért is bejönnek, de még a tapasztalt szakik is.

Nem kell BTR-ben ücsörögni, ha Boxer is jön mellé, amíg a Hiúzt pofozgatjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
Egy nemzetközi példát had citáljak ide: Nem figyelem, de sok országból csak panaszt hallani az NH 90-es helikopterre. Vadi új technika, ráadásul egy helikoptergyártó cég terméke. Ennek ellenére teljes technikai kudarc, van olyan ország aki már visszaadta a gyártónak, van aki eladását fontolgatja. Évtized alatt nem lehetett rendszerbe állítani, úgy, hogy a régebbi társai gond nélkül üzemelnek. Lehet rajta vitatkozni, de szerintem ez egy példa arra, hogy lehet rosszul választani.
Mi ezt nem engedhetjük meg magunknak (a kísérletezést), ebben az országban 100 évente kétszer vesznek fegyvert..... Nem lesz a Lynx helyett másik, ha nem válik be, nem lesz használható.....
Egyelőre még ott tartunk, hogy a Pumáról bizonyosodott be, hogy pénztemető, ~33%-os rendelkezésre állási mutatóval, békeidőben...Már aláírták a szerződést, hogy párszáz millió € után ezt felemelik 50%-ra, gratulálok…

Látatlanban is adnék egy esélyt a Lynxnek.

Első vevőként tudnánk magunknak speciális feltételeket szabni, pl. megnövelt garanciaidő.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Egyelőre még ott tartunk, hogy a Pumáról bizonyosodott be, hogy pénztemető, ~33%-os rendelkezésre állási mutatóval, békeidőben...Már aláírták a szerződést, hogy párszáz millió € után ezt felemelik 50%-ra, gratulálok…

Látatlanban is adnék egy esélyt a Lynxnek.

Első vevőként tudnánk magunknak speciális feltételeket szabni, pl. megnövelt garanciaidő.

A németeknél az a400m is hasonló problémák voltak/vannak.
Míg más üzemeltetőknél javultak a helyzet.
Lehet ez német probléma. (persze mivel máshol még nincs rendszerbe nem tudhatjuk)
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 791
12 123
113
.

Nem kell meggyőznöd, egyértelmű, hogy a Pumában kisebb a kockázat, előbb jöhet, gyerekbetegségek jórészén túl van stb.. Bár ugye eléggé döcögött a bevezetés és sokáig 30% körüli volt az üzemképes technika, most is 50%, de valószínűleg ez a BW alultervezett büdzséjéből és a xarul tervezett üzemeltetésből adódott.

Sztem a Hiuznál sem lesz ez másképp. Bár ígérik, de sztem az üzemeltetése sem lesz olcsóbb mint a költséges Puma. De ha vki csúcstechnikát akar, meg kell fizetni. Ennyi.

Viszont, magában a kihívás senkinek nem bizsergeti az ujját, zsír új csúcstechnikát hadrendbe állítani elsőként? Vmit az MH is letehet az asztalra,ami nagyot szól!!! Ez nem vonzó ajánlat???
Sokkal több lehetőséget látok benne, mint veszélyt, főleg ha a hazai hadiiparra gondolok. Ha jó a szerződés az RM-el, vmi komolyabb magyar hozzáadott érték is lesz, akkor egy ilyen kihívás rengeteg szakembert vonz, ha mellé tesznek zsét is. A fiatalok ezért is bejönnek, de még a tapasztalt szakik is.

Nem kell BTR-ben ücsörögni, ha Boxer is jön mellé, amíg a Hiúzt pofozgatjuk.

Szerintem a fo kerdes hogy at akarjuk e -venni a nemet iskolat ahol a lovesz tamogatja a harcjarmuvet es nem forditva, ha igen akkor Puma, ha nem akkor Lynx. Erdekes lenne osszevetni mindket iskola jarmuigenyet egy adott orszag eseteben.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 904
4 743
113
Toronyóra láncának akkor is kell a hely:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
Harci tapasztalat szerint,kell az a plusz 2 ember.
Felszereléslista meg olyan hosszú,hogy annyit nem vagyok hajlandó gépelni.
Mint harcjármű család alap is sokkal jobb
Tervezésnél ügyeltek az üzemeltetési költségekre
Stb,
Mennyit láttál ezekből közelről, vagy belülről? Ne a képekre hagyatkozz.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 117
45 433
113
Látom megint be kell tenni a Lynx infografikámat, ti akartátok... :D
vELxkCQ.jpg


Emberek, ne tegyünk úgy mintha a Rheinmetall soha nem tervezett, vagy gyártott volna ifv-t, vagy egyéb páncélost és fogalma se lenne a dolgokról... Emlékeztető: a Pumában és a Boxerben is nyakig benne vannak jelenleg is.



Amcsiknál még nem úszott el semmi, mivel újraindítják a tendert (ismét megváltoztatott követelmény rendszerrel, a változatosság kedvéért :D ) Bár ott szvsz a GDLS lesz a befutó az Ascod-dal, de ez politikai döntés lesz, akárhogy is teljesít a többi ajánlattevő járműve. Meg németet úgyis snassz venni pláne most, mikor megy a sírás Trump részéről, hogy LA utcáin minden második autó német...

A Boxer üzlet régen alá van írva, már szállítják le a járműveket.
Nem robbant be sehova a Redback. Pont az lenne a hatalmas meglepetés, ha az nyerne... Ez egy politikai pacsi a koreaiaknak és az EOS Ausztráliának (mellesleg az Elbit Systemtől jön a technológia jórésze), aki elvileg az EOS T-2000 tornyot adja a járműhöz. Amit még nem láttunk működés közben, a most elkészült ifv proton még csak súlymakett van. Elvileg 19 végén, ez év elején volt az első éleslövészet. Kis érdekesség, hogy a könnyű tornyokat az EOS szállítja a Boxerhez, felvetődik bennem a kérdés, ha Redback az esélyes, mért nem az EOS T-2000 tornyot rendelték meg a Boxerre, mért a Lance-t?
Rengeteg rendszer és a komplett Lance torony megegyezik a Boxer-en és a Lynx-en. Te vennél egy teljesen más ip-t, más rendszerekkel, ágyúval, hogy drágább legyen az üzemeltetés? Továbbá az auszik a Land 121 keretében 2013-tól kezdődően több mint 3500 MAN teherautót vettek a Rheinmetall-tól...

Nem kiforrott a Lynx? Ausztrália ezt leszarja, Ausztrália egy fasza gyerek.
A másik alternatíva még annyira se nevezhető annak.

Nálunk meg a cseh tender figyelése mellett, az legyen a befutó, aki nagyobb ellentételezést ígér. Boxer összeszerelés és Lynx alkatrész beszállítás Yass please. Csak bilibe lóg a kezem ofc... :D A Rheinmetall nyilván a Lynx irányba fogja tolni a mi politikusainkat, csak, hogy kitúrja a KMW-t az üzletből. Kérdés az, mennyire jó az az ajánlat.



Valaki hiányolta korábban a Lance 2.0 távirányítású változatát, hát úgy néz ki itt van az első grafika róla.
Hááát ööö ....
Erről a képről sem tudjuk meg, hogy milyen lesz az a távirányított torony, mivel a képen egy emberes torony van. Ezt onnan tudod, hogy ez a cseh tenderre készült (ott a torony oldalán a cseh felségjel), és ott kizárólag emberes vehet részt. Ezért lépett vissza a PMS...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 780
30 560
113
Szerintem a fo kerdes hogy at akarjuk e -venni a nemet iskolat ahol a lovesz tamogatja a harcjarmuvet es nem forditva, ha igen akkor Puma, ha nem akkor Lynx. Erdekes lenne osszevetni mindket iskola jarmuigenyet egy adott orszag eseteben.
Öööö....Ez nem iskola kérdése,hanem harchelyzeté.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Hááát ööö ....
Erről a képről sem tudjuk meg, hogy milyen lesz az a távirányított torony, mivel a képen egy emberes torony van. Ezt onnan tudod, hogy ez a cseh tenderre készült (ott a torony oldalán a cseh felségjel), és ott kizárólag emberes vehet részt. Ezért lépett vissza a PMS...

Nem tudjuk mikor született a render, attól függetlenül, hogy most dobták bele a köztudatba. Simán készülhetett még mikor távirányítású tornyok is játékban voltak. Az aknavetős is legalább egy éves, még ausztrál festéssel láttam először. Elég valószínűtlennek tűnik, hogy máris áttervezték volna az eredeti Lance 2.0 emberes tornyot. Ha csak nem egy Elbit féle UT/MT-30-as megoldás után mennek, ahol pár óra alatt lehet átalakítani emberesből távirányításúvá.

Aztán meg ki tudja, lehet visszatérnek a Lance "1.0"-hez hasonló kialakításához és dobták a KF41-en bemutatott toronyt. Az emberes/távirányítású Lance 1.0-k se tér el jelentősen egymástól külsőleg. Majd ha látunk több képet...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
A Pumanak mar legalabb letezik rendelkezesre allasi mutatoja. :p:D

A BW erdeke hogy ez novekedjen. A Lynx eseteben max. egy kis allam erdeke lenne majd valamikor 10+ ev mulva. Erzed a kulonbseget?
Erről az a vicc jut az eszembe, amikor 1000 milliárd légyre hivatkozva kellene nekünk is valamit megennünk, hogy ne legyek vulgáris.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Erről az a vicc jut az eszembe, amikor 1000 milliárd légyre hivatkozva kellene nekünk is valamit megennünk, hogy ne legyek vulgáris.

Azt azért ne fejtsétek el, hogy a Puma 50 %-ban RM......
Biztos, hogy egy olyan jármű, ami 100 %-ban lesz az ő terméke, az teljesen különböző problémákat, meghibásodást fog produkálni?
Vagy megfordítva a KMW szar gyár, ezért a Puma amihez köze van az egy szar cucc, de az RM termék tutti jobb lesz?
Új harcjármű a Puma, vannak gondok a rendszerbe állításával. Hogy mennyiben hibás ebben a BW és mennyire a gyártó konzorcium, azt csak sejthetjük.
Mi a garancia arra, hogy egy másik hasonló német termékkel nem lesznek hasonló gondok? Főleg, ha ez nemcsak IFV-nél, de A400M-nél is így alakult.
A több száz millió EUR ráfordítás egy része az eddig hiányzó képességek megteremtése (Spike integráció, műholdas kommunikáció), illetve a BW új C2 rendszerének beépítése miatt adódik.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 117
45 433
113
A Puma nem tudom mennyire moduláris felépítésű a Hiuzhoz képest. De ezt nagy előnyének látom a költségek szempontjából. mind gyártási, mind alkalmazási oldalon,. Ráadásul a marketinganyagok szerint gyorsan variálható sok esetben műhely nélkül.
Erre még egy picit visszatérnék, mert fontos lehet.
Az hogy egy gyalogsági jármű funkcionálisan moduláris nem biztos, hogy előnyös. A Boxernél ez furcsamód valamennyire bejön, mivel 2 teljesen külön is logisztikázható modulból áll össze. Nem gondolom, hogy túl sokan fogják rendszeresen szétkapni az üzemeltetők közül. Ha szét is szedik, akkor elsősorban karbantartási céllal. Ezzel együtt a modularitás valamilyen szinten feláldoz a jármű képességeiből azzal, hogy a 2 modulnak külön külön minden oldalát meg kell építeni, tervezni, és ezekbe anyagot is kell beletenni.
Értem ez alatt, hogy ha a mission modult lekapod a drive modulról, és leteszed mellé, akkor nem roskadhat magába. Tehát ha ugyan ezt a járművet megtervezték volna modularitás nélkül, akkor valószínűleg több tonnát spórolhattak volna. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg alacsonyabbra is meg lehetett volna építeni, mert az illesztési részek és az ehhez kapcsolódó szerkezeti elemek plusz magasságot adtak a rendszerhez.
Van még egy szempont. Mégpedig a gázlóképesség. Egy moduláris eszköznél az illesztések miatt jóval nagyobb felületen kell a szigetelést megoldani.
A lynx modularitása egy kicsit más, talán még tökéletesítettnek is mondanám, ugyanakkor mivel több darabban kell a modulok elemeit felrakni rá, emiatt egy picit elveszni látszik a funkcionalitásából.
Én például semennyire sem érzem használhatatlanabbnak a Patria AMV-t, attól, hogy nem a németek szintjén moduláris. Sőt! Ha a modularitás elvesztésének az az ára, hogy úszóképes járművet kapunk, akkor én azonnal nyújtom a kezem, hogy - DEAL!
Én továbbra is azt gondolom, hogy ez a moduláris elgondolás túl van lihegve. Maximum a közepesnél nagyobb hadseregek fogják kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket. Megrendelnek 5-10 extra drive modult, meg minden előforduló modulból egyet és prompt cserélik, de azt nem hinném, hogy tényleg bevetésenként elkezdenének variálni a modulok között.
A Lynx esetén a modulcsere meg még bonyolultabb is.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 780
30 560
113
Erre még egy picit visszatérnék, mert fontos lehet.
Az hogy egy gyalogsági jármű funkcionálisan moduláris nem biztos, hogy előnyös. A Boxernél ez furcsamód valamennyire bejön, mivel 2 teljesen külön is logisztikázható modulból áll össze. Nem gondolom, hogy túl sokan fogják rendszeresen szétkapni az üzemeltetők közül. Ha szét is szedik, akkor elsősorban karbantartási céllal. Ezzel együtt a modularitás valamilyen szinten feláldoz a jármű képességeiből azzal, hogy a 2 modulnak külön külön minden oldalát meg kell építeni, tervezni, és ezekbe anyagot is kell beletenni.
Értem ez alatt, hogy ha a mission modult lekapod a drive modulról, és leteszed mellé, akkor nem roskadhat magába. Tehát ha ugyan ezt a járművet megtervezték volna modularitás nélkül, akkor valószínűleg több tonnát spórolhattak volna. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg alacsonyabbra is meg lehetett volna építeni, mert az illesztési részek és az ehhez kapcsolódó szerkezeti elemek plusz magasságot adtak a rendszerhez.
Van még egy szempont. Mégpedig a gázlóképesség. Egy moduláris eszköznél az illesztések miatt jóval nagyobb felületen kell a szigetelést megoldani.
A lynx modularitása egy kicsit más, talán még tökéletesítettnek is mondanám, ugyanakkor mivel több darabban kell a modulok elemeit felrakni rá, emiatt egy picit elveszni látszik a funkcionalitásából.
Én például semennyire sem érzem használhatatlanabbnak a Patria AMV-t, attól, hogy nem a németek szintjén moduláris. Sőt! Ha a modularitás elvesztésének az az ára, hogy úszóképes járművet kapunk, akkor én azonnal nyújtom a kezem, hogy - DEAL!
Én továbbra is azt gondolom, hogy ez a moduláris elgondolás túl van lihegve. Maximum a közepesnél nagyobb hadseregek fogják kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket. Megrendelnek 5-10 extra drive modult, meg minden előforduló modulból egyet és prompt cserélik, de azt nem hinném, hogy tényleg bevetésenként elkezdenének variálni a modulok között.
A Lynx esetén a modulcsere meg még bonyolultabb is.
Ilyen értelemben,hogy menet közben cserélgetünk modult,nem is kérném.Nekünk az felesleges.Patria jellegű szint elég.Vagyis mint harcjármű család,logisztikailag azonos egymásra épülő járműváltozatok legyenek.De nyugodtan legyen egy-egy változat fix épitésű,a konténeres modulátpakolhatóság felesleges.És ere is van lehetőség.
Boxert meg nem rendelnék,kitartok a Pátria XP mellet.Kell az az úszóképesség.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 834
113
Ilyen értelemben,hogy menet közben cserélgetünk modult,nem is kérném.Nekünk az felesleges.Patria jellegű szint elég.Vagyis mint harcjármű család,logisztikailag azonos egymásra épülő járműváltozatok legyenek.De nyugodtan legyen egy-egy változat fix épitésű,a konténeres modulátpakolhatóság felesleges.És ere is van lehetőség.
Boxert meg nem rendelnék,kitartok a Pátria XP mellet.Kell az az úszóképesség.

Akkor nem lesz páncélvédettséged...