J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 4082

Guest
Az még az alap j-11 volt még csak nem is a j-11B .Sőt már B- változatot is modernizálják BG AESA radar stb

J-11BG a j-16 AESA radarjával

EIlfV7-WkAE3PuD.jpg

Mellette a fekete orrú a j-11B
fg_2429398-jdw-187.jpg
Robi, egy Míg 29es is nagyobb távolságból fogja be a célt, pedig az nem szuper kínai...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 429
18 850
113
Robi, egy Míg 29es is nagyobb távolságból fogja be a célt, pedig az nem szuper kínai
Az nem esett le még hogy nem mutassak a gép valos képességeit az ellenfélnek? Ott volt pl a jenki légierő f15 sei ellen az indiai szu30mki gyakorlaton, majd ki derült hogy az indiaiak a radartvsem kapcsolhattak be orosz keresre es egyed modulokat ki kellet szerelni a gépből. A j11 klon a Szu-27 export verziója volt. Gondolhatod milyen teljesítménye lehetett. Nemhiába jött a j11b amiből több lett gyártva es már bg modernizacio is van
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 429
18 850
113
1598241513686-png.663472


The latest issue of ordnance industry science and tech told that there are more than 50 J-20 has already produced by CAC, and China will produce 200 to 300 J-20B that entered production this year.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 463
113
Azt meg tudom érteni, hogy kéne nekik sűrgősen 200-300 gép, mivel az F-35 is nagyon gyorsan terjed a környékükön. De, hogy ilyen gyorsan le is tudnák gyártani őket????
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 097
113
Azt meg tudom érteni, hogy kéne nekik sűrgősen 200-300 gép, mivel az F-35 is nagyon gyorsan terjed a környékükön. De, hogy ilyen gyorsan le is tudnák gyártani őket????
Nem tűnik lehetetlennek, évi 40-50 darab. Viszont még hangsúlyosabb lehet, hogy ténylegesen mennyire van kész a gép. Ha 200 db-nál jön ki náluk hasonló gigszer, mint amibe az F-35 is beleszaladt, az hatalmas szívás lesz.
 
M

molnibalage

Guest
M

molnibalage

Guest
Ok, de ott voltak mindenféle számok is: 2,1-2,2 a J-20 esetében.
??

"open lift coefficient"-nek fordított valamit. Soha nem hallottam róla, hogy mi az. Ez fordítási zizi lehet.

"Its lift coefficient is not less than 2.1-2.2, the first in the world"

Ez meg simán értelmetlen, mert a Cl és a Cd s állásszög függő. Ezen felül ez az érték ebben a formában semmitmondó.
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 429
18 850
113
J-20 to be like a bee on radar

According to CCTV’s report on CETC, its experts are testing a special stealth equipment as small as a cigarette box, to make stealth fighters like a bee on radar.

It’s speculated that once the new equipment is developed, it would be applied to J-20 fighter.
Besides, CCTV also unveiled the corporation’s RCS measuring microwave chamber, which has a group of metal balls of different sizes. And its RCS standard ball is as big as an American football, indicating that J-20’s initial stealth performance is as good as F-22.

1599821819068-png.668838

J-20-RCS-2.jpeg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 429
18 850
113
J-20 has the highest lift coefficient and aerodynamic layout better than F-22: expert

According to a report from China’s “Ordnance Science and Technology” magazine on August 24, prior to July 15, the State Intellectual Property Administration of China announced the results of the 21st China Patent Awards. And the appearance design patent of J-20’s “lifting body side strip canard wing layout” won the gold prize of China Patent Award.

The report quoted equipment expert from the Chinese Air Force – Fu Qianshao as saying that J-20 uses a lift body fuselage, canards, sidebars, wings, rear side rails, camber double ventral fins, and camber full-motion double vertical tails based on vortex control technology. If the design level is high and properly controlled, it will produce huge lift gains and drag reduction effects. And its lift coefficient is about 2.1 to 2.2, ranking the first in the world.

Fu Qianshao said that the conventionally deployed US F-22 fighter has a lift coefficient reported to be about 1.7 and a supersonic cruise zero-lift drag coefficient of about 0.035. China has used a high-precision scaled-down model for wind tunnel tests, and the measured data are similar to the reported numbers, proving that the lift and drag coefficients of J-20 are significantly better than those of the F-22.

According to the report, in the conventional layout, when tail flatting maneuver the aircraft to raise its head, it has to deflect downward to generate negative lift and press down the tails, which belongs to the loading rudder surface. However, after the aircraft has a positive angle of attack, it will partially offset the negative angle of attack for the flat tails, reducing its efficiency.

However, J-20 has a mid-to-late canard layout, with large canard wing areas and long distances from the wings, with a side strip transition in the middle, which can use the multi-vortex interference generated by different aerodynamic surfaces to improve the lift and drag characteristics of the aircraft, thereby improved its control torque.

In addition, J-20 has larger rear side rails, double camber ventral fins, and full-moving double vertical tails with a larger camber angle. At high angles of attack, the side rails of the rear aircraft can provide certain pitch stability and head-down moment; the camber double ventral fins are located in a low position and are not easily affected by wing turbulence, and can provide certain lateral stability and head-down moment; and due to the large effective rudder surface area, full-motion camber double vertical tails can also play a part in flatting tails.