Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 933
53 495
113
Az orosz hadiipari fejlesztéseket illetően van a marketing és van az egyre intenzívebb és kifinomultabb dezinformáció.
Egyre több kétségbeejtően szánalmas helybenjárásról derül ki, hogy az általános alulfinanszírozottá válás ellenére komoly valódi fejlesztéseket rejt el.
A Mi-28NM vadonat új forgószárnya, amivel a prototípus konkrétan repül, a nyár elején még sehol se volt. Mármint nyilvánosan.
Nyugodt szívvel mutogatta a gyár, hogy maximum a kilencvenes évekbeli késő-szovjet eredeti lapátok egy szerény továbbfejlesztése csak az, amit ennyi idő után a Mil fel tud mutatni.
A nagysebességű Mi-24K tesztplatform lapátja az a géppel együtt már vagy két éve csöndben le lett állítva. Síri csend és hullaszag, meg szánalmas reszelgetés.

Erre kiderül, hogy valójában komplex fejlesztések zajlanak a háttérben. Egy ilyen fejlett aerodinamikájú forgószárny esetében látjuk, hogy milyen meló még az USA-ban is. A jól ismert CH-47F block 2 is alapos fejlesztés után kapta csak meg az új lapátszettet, míg a tesztelés az még csak most zajlik.
Ez nem kispályásoknak fenntartott technológia.
És kiderül, hogy a Mil sem ül a babérjain.
Csak nem minden félig se kész projektet tolnak már úgy a nyilvánosság elé, mint a csóró kilencvenes években.
Van egy ilyen látszata a dolognak, de szinte minden szektorban rendre elő tudnak jönni az újabb és újabb olyan technológiákkal, amelyekre azt mondjuk, hogy na, ez meg eddig hol a fenében volt?! Hol rejtegették?!



Hol érdekli ez Ronit?
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
T-50_MO_RF_150619_01.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Egy már majdnem használható kép a 30-as hajtóműről:

Hy1ACCR.jpg


Azok az emberek ott bele is láttak a fúvócsőbe, ami azért lenne nekem/nekünk is fontos, mert akkor okoskodhatunk, hogy például hozzányúltak-e a sok évtizedes lángstabilizátor dizájnhoz, amit az AL-41F-1Sz örökölt még az AL-31F-től, az pedig a jó öreg AL-21F-től.
Apróság, de érdekes információ.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Egy már majdnem használható kép a 30-as hajtóműről:

Hy1ACCR.jpg


Azok az emberek ott bele is láttak a fúvócsőbe, ami azért lenne nekem/nekünk is fontos, mert akkor okoskodhatunk, hogy például hozzányúltak-e a sok évtizedes lángstabilizátor dizájnhoz, amit az AL-41F-1Sz örökölt még az AL-31F-től, az pedig a jó öreg AL-21F-től.
Apróság, de érdekes információ.

Innen, ebből a szögből te hogy látod? Voltak üzemeltetve ezek a hajtóművek?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Mivel az üzemelő hajtóművek oxidkerámia bevonatát is szépen ki tudják egy-egy kiállításra suvickolni, így ezt ebből a tisztaságból megmondani nehéz.
De látszik, hogy van a lamellákon korom lerakódás.
Ezek minimum fékpadon jártak, mert a gép, amiben ki lettek állítva, röpképtelen.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 770
7 004
113
Egy már majdnem használható kép a 30-as hajtóműről:

Hy1ACCR.jpg


Azok az emberek ott bele is láttak a fúvócsőbe, ami azért lenne nekem/nekünk is fontos, mert akkor okoskodhatunk, hogy például hozzányúltak-e a sok évtizedes lángstabilizátor dizájnhoz, amit az AL-41F-1Sz örökölt még az AL-31F-től, az pedig a jó öreg AL-21F-től.
Apróság, de érdekes információ.

Érdekes, hogy a F-135 kiömlőjénél ez a behajlított és perforált rész teljesen máshogy néz ki, egy külön elem.
web6-2018-3-pw-f135-production-line.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 809
113
Érdekes, hogy a F-135 kiömlőjénél ez a behajlított és perforált rész teljesen máshogy néz ki, egy külön elem.
web6-2018-3-pw-f135-production-line.jpg

Ugyanarra a problémára nem csak egyféle megoldás létezik,az meg aztán tényleg nincs kőbevésve,hogy egy problémára létezik ultimate megoldás és minden más csak rosszabb lehet.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 576
5 981
113
Ugyanarra a problémára nem csak egyféle megoldás létezik,az meg aztán tényleg nincs kőbevésve,hogy egy problémára létezik ultimate megoldás és minden más csak rosszabb lehet.
.
.
Ezt az azonos problémára csak pont ugyanaz az egy megoldás van szöveget azok szokták nyomni megmagyarázásként, akik másolnak. A civil életben is millió példa van arra, hogy adott a probléma, ettől a megoldások lehetnek hasonlóak, de nem copy-paste azonosak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Mind a két megoldás ugyanazért van. A fúvócső kilépő keresztmetszeténél egy körkörös hengerben fátyolhűtéssel fedjék el a kilépő gázáramot.
Az amerikaiak egy mozgó elemet tettek, amelynél van egy rés, amin nyitott helyzetben (pl utánégetés) áramlik ki a hűtőlevegő. Ha a fúvócső záródik, akkor ez a kis ék alakú elem követve a lamellákat, összezár azok kontúrjára.


Az oroszok ezt fixre, de perforáltra vették.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 770
7 004
113
Mind a két megoldás ugyanazért van. A fúvócső kilépő keresztmetszeténél egy körkörös hengerben fátyolhűtéssel fedjék el a kilépő gázáramot.
Az amerikaiak egy mozgó elemet tettek, amelynél van egy rés, amin nyitott helyzetben (pl utánégetés) áramlik ki a hűtőlevegő. Ha a fúvócső záródik, akkor ez a kis ék alakú elem követve a lamellákat, összezár azok kontúrjára.


Az oroszok ezt fixre, de perforáltra vették.

Kevesebb alkatrész, kevesebb mozgó elem, kevesebb meghibásodási lehetőség és valószínűleg közel ugyanolyan jó. Nekem tetszik az oroszokra jellemző technológiai pragmatizmus. Könnyen el tudom képzelni, hogy akkor is így csinálták volna ha tízszer ennyi pénzük van.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 960
5 887
113
Kevesebb alkatrész, kevesebb mozgó elem, kevesebb meghibásodási lehetőség és valószínűleg közel ugyanolyan jó. Nekem tetszik az oroszokra jellemző technológiai pragmatizmus. Könnyen el tudom képzelni, hogy akkor is így csinálták volna ha tízszer ennyi pénzük van.

Szerintem nem.
Szerintem az orosz olcsóbb és kevésbé hatékony.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Szerintem nem.
Szerintem az orosz olcsóbb és kevésbé hatékony.
Az, hogy valami olcsóbb, még nem biztos, hogy kevésbé hatékony. Lehet valami olcsóbb, ha ugyanazt a funkciót kielemezve, másképp valósítják meg. De ettől még ugyanaz a hatásfok.
De persze lehet, hogy az amerikai a hatékonyabb, az orosz meg elengedte a dolgot és már a féleredménnyel is meg van elégedve, mert "több a semminél".
Nem tudjuk, mert csak fotókat elemezgetünk.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 960
5 887
113
Való igaz fura a humorom, de komolyan gondolom.
Valahogy orosz szovjet teknikai, haditeknikai megoldások a 70-es évektől napjainkig csak másodhegedűs volt van lesz.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 694
113
Való igaz fura a humorom, de komolyan gondolom.
Valahogy orosz szovjet teknikai, haditeknikai megoldások a 70-es évektől napjainkig csak másodhegedűs volt van lesz.

Ez hülyeség. Pont a szovjet-orosz hadi"teknika" vonalán is kapásból tudnék példát mondani a cáfolatára. Az amerikaiak Vietnamban használták a csőalatti gránátvetőt az M-16-osokon. A szovjeteknek nem volt, így szereztek belőle. Ám ahelyett,hogy egyszerűen lemásolták volna az M203-ast, elemezték a gyengeségeit, és elindultak egy másik úton. Az amerikai gránátvető, hüvelyes gránátot lőtt ki. Betöltötted,felhúztad, lőttél,majd utána kivetted a hüvelyt,és minden kezdődött előlröl. Az tulai fegyvergyárban meg kifejlesztették a jóval egyszerűbb működésű,és gyorsabb GP-25-öt, a VOG-25 hüvely nélküli gránáttal. A gránátvetőt elöltöltősre csinálták, ahogy tetted bele a gránátot elölről, már egyben fel is húztad a vetőszerkezetet. Utána nem volt más dolgod, mint lőni. Ha lőttél,utána rögtön tölthetted is bele az újat, és már megint lőhettél.A gránát hüvelyével nem kellett szarakodni, mint az amerikai eszköznél, mert az orosznál nincs hüvelye a gránátnak.Egy négy lépéses folyamatot a másodvonalas "haditekinkai" megoldásaikkal lerövidítettek az oroszok kettő lépésre. A "haditeknika"után jöjjön egy példa hétköznapibb életből,a "teknika" világából: a Vosztok Amfibia karóra család. Belinkeltem még korábban egy másik topicba a fejlesztéséről egy videót. Nem lemásolta a Vosztok óragyár két vezető fejlesztője valamelyik nyugati vagy japán óragyár megoldásait a saját könnyűbúvárok számára készített óráiknál.Hanem több külföldi típust is megvizsgáltak, megnézték a gyenge pontjaikat, ezután pedig a másolás helyett fejlesztettek egy olyan órát, ami gyakran a nyugati vagy a japán modellektől teljesen eltérő,sehol máshol nem alkalmazott megoldásokkal,jóval olcsóbban hozza ugyanazt a tudást, vízállóságot és strapabírást.
Apropó vízállóság: a Vosztok Amfíbiák papíron 200m-es mélységig vízállóak. A teszteken viszont 830m-ig bírták.