F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 313
13 346
113
Ez a program akármit csinálnak is nagyon komplikált lesz.
En speciel csak egy ERP programot - mondjuk az SAP-t - tudok példának elképzelni.
Ha valaki mondjuk nem elégedett az SAP-vel és kidobja, majd az eredeti SAP fejlesztő csapat kòzreműködése nélkül 0-ról elkezd egy új programot fejleszteni, ismét végig kell járja az összes buktatót.
AZ LM nélkül az új ODIN első verziója is boritékolhatóan szar lesz.
Itt inkább az a kérdés hogy mennyire lesz szar és hogy hajlandóak e végigjárni a fejlesztési lépcsőfokokat.

Egy vadiúj software egy minden eddiginél bonyolult eszközhöz bonyolult lesz és lesznek vele gondok eleinte?
Nebassz!!!
Tudod az én telefonom meg a PCm milyen gyakran kap javításokat? És? Működik.

Amúgy ehhez a szar kérdéskörhöz - én még nem láttam olyan műszaki kollégát a repülésben, akinek ne lett volna valami/minden szar. Szar a repülőgép, az AMM, a rendszer, a hálózat, a hangár, a kantin, a vezetőség... mindig minden szar. Más kérdés csesznek megtanulni, mert ezeket bizony el kell sajátítani (jó öreg IT/user ellentét). A repszerelő kollégáim többsége a saját telefonján nem tudta beállítani a jelszót...

Az meg viszont egy hírben nincs benne, hogy amúgy sok egyéb mellett pl. az alaktrészbeszerzés mennyire leegyszerűsödött, mert pl. a bolygón lévő összes XY szűrőről tudja hol van, mikor jár le, stb...


BTW ha már itt vagyok a távirányítás agymenéshez egy kis adalék:

https://www.thedrive.com/the-war-zo...sraeli-concerns-over-selling-f-35s-to-the-uae

Ugyan magyarázza már el valaki, ha az F-35 lekapcsolható Amerikából, akkor Izrael miért nyávog (a nemrég kialakított jó politikai és gazdasági kapcsolatat is kockáztatva) az UAE felé történő eladás ellen? Hiszen jót röhöghetnének, ha kiadna rá egy zsák pénzt, majd csettintésre lekapcsolhatná a nagy testvér (ami bónuszként azt jelentené az ellenség egy fegyverrendszerét kvázi kontrollálhatják)? :D
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
T

Törölt tag 2361

Guest
Egy vadiúj software egy minden eddiginél bonyolult eszközhöz bonyolult lesz és lesznek vele gondok eleinte?
Nebassz!!!
Tudod az én telefonom meg a PCm milyen gyakran kap javításokat? És? Működik.

Amúgy ehhez a szar kérdéskörhöz - én még nem láttam olyan műszaki kollégát a repülésben, akinek ne lett volna valami/minden szar. Szar a repülőgép, az AMM, a rendszer, a hálózat, a hangár, a kantin, a vezetőség... mindig minden szar. Más kérdés csesznek megtanulni, mert ezeket bizony el kell sajátítani (jó öreg IT/user ellentét). A repszerelő kollégáim többsége a saját telefonján nem tudta beállítani a jelszót...

Az meg viszont egy hírben nincs benne, hogy amúgy sok egyéb mellett pl. az alaktrészbeszerzés mennyire leegyszerűsödött, mert pl. a bolygón lévő összes XY szűrőről tudja hol van, mikor jár le, stb...


BTW ha már itt vagyok a távirányítás agymenéshez egy kis adalék:

https://www.thedrive.com/the-war-zo...sraeli-concerns-over-selling-f-35s-to-the-uae

Ugyan magyarázza már el valaki, ha az F-35 lekapcsolható Amerikából, akkor Izrael miért nyávog (a nemrég kialakított jó politikai és gazdasági kapcsolatat is kockáztatva) az UAE felé történő eladás ellen? Hiszen jót röhöghetnének, ha kiadna rá egy zsák pénzt, majd csettintésre lekapcsolhatná a nagy testvér (ami bónuszként azt jelentené az ellenség egy fegyverrendszerét kvázi kontrollálhatják)? :D

Szerintem nem kell ennyire a LM vedeni.

Csinaltak egy problemas termeket, es piszkosul dragan eladjak...

Most majd kasszalnak egy csomo penzt, de lehet elvesztenek jo par kulfoldi kuncsaftot ezel amit csinalanak.

Es meg lehet a pentagon sem akar majd veluk szivessen uzletelni ha igy folytassak...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Köszönöm a felvilágosítást,de én úgy gondolom,hogy főként az előző rendszer után (javíts ki ha te nem így látod)az odin-l a cél az,hogy csak a legszükségesebb mértékben legyen összetett.
Mindig ez a cél. Ha nulláról új rendszert csinálnak (a legritkább esetben gazdaságos döntés), akkor a régi rendszer tapasztalatai felbecsülhetetlen értékűek. Most nincs más választásuk úgy tűnik.

En speciel csak egy ERP programot - mondjuk az SAP-t - tudok példának elképzelni.
Ha valaki mondjuk nem elégedett az SAP-vel és kidobja, majd az eredeti SAP fejlesztő csapat kòzreműködése nélkül 0-ról elkezd egy új programot fejleszteni, ismét végig kell járja az összes buktatót.
AZ LM nélkül az új ODIN első verziója is boritékolhatóan szar lesz.
Egyrészt a vállalatirányításnál előfordulhat, hogy a saját igényeikre jobbat tudnak csinálni, mert nem kell minden funkció nekik pl. az SAP-ből. De mindenképp lesznek nehézségek eleinte.

Az, hogy "szar lesz-e" az első verzió, azt nem lehet így kijelenteni. Kérdés, hogy mikorra lesz kész az első verzió.
Másrészt sok víz folyt le a Dunán, és ma sok modernebb eszköz áll rendelkezésre, amikkel ma hozzákezdeni ugyanazon követelményekből készülő szoftverhez olcsóbb, gyorsabb fejlesztést, megbízhatóbb terméket eredményezhet. Ezeknél a projekteknél az első kapavágásnál befagyasztják az eszköztárat, és aztán egy nagyobb faceliftig azzal kell dolgozni, ami akkor (10-20 éve) kiválasztásra került.

A hibáknak ára van, inkább az a kérdés, hogy mennyibe fognak azok kerülni. A repülőgép iparban ráadásul olyan fejlesztési módszerekkel dolgoznak, hogy minél később derül ki egy hiba, potenciálisan exponenciálisan nagyobb a költsége. Ami itt előny, hogy a külső interfész adott, és jól definiált legalább.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
Amolyan igazi Roni féle beszólás volt...


Jó köszönjük te és angelsoul megnyugtattatok hogy jó az f-35( nem mint ha kételkedtem volna benne) .Az "Roni féle odaszólás" az orosz technikára az azért van mert meg van az alapja .
10 évvel ezelőtt azért írtál mert túl becsültem azt amit ígértek (fejlesztéseikkel) most meg azért mert le becsülöm őket ,te vagy már jópofa :)
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 313
13 346
113
Úgy tűnik tényleg lesz az F-35-nek egy butított "export" változata..
Yaakov Peri korábbi Shin Bet főnök szerint ez lesz a megoldás arra hogy UAE is kaphasson F-35-öt (vagy valamit ami hasonlít arra...:rolleyes:)
https://www.i24news.tv/en/news/isra...to-lower-technology-level-in-f-35-jets-to-uae


Szóval akkor a többi országé ezek szerint mégsem alapból szarabb? Mert eddig ez volt a mantra....
Hát ha ezek után megveszik magukra vessenek. Max. ha olcsóbb lesz vagy szintén saját forráskódos mint a zsidó gépek. Arabaok sem hülyék, valami ellentételezést el fognak várni.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
angelsoul

Vagy 3 szintes a dolog, mint anno az SZU-nál:
1. Belpiac
2. VSZ országok (megbízható szövetséges)
3. Harmadik világ (megbízhatatlan szövetséges)

Lehet az F-35-nél is ez van, csak nem verik nagydobra.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 473
113
"Royal Netherlands Air Force Lockheed Martin F-35A (F-014) made an emergency landing in Turin during a test flight. This is the 14th F-35 for RNAF and it made yesterday its maiden flight. "
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 313
13 346
113
angelsoul

Vagy 3 szintes a dolog, mint anno az SZU-nál:
1. Belpiac
2. VSZ országok (megbízható szövetséges)
3. Harmadik világ (megbízhatatlan szövetséges)

Lehet az F-35-nél is ez van, csak nem verik nagydobra.

Inkább van a megegyezett alapmodell (amit kap mindenki), meg van az USAF saját szabványa, a saját datalinkekkel meg hasonlókkal, amivel utólag kiegészítik (lásd török gépek átépítése).
Vagyis naná az USA a saját gépeire a saját szakállán fejleszt dolgokat - de attól a többi vásárló azt kapja, amiért fizetett, amit aláírt, és ami az alap az USA számára is. Csak az USA pont emiatt a szerződésbe nem tette bele azokat a dolgokat, amik nem exportálható besorolásban vannak. És ez felár nekik, de azt már a saját szerződésük fedezi az LM-el.

A harmadik az most alakul ki, arra kíváncsi vagyok. Valszeg pár dolgot kihagynak belőle vagy spec verziót fejlesztenek rá. Manapság a vevő nagyon megnézi mit kap a pénzéért, lásd szaudi F-15ösök. Baromira nem hülyék.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 770
7 004
113

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 770
7 004
113
Hát ha ez igaz, akkor Moszkvától Shenjangig most sz*pták le magukat kollektíve egypáran...
Ezek szerint keményen dolgoztak az urak az elmúlt években. Utólag nem meglepő, 2015-ben szivárogtatta ki Snowden, hogy még 2007-ben kínai hackerek 100 terabyte (!) adatot szereztek meg a Lockheed Martintól az F-35 és F-22 programokról. Gondolom még akkor leültek az illetékesek és levonták a konzekvenciákat majd indult be gőzerővel a fejlesztés.
Közben el tudom képzelni milyen keserű szájízzel figyelték, ahogy 2011-ben levegőbe emelkedik az első J-20-as...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 313
13 346
113
Ezek szerint keményen dolgoztak az urak az elmúlt években. Utólag nem meglepő, 2015-ben szivárogtatta ki Snowden, hogy még 2007-ben kínai hackerek 100 terabyte (!) adatot szereztek meg a Lockheed Martintól az F-35 és F-22 programokról. Gondolom még akkor leültek az illetékesek és levonták a konzekvenciákat majd indult be gőzerővel a fejlesztés.
Közben el tudom képzelni milyen keserű szájízzel figyelték, ahogy 2011-ben levegőbe emelkedik az első J-20-as...

Akkoriban még nagyon más szelek fújtak.... az USAF konkrétan kétségbeesetten keresgélt, hogy legyen valami ellenségszerűség, amit komolyan lehet venni (oroszok akkoriban padlón voltak) - emlékezetes pl. az indiai Szu-30-asokkal vívott gyakorló harc, ahol igyekeztek telesírni mindent, hogy elverték az amerikai gépeket, hogy több pénzt szerezhessenek és az F-22 gyártásban maradhasson.
Kínát egyszerűen nem vették komolyan, ment a mantra, hogy az ellopott tudást nem tudja hasznosítani, konkrétan lenézták őket. Pofára is estek. most már persze zár van, de adtak kínának (az európai országokkal együtt) egy jó 40 éces ingyen know-howt.

Engem inkább az lep meg, hogy egy olyan merev rendszer, mint az amerikai ezt meg merte lépni. Persze ez valami olyasmi gép lehet, mint az X-36, a Bird of prey vagy a japán tech demo, de a lényeg, hogy kimozdultak a bebetonozott útról. Az F-35 program (a konstans változtatás az új fenyegetések miatt) lényegében ezt hozta ki - ez a koncepció lényegében ezt az átélt folyamatot fedi le, csak itt nem az adott sárkányt módosítanak az új igény szerint, hanem vadi újat csinálnak hozzá.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 185
13 453
113
Hulla fáradt vagyok, nem olvastam végig figyelmesen a cikket, de úgy értem, hogy ez techdemó.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 770
7 004
113
Akkoriban még nagyon más szelek fújtak.... az USAF konkrétan kétségbeesetten keresgélt, hogy legyen valami ellenségszerűség, amit komolyan lehet venni (oroszok akkoriban padlón voltak) - emlékezetes pl. az indiai Szu-30-asokkal vívott gyakorló harc, ahol igyekeztek telesírni mindent, hogy elverték az amerikai gépeket, hogy több pénzt szerezhessenek és az F-22 gyártásban maradhasson.
Kínát egyszerűen nem vették komolyan, ment a mantra, hogy az ellopott tudást nem tudja hasznosítani, konkrétan lenézták őket. Pofára is estek. most már persze zár van, de adtak kínának (az európai országokkal együtt) egy jó 40 éces ingyen know-howt.

Engem inkább az lep meg, hogy egy olyan merev rendszer, mint az amerikai ezt meg merte lépni. Persze ez valami olyasmi gép lehet, mint az X-36, a Bird of prey vagy a japán tech demo, de a lényeg, hogy kimozdultak a bebetonozott útról. Az F-35 program (a konstans változtatás az új fenyegetések miatt) lényegében ezt hozta ki - ez a koncepció lényegében ezt az átélt folyamatot fedi le, csak itt nem az adott sárkányt módosítanak az új igény szerint, hanem vadi újat csinálnak hozzá.

Igen, azért mondom, hogy ez csak úgy tudom elképzelni, hogy konkrétan bepánikoltak, mert annyi minősített adat, konkrét gyártási eljárások kerültek ki, hogy még a lesajnált kínai ipar is bele tudott fogni. Olyasmi lehetett mikor Belenko lelépett a MiG-25-össel Japánba.
 
M

molnibalage

Guest
Igen, azért mondom, hogy ez csak úgy tudom elképzelni, hogy konkrétan bepánikoltak, mert annyi minősített adat, konkrét gyártási eljárások kerültek ki, hogy még a lesajnált kínai ipar is bele tudott fogni. Olyasmi lehetett mikor Belenko lelépett a MiG-25-össel Japánba.
Olyan biztos nem. Mert a jenkik álla azért esett le, mert ők sokkal fejlettebb gépre számítottak.

Titánra hőálló acél helyett.
Félvezető elektronikára elektroncsöves helyett.

A MiG-25 gyors volt. Az tény. De jenki vadászgépes szemmel, kis túlzással lesajnált. Nagy volt, erős, volt, de nem szuperfejlett. Ne feledjük 1976-ban már hadrend küszöbnén volt az F-15A, amit 1972 közepén szállt fel először.
 
  • Tetszik
Reactions: endre