T-72

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 407
113
Erősen kritikus cseh cikk a most aláírt cseh T-72-esek felújítása kapcsán. Mo. többször előjön mint pozitív példa, hogyankéne csinálni.
Helyreállítjuk a szovjet veteránokat: A Honvédelmi Minisztérium szerződést írt alá a T-72 korszerűsítésére. A cseh tankhadsereg megdermed a hidegháború technológiájával
https://www.securitymagazin.cz/defe...rza-s-technikou-studene-valky-1404065784.html

Egy állami cég fog felújítani 33 tankot 2025-ig és ezzel 5 évvel 2030-ig megnövelik a használhatóságukat.

Az előző felújítás tapasztalatai, innen indulnak.
"A közelmúltban az ÁSZ leírta az ACR páncélosok működőképességének problémáit, és a harckocsik egyáltalán nem sikerültek jól. 2016-2018-ban átlagosan a harckocsik kevesebb, mint 43% -a működött (33-ból 14). A MoD által meghatározott minimális működési együttható 85%. A VOP CZ által javított tartályokat átlagosan 1,7 évig selejtezték. És az átlagos évi 1000 km helyett a T-72M4 CZ harckocsik csak 121 km-t tettek meg. Az üzemképtelen járművek kicserélték és kicserélik az eredeti T-72M1-et, amelyet professzionális cégek vittek ki a raktárból. "

Feldobja a kérdést a múltbeli és a mostqni tervezett felujítás mennyiben volt tank korszerűsítés és mennyiben csak egy állami vállalat támogatása.
Felmerül a felújítás ára, mennyiben túlárazott és mennyiben trükköztek.

Azt is megállapitja, hogy amire, 2025-re, 33 cseh T-72-őt korszerűsítenek, addigra nálunk 44 legkorszerűbb Leopard dübörög, plusz 12 A4, ezt én teszem hozzá, illetve 30 körüli T-72 jövőjéről is kell döntenünk.

"Hogyan lehet, hogy a viszonylag szegényebb állam rövid időn belül elsajátítja a legmodernebb technológiát, és mi nemcsak el sem kezdtük, de de facto el is halasztjuk a modern tankok bevetését tíz évre? A kormány a védelmi finanszírozás növeléséről beszél, még mindig hivatalosan lemond arról a szándékáról, hogy 2024-ben elérje a GDP 2% -át - de a kabinetfőnök azt is elmondja, hogy nincs 20 milliárdja új harckocsikra. A magyaroknak van. A lengyeleknek van. A csehek nem. A harckocsi hadsereg fegyverzetének tényleges korszerűsítésével kapcsolatos intenzív munka helyett harmincéves átlagéletkorú, veszteséges állami vállalkozással rendelkező tankokba fektetünk be."

Érzik, hogy igy lemaradnak, hiaba vannak most előttünk!!
OLLLÉÉÉ
És nem röhögte el magát ez a Metnar, amikor bejelentette, hogy harminchárom azaz 33db harckocsit újítanak fel!
Szerintem óriási tehetség ez a faszi! :rolleyes:

Ha nem lennének Leopard 2-k már bejelentve, és kiállt volna Benkő papa, hogy pontosan 33 db T-72-es kell modernizálni (Bocsánat ő bizonyára 33db hackocsi képességet említett volna!), mert nincs többre pénz, akkor szerintem még a sajtótájékoztatón az lett volna a következő mondata, hogy "és ezért önként beadom a lemondásom". o_O
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 776
113
OLLLÉÉÉ
És nem röhögte el magát ez a Metnar, amikor bejelentette, hogy harminchárom azaz 33db harckocsit újítanak fel!
Szerintem óriási tehetség ez a faszi! :rolleyes:

Ha nem lennének Leopard 2-k már bejelentve, és kiállt volna Benkő papa, hogy pontosan 33 db T-72-es kell modernizálni (Bocsánat ő bizonyára 33db hackocsi képességet említett volna!), mert nincs többre pénz, akkor szerintem még a sajtótájékoztatón az lett volna a következő mondata, hogy "és ezért önként beadom a lemondásom". o_O
Ebből kiindulva, kíváncsian várom milyen csavar lesz még a cseh IFV tenderen. :rolleyes:

Gyorsan odairtam, hogy cseh IFV tender utólag, nehogy @aquarell-hez orvost kelljen hívni. :)
 
T

Törölt tag 008

Guest
---Érzik, hogy igy lemaradnak, hiaba vannak most előttünk!!
Azért picit árnyaltabb itt a helyzet. Geopolitikailag nézve a cseheknek jelenleg nincs ellensége a környékén.
Oroszország majdnem pontosan 1000 km-re van. Az egyetlen hadviselés amire fel kell készülniük a következő 10 évben az az asszimetrikus/antiterror.

Nálunk más a helyzet, mert a NATO+baráti országok szóltak, hogy nem minden szomszédunknak békések a szándékai.

Szóval a 33 felújítás nekik elég, ha lesz mellé 200 modern lövészpáncélos.
10 év múlva meg beszállnak az EMBTbe.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 776
113
Azért picit árnyaltabb itt a helyzet. Geopolitikailag nézve a cseheknek jelenleg nincs ellensége a környékén.
Oroszország majdnem pontosan 1000 km-re van. Az egyetlen hadviselés amire fel kell készülniük a következő 10 évben az az asszimetrikus/antiterror.

Nálunk más a helyzet, mert a NATO+baráti országok szóltak, hogy nem minden szomszédunknak békések a szándékai.

Szóval a 33 felújítás nekik elég, ha lesz mellé 200 modern lövészpáncélos.
10 év múlva meg beszállnak az EMBTbe.
És T-72-ről akarnak 2035-ben "Leo A3-ra" váltani?:rolleyes:
Hát őket, ha rendelnek is a sor végére küldik. 2043-45 közt talán kapnak egyet...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 683
13 344
113
Azért picit árnyaltabb itt a helyzet. Geopolitikailag nézve a cseheknek jelenleg nincs ellensége a környékén.
Oroszország majdnem pontosan 1000 km-re van. Az egyetlen hadviselés amire fel kell készülniük a következő 10 évben az az asszimetrikus/antiterror.

Nálunk más a helyzet, mert a NATO+baráti országok szóltak, hogy nem minden szomszédunknak békések a szándékai.

Szóval a 33 felújítás nekik elég, ha lesz mellé 200 modern lövészpáncélos.
10 év múlva meg beszállnak az EMBTbe.

Hasonló a véleményem, +
...azért van különbség a :
- csehek letárolnak 100-200 T-72-t és a
- románok letárolnak (bármennyit :p ) között !!!
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
d57bb657183898a1e9ba499a256f445a.jpg
 
W

Wilson

Guest
Egy újabb cikk Ivánéktól ezúttal a nemrégen bejelentett szerb M-84 modernizációt veszik górcső alá.

Szerbia az M-84 tankok korszerűsítésére készül



A 2000-s évek modernizált M-84 AS tankja



A szerb ipar befejezte az M-84 harckocsi modernizálására irányuló projekt kidolgozását . A minap megtörtént a kapott gép hivatalos bemutatása, és az év végére megkezdődik az M-84 modernizálása. Belátható időn belül a szerb hadsereg képes lesz nagyobb számban létrehozni a továbbfejlesztett M-84 AS1 Čačak-t amely megerősíti az ország védelmét.

Hivatalos esemény

A Szerbiai Védelmi Minisztérium szerint június 8-n, az azonos nevű város Cacak javító üzemében a korszerűsített M-84 AC1 tank hivatalos bemutatójára került sor. Az eseményen részt vett Alekszandr Vulin védelmi miniszter és Milan Moisilovich vezérkari főnök. A jeles vendégeknek egy modern harckocsit mutattak a sorozatgyártásra javasolt végső konfigurációban.


Az M-84 AC1 első verziója, 2017

A. Vulin védelmi miniszter elmondta, hogy az új modernizációs projekt révén a szerb harckocsi csapatok nemcsak a régióban, hanem egész Európában az egyik legerősebbekké válnak. Az előző években a katonai vezetés különös figyelmet fordított a légierő és a légvédelem fejlesztésére, most pedig a szárazföldi erőkön a sor.

A. Vulin emlékeztetett arra, hogy az M-84 harckocsit 36 évvel ezelőtt hozták létre, és 1991 óta projekteket dolgoztak ki annak modernizálására. E projektek egyike sem jutott el eddig a fázisig. A jelenlegi AC1 projekt az első, amelyet sikeresen befejeztek és beindítottak.

Nenad Miloradovich, az anyagi erőforrásokért felelős miniszterhelyettes tisztázta az új projekt műszaki jellemzőit, és megnevezte a gyártás kezdetét is. Az első modernizálásra kerülő MBT M-84 ez év végéig érkezik a csacsaki gyárba. A modernizáció időtartamát nem közölték mint ahogy a modernizálni kívánt M-84-k darabszámát sem.


A szerb védelmi minisztérium vezetése a kész M-84 AC1 bemutatóján


Az M-84-t Jugoszlávia a nyolcvanas évek közepén fogadta el, majd az ország összeomlása kapcsán a harckocsikat szétszóródtak az újonnan alakult független államok seregei között. Az idő múlásával ez a technika elavulttá vált, emiatt több kísérletet is történt az M-84 modernizációjára. Szerbia a kilencvenes évek eleje óta foglalkozik ezzel a kérdéssel, de eddig nem dicsekedhetett különösebb sikerrel.

A harckocsi tulajdonságainak javításához szükség van a védelem szintjének emelésére, a fegyverkomplexum korszerűsítésére, az erőforrás fejlesztésére stb. A kétezres évek közepén létrejött egy ilyen jellegű projekt, az M-84AS néven, de a projekt a kísérlet fázisnál nem jutott tovább, A szerb hadsereg ugyan érdeklődést mutatott a modernizált M-84-s iránt, és volt külföldi érdeklődés is. De valódi megrendelés nem történt.


A mai M-84 AC1 jelentősen eltér az előző verziótól

A 2010 évek közepén megkezdődött az M-84 AC1 modern projekt kidolgozása. Ennek a modellnek a prototípusát először 2017-n mutatták be, amelyet akkor már teszteltek. Az évek során a harckocsi megjelenése jelentősen megváltozott, a modernizáció jelenlegi változatában más, megnövelt jellemzőkkel rendelkező alkatrészeket használnak. Mostanra az összes munka befejeződött, és a projekt szinte készen áll a sorozatgyártásra.

Műszaki jellemzők

Úgy tűnik, hogy az új projekt keretében az M-84 korszerűsítését két szakaszban hajtják végre. Az első 9 különféle fedélzeti rendszer frissítését írja elő. A másodikon további 12-t cserélnek, ennek eredményeként a továbbfejlesztett harckocsi megkapja az összes szükséges alkatrészt és összeállítást, amelyek növelik a harcértékét.

Az M-84 AC1 projektben különös figyelmet fordítanak a fokozott védelem kérdéseire. A harckocsi saját páncélja nem változik, de kiegészítésekkel és egyéb eszközökkel egészül ki. A test és a torony elülső és oldalsó vetületét 2. generációs reaktív páncél borítja. Kezdetben apró blokkokat használtak korlátozott területeken, de a projekt végleges(most bemutatott) változatában nagy blokkokat használtak a szerkezet mind nagyobb részének védelmére.



A páncélt és a DZ-t egy automatikus softkill rendszer egészíti ki. Lézer- és elektromágneses sugárzásra szolgáló érzékelőkészletet használnak,amelyek összeköttetésben állnak füst gránátvetőkkel.

Állításuk szerint ezek az intézkedések védelmet nyújtanak minden jelenlegi fenyegetés ellen - kumulatív és szub kaliberű lövedékek, valamint páncéltörő rakéták, beleértve a felülről támadó modelleket is.

. Az erőforrást és az erőátvitelt még nem cserélték ki. Talán a jövőben frissíteni fogják őket.



Intézkedéseket hoztak a személyzet helyzetismeretének javítására, a vezetés egyszerűsítésére és a taktikai képességek bővítésére. Van egy videorendszer, amely a gépkocsivezető számára egy teljes körű kilátást nyújt, a parancsnok panoráma optikája, modern kommunikációs és adatátviteli eszközök stb.

A fő fegyver változatlan - a szovjet 2A46 ágyú engedélyezett változata. A tűzvezető rendszer szinte minden elemét kicserélik. Az OMS és alkatrészei egyetlen információkezelési rendszerbe vannak integrálva. A legénységnek modern kombinált megfigyelő rendszere van;van egy panorámás megfigyelő rendszer a parancsnok számára is. A menedzsment teljesen digitális munkahelyeken történik. Kiegészítő fegyverként egy távvezérelt, nagy kaliberű géppuskával ellátott fegyverállomást használtak.

A projekt eredményei

A tisztviselők azt állítják, hogy az új M-84 AC1 projekt harckocsiinak korszerűsítése a szerb páncélosokat a régió és a kontinens egyik legerősebb erőjévé teszi. Az ilyen kijelentések nagyon elbizakodottnak tűnnek, de úgy tűnik, hogy van a kijelentés mögött tartalom. A csacsaki projekt valóban nagy potenciállal rendelkezik, és jelentős hatással lehet a katonai-politikai helyzetre.


Új toronyfelszerelés

Az M-84 AC1 projekt figyelembe veszi a harckocsikat veszélyeztető legfőbb modern veszélyeket és megfelelő intézkedéseket ír elő a védelem területén. A tűzvezető képességek a modern kommunikációs és fegyverzet-ellenőrzési rendszerek miatt bővülnek. A projekt fontos eleme a páncélozott járművek nagyjavítása, annak élettartamának meghosszabbításával.

A korszerűsített harckocsik pontos jellemzői, beleértve a a legfontosabbakat még nem közölték hivatalosan. A rendelkezésre álló adatok azonban azt sugallják, hogy a "Chachak" M-84 változata nem marad el más, régi modellek korszerűsítésével készült külföldi tankoktól. Ezért a régió legerősebb csapatairól szóló nyilatkozatoknak van némi alapjuk.


Aktív modul közelről

Azonban a katonai és politikai jellegű összes kívánt eredmény elérése érdekében nemcsak egy projektet kell kidolgozni, hanem a hadsereg páncélos járműparkját is korszerűsíteni kell. Az ilyen folyamatok az év végén megkezdődnek, és eltartanak egy bizonyos időig - befejezésük határideje közvetlenül függ a modernizálásra tervezett harckocsik számától.

Az IISS The Military Balance 2020 szerint a szerb hadsereg 199 M-84 -s rendelkezik. Elméletileg mindegyik modernizálható erre a szintre , de a modernizáció tényleges volumene közvetlenül függ az ország pénzügyi és ipari képességeitől. Korábban említettük, hogy az összes rendelkezésre álló harckocsi modernizálható erre a szintre. Hogy egy ilyen program mennyi ideig tart, nem tudni, bár nyilvánvaló, hogy nem lesz gyors és egyszerű.




Meg kell jegyezni, hogy az M-84 számos más országban van szolgálatban, amelyek érdekeltek lehetnek a csacsaki projektben. Horvátország 75 tankot üzemeltet az alapkonfigurációban és mindenki mástól függetlenül továbbfejlesztve. Szlovéniában kb. 45 M-84 van,de csak 14 van használatban. Az M-84 tankok másik üzemeltetője Kuvait, 150 egység különféle módosítással (fele raktárban).

Távoli jövő

Technikai, gazdasági vagy egyéb jellegű komoly problémák hiányában Szerbiának lehetősége van harckocsi flottájának legalább jelentős részét több éven belül modernizálni. Nem zárható ki,hogy képes lesz modernizálni az összes M-84-t, majd kilépni a nemzetközi piacra.

Az idő megmutatja majd, mi lesz az M-84 AC1 projekt jövője. Az év végére megkezdődik a modernizáció, és egyúttal bejelenthetők a tervezett volumenek és feltételek is. A szerb páncélosok, mint a térség egyik legfőbb ereje, a jövöjük ezeken a terveken, valamint megvalósításuk sikerén múlik.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 960
5 887
113
Egy újabb cikk Ivánéktól ezúttal a nemrégen bejelentett szerb M-84 modernizációt veszik górcső alá.

Szerbia az M-84 tankok korszerűsítésére készül



A 2000-s évek modernizált M-84 AS tankja



A szerb ipar befejezte az M-84 harckocsi modernizálására irányuló projekt kidolgozását . A minap megtörtént a kapott gép hivatalos bemutatása, és az év végére megkezdődik az M-84 modernizálása. Belátható időn belül a szerb hadsereg képes lesz nagyobb számban létrehozni a továbbfejlesztett M-84 AS1 Čačak-t amely megerősíti az ország védelmét.

Hivatalos esemény

A Szerbiai Védelmi Minisztérium szerint június 8-n, az azonos nevű város Cacak javító üzemében a korszerűsített M-84 AC1 tank hivatalos bemutatójára került sor. Az eseményen részt vett Alekszandr Vulin védelmi miniszter és Milan Moisilovich vezérkari főnök. A jeles vendégeknek egy modern harckocsit mutattak a sorozatgyártásra javasolt végső konfigurációban.


Az M-84 AC1 első verziója, 2017

A. Vulin védelmi miniszter elmondta, hogy az új modernizációs projekt révén a szerb harckocsi csapatok nemcsak a régióban, hanem egész Európában az egyik legerősebbekké válnak. Az előző években a katonai vezetés különös figyelmet fordított a légierő és a légvédelem fejlesztésére, most pedig a szárazföldi erőkön a sor.

A. Vulin emlékeztetett arra, hogy az M-84 harckocsit 36 évvel ezelőtt hozták létre, és 1991 óta projekteket dolgoztak ki annak modernizálására. E projektek egyike sem jutott el eddig a fázisig. A jelenlegi AC1 projekt az első, amelyet sikeresen befejeztek és beindítottak.

Nenad Miloradovich, az anyagi erőforrásokért felelős miniszterhelyettes tisztázta az új projekt műszaki jellemzőit, és megnevezte a gyártás kezdetét is. Az első modernizálásra kerülő MBT M-84 ez év végéig érkezik a csacsaki gyárba. A modernizáció időtartamát nem közölték mint ahogy a modernizálni kívánt M-84-k darabszámát sem.


A szerb védelmi minisztérium vezetése a kész M-84 AC1 bemutatóján


Az M-84-t Jugoszlávia a nyolcvanas évek közepén fogadta el, majd az ország összeomlása kapcsán a harckocsikat szétszóródtak az újonnan alakult független államok seregei között. Az idő múlásával ez a technika elavulttá vált, emiatt több kísérletet is történt az M-84 modernizációjára. Szerbia a kilencvenes évek eleje óta foglalkozik ezzel a kérdéssel, de eddig nem dicsekedhetett különösebb sikerrel.

A harckocsi tulajdonságainak javításához szükség van a védelem szintjének emelésére, a fegyverkomplexum korszerűsítésére, az erőforrás fejlesztésére stb. A kétezres évek közepén létrejött egy ilyen jellegű projekt, az M-84AS néven, de a projekt a kísérlet fázisnál nem jutott tovább, A szerb hadsereg ugyan érdeklődést mutatott a modernizált M-84-s iránt, és volt külföldi érdeklődés is. De valódi megrendelés nem történt.


A mai M-84 AC1 jelentősen eltér az előző verziótól

A 2010 évek közepén megkezdődött az M-84 AC1 modern projekt kidolgozása. Ennek a modellnek a prototípusát először 2017-n mutatták be, amelyet akkor már teszteltek. Az évek során a harckocsi megjelenése jelentősen megváltozott, a modernizáció jelenlegi változatában más, megnövelt jellemzőkkel rendelkező alkatrészeket használnak. Mostanra az összes munka befejeződött, és a projekt szinte készen áll a sorozatgyártásra.

Műszaki jellemzők

Úgy tűnik, hogy az új projekt keretében az M-84 korszerűsítését két szakaszban hajtják végre. Az első 9 különféle fedélzeti rendszer frissítését írja elő. A másodikon további 12-t cserélnek, ennek eredményeként a továbbfejlesztett harckocsi megkapja az összes szükséges alkatrészt és összeállítást, amelyek növelik a harcértékét.

Az M-84 AC1 projektben különös figyelmet fordítanak a fokozott védelem kérdéseire. A harckocsi saját páncélja nem változik, de kiegészítésekkel és egyéb eszközökkel egészül ki. A test és a torony elülső és oldalsó vetületét 2. generációs reaktív páncél borítja. Kezdetben apró blokkokat használtak korlátozott területeken, de a projekt végleges(most bemutatott) változatában nagy blokkokat használtak a szerkezet mind nagyobb részének védelmére.



A páncélt és a DZ-t egy automatikus softkill rendszer egészíti ki. Lézer- és elektromágneses sugárzásra szolgáló érzékelőkészletet használnak,amelyek összeköttetésben állnak füst gránátvetőkkel.

Állításuk szerint ezek az intézkedések védelmet nyújtanak minden jelenlegi fenyegetés ellen - kumulatív és szub kaliberű lövedékek, valamint páncéltörő rakéták, beleértve a felülről támadó modelleket is.

. Az erőforrást és az erőátvitelt még nem cserélték ki. Talán a jövőben frissíteni fogják őket.



Intézkedéseket hoztak a személyzet helyzetismeretének javítására, a vezetés egyszerűsítésére és a taktikai képességek bővítésére. Van egy videorendszer, amely a gépkocsivezető számára egy teljes körű kilátást nyújt, a parancsnok panoráma optikája, modern kommunikációs és adatátviteli eszközök stb.

A fő fegyver változatlan - a szovjet 2A46 ágyú engedélyezett változata. A tűzvezető rendszer szinte minden elemét kicserélik. Az OMS és alkatrészei egyetlen információkezelési rendszerbe vannak integrálva. A legénységnek modern kombinált megfigyelő rendszere van;van egy panorámás megfigyelő rendszer a parancsnok számára is. A menedzsment teljesen digitális munkahelyeken történik. Kiegészítő fegyverként egy távvezérelt, nagy kaliberű géppuskával ellátott fegyverállomást használtak.

A projekt eredményei

A tisztviselők azt állítják, hogy az új M-84 AC1 projekt harckocsiinak korszerűsítése a szerb páncélosokat a régió és a kontinens egyik legerősebb erőjévé teszi. Az ilyen kijelentések nagyon elbizakodottnak tűnnek, de úgy tűnik, hogy van a kijelentés mögött tartalom. A csacsaki projekt valóban nagy potenciállal rendelkezik, és jelentős hatással lehet a katonai-politikai helyzetre.


Új toronyfelszerelés

Az M-84 AC1 projekt figyelembe veszi a harckocsikat veszélyeztető legfőbb modern veszélyeket és megfelelő intézkedéseket ír elő a védelem területén. A tűzvezető képességek a modern kommunikációs és fegyverzet-ellenőrzési rendszerek miatt bővülnek. A projekt fontos eleme a páncélozott járművek nagyjavítása, annak élettartamának meghosszabbításával.

A korszerűsített harckocsik pontos jellemzői, beleértve a a legfontosabbakat még nem közölték hivatalosan. A rendelkezésre álló adatok azonban azt sugallják, hogy a "Chachak" M-84 változata nem marad el más, régi modellek korszerűsítésével készült külföldi tankoktól. Ezért a régió legerősebb csapatairól szóló nyilatkozatoknak van némi alapjuk.


Aktív modul közelről

Azonban a katonai és politikai jellegű összes kívánt eredmény elérése érdekében nemcsak egy projektet kell kidolgozni, hanem a hadsereg páncélos járműparkját is korszerűsíteni kell. Az ilyen folyamatok az év végén megkezdődnek, és eltartanak egy bizonyos időig - befejezésük határideje közvetlenül függ a modernizálásra tervezett harckocsik számától.

Az IISS The Military Balance 2020 szerint a szerb hadsereg 199 M-84 -s rendelkezik. Elméletileg mindegyik modernizálható erre a szintre , de a modernizáció tényleges volumene közvetlenül függ az ország pénzügyi és ipari képességeitől. Korábban említettük, hogy az összes rendelkezésre álló harckocsi modernizálható erre a szintre. Hogy egy ilyen program mennyi ideig tart, nem tudni, bár nyilvánvaló, hogy nem lesz gyors és egyszerű.




Meg kell jegyezni, hogy az M-84 számos más országban van szolgálatban, amelyek érdekeltek lehetnek a csacsaki projektben. Horvátország 75 tankot üzemeltet az alapkonfigurációban és mindenki mástól függetlenül továbbfejlesztve. Szlovéniában kb. 45 M-84 van,de csak 14 van használatban. Az M-84 tankok másik üzemeltetője Kuvait, 150 egység különféle módosítással (fele raktárban).

Távoli jövő

Technikai, gazdasági vagy egyéb jellegű komoly problémák hiányában Szerbiának lehetősége van harckocsi flottájának legalább jelentős részét több éven belül modernizálni. Nem zárható ki,hogy képes lesz modernizálni az összes M-84-t, majd kilépni a nemzetközi piacra.

Az idő megmutatja majd, mi lesz az M-84 AC1 projekt jövője. Az év végére megkezdődik a modernizáció, és egyúttal bejelenthetők a tervezett volumenek és feltételek is. A szerb páncélosok, mint a térség egyik legfőbb ereje, a jövöjük ezeken a terveken, valamint megvalósításuk sikerén múlik.



 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
R

Ruby de Puteaux

Guest
Pár hónapja felmerült a régi T-72 harckocsik csaliként történő alkalmazásának ötlete.
Egy belarusz gyártó előállt ezzel az eleve csalinak gyártott cuccal. Állítólag az optikai, infravörös és radarképe is hasonló az eredeti harckocsiéval, tornya mozgatható alapja egy magasított falú utánfutó. Tömege 3500kg, 3 emberrel 20 perc alatt telepíthető és 30 perc alatt szétszedhető.

IMT-72

EibudnuWAAEAKcV

EibudnpXcAA_lAw

EibudnxWsAAfoKJ

EibudnvXgAUrlwb

61.jpg

62.jpg

A gyártó cég honlapja: http://eng.minotor-service.by/catalogue/develop/?rubric=10