A-12 Avenger II (McDonnell Douglas, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Amúgy végül mi vezetett az A-12 program bukásához?
Illetve szerintetek hasznos lett volna-e a Navy számára ez a repülőgép?
(Pl. Jobb megoldás lett volna-e csapásmérő feladatra, mint az SH)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 089
113
Amúgy végül mi vezetett az A-12 program bukásához?
Illetve szerintetek hasznos lett volna-e a Navy számára ez a repülőgép?
(Pl. Jobb megoldás lett volna-e csapásmérő feladatra, mint az SH)
Ha jól tudom, költségtúllépés egy megszorító időszakban.
Hogy jobb lett vonna-e, szintén csak kósza emlék, de stealth kialakítású volt, szubszonikus sebességgel, viszont nagyobb hatótávolsággal. A Navy igényeinek megfelelő, a SH sem igen lépi át a hangsebességet, főleg nem megpakolva.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Köszönöm a választ!
Elég keveset tudok a típusról. Nekem első ránézésre egy lopakodó A-6-nak tűnt.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 089
113
Köszönöm a választ!
Elég keveset tudok a típusról. Nekem első ránézésre egy lopakodó A-6-nak tűnt.
Nincs mit, tényleg csak kósza emlékeim vannak. @molnibalage vagy @Allesmor Obranna szerintem jobban képben van vele.
Szerintem jól összefoglaltad, lopakodó A-6, nagy fegyverterhelés és fegyverzet, eg,y "bomba kamion". Pont, amit a Navy visszasír, stealth köntösben.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Én csak annyit tudok, hogy az A-12 egy terv maradt, de a repülés rajongói számára igazi ereklye, hogy az egész gépből a kabintető az elkészült (vagy csak ennyi maradt meg?)

McDonnell-Douglas-A-12-Canopy.jpg


Az ebay-en árulták.
 
M

molnibalage

Guest
Köszönöm a választ!
Elég keveset tudok a típusról. Nekem első ránézésre egy lopakodó A-6-nak tűnt.
Annak a váltótípusa lett volna. Nemigen lehet róla sokat tudni, hiszen alapvetően koncepció szinten megrekedt.

Ha jól tudom, költségtúllépés egy megszorító időszakban.
Hogy jobb lett vonna-e, szintén csak kósza emlék, de stealth kialakítású volt, szubszonikus sebességgel, viszont nagyobb hatótávolsággal. A Navy igényeinek megfelelő, a SH sem igen lépi át a hangsebességet, főleg nem megpakolva.
Ez minden vadászgépre igaz. Igazi kemény AG konfigban kb. 30 ezer lábon M1.1-1.2 tája a plafon, de olyan gyorsulás és üzemanyag fogyasztással, hogy az komolytalan.

Egyszer asszem megmutattam, hogy egyF-16CJ AG konfigban a belső keró 1/3-át felhasználná a gyorsításhoz, ami eltartana 2+ percig, ha jól emlékszem.
Az F-35A meg 2x2000 fontos tökkel is felgyorsul akár M1.5-re. Persze szar lenne ezt beismerni az F-35-öt ekézőknek...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 494
113