Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 348
46 150
113
Ott sokkal komolyabb volt a gond. Méghozzá az, hogy a cég vezetője egy notórius csaló/hazudozó. Kíváncsi vagyok mennyire fog ártani az üzemanyagcellás gépeknek a balhé. A hidrogénhajtással nagyon sokfelé terveznek, csak elnyomja a hangosan kiabáló akkumulátoros tömeg.
Igen, aki lemaradtak - ilyen-olyan okokból - az akkus forradalomról, és csak megkésve reagáltak, azoknak 3 útjuk van
- megveszik az akkukat mástól és próbálnak gazdaságosan köré építkezni
- a piac telítettsége miatt és az akkutechnológiák miatt, a csökkent profit miatti lépéskényszerben, alternatívák lehetnek a hidrogén cellás megoldások. Ott még van piaci rés, és majd az idő eldönti, hogy jó lóra tettek-e.
- maradnak belsőégésű gyártók, és felkészülnek egy lassú kivérezésre...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Ott sokkal komolyabb volt a gond. Méghozzá az, hogy a cég vezetője egy notórius csaló/hazudozó. Kíváncsi vagyok mennyire fog ártani az üzemanyagcellás gépeknek a balhé. A hidrogénhajtással nagyon sokfelé terveznek, csak elnyomja a hangosan kiabáló akkumulátoros tömeg.
Tömeg? Azért tömegnek nem nevezhető. Hangos kisebbség a maga véleményét nyomja le a többiek torkán elég bejáratott forgatókönyv mentén. (pl véleményvezérek, politikusok megvásárlása...)
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Tömeg? Azért tömegnek nem nevezhető. Hangos kisebbség a maga véleményét nyomja le a többiek torkán elég bejáratott forgatókönyv mentén. (pl véleményvezérek, politikusok megvásárlása...)

Hidrogénes és akkumulátoros tábor esetén gondoltam a dolgot. Ha megnézed az a vicces, hogy nagyon sok esetben az agyatlan villamos hívők (mert sokszor tényleg olyanok mint egy szekta) köpködik az összes alternatív lehetőséget is.
Én magam azt gondolom, hogy a villanyosnak/hibridnek már ma is lenne komoly piaca, csak az árra és ezzel együtt a kisautó kategóriára kéne rágyúrni és nem arra, hogy 1200 hp, 2 másodperces gyorsulás meg 320 km/h legyen a vége. Parasztvakítás semmi más.

A szintetikus üzemanyag esetén is gond, hogy a szénből vagy gázból előállítás is kétszerezi a mostani költségeket, ráadásnak, ha napi 60 millió hordónyi üzemanyagot kéne pótolni, az a megugró kereslet miatt megemelné az alapanyagok árát is.
A CO2-ből történő előállítás most hatszoros szorzó az olajhoz képest, amit az optimisták 10-15 év múlva a négyszeresére gondolnak leszoríthatónak nagyipari módszerekkel. Nagyon valószínű, hogy 70 év múlva a hagyományos motor csak egy drága hobbi lesz, amire kevesen lesznek hajlandóak áldozni. Mondtam már itt is, nem a zöld lobbi lesz ami kikényszeríti az alternatív üzemanyagokat vagy a közlekedés átalakulását, hanem a piac.
Ha homokba dugjuk a fejünket és nem keressük a megoldást, lehetőségeket, akkor könnyen előfordulhat, hogy 50 év múlva ott fogunk tartani, hogy luxus lesz a motorizáció.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Megnyitottam. tl; dr; mit mond, mi változott?

Anélkül, hogy elolvasnám.
Az akkumulátorok tömege, a támogatás összege, meg az eladott példányszám, mivel a járvány alatt sok vállalkozó bevásárolt belőlük kiszállító autónak, az árát leírták az adóból, töltést meg egyelőre a lakosság fizeti.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Az olajból gazdag ország lettünk, ezért környezettudatosan elektromos autót veszünk!
Bravó!
Norvégia 5,5 millió lakossal és 144TWh kapacitással vízzel, mint példa. Vastaps az sötétzöldeknek.

Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy ha összeszámolnánk a "papíron" Norvégiából érkezettnek mondott áramot az európai árampiacon, hány szorosa lenne a ténylegesen éves előállítottnak?
 
M

molnibalage

Guest
Norvégia 5,5 millió lakossal és 144TWh kapacitással vízzel, mint példa. Vastaps az sötétzöldeknek.

Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy ha összeszámolnánk a "papíron" Norvégiából érkezettnek mondott áramot az európai árampiacon, hány szorosa lenne a ténylegesen éves előállítottnak?
Hát igen. Mindig bírom, amikor őket rángatják elő példának. Kőgazdagok.
És egy 5,5 milliós országnak kb. 30 GW erőművi kapacitása van, meg év ~140 TWh kapacitás.
Magyarország 10 millós, nincs már talán 10 GW sem és 45 TWh volt 2019-ben, ha jól emlékszem.

Ízlelgessük. Egy norvégra 6-szor (!) több termelt áram jut. Az, hogy kicsit villanyászkodnak az nem jelenti azt, hogy akkor fúdesokkaltöbb áram kell. A vízierőmű jól szabályozható, ergo egy pontig még ellesznek. Meg ahol ennyivel több áram fogy, ott gondolom az alap beépített kapacitás is magasabb.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Pocsék a grid, sebaj, títsuk be a belső égésű motoros járműveket...

Facebook-on a hír pozitív hangvételű változata alatt még tegnap (gondolom mondanom se kell anime képes kamuprofilról tolta, mert a pofáját már nem meri hozzá adni):

xy0v9zykqjo61dnouudt.jpg
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 697
28 093
113
Ha valaki egy igazi klinikai idegfaszt akarna olvasni tele veretes kétbites állításokkal akkor tessék itt van rá az alkalom. Maga a koncepció is kellemesen retardált, de még amilyen stílusban ezt elő is próbálja adni a drága cikkíró érzem ahogy elsorvadnak az agysejtjeim. Szép lesz majd mikor Juszuf az összekendácsolt IED-el berobbantja a biztosan nem éghető lítium akupakkot és bennég mindenki és az a pár száz kilónyi/tonnányi hibrid extra biztosan nem fog a terhelhetőség illetve szállíthatóság rovására menni.
https://totalcar.hu/magazin/2020/09/24/hibridek_lopakodnak_mar_a_harcmezokon_is/

Már a bevezető hirtelen vérnyomásnövekedést okoz: "A NATO többek között azzal nyerte meg a hidegháborút, hogy ők békében is gazdaságosan üzemeltethető technikát készítettek, az oroszok meg azt mondták, hogy hadd zabáljon meg füstöljön, arra a pár percre nem mindegy?"

Kollega nem, hogy nem ért ahhoz amiről írni próbálna, de 230%, hogy haditechnika közelében sem járt sose, annak üzemeltetésről nem is beszélve. Gerike baszki amikor nincsen pótalkatrészed/személyzeted/logisztikád a legkisebb bajod lesz, hogy jajj mennyit eszik már ez az Ural. Grísa meg valami trópusi mocsárban élhet ahol olajnak nyoma sincs ja bocs mégse. Dzsihád Alis is panaszkodott Szíriában ejj nem jók ezek a T-55-k még használni is alig tudjuk őket.
Nem tudom én vagyok-e egyre háklisabb az ilyen cikkekre de kezd rohadtul elegem lenni amikor úJsÁgÍrÓk 842+ÁFA alkalommal hoznak le ugyanilyen hülyeségeket.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 930
19 182
113
Ha valaki egy igazi klinikai idegfaszt akarna olvasni tele veretes kétbites állításokkal akkor tessék itt van rá az alkalom. Maga a koncepció is kellemesen retardált, de még amilyen stílusban ezt elő is próbálja adni a drága cikkíró érzem ahogy elsorvadnak az agysejtjeim. Szép lesz majd mikor Juszuf az összekendácsolt IED-el berobbantja a biztosan nem éghető lítium akupakkot és bennég mindenki és az a pár száz kilónyi/tonnányi hibrid extra biztosan nem fog a terhelhetőség illetve szállíthatóság rovására menni.
https://totalcar.hu/magazin/2020/09/24/hibridek_lopakodnak_mar_a_harcmezokon_is/

Már a bevezető hirtelen vérnyomásnövekedést okoz: "A NATO többek között azzal nyerte meg a hidegháborút, hogy ők békében is gazdaságosan üzemeltethető technikát készítettek, az oroszok meg azt mondták, hogy hadd zabáljon meg füstöljön, arra a pár percre nem mindegy?"

Kollega nem, hogy nem ért ahhoz amiről írni próbálna, de 230%, hogy haditechnika közelében sem járt sose, annak üzemeltetésről nem is beszélve. Gerike baszki amikor nincsen pótalkatrészed/személyzeted/logisztikád a legkisebb bajod lesz, hogy jajj mennyit eszik már ez az Ural. Grísa meg valami trópusi mocsárban élhet ahol olajnak nyoma sincs ja bocs mégse. Dzsihád Alis is panaszkodott Szíriában ejj nem jók ezek a T-55-k még használni is alig tudjuk őket.
Nem tudom én vagyok-e egyre háklisabb az ilyen cikkekre de kezd rohadtul elegem lenni amikor úJsÁgÍrÓk 842+ÁFA alkalommal hoznak le ugyanilyen hülyeségeket.
A hibrid hajtáslánc nagyon nyomatékos, erős tud lenni rövidebb szakaszokon. Ez igaziból harcjárműnél előny tud lenni... Asszem pl. a T-14 Armata hajtóműve is le van korlátozva 1200 LE-re az 2000 LE csúcsról, hogy az élettartama nagyobb legyen. Harc közben nagyon jól jöhet néha az a tartalék.

A lítium akku éghetősége valós gond, de benzin/dízel is éghető. A többi rész az amúgy valóban hülyeség.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
M

molnibalage

Guest
Ha valaki egy igazi klinikai idegfaszt akarna olvasni tele veretes kétbites állításokkal akkor tessék itt van rá az alkalom. Maga a koncepció is kellemesen retardált, de még amilyen stílusban ezt elő is próbálja adni a drága cikkíró érzem ahogy elsorvadnak az agysejtjeim. Szép lesz majd mikor Juszuf az összekendácsolt IED-el berobbantja a biztosan nem éghető lítium akupakkot és bennég mindenki és az a pár száz kilónyi/tonnányi hibrid extra biztosan nem fog a terhelhetőség illetve szállíthatóság rovására menni.
https://totalcar.hu/magazin/2020/09/24/hibridek_lopakodnak_mar_a_harcmezokon_is/

Már a bevezető hirtelen vérnyomásnövekedést okoz: "A NATO többek között azzal nyerte meg a hidegháborút, hogy ők békében is gazdaságosan üzemeltethető technikát készítettek, az oroszok meg azt mondták, hogy hadd zabáljon meg füstöljön, arra a pár percre nem mindegy?"

Kollega nem, hogy nem ért ahhoz amiről írni próbálna, de 230%, hogy haditechnika közelében sem járt sose, annak üzemeltetésről nem is beszélve. Gerike baszki amikor nincsen pótalkatrészed/személyzeted/logisztikád a legkisebb bajod lesz, hogy jajj mennyit eszik már ez az Ural. Grísa meg valami trópusi mocsárban élhet ahol olajnak nyoma sincs ja bocs mégse. Dzsihád Alis is panaszkodott Szíriában ejj nem jók ezek a T-55-k még használni is alig tudjuk őket.
Nem tudom én vagyok-e egyre háklisabb az ilyen cikkekre de kezd rohadtul elegem lenni amikor úJsÁgÍrÓk 842+ÁFA alkalommal hoznak le ugyanilyen hülyeségeket.
Ez nettó...
Áh...
Csak elég lenne a lengyeleket megkérdezni az "olcsó" Leo2-ről.
Az F-111F is "olcsó" volt.
Meg az F-14 is.
Ja, nem...

stb.

Sanszosan egyetlen F-14A/B század üzemeltetése többe került, mint a teljes aktív MiG-21-es flotta...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nekem 2.0D XV-m van. Nem egy versenyautó (nem is azért vettem), de azért ha kell, tud gyorsulni, és elég a nyomatéka mindenhova. Mentem már vele külföldre (messze) többször, 1000+ km-t. A Levorg a gyerek kedvence az 1.7-es turbómotorral, csak sajnos azt már nem árulják. Most egy1.6-os benzines van, azzal meg.... Viszont a Levorg nekem kicsi volt.;)

Gyakorlatban milyen a boxer dízel?
Tavaly szemeztünk egy 6 éves dízel Outback-kel, de annyi horror sztori volt neten, hogy végül inkább vettünk egy új Suzukit.