[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 435
113
Na,pont ezért nem veszi senki az L39NG-t.
Aki meg támadókapacitást akar
5dwm7881.jpg

Könnyebben üzemeltethető turbopop,ami gyakorlógépnek ugyan olyan jó,és még komolyabb támadókapacitása is van.És van belőle brazil,ami,dél koreai,török,amik mind alkalmassak arra,mire az Albatros.csak lassabbak.Sugárhajtásúban meg nagyobb teljesitményűeket vesznek.
Ez most komoly, hogy betetted ide a B-250-et? :rolleyes: Ez a gép nem is létezik tulajdonképpen. Egy full Super Tucano koppintás. Ugyan azokkal a paraméterekkel és hajtóművel rendelkezik, mint a Super Tucano. Miközben erre ráálmodtak 7 hardpointot a Super Tucano valahogy csak 5-ttel rohangál. Szerinted miért? :rolleyes:
A gép 2017-ben repült először. A fenti képen az egyik szerepel, még 2017-ből. Felcicomázva mindennel, csak az a probléma, hogy igen nehezen tudom elképzelni, hogy ez a mennyiségű fegyver éven belül felkerült integrációval, próbalövészetekkel, stb. ;)
Ami pedig az NG pilótaképző képességeit illeti, gyakorlatilag megegyezik a PC-21-gyel.
Tessék szépen átolvasgatni!
vts-info.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 511
113
A nagy bránert! Milyen korlátlan repülési lehetőségről beszélsz? Ott egy csomagban X óra van! Ha sikerül azalatt a vizsga, akkor OK, ha nem akkor buktad az egészet, és kivágják a növendéket. Ráadásul alig van jelölti keretünk. Valamelyik jelenlegi Gripen pilóta is nemrég azt nyilatkozta, hogy ő az amerikai grátisz keretben képződött!

Zoltai Lea is az NFTC után került szállító gépre. Ha a csehekkel és a szlovákokkal közös platformra hozzuk (vagy mégjobb, ha közös pilótaképző rendszert alakítunk ki) a pilótaképzést, akkor ugye állíthatjuk, hogy nem fogják még egyszer végigküldeni a saját L-39-eseiken a szerencsétlent? o_O

Szerintem inkább nézd meg még egyszer, hogy miért hasznos a multi-level kiképző gépek rendszere, és a hozzájuk kapcsolódó szimulátor rendszer. A PC-21-gyel pl. konkrétan Gripen-t tudnak szimulálni kezelőfelületestűl, virtuális fegyverrendszereken át, akár kötelék bevetések (több szimulátor, vagy akár valódi trainer gép összekapcsolásával) szimulálásával. A Gripen szimulátor a földön csinál úgy, mintha a gépet vezetnéd, a modern trainer rendszerek, meg a levegőben, egy valódi repülőn.

Te ki ellen szeretnéd bevetni a H145M-et, vagy a Mi-24-eseinket, esetleg egy lehetséges Apache helikopterünket? Na látod pont ellenük használható egy könnyű csapásmérő gép is. Vagy javíts ki, ha rosszul tudom, de tudtommal egyik gépen sincs (hacsak nem longbow apache) célfelderítő radar.

A kanadai képzés előnyei pl. a korlátlan légtér akár mélyrepülésre is, a sok gép miatt összetett feladatok és a nagyon sok repülési lehetőség. Nem azt írtam hogy a repülési idő korlátlan. Sokat repülnek a képzés során. Valószínűleg többet, mint itthon fognak ugyanannyi idő alatt.

Itt nem azt írják hogy csak egy esélyük van a jelölteknek... (A német felsőokatási rendszerben is egy vizsgalehetőséged van. Nem mindenhol szokás az mint itthon hogy elmegyek vizsgázni,ismétlő vizsgázni,utóvizsgázni, hogy egyszer majd csak sikerül. Azt mondják az életben sok mindenre csak esély van, ehhez szoktat hozzá az iskola.)

Arra semmilyen képzési rendszer sem tud jól reagálni, ha 7 év halogatás után hirtelen és váratlanul vesz a kormány 4 utasszállító gépet és 20 helikoptert... A Gripen pilóta jelöltek meg 10 éve torlódtak a rendszerben úgy, hogy mellette egy ideig csak 2 An-26-osa és kb. 2 működőképes helikoptere volt a légierőnek.

A szállítógép pilóta úgy jön létre, hogy vagy elbukik valahol a vadászpilótaképzésen vagy már a Zlin után eleve "kétlégcsavaros gépes" képzésre küldik. A cseheknél-szlovákoknál erre használják az L410-et. Minek küldenének L-39 képzésre egy szállítógépes pilótát?!?

A csehek nem vettek részt az NFTC képzésben.

Azt értem hogy az L-39NG képes szimulálni a Gripent, csak olcsóbban repül. Azt is értem hogy az L-39NG szimulátor képes szimulálni az L39NG-t, csak a földön. De ha a Gripent szimuláló L-39NG-t szimulálja az L39NG szimulátor, akkor annak tulajdonképpen pontosan ugyanúgy kell kinézni mint a Gripen szimulátornak, ami már van. Azt is értem hogy az L-39NG és az L-39NG szimulátor alkotja a képzési rendszert. Csak azt nem értem, hogy miért akarod visszaültetni a Gripen pilótát az L39NG szimulátorba ami a Gripent szimulálja, amikor van Gripen szimulátor... de közben rájöttem, hogy valószinüleg te a Gripenre váró pilótanövendéket akarod az L39NG szimulátorban a földön "reptetni".

A Gripenen számon kérjük, hogy nincsenek rajta megfelelő védelmi eszközök....az L-39NG-n mi van?

"ideal aircraft for intercepting low and slow flying targets" - mondja a marketing szöveg. Akkor kergessen az ukrán határnál éjszaka alacsonyan An-2-est. Nyilván adatátvitellel is el lehet juttatni a céljelet a gép kijelzőjére, csak a telepített radarok egy magasság alatt nem látják a célt, ezért saját radarral meg kellene keresni...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Te tudod mennyi az ára? Én nem...azt se mondták még el ki a megrendelő.
Én csak tippelni tudok és szerintem olyan $40 - 50 millió között lehet az ára.

Ha így nézzük akkor meg ISKOLA ÉS KÖNNYŰ HARCI gépnek nagyon olcsó.
Van benne minden ahhoz hogy - meglévő légifölény esetén (!!) - elboldoguljon akár egy komolyabb harcmező felett is.
TGP vel és PGM fegyverzettel ideális CAS gép.

Ha meg nem éles bevetést repül mehet rajta advanced képzés.
Szerintem jó a koncepció.
Azt írtam hogy ISKOLAGÉPNEK drága, hogy miben gondolkozik hosszabb távon a MH felső vezetése azt nem tudom. Persze pontosabb ár ismerete nélkül is erősen sejthető, hogy a fent felsorolt, CSAK harcigépeknek szükséges rendszerek nélküli egyhajtóműves gép csak olcsóbb lehet. Ha nem így lenne, akkor az olaszok is CSAK az M-346-ot rendszeresítenék, de per pillanat úgy néz ki többet vesznek az ugyancsak olasz egyhajtóműves konkurensből. Szóval ők is tudnak számolni hogy mi a több meg a kevesebb ... csak MI nem tudjuk hogy MENNYIVEL.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Azt írtam hogy ISKOLAGÉPNEK drága, hogy miben gondolkozik hosszabb távon a MH felső vezetése azt nem tudom.
- aki egyfunkciós iskolagépet keres annak nem való egy többfunkciós repülőgép
- meglehetősen furcsa lenne ha a MH Olasz gépet választana azok után hogy beszálltak a Cseh Aeroba. Szerintem bele kell nyugodni abba hogy ha lesz jet iskolagép akkor az L39 lesz...:(
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
- aki egyfunkciós iskolagépet keres annak nem való egy többfunkciós repülőgép
- meglehetősen furcsa lenne ha a MH Olasz gépet választana azok után hogy beszálltak a Cseh Aeroba. Szerintem bele kell nyugodni abba hogy ha lesz jet iskolagép akkor az L39 lesz...:(
Én már majdnem bármibe belenyugodnék, csak VALAMI HASZNÁLHATÓ legyen, mert pilótát biciklin nem lehet képezni ... max tekerni és nem repülni! "Kicsit" más a pedál funkciója ...;):D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
Én pedig csak remélem, hogy mégsem ez lesz.
Lehet, hogy tényleg volt olyan szándék, hogy L-39-et vegyünk, erre gondolom egy nertárs rákapott, mint gyöngytyúk a takonyra, de remélem, hogy rosszul tette.

Ha már kiképzőgép, akkor a Icarus Aerospace TAV-jából lenne jó kialakítani egy kettős, kiképző/harci változatot.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 511
113

9 ejtőernyős ugrás
60 óra Zlin
140 óra H145M
És utána jön a Mókus?

Évfolyamonként 20 pilóta és 15 repülésirányító.

Újabban állandóan műszerfalakat mutogatnak. Változott a szabályozás?

A 101-es Mókust idén csak egyszer látták repülni. Akkor most megjavították vagy sem?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
Semmi értelme ennek a kategóriának Magyarországon. Amennyiben nemzeti keretek között lenne a szuperszonikus repülőgép kiképzés jövője (de nem, mert megkötöttük az egyezményt mi is az Európai NATO-n belüli kiképzésre.), akkor is inkább az L-159 kétüléses harci gyakorló változat, mert annak legalább van harcértéke (igaz, új lokátorokat kéne beszerezni hozzá, mert az AERO az összes vásárolt Grifo-t már elhasználta már az eddigi gépeihez. Ami még kéne a ALCA-hoz? Egy célzókonténer integráció (Lehetőleg Litening) és akkor fullos nem is annyira könnyű csapásmérőnk lenne..)...
de ez is másodrendű dolog, mert a szuperszonikus állományt kéne inkább bővíteni.. Ugyanakkor azt meg a Griff szerződés lejárta után érdemes, a váltótípus/vagy a jelenlegi gépek modernizálásával egyben darabszám növeléssel két századra..
Az, hogy ez mennyi forrásba kerül... Nem biztos, hogy a jelenlegi állás szerint lenne rájuk elég hajózó és műszaki...
L-39NG egy nagy zsákutca. A harmadik világ néhány helyén még labdába rúghat, de az amcsi hajtómű és elektronika miatt máshol nem. Okosabb lett volna európai cuccokkal és turbinával felszerelt változat.. Európában ahol lenne ilyen kategóriára még igény ott van erősebb hajtóművel fegyverzettel, tech-müszakia adatokkal repülőgép..
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 788
113
.
Semmi értelme ennek a kategóriának Magyarországon. Amennyiben nemzeti keretek között lenne a szuperszonikus repülőgép kiképzés jövője (de nem, mert megkötöttük az egyezményt mi is az Európai NATO-n belüli kiképzésre.), akkor is inkább az L-159 kétüléses harci gyakorló változat, mert annak legalább van harcértéke (igaz, új lokátorokat kéne beszerezni hozzá, mert az AERO az összes vásárolt Grifo-t már elhasználta már az eddigi gépeihez. Ami még kéne a ALCA-hoz? Egy célzókonténer integráció (Lehetőleg Litening) és akkor fullos nem is annyira könnyű csapásmérőnk lenne..)...
de ez is másodrendű dolog, mert a szuperszonikus állományt kéne inkább bővíteni.. Ugyanakkor azt meg a Griff szerződés lejárta után érdemes, a váltótípus/vagy a jelenlegi gépek modernizálásával egyben darabszám növeléssel két századra..
Az, hogy ez mennyi forrásba kerül... Nem biztos, hogy a jelenlegi állás szerint lenne rájuk elég hajózó és műszaki...
L-39NG egy nagy zsákutca. A harmadik világ néhány helyén még labdába rúghat, de az amcsi hajtómű és elektronika miatt máshol nem. Okosabb lett volna európai cuccokkal és turbinával felszerelt változat.. Európában ahol lenne ilyen kategóriára még igény ott van erősebb hajtóművel fegyverzettel, tech-müszakia adatokkal repülőgép..
A Z2026-ban deklarált cél a sugárhajtású kiképzőgépek beszerzése és a kiképzés itthoni újrakezdése. Ebből a szempontból tökéletes választás az L39-NG.
Ezért szereztek be már 4 Zlint és ősszel további 4 érkezik. Innen a következő lépcsőfok a Gripenek előtt az L39. Mivel teljesen új típus, így nekünk minden szempontból megfelel. Miért ne lehetne a kiképzés ezen részét itthon megoldani magyar gépekkel?
Olcsóbb lenne a vadászpilóták rendszeres repülését részben ezekkel a gépekkel elvégezni. És ez sztem nem a második század vadászgép helyett jönne, hanem a mellé, azt megelőzően. 2026 után meg jöhetne még egy század vadászgép.
Egyébként erre a gépre is lehet rakétákat felszerelni, részben light attack gépként használni.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Miért ne lehetne a kiképzés ezen részét itthon megoldani magyar gépekkel?
Olcsóbb lenne a vadászpilóták rendszeres repülését részben ezekkel a gépekkel elvégezni.

De nem, mert totál felesleges.
Egy évben repülne a teljes flotta kb. 100 órát. Minden fillér, amit ezekre a játékokra költünk, a Gripenektől veszi el a pénzt.
 

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 030
2 707
113
.
A Z2026-ban deklarált cél a sugárhajtású kiképzőgépek beszerzése és a kiképzés itthoni újrakezdése. Ebből a szempontból tökéletes választás az L39-NG.
Ezért szereztek be már 4 Zlint és ősszel további 4 érkezik. Innen a következő lépcsőfok a Gripenek előtt az L39. Mivel teljesen új típus, így nekünk minden szempontból megfelel. Miért ne lehetne a kiképzés ezen részét itthon megoldani magyar gépekkel?
Olcsóbb lenne a vadászpilóták rendszeres repülését részben ezekkel a gépekkel elvégezni. És ez sztem nem a második század vadászgép helyett jönne, hanem a mellé, azt megelőzően. 2026 után meg jöhetne még egy század vadászgép.
Egyébként erre a gépre is lehet rakétákat felszerelni, részben light attack gépként használni.

A zlinekből közvetlenûl át lehet ülni az albákba? Én azt gondoltam (az nftc alapján) a kettő közé kellene egy közbülső teljesítményű (g120tp, pc 9-21, stb.) gép is. Úgy meg lehet túl drága lenne az ûzlet.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 435
113
A zlinekből közvetlenûl át lehet ülni az albákba? Én azt gondoltam (az nftc alapján) a kettő közé kellene egy közbülső teljesítményű (g120tp, pc 9-21, stb.) gép is. Úgy meg lehet túl drága lenne az ûzlet.
Pont ez a lényege, hogy de.
A többi, a T-X programban szereplő gép esetén nem lenne ez igazán javasolt.
Különben a csehek végig így csinálták a Gripenre a képzést.

Ráadásul tudtommal a L-159-et pl. nem csak oktató gépnek használták, hanem kiképzőnek is. Azaz a Gripen nem túl drága üzemi költségein tovább tudtak spórolni. Mert a Gripen pilóták gyakran visszaültek az ALCA-kra, és azon növelték a repült óráikat.
De nem, mert totál felesleges.
Egy évben repülne a teljes flotta kb. 100 órát. Minden fillér, amit ezekre a játékokra költünk, a Gripenektől veszi el a pénzt.
Ráadásul ezzel nincsenek is egyedül.
Pl.: a BW most tervezi utánrendelést a H145M-ből. Azt szeretnék, hogy a helikopter pilótáik nagy része, akiknek az alaptípusa túl drágán üzemeltethető (és nem akarnak rá pénzt adni, pl.: Tiger, NH90, CH-53G-k), ne csak a szükséges minimumot töltség a levegőben, hanem a H145M olcsón üzemeltethető típusával annyit repülhessen, amennyivel magasan tarthatják a képességszintjeiket.
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan and SilvioD