Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 917
11 565
113
1978-ban gyártották az utolsót. Csak Amerika rendszeresítette, de 2016-ban kivonta. Biztos olyan jó ötlet ~45 éves gépeket felújítani?
Most állította le a Honvédség a hasonló korú An-26-osokat. Pedig ahhoz több alkatrész és javítási lehetőség volt a közelben.
Gépenként 9-10000 maradék repórával rendelkeznek, haditengerészeti üzemeltetésre számolva.
Ez szárazföldi üzemeltetésre átszámítva kb. a duplája (ebben meg tud erősíteni engem egy szaki?).
Magyarán hosszú évtizedeking, akár az évszázad végéig tudnánk őket üzemeltetni.

„USNI reports that of the 91 S-3Bs placed in storage, 87 could be restored to service, with an average of 9,000+ safe flight hours left on the airframes.”
„Lockheed Martin has floated the idea of reinvigorating S-3Bs before , pointing to the aircraft’s long endurance, sizeable payload and durability, as well as the 10-12,000 flight hours remaining on the S-3Bs currently in storage.”
https://www.defenseindustrydaily.com/89m-for-fy-2007-support-of-the-usns-s3b-vikings-02777/


"Their engines are still widely used on various aircraft, including everything from the A–10 Warthog to business jets to regional airliners. And apparently, there are a lot of S–3 spare parts still on hand."
https://www.thedrive.com/the-war-zo...vikings-into-the-navys-new-mq-25-tanker-drone
Ráadásul rephordozón üzemeltek, biztos "jót tett" nekik a sós tengeri pára meg a fedélzeti odavágós leszállások!! Persze tényleg fel lehetne ilyen gépeket is javítani, "alig" is kerülne többe mint a Dárius kincse!! :(

Viszont prímán tudnánk vele a Balcsiban ellenséges tengeralattjárókat levadászni.
:D
Meg a Gripenjeinket utántölteni.
Meg robotrepülőgépeket indítani.
Meg légi és földi felderítést végezni.
Stratégiai távolságra taktikai mennyiségű bombát dobni.
stb...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 546
113
Arra itthon is lenne igény. :)
Ha olcsón meg lehetne szerezni őket,tulajdonképpen nem is olyan nagy marhaság.Hosszú a repideje,van kidolgozott REH változata,és még AEW változata is,bár az nem épült meg.KS-3 változat is létező dolog.
Ha gombokért odadják öket,és occsón felújithatók/üzemeltethetők....
SAAF Bukanir bombázókat használt Mirage F1-ek légi utántöltésére (amellet azok voltak a kijelölt atombombahordozók)Irakiai Falcont használtak a saját Mirageik utántöltésére.
6c2686fe961f956773f6e0e7bb7d7c1f.jpg
message-editor%2F1523003993765-1280px-us_navy_030411-n-0442l-006_an_s-3b_viking_assigned_to_the__checkmates__of_sea_control_squadron_two_two_vs-22_refuels_an_f-a-18_hornet_assigned_to_the.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 418
113
Ha olcsón meg lehetne szerezni őket,tulajdonképpen nem is olyan nagy marhaság.Hosszú a repideje,van kidolgozott REH változata,és még AEW változata is,bár az nem épült meg.KS-3 változat is létező dolog.
Ha gombokért odadják öket,és occsón felújithatók/üzemeltethetők....
SAAF Bukanir bombázókat használt Mirage F1-ek légi utántöltésére (amellet azok voltak a kijelölt atombombahordozók)Irakiai Falcont használtak a saját Mirageik utántöltésére.
6c2686fe961f956773f6e0e7bb7d7c1f.jpg
message-editor%2F1523003993765-1280px-us_navy_030411-n-0442l-006_an_s-3b_viking_assigned_to_the__checkmates__of_sea_control_squadron_two_two_vs-22_refuels_an_f-a-18_hornet_assigned_to_the.jpg
Ez megint a T-72 felújításának analógiája.
Lesz 3 rámpás gépünk. Meg lesz oldva a szállítás, az utántöltés.
Az S3-ban lévő elektronikai rendszerek gyakorlatilag mind kukázhatók. kb. 15 éve volt a fő upgradeje. Tehát a teljes lényegét belülről cserélni kellene, emelett valószínűleg az avionikát is. Komplett felújítás. Apró csavarokig felújítás.
Mindezt a pénzt beleöntjük egy 40 éves gépbe, amit több mint 10 éve kivontak a rendszerből. És ez a pénz nem lenne ám kevés, ha ismerjük a Lockheed árszabását.
Mit kapnánk érte? Egy olyan korlátozott utántöltési képességet, amit a rámpásokkal bőven meg lehet oldani, továbbá a felderítő feladatokra sokkal jobb megoldások is vannak. Pl. a Heron drón, ami saját radarjával ember nélkül akár 52 óráig a levegőben van. Gyakorlatilag észrevehetetlen, És még olcsóbb is, mert hogy 10-15M USD alatt nem úsznánk meg a ezeket a vén gépeket és a felújításukat, az is biztos. A beléjük kerülő berendezések integrációját persze nem a Lockheed fogja állni.
Ha meg ledurrantják (a drónt), akkor nem kell temetésekre járni az olyan pilóták családjaihoz, akiket 10 milliókért képeztünk ki.
Ráadásul ezek sem maguktól fogják karbantartani magukat. A szállítás miatt viszont a rámpásokat különben is meg kellene venni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 546
113
10+ éve nem repül az S-3...
Ez megint a T-72 felújításának analógiája.
Lesz 3 rámpás gépünk. Meg lesz oldva a szállítás, az utántöltés.
Az S3-ban lévő elektronikai rendszerek gyakorlatilag mind kukázhatók. kb. 15 éve volt a fő upgradeje. Tehát a teljes lényegét belülről cserélni kellene, emelett valószínűleg az avionikát is. Komplett felújítás. Apró csavarokig felújítás.
Mindezt a pénzt beleöntjük egy 40 éves gépbe, amit több mint 10 éve kivontak a rendszerből. És ez a pénz nem lenne ám kevés, ha ismerjük a Lockheed árszabását.
Mit kapnánk érte? Egy olyan korlátozott utántöltési képességet, amit a rámpásokkal bőven meg lehet oldani, továbbá a felderítő feladatokra sokkal jobb megoldások is vannak. Pl. a Heron drón, ami saját radarjával ember nélkül akár 52 óráig a levegőben van. Gyakorlatilag észrevehetetlen, És még olcsóbb is, mert hogy 10-15M USD alatt nem úsznánk meg a ezeket a vén gépeket és a felújításukat, az is biztos. A beléjük kerülő berendezések integrációját persze nem a Lockheed fogja állni.
Ha meg ledurrantják (a drónt), akkor nem kell temetésekre járni az olyan pilóták családjához, akiket 10 milliókért képeztünk ki.
Ráadásul ezek sem maguktól fogják karbantartani magukat. A szállítás miatt viszont a rámpásokat különben is meg kellene venni.
Mondom,ha occson kijön.....
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Bélabá tollából:
"A KC-390-es repülőgépek beszerzések kapcsán rengeteg találgatás látott eddig napvilágot. Most a brazil védelmi miniszter, Fernando Azevedo e Silva beszélt egy szakmai konferencián a tárgyalások jelenlegi állásáról.

A védelmi miniszter múlt hét végén, a brazil katonai sajtó számára rendezett prezentáción beszélt az ügyletről, és elmondta, hogy a magyar kormány nagyon közel áll ahhoz, hogy beleegyezzen a KC-390 Millennium repülőgépek megvásárlásába.

Más források, akik állítólag részt vettek a rendezvényen, még ennél is jobban értesültek a tárgyalásokról. Bennük az olvasható, hogy a védelmi miniszter szerint a COVID-19-es világjárvány miatt halasztották el azt az utazást, amelyben megkísérelték volna az üzletet formalizálni, amely nagyon közel áll a megegyezéshez."
Azt hiszem itt az ideje, keress fel privátban @jogalappal ;)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 500
72 483
113
Bélabá tollából:
"A KC-390-es repülőgépek beszerzések kapcsán rengeteg találgatás látott eddig napvilágot. Most a brazil védelmi miniszter, Fernando Azevedo e Silva beszélt egy szakmai konferencián a tárgyalások jelenlegi állásáról.

A védelmi miniszter múlt hét végén, a brazil katonai sajtó számára rendezett prezentáción beszélt az ügyletről, és elmondta, hogy a magyar kormány nagyon közel áll ahhoz, hogy beleegyezzen a KC-390 Millennium repülőgépek megvásárlásába.

Más források, akik állítólag részt vettek a rendezvényen, még ennél is jobban értesültek a tárgyalásokról. Bennük az olvasható, hogy a védelmi miniszter szerint a COVID-19-es világjárvány miatt halasztották el azt az utazást, amelyben megkísérelték volna az üzletet formalizálni, amely nagyon közel áll a megegyezéshez."
Azt hiszem itt az ideje, keress fel privátban @jogalappal ;)

Legyen meg az írás linkje is: Brazil védelmi miniszter: közel a megegyezés a magyar kormánnyal a KC-390-es repülőgépek megvásárlásáról