KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
Ebben tévedsz ez nem egy méregdrága üzlet semmi sem indokolja,hogy az lenne:)Az a baj,hogy téged egyetlen észérvvel,technikai vagy pénzügyi paraméterrel sem lehet meggyőzni ha szerencsétlen gépnek ion hajtóművei lennének és pajzsgenerátora akkor a fézerágyúkat hiányolnád róla a felszerelnék fézerágyúval akkor egyből a protontorpedókat hiányolnád róla.Ha képes lenne egyetlen tankolással körberepülni a földet akkor azt mondanád,hogy miért nem képes időutazásra szóval ez a van sapka vagy nincs sapka klasszikus esete nálad:)

Mit erolkodsz vele, hihetetlen. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
T

Törölt tag 1586

Guest
Szerintem nem kell aggódnod az Embrarer tud repülőgépet építeni plusz még Maróthék sem hülyék ha KC-390-t vesszünk úgy körbe bástyázzák azt a szerződést,hogy minden ilyen problémát a gyártó cég áll és mivel pont te említetted,hogy milyen szállítási kapacitásaink vannak (számold bele a külügyes Airbust is) így a feltételezett kiesésuk sem jelentene problémát.Így aztán akárhogy nézem nincs kockázat a KC-390 megvásárlásában amihez a gazdasági helyzet és a típus státusza miatt diszkont áron juthatunk hozzá.
- Az Embraer lehet hogy tud repülőgépet építeni (a Boeingről és sokáig ezt hittük..) de a KC-390 ből eddig összesen 5 (azaz. öt) db. gép repült (abból egy összetört) és a repült órák száma együtessen (beleértve azt az 2000 órát amit a tesztek alatt repültek) sem éri el (vagy haladja meg sokkal) az 5000-et.
Ezek után nincs olyan ember ezen a bolygón aki felelősséggel ki tudná jelenteni hogy a géppel semmilyen probléma nem fog felmerülni a jövőben.
Tény, hogy egy jó szerződés bizonyosan sokat segíthet enyhíteni egy esetleges komolyabb technikai probléma anyagi következményeit, de attól még nem biztos hogy lesz bevethető repülőgéped.
Azt írod hogy a "feltételezett kiesésuk sem jelentene problémát". Ez vicces...:) Akkor egyáltalán mindek veszük ilyen gépet, ha a kisessésük nem is igazán probléma....:D
(ezt majd gondold át...)
- Az Embraerrel vannak általában is problémák. A cég jelenleg a leg bizonytalanabb jövőjű "nagy" repülőgépgyártó
lsd: (Embraer: no money, Defense delays KC-390 project, and Agora reinforces stock sale)
https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-77#post-751569

Teljes a konszenzus abban hogy az Embraer nem képes egymaga megállni a piacon.
A Boeing céggel való jegyesség felbomlása után abszolút bizonytalan mi lesz a cég sorsa.
Mindaddig amíg el nem dől mi lesz a céggel addig abszolút kockázatos bármit is venni az Embraertől. És ezen még egy jó szerződés sem segíthet...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
Ez kb formosa, csak egy arnyalatnyival ertelmesebb stilusban...

- Az Embraer lehet hogy tud repülőgépet építeni (a Boeingről és sokáig ezt hittük..) de a KC-390 ből eddig összesen 5 (azaz. öt) db. gép repült (abból egy összetört) és a repült órák száma együtessen (beleértve azt az 2000 órát amit a tesztek alatt repültek) sem éri el (vagy haladja meg sokkal) az 5000-et.
Ezek után nincs olyan ember ezen a bolygón aki felelősséggel ki tudná jelenteni hogy a géppel semmilyen probléma nem fog felmerülni a jövőben.

Ez konkretan barmelyik gepre igaz, az amugy szamunkra nem megfelelo C-130-ra is... az Atlasnal rizikosabb, de ha felebol megall, akkor akar otot is vehetsz harom helyett, ugyel.

Tény, hogy egy jó szerződés bizonyosan sokat segíthet enyhíteni egy esetleges komolyabb technikai probléma anyagi következményeit, de attól még nem biztos hogy lesz bevethető repülőgéped.

Harom repulogepbol harom megall egyszerre? Igen, erre aztan bitang eselyed van. :D

Azt írod hogy a "feltételezett kiesésuk sem jelentene problémát". Ez vicces...:) Akkor egyáltalán mindek veszük ilyen gépet, ha a kisessésük nem is igazán probléma....:D
(ezt majd gondold át...)

Harminc evre vesszuk minimum, ugye... a kiesesuk mindenkeppen problema lenne termeszetesen, de ha a kovetkezo 1-2 evben esik ki egy mondjuk fel evre, akkor azt kibirjuk akkor is, ha csak egyetlen marad, mert meg nem tart ott a Z2026 ill az utodja, hogy akkora igenybevetel lenne, inkabb gyakorlasbol fog allni az elso 2-3 ev.

- Az Embraerrel vannak általában is problémák. A cég jelenleg a leg bizonytalanabb jövőjű "nagy" repülőgépgyártó
lsd: (Embraer: no money, Defense delays KC-390 project, and Agora reinforces stock sale)
https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-77#post-751569

Ugyan dehogy. Ezt a fogalmatlansagot nyomod itt honapok ota, mikozben vilagosan megmondta a brazil kormany, hogy a C-390 kritikusan fontos program nekik, barmikor a hona ala nyulnak a defense reszlegnek (eleve nem is volt elado.) Jelenleg is a legnagyobb shareholder az allami fejlesztesi bank (BNDES) investment csoportja.

Teljes a konszenzus abban hogy az Embraer nem képes egymaga megállni a piacon.
A Boeing céggel való jegyesség felbomlása után abszolút bizonytalan mi lesz a cég sorsa.
Mindaddig amíg el nem dől mi lesz a céggel addig abszolút kockázatos bármit is venni az Embraertől. És ezen még egy jó szerződés sem segíthet...

Teljes a koszenzus? Hol, Kobanya-alson? Milyen konszenzus? :)
Konkretan 10% felett ment fel az elmult honapban, raadasul a vartnal jobbak lettek a legutobbi szamok is: https://seekingalpha.com/news/36236...-on-q3-jets-delivery-report?mod=mw_quote_news
A legtobb elemzo ajanlasa "hold" - te milyen investment forumokat olvasol, ahol az ellenkezojet mondjak...?
 
W

Wilson

Guest
Azt írod hogy a "feltételezett kiesésuk sem jelentene problémát". Ez vicces...:) Akkor egyáltalán mindek veszük ilyen gépet, ha a kisessésük nem is igazán probléma....:D
(ezt majd gondold át...)
- Az Embraerrel vannak általában is problémák. A cég jelenleg a leg bizonytalanabb jövőjű "nagy" repülőgépgyártó
lsd: (Embraer: no money, Defense delays KC-390 project, and Agora reinforces stock sale)
https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-77#post-751569

Teljes a konszenzus abban hogy az Embraer nem képes egymaga megállni a piacon.
A Boeing céggel való jegyesség felbomlása után abszolút bizonytalan mi lesz a cég sorsa.
Mindaddig amíg el nem dől mi lesz a céggel addig abszolút kockázatos bármit is venni az Embraertől. És ezen még egy jó szerződés sem segíthet...[/QUOTE

Na akkor segítek értelmezni mit miért írtam:)

"A feltételezett kiesésük sem jelentene problémát" formosa azon felvetetésére írtam,hogy szerinte egy "kiforratlan" új gép típus esetleges hibái miatt ezek a gépek nem lesznek képesek ellátni a feladatukat,tehát nem azt írtam,hogy én azt feltételezem,hogy biztosan kiesnek,sőt én épp ellenkezőleg úgy gondolom szerintem nem lesz különösebb probléma a géppel,amúgy a hozzászólásomban ott szerepel az is,hogy ha ez esetleg bekövetkezne mi akkor is rendelkezünk megfelelő szállítási kapacítással .Ez az Embraerrel vannak problémák és jaj mi lesz vele a jövőben időről időre előkerül én utána olvastam ezzel kapcsolatban az angol nyelvű brazil sajtóban és ezúttal megnyugtatok mindenkit akinek kétségei vannak az Embraerrel kapcsolatban,hogy a brazil állam sziklaszilárdan ott áll az Embraer mögött úgy,hogy legyen bármilyen tré is a gazdasági helyzet az Embraer nem fog csődbe menni eltűnni,az egyedüli kockázatot egy esetleges kínai bevásárlás jelentheti de mivel a jelenlegi brazil kormány és gazdasági vezetés erősen Kína ellenes (pontosabban nagyon nem tetszik neki Kína gazdasági nyomulása a térségben)így egy esetleges kínai fel illetve bevásárlás esélye az Embraer-e elhanyagolható.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Én bármelyik típussal szívesen repülnék - de ha javasolhatom, ne 1 kiforratlan típust vegyünk...!!! Félreértés ne essék, nem a zuhanástól félek, mert ahhoz több dolognak kellene egyszerre elromlania. Ám ha csak 1 dolog több gépen is elromlik, az már komolyan veszélyezteti a bevethetőséget...!!!
Ha a gripeneken elromlik valami, ami gyári hibára/konstrukciós hibára utal, akkor 0 lesz a bevethetőség. Pedig nem új gépek. És volt már repülési tilalom már a többi 4. generációs gép 1-1 szériájára is, tehát nem kizárható, hogy előfordul.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
-
- Az Embraerrel vannak általában is problémák. A cég jelenleg a leg bizonytalanabb jövőjű "nagy" repülőgépgyártó
lsd: (Embraer: no money, Defense delays KC-390 project, and Agora reinforces stock sale)
https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-77#post-751569

Teljes a konszenzus abban hogy az Embraer nem képes egymaga megállni a piacon.
A Boeing céggel való jegyesség felbomlása után abszolút bizonytalan mi lesz a cég sorsa.
.
A légi-iparban jelenleg sajnálatosan MINDENKINEK bizonytalan a hosszútávú túlélése, sorsa! Nagy-gép kategóriában gépek ezrei állnak a földön, gépek százait vonják ki a forgalomból az eredetileg tervezett idő előtt, a légiforgalom csak "őrlángon" működik, ilyen helyzetben évekig kérdésesek az új megrendelések. Szóval tetszik-nem tetszik, minden cég vissza fog esni, összébb kell húzni magukat - és minél nagyobb volt a gyártási kapacitásuk, annál jobban!! A végeredmény (hogy ki marad életben és milyen szinten) majd kiderül - persze csak évek múlva, de a Boeing eleve rosszabb helyzetben volt a 737Max miatt, szóval szerintem nekik se rózsásabb a jövőjük mint a többieknek ...:eek::(:(
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A légi-iparban jelenleg sajnálatosan MINDENKINEK bizonytalan a hosszútávú túlélése, sorsa! Nagy-gép kategóriában gépek ezrei állnak a földön, gépek százait vonják ki a forgalomból az eredetileg tervezett idő előtt, a légiforgalom csak "őrlángon" működik, ilyen helyzetben évekig kérdésesek az új megrendelések. Szóval tetszik-nem tetszik, minden cég vissza fog esni, összébb kell húzni magukat - és minél nagyobb volt a gyártási kapacitásuk, annál jobban!! A végeredmény (hogy ki marad életben és milyen szinten) majd kiderül - persze csak évek múlva, de a Boeing eleve rosszabb helyzetben volt a 737Max miatt, szóval szerintem nekik se rózsásabb a jövőjük mint a többieknek ...:eek::(:(
Na persze, csak látni kell a méretkülönbséget az Embraer az Airbus és a Boeing között...
51725833_7.png

Nagyjából x 7 es a különbség eladott gépek számában, árbevételben még nagyobb...
Ha cégmentésről van szó akkor pedig a Brazil állam lehetőségei összehasonlíthatatlanok a Boeing mögött álló USA vagy az Airbus mögött álló teljes EU lehetőségeivel.

Egyszóval lehet hogy senki nincs most rózsás helyzetben, de a perspektívák teljesen mások a Boeing és az Airbus esetében.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and emel

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Na persze, csak látni kell a méretkülönbséget az Embraer az Airbus és a Boeing között...
51725833_7.png

Nagyjából x 7 es a különbség eladott gépek számában, árbevételben még nagyobb...
Ha cégmentésről van szó akkor pedig a Brazil állam lehetőségei összehasonlíthatatlanok a Boeing mögött álló USA vagy az Airbus mögött álló teljes EU lehetőségeivel.

Egyszóval lehet hogy senki nincs most rózsás helyzetben, de a perspektívák teljesen mások a Boeing és az Airbus esetében.
Igen, ez eddig így volt. Viszont ha mondjuk 50%-ra csökkentik a kapacitást, akkor a két "nagynak" még mindig kb. 400-400 gépet kellene eladni évente, az Embraernek meg csak 50 gépet. Melyikre lehet több esély vajon??
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
T

Törölt tag 1586

Guest
Igen, ez eddig így volt. Viszont ha mondjuk 50%-ra csökkentik a kapacitást, akkor a két "nagynak" még mindig kb. 400-400 gépet kellene eladni évente, az Embraernek meg csak 50 gépet. Melyikre lehet több esély vajon??
Természetesen az Airbusnak meg a Boeingnek...
És ahogy egyre nagyobbakat kell vágni a kapacitásokon, annál nagyobb az esélye hogy az Embraer nem éli túl (önálló cégként...) az Airbus meg a Boeing meg igen.
Ez azért van, mert az Airbus és a Boeing (és a cégekhez kapcsolódó teljes beszállítói lánc) mögött nagyságrendekkel komolyabb erők állnak mint az egy szem Brazil állam lehetőségei.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 482
4 980
113
Nekem elég furcsa lenne, ha előbb belépünk egy közös programba ami A400 -at használ, majd veszünk egy másik hasonló kategóriájú gépet. Nekem sokkal logikusabb, hogy A400 lesz.
 
W

Wilson

Guest
Természetesen az Airbusnak meg a Boeingnek...
És ahogy egyre nagyobbakat kell vágni a kapacitásokon, annál nagyobb az esélye hogy az Embraer nem éli túl (önálló cégként...) az Airbus meg a Boeing meg igen.
Ez azért van, mert az Airbus és a Boeing (és a cégekhez kapcsolódó teljes beszállítói lánc) mögött nagyságrendekkel komolyabb erők állnak mint az egy szem Brazil állam lehetőségei.

Az az egy szem Brazil állam a világ 9. legnagyobb gazdaságával rendelkezik és nem a Boeinget vagy az Airbust kell neki ha úgy alakul megfinanszírozni hanem egy nagyságrendekkel kisebb(min hétszer kisebb)céget,úgy,hogy a brazil állam "röhögve" tudja finanszírozni az Embrarert ameddig csak szükséges:).
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az az egy szem Brazil állam a világ 9. legnagyobb gazdaságával rendelkezik és nem a Boeinget vagy az Airbust kell neki ha úgy alakul megfinanszírozni hanem egy nagyságrendekkel kisebb(min hétszer kisebb)céget,úgy,hogy a brazil állam "röhögve" tudja finanszírozni az Embrarert ameddig csak szükséges:).
- Azt az egy szem Brazil államot az összes olyan ország megelőzi a rangsorban aki érdekelt a Boeingben vagy az Airbusban...
Az USA gazdaság csak tízszer nagyaboo mint a Barazil, de ha összeadod az Airbus magországokat (Francia, Német, Angol) akkor azok is majd ötször nagyobbak.
top10%20worlds%20biggest%20economies%20copy@2x.png

- röhögni nagyon nem fog a Brazil állam, mert már beletolt $600 milliót az Embraerbe aki ennek ellenére csinált egy formás $315 milliós veszteséget 2020Q2-ben.
Mondjuk a cég összesen 13 (!!) gépet szállított le úgyhogy sokkal jobb eredményre nem is igen lehetett számítani.
A Brazil államnak valószínűleg még sokat és sokszor kell még tolnia az Embraerbe.
A cég -$476 millió millió dollárt égetett el egy negyed év alatt és a 2020Q2 periódust $2 milliárd cash tartalékkal zárta.
Ha ebben a tempóban fogy a pénz akkor:
- 1 éven belül el fog fogyni a tartalék;
- a Brazil államnak ismét bele kell tolnia a cégbe $1-2 milliárdot
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
- Azt az egy szem Brazil államot az összes olyan ország megelőzi a rangsorban aki érdekelt a Boeingben vagy az Airbusban...
Az USA gazdaság csak tízszer nagyaboo mint a Barazil, de ha összeadod az Airbus magországokat (Francia, Német, Angol) akkor azok is majd ötször nagyobbak.
top10%20worlds%20biggest%20economies%20copy@2x.png

- röhögni nagyon nem fog a Brazil állam, mert már beletolt $600 milliót az Embraerbe aki ennek ellenére csinált egy formás $315 milliós veszteséget 2020Q2-ben.
Mondjuk a cég összesen 13 (!!) gépet szállított le úgyhogy sokkal jobb eredményre nem is igen lehetett számítani.
A Brazil államnak valószínűleg még sokat és sokszor kell még tolnia az Embraerbe.
A cég -$476 millió millió dollárt égetett el egy negyed év alatt és a 2020Q2 periódust $2 milliárd cash tartalékkal zárta.
Ha ebben a tempóban fogy a pénz akkor:
- 1 éven belül el fog fogyni a tartalék;
- a Brazil államnak ismét bele kell tolnia a cégbe $1-2 milliárdot

De gond nélkül megtudja csinálni ameddig csak szükséges ha évekig kell beletolni a lóvét akkor évekig fogja és a mi szempontunkból ez a lényeg a Brazil állam ott áll az Embraer mögött:).
 
T

Törölt tag 1586

Guest
De gond nélkül megtudja csinálni ameddig csak szükséges ha évekig kell beletolni a lóvét akkor évekig fogja és a mi szempontunkból ez a lényeg a Brazil állam ott áll az Embraer mögött:).
Nem hiszem hogy megértetted...
A Brazil államnak az Embraer polgári üzletága (utasszállító gépek és a magángépek) mögött áll, az a fontos...azt akarja megmenteni.
A katonai üzletág messze a leg kevesebb árbevételt termeli és a foglalkoztatottak száma is ott a leg kevesebb.
https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-64#post-676411

A Brazil állam részéről az újabb és újabb mentőövek a polgári üzletág megmentését fogják célozni.
A katonai projektek (elsősorban a KC-390) a pénszűkös időben jelentős késedelmet fognak szenvedni (ne felejtsd el: a tesztprogram még messze nincs befejezve...) vagy szimplán eladják valakinek az egész KC-390 projektet úgy ahogy van (persze csak ha találnak rá vevőt...)

Nekünk - mint esetleges KC-390 tulajdonosoknak - mind a két megoldás nagyon rossz lenne...
 
W

Wilson

Guest
Nem hiszem hogy megértetted...
A Brazil államnak az Embraer polgári üzletága (utasszállító gépek és a magángépek) mögött áll, az a fontos...azt akarja megmenteni.
A katonai üzletág messze a leg kevesebb árbevételt termeli és a foglalkoztatottak száma is ott a leg kevesebb.
https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-64#post-676411

A Brazil állam részéről az újabb és újabb mentőövek a polgári üzletág megmentését fogják célozni.
A katonai projektek (elsősorban a KC-390) a pénszűkös időben jelentős késedelmet fognak szenvedni (ne felejtsd el: a tesztprogram még messze nincs befejezve...) vagy szimplán eladják valakinek az egész KC-390 projektet úgy ahogy van (persze csak ha találnak rá vevőt...)

Nekünk - mint esetleges KC-390 tulajdonosoknak - mind a két megoldás nagyon rossz lenne...

Szerintem meg te nem értetted,meg a Brazil állam ugyanúgy támogatja a KC-390 programot mint a "polgári részét"az Embrarernek.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 359
113
Nem hiszem hogy megértetted...
A Brazil államnak az Embraer polgári üzletága (utasszállító gépek és a magángépek) mögött áll, az a fontos...azt akarja megmenteni.
A katonai üzletág messze a leg kevesebb árbevételt termeli és a foglalkoztatottak száma is ott a leg kevesebb.
https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-64#post-676411

A Brazil állam részéről az újabb és újabb mentőövek a polgári üzletág megmentését fogják célozni.
A katonai projektek (elsősorban a KC-390) a pénszűkös időben jelentős késedelmet fognak szenvedni (ne felejtsd el: a tesztprogram még messze nincs befejezve...) vagy szimplán eladják valakinek az egész KC-390 projektet úgy ahogy van (persze csak ha találnak rá vevőt...)

Nekünk - mint esetleges KC-390 tulajdonosoknak - mind a két megoldás nagyon rossz lenne...
Ezzel csak az a gond hogy a braziloknak létfontosságú ez a szállítógép program , éppen ezért állnak az embraer mögött teljesen, nem csak a polgári ág mögött
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ezzel csak az a gond hogy a braziloknak létfontosságú ez a szállítógép program , éppen ezért állnak az embraer mögött teljesen, nem csak a polgári ág mögött
Mi az hogy "létfontosságú"...:rolleyes:
Most is van nekik vagy 10 korszerűsített C-130 / KC-130 gépük a meglévő 3 KC-390 mellett.
Legfeljebb ha a KC-390 pénzhiány miatt további késést szenved akkor az öreg C-130-kat tovább tartják szolgálatban...
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 359
113
Mi az hogy "létfontosságú"...:rolleyes:
Most is van nekik vagy 10 korszerűsített C-130 / KC-130 gépük a meglévő 3 KC-390 mellett.
Legfeljebb ha a KC-390 pénzhiány miatt további késést szenved akkor az öreg C-130-kat tovább tartják szolgálatban...
Azokat már nem fogják tovább megtartani öregek már azok, ekkora országhoz meg kevés amúgy is a 10 “korszerűsített” gép (amiből ki tudja hogy már csak mennyi repül és mennyit kannibalizáltak azóta) de ezt már a brazilok is megmondták sőt , elég kétségbeesetten kerestek bármilyen szabad “kapacitást”,szerinted az első adag gépet miért nem adták senkinek? Kiemelt fontosságú nekik ez a program , nem véletlen rendeltek annyi gépet és fogják is támogatni a programot