C-2 (Kawasaki, Japán)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 104
113
Ezek az ajtók a tetején búvónyílások? Vagy karbantartáshoz vannak?

EK8WeS_UcAAyF_1
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Épp ma néztem. Másfélszer akkora a teherbírása mint a brazil gépnek, kétszerese az ára, és háromszor messzebbre repül.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ezek az ajtók a tetején búvónyílások? Vagy karbantartáshoz vannak?
Mivel alkalmanként ez is több száz embert szállít fontos hogy mindenki 90 sec. alatt el tudja hagyni a gépet akkor is ha a gép esetleg vízen landol.
E célból a tetőn is nagy búvónyílások vannak kialakítva.
Nem csak ennél a gépnél hanem pl. a KC-390.nél is.
Ld. lent a tesztet
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and arbalest

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Mivel alkalmanként ez is több száz embert szállít fontos hogy mindenki 90 sec. alatt el tudja hagyni a gépet akkor is ha a gép esetleg vízen landol.
E célból a tetőn is nagy búvónyílások vannak kialakítva.
Nem csak ennél a gépnél hanem pl. a KC-390.nél is.
Ld. lent a tesztet
Minden gépnél, nem?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Minden gépnél, nem?
Minden utasszállító gépet tudni kell gyorsan kiüríteni, csak az alsó szárnyas gépeknél vízreszállásnál - ha egybenmarad a gép - a törzs a felszínen marad.
Ott működhetnek a törzs oldalán lévő vészkijáratok.
Egy vállszárnyas gépnél a törzs jó része a víz alatt lesz úgyhogy az egyetlen menekülési irány az fölfele.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 437
113
Ezek szerint valamelyest működik aszfalt nélkül is.

Ez elvileg nem széria gép, hanem az egyes számú (201) prototípus.
Az az érdekes, hogy tényleg mindenhonnan azt az infót lehetett hallani, hogy nem fog tudni előkészítetlen talajról üzemelni. Viszont mint jelenlegi egyetlen export opcióként ezt a lehetőséget nem volt szabad kihagyni. Lehet hogy áttervezték és építették a prototípusnak a futóművét, hogy a nemzetközi igényeknek is jobban megfeleljen.
Elvileg friss kép. Sajnos nem látszik, hogy van-e valami változtatás a futóművén. De innentől ezt a 201-est érdemes lesz majd fel és leszállás közben figyelni...
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Elektronikai kémgépet épített a Kawasaki a C-2 alapjain
A Japán Önvédelmi Erők (JASDF) számára az új RC-2 jelű típust a Kawasaki gyár C-2-es taktikai teherszállító repülőgépének alapjain fejlesztették ki, a speciális elektronikai berendezéseket pedig az ország egyik legnagyobb technológiai vállalata, a Toshiba szállítja – számolt be a Flightglobal.

https://airportal.hu/elektronikai-k...ukO-DqnK_85feTUbgGdX-1d9k7VbaRHLHZzMDWqrgaKWA

Nincs külön topicja - és szerintem nem is kell, hogy legyen - így ide tettem.