[HUN] Leopard 2

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 504
54 458
113
Az ember elmegy ebédelni egy jót, utána szundit egyet és mire benèz a fórumba, elszabadult a pokol. :). :)
Emberek, nyugi! Lesz minden. Varàzsolni nem tud senki.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and notaricon

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 440
113
Miért tenné?
Fenn fog tartani eddig legalább három típusra 4-7-lynx- javítókapacitást egy összeszerelőüzemben?
Az fel sem merült benned, hogy erre egy külön üzletág fog kiépülni itthon?
Lásd még a most átadott "depó" az ausztráloknál. Leánykori nevén MILVEHCOE.
Akár milyen furcsa, ott fogják legyártani, és támogatni az összes RM típust az Ausztrál földrészen. Mert a pályázó Lynx mellett már van nekik ugye a Boxer, meg minimum a HX család. De az az igazság, hogy az egerszegi telepen valószínűleg megoldható lesz akár a Leo-k és a PZH-k karbantartása is. A vásárlást kisérő supportot ugye külön-külön intézhetik a cégek, de ennek letelte után akár meg is lehet versenyeztetni a KMW-t a RM-lal.
A svájciaknál pl. a Leo-k (és minden egyéb szárazföldi technika) karbantartását is a RUAG csinálja. Nem véletlen, hogy neki magának is van upgrade packja a Leo 2-re.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Az fel sem merült benned, hogy erre egy külön üzletág fog kiépülni itthon?
Lásd még a most átadott "depó" az ausztráloknál. Leánykori nevén MILVEHCOE.
Akár milyen furcsa, ott fogják legyártani, és támogatni az összes RM típust az Ausztrál földrészen. Mert a pályázó Lynx mellett már van nekik ugye a Boxer, meg minimum a HX család. De az az igazság, hogy az egerszegi telepen valószínűleg megoldható lesz akár a Leo-k és a PZH-k karbantartása is. A vásárlást kisérő supportot ugye külön-külön intézhetik a cégek, de ennek letelte után akár meg is lehet versenyeztetni a KMW-t a RM-lal.
A svájciaknál pl. a Leo-k (és minden egyéb szárazföldi technika) karbantartását is a RUAG csinálja. Nem véletlen, hogy neki magának is van upgrade packja a Leo 2-re.
Nem merült fel, mert Leoknál ez teljesen értelmetlen Mo léptékben. A fent említett országok gyártják is a technikát, nem csak összeszerelik. Sarkítva: milyen képzettség kell ahhoz, hogy összeszereljen egy autót a gyártósoron, és milyen ahhoz hogy képes legyen felújítani? A Lynxhez viszont valóban kellene egy hazai javítóbázis. Elég kevés vevő lesz a jelek szerint a környéken.szóval itt kell megoldani.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 027
66 480
113
Nem merült fel, mert Leoknál ez teljesen értelmetlen Mo léptékben. A fent említett országok gyártják is a technikát, nem csak összeszerelik. Sarkítva: milyen képzettség kell ahhoz, hogy összeszereljen egy autót a gyártósoron, és milyen ahhoz hogy képes legyen felújítani? A Lynxhez viszont valóban kellene egy hazai javítóbázis. Elég kevés vevő lesz a jelek szerint a környéken.szóval itt kell megoldani.

Tekintve, hogy fejlesztési kapacitás is lesz itt, valószínűleg tervben van, hogy tudják majd faragni a gépeket ahogy kell.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 027
66 480
113

Ő mondja. Gondolhatom, hogy szemfényvesztés, vagy gondolhatom, hogy komoly dolgokra lövik el a bevételeket. Az idő úgyis elhozza a válaszokat. Eddig akárhogy is, de az események folyamata a komoly felé tendál. Ha majd visszamondanak valami nagyot, ha majd néhány év múlva is csak ígérgetve lesz valami jövőbeli fejlődés, akkor majd keseregni fogok. Addig viszont csak kiegészíteném ezt amit kreálnak.

Leo 2a7+? Nem várt módon komoly lépés , csak szerintem kevés mennyiségileg ha honvédelmi szinten nézzük.

Lynx? Folyamatosan napirenden volt a Puma mellett. A Puma sok gonddal megküzdött, a Lynx még csak most kezd valós prototípus lenni. Mindkettő egyaránt hordoz látszólag jelentős harcértéket és lehetséges problémaforrást is. Az első etapban lerendelt 218 db, akármilyen is lesz a felállás, elég komoly ütőerő lesz önmagában a szárazföldiek kezében.

Helikopterekben a h145m, h225m kielégíti a felálló dandárok légiszállítási igényét, némi harctámogató erővel megdobva. A Mi-24-eket vagy cserélni, vagy Mi-35-re kell felrángatni.

A légvédelem komoly szintet lép előre.

Mivel katonaviselt vezetése van a minisztériumnak, katonai megfontolások is jelen vannak a fejlesztésben. Mivel régóta regnáló kormányzatról beszélünk, a képesség is megvan átfogó és hosszútávú fejlesztésben gondolkodni. Mivel a jövőben is szeretnének kormányozni, győzniük kell, mivel győzniük kell, nem cseszhetik el. Eddig a meglévő szarokra támaszkodhatott a politikai súly, ami nagyjából semmi volt térségi szinten is. Ennek a csomagnak ami eddig be lett jelentve, már a híre is erőként jelenik meg a térségben is. Ha pedig eljön az idő, itt lesz minden, bevezetve, hadrendbe állítva, képzett állomány kezében, akkor az amúgy is felmutatott politikai készségek komoly alátámasztást kapnak.

nem bízok jobban a fideszben, mint akármelyik pártban. Figyelem a világot, értékelem a sötét oldalát is. Csak ha összehasonlítom az előttük regnálókkal, akkor azt látom, hogy a tevékenységük idővel minden területen hoz valamit. A háttérben jó eséllyel sokakkal a másik oldalról egy csapatban egy bizniszt teljesítenek, de mint vezetés, jelenleg az ország komoly képviselői.

Ha az az aggodalmad, hogy ez csak egy parádés NATO haderő, hát nekem is. Ha nem lesz folytatás és csak a vállalást elégítjük ki, akkor lehet hörögni. Ezért hajtom a spanyol leót, ezért hajtom a t-72-őt, meg mindent, hogy eljusson megfelelő helyen megfelelő emberhez, de valós ráhatásom ezen felül nincs.

Bizalmat adok nekik ebben, ha visszaélnek vele, mindig ki lehet menni az utcára. Csak előbb el kellene takarítani a bolsevik és szélsőliberális csapatot, hogy ne azok türemkedjenek be a résbe.

De nem hiszem, hogy ki kell menni az utcára majd emiatt.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 440
113
Nem merült fel, mert Leoknál ez teljesen értelmetlen Mo léptékben. A fent említett országok gyártják is a technikát, nem csak összeszerelik. Sarkítva: milyen képzettség kell ahhoz, hogy összeszereljen egy autót a gyártósoron, és milyen ahhoz hogy képes legyen felújítani? A Lynxhez viszont valóban kellene egy hazai javítóbázis. Elég kevés vevő lesz a jelek szerint a környéken.szóval itt kell megoldani.
o_O
A probléma az, hogy egy harckocsit/harcjárművet nem ugyan úgy raknak össze, mint egy autót.
De nem is véletlen, hogy a modern járművek már modulárisra vannak tervezve. Ugyebár a Leo 2 komplett motorját 1 órán belül cserélik. Ugyan ezen elvek mentén tervezték a Lynxet is (Meg úgye az összes modern német gépet)
És az felmerült már benned, hogy miért került olyan rohadt sokba a KMW csomag? Mert nem maguk a járművek voltak olyan drágák.
Tehát nem fogják itt neked elkezdeni barkácsolni ezeket a járműveket, hanem a hibás alkatrészt kiszedik modul rendszerben, és vagy kidobják, vagy elküldik megjavítani. A szerelők meg a már jó alkatrészt kell visszaépíteni. Ebben szerinted mi az atomfizika?
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 504
54 458
113
o_O
A probléma az, hogy egy harckocsit/harcjárművet nem ugyan úgy raknak össze, mint egy autót.
De nem is véletlen, hogy a modern járművek már modulárisra vannak tervezve. Ugyebár a Leo 2 komplett motorját 1 órán belül cserélik. Ugyan ezen elvek mentén tervezték a Lynxet is (Meg úgye az összes modern német gépet)
És az felmerült már benned, hogy miért került olyan rohadt sokba a KMW csomag? Mert nem maguk a járművek voltak olyan drágák.
Tehát nem fogják itt neked elkezdeni barkácsolni ezeket a járműveket, hanem a hibás alkatrészt kiszedik modul rendszerben, és vagy kidobják, vagy elküldik megjavítani. A szerelők meg a már jó alkatrészt kell visszaépíteni. Ebben szerinted mi az atomfizika?

Tanultak a Tigrisböl... :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 988
113
hmm..kár hogy erről a gyors módszerről a BW toborzői nem tudnak. Most olvastam, a hirdetésüket, harckocsi karbantartó*javítókat toboroznak..
Ezt módszert alkalmazzák a legtöbb harcjármű javításánál és működtetésénél ha sietni kell. (meg ahol van pénz, mi bütyköltük a BTR-eket mert nem mindig volt alkatrész)
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 027
66 480
113
hmm..kár hogy erről a gyors módszerről a BW toborzői nem tudnak. Most olvastam, a hirdetésüket, harckocsi karbantartó*javítókat toboroznak..

Jó eséllyel azért toboroznak, mert elég komolyan leépítették a hk erejüket a hülye könnyű lövész doktrína költségbarát erőltetése miatt, most pedig az elmúlt időkben használtak legalább a duplája lesz hadrendben. Szerintem érthető, hogy szükségük van némi képzett szervízesre.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Mit idéztem 208-ból ma? Sokkal többet vannak használva, mint 2015-ig - ergo nő a karbantartásigény. Plusz lelőtték a "karbantartást kiadjuk civil cégeknek" gyakorlatot
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 988
113
Ahh. ez meg a RUAG ipari álláshirdetése, kb mi minden szaktudás kell. 40+ Leoért önállóan felejtős. https://www.ruag.com/system/files/media_document/2017-02/Factsheet MRO_low_Original_7992.pdf
Amúgy ez az önállóan honnan jött neked? Supportal együtt vettük a gépeket kurvára evidens, hogy az ipari nagyjavítás meg a hasonló szintű dolgok nem itt lesznek végrehajtva vagy ha igen nem a honvédség által. A KMW konkrétan csinált egy magyar leányvállalatot üzemeltetésre. Az A4-esek meg konkrétan lízingelve vannak, a gripenek is hazamennek a svédekhez a nagyobb dolgokra.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 440
113
Ahh. ez meg a RUAG ipari álláshirdetése, kb mi minden szaktudás kell. 40+ Leoért önállóan felejtős. https://www.ruag.com/system/files/media_document/2017-02/Factsheet MRO_low_Original_7992.pdf
URAM ATYÁM!!!
:eek::D
Én is mindig gondolkozom, hogy ha valami gond van itthon az árammal, hogy akkor melyik állandó villanyszerelőmet hívjam. Mert van egy olyan nekem, amelyik a kapcsolókhoz ért, és van egy amelyik a konnektorokhoz. Nagyon veszélyes szitu lehet, ha esetleg összekeverem a telefonszámukat. :eek::D
Te is így lehetsz ezzel. Az olyan szerelő, aki a Leoban ki tudja cserélni a vezetőgörgőket az nagy kincs. Mi is fogunk tartani külön egy olyat, amelyik a Leókon tud görgőt cserélni. Egyet a PZH-khoz. Meg még egyet a Lynxekhez.
Basszus, elszámoltam! A Büffelekre, a Leguanokra, és a Wisent 2-eskhez is kelleni fog 1-1. :hadonaszos:
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 417
23 612
113
itt a daru ami bent van a javítóban
117769562_1001461393634343_2743024841117309865_o.jpg

117878960_1001461470301002_1363343129601591313_o.jpg