Sz-75 Dvina / S-75 Dvina / SA-2 Guidline (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 387
93
Két éve még Egyiptom is alkalmazta:
egyp.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
A hajtóanyagot gyártja még az orosz fél? Vagy az országok saját maguk szenvednek ezen "csudás" anyagokkal?
A korábbi képen a leváló gyorsító fokozat képe csillagos ötös, még izzik a gyorsító fokozat. Honnan van az kép?
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 387
93
Több ország is foglalkozott saját korszerűsítéssel, da részleteket nem kutattam. A fotók, kb. 8-7 éve, kínai, orosz és vietnámi forumokról. A román talán a BMPD-ről.

Pl az egyiptomi légvédelem bemutatója:
https://bmpd.livejournal.com/3257005.html

Vannak akik igényesebben állnak az állagmegóváshoz, pl a Vietnámiak. Sok még II VH-s technikájuk is áll szó szerint lezsírozva, mind fedett helyen. Így a hat légvédelmi rakéta ezrdük közül öt még mindig alkalmazza a 'győztes' Volhov rendszert. Ezeket a fotókat 2014-ben publikálták:
V01.png

V03.png

V02.png
 
M

molnibalage

Guest
Több ország is foglalkozott saját korszerűsítéssel, da részleteket nem kutattam. A fotók, kb. 8-7 éve, kínai, orosz és vietnámi forumokról. A román talán a BMPD-ről.

Pl az egyiptomi légvédelem bemutatója:
https://bmpd.livejournal.com/3257005.html

Vannak akik igényesebben állnak az állagmegóváshoz, pl a Vietnámiak. Sok még II VH-s technikájuk is áll szó szerint lezsírozva, mind fedett helyen. Így a hat légvédelmi rakéta ezrdük közül öt még mindig alkalmazza a 'győztes' Volhov rendszert. Ezeket a fotókat 2014-ben publikálták:
V01.png

V03.png

V02.png
Ezen vietnámi fotók forrását meg tudod adni? Rohadt jó fotók.
 
T

Törölt tag 1945

Guest

Ha már evolúció...
A 70-es évek végén a Tomahawk rakéták által jelentett fenyegetés volt a meghatározó a szovjet PVO számára.
Ezért az Sz-75M3 Volhovot is ennek a fenyegetésnek az elhárítására fejlesztették tovább.

Az Sz-75M4 változat a két vizszintesen illetve függőlegesen legyező parabola helyett, egyetlen oldalszögben legyező antennát kapott a korábbi parancsközlő antenna helyén, azt száműzve a széles nyalábú antennák közzé/alá.
Az Sz-75M4 osztály szervezetében megjelent a toronyra szerelt 5N66M NVO (Clam Shell) kismagasságú célfelderító antenna, amely az új csak oldalszögben legyező tűnyaláb antenna számára célmegjelölést biztosított.
Ezen felül megjelent a Karát kamera mint optikai célkövetést lehetővé tévő rendszer.

A következő iteráció az Sz-75M5 Volhov, mely képes lett volna az új, szilárd egyfokozatú 5V55K rakétákat T/T módszerrel célba vezetni.
Ez a módszer persze jelentősen csökkentette a rakéta hatótávolságát, de végülis a 80-as évek végén egy viszonylag olcsó export megoldást jelentett volna.

A gyökeresen új Volhov-M6 komplexum 1978-ban azonban átment az állami átvételen, immáron fázisvezérelt antennával, 6 cél lekűzdésének lehetőségével, amit a világ végül Sz-300 néven ismert meg.

A nyolcvanas évek elején így a Volhov-M4 csomagból a Karát kamerát mint upgrade-et átemelték az Sz-75M3-OP Volhov részére, a Volhov M4/M5 meg feledésbe merült.

Az Sz-300PMU neve amúgy Volhov-M6, míg az Sz-300PMU1 neve Volhov-M6M...
:D
 
M

molnibalage

Guest
Nah, ma sikerült életem egyik legtartalmasabb beszélgetésén részt venni egy csodálatosan megőrzött tárgy jelenlétében.
Elképesztő mindaz a a tudás, ami emögött a berendezés és a rendszer mögött van.

tIKfUwo.png
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 896
73 283
113
Nah, ma sikerült életem egyik legtartalmasabb beszélgetésén részt venni egy csodálatosan megőrzött tárgy jelenlétében.
Elképesztő mindaz a a tudás, ami emögött a berendezés és a rendszer mögött van.

tIKfUwo.png

Ez hol van? Zsámbékról mentette meg valaki?