LCS - Littoral Combat Ship - Freedom osztály (USA) / MMSC

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Lehet furcsa ezt leírni, de a személyes véleményem szerint az FFG(X) program eddig a US NAVY felszíni hadihajó beszerzései közül a legátgondoltabb vagy 10 éve. És ebbe a Burke Flight III.-at is beleértem...
Vakok közt a félszemű a király...
...és mindenzt kb. 20 évvel az OHP kiherélése után. "Picit" késtek csak el és nem léptek egy ütemre...


Ezzel nem vagy egyedül. Néha külföldi fórumokon is némileg troll módon, de szembesítem a topiclakókat a ténnyel, hogy végül is mi értelme volt egy Konvojkísérő, Aknamentesítő, ASW ill. kis méretű felszíni célokra szánt hadihajótól a 40+ csomós végsebességet és a 6000 tengeri mérföldes hatótávot. Az előbbi miatt ilyen marha drágák az LCS egységek, az utóbbi miatt ilyen marha nagyok a feladathoz képest.

A legtöbb, amit reagálni tudnak, hogy hát a 40 csomós sebesség miatt ASW feladatnál el tudnak menekülni a torpedók elől, míg motorcsónakos támadásnál legalábbis tudja a sebességet tartani velük. Innentől stand-up comedybe fordul át a vita, mert mondom, hogy oké, menekül a torpedó elől, de ahhoz meg kellene hallania az indítást és a közeledő torpedót. Arra meg csak a vontatott szonárral képes, lévén nincs a hajótestbe épített szonárja. Ha a vízben van a vontatott szonár, és jön egy torpedó, akkor le kell vágnia a vontatott szonárt, mert azzal 15-18 csomónál többet nem lehet menni. Szóval legvágja a vontatot szonárt, elmenekül a torpedó elől jó messzire, és utána hogy találja meg az ellenséget? Mert szonár nélkül süket, mint az ágyú. A válasz erre az, hogy majd a helikopter felkutatja és megsemmisíti a tengeralattjárót, mert hát a torpedóindítást messziről lehet hallani (a Swim-Out képesség nyilván nincs a gaz ellenségnél... ki tudja miért, mert nincs, na!).

Ennél már csak az a jobb, amikor rámutatot, hogy a támadó motorcsónakok ellen mégis milyen előnyt nyújt a 40 csomós sebesség? Fogócskázni fog velük? Ilyenkor jön az, hogy hát a gépágyúk hatótávjába kell kerülni.... Mondom nekik, hogy tehát egy 500 milliós hadihajóval fognak egy maréknyi 30 000 dolláros motorcsónakot kergetni, mert a fő lövegének hatótávja kicsi? Itt általában zátonyra fut a vita... :D

Szóval igen, az LCS egész koncepciója minimum egy beszívott egykori motorcsónak-versenyző ex-haditengerésztiszt tömjénfüstös-kéjes vágyálmára hasonlít. Valahogy nem is meglepő, hogy sac per kábé senki sem követte őket, pedig hát más egységeknél elő szokott fordulni (lásd Burke-másolat spanyol, japán, koreai hadihajók...)...
Ezek szerint angol fórumokon is nagy az isten állatkertje. És minden találkozás alkalmával -1 db vontatott szonár? Majd abból is visz többet a hajó?

Ha van heli, akkor hova fogócskázni? Ez szaros heli elvisz 8 db Hellifire-t és tucatszám APKWS-t. És nyasgem motorcsónak. Azelől nem menekül el semmi.

Édes jó istenem...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Vakok közt a félszemű a király...
...és mindenzt kb. 20 évvel az OHP kiherélése után. "Picit" késtek csak el és nem léptek egy ütemre...



Ezek szerint angol fórumokon is nagy az isten állatkertje. És minden találkozás alkalmával -1 db vontatott szonár? Majd abból is visz többet a hajó?

Ha van heli, akkor hova fogócskázni? Ez szaros heli elvisz 8 db Hellifire-t és tucatszám APKWS-t. És nyasgem motorcsónak. Azelől nem menekül el semmi.

Édes jó istenem...

Nem érted!A heli a tengeralattjárót keresi hisz más nem maradt mert a vontatott szonár ugye kuka azért mert 40 csomóval kerget egy csónakot....
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 187
13 459
113
Both versions of the NDAA include cuts the Littoral Combat Ship program. The Senate version prohibits extending the program beyond the current 35 ships that have been bought, and the House version cuts funding to some LCS-related mission packages. The Navy requested $197.1 million for LCS mine countermeasures modules, and the House Appropriations Committee gave $163.9 million to spend on the program. However, the House NDAA only allows $77.1 million for the program.
https://news.usni.org/2019/07/12/ho...onal-defense-authorization-act-on-party-lines
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 427
113
@dudi -val trécseltünk a Nimitz-es topicban az új átalakuló CSG-ről és ott felvetettem kiegészítő hajóként a LCS-eket.
Abban valamelyest igaza volt, hogy a jelenlegi helyzetben nem biztos, hogy kielégítő munkát lehetne velük végezni, de szeretném a figyelmetekbe ajánlani pár opciót az LCS hajók sorsáról.
Itt egy cikk a már eddig felmerült feladatszabásokról.
Összefoglalva:
- A Freedom osztályban per pillanat elég komoly potenciál lehet, amennyiben megkapja a cikkben említett LM által javasolt upgrade-eket:
Lockheed Martin, builders of the Freedom-class LCS, showed a scale model at Surface Navy Association (SNA) 2019 that featured Government Furnished Equipment (GFE) that will be installed in the U.S. Navy’s Future Frigate (FFG(X)) as a suggestion to improve the lethality and survivability of the Freedom-class LCSs. The GFEs include four Nulka missile decoy launchers, eight Norweigian Kongsberg 100+ nautical mile Naval Strike Missile launchers behind the 57mm turret, two SEWIP 3 jamming modules, an 8-cell full-length VLS module able to launch Tomahawk cruise missiles and Evolved Sea Sparrow Missiles (ESSM air defense missiles, four per cell or up to 32 ESSMs total in the two Mission Modules), and the Longbow Hellfire Missile Module.
Mondjuk ebből az "arzenalból" nekem nem sok értelme van a Tomahawkoknak ekkora hajókra, valamint a Hellfire-t max. csempész, vagy kalózhajók ellen tudom elképzelni bevetni. De a 30mm-es gépágyút sem értem igazán. Erre egy külön modulhelyet elhasználni marhaság, amikor ott az 57mm-es is a hajó orrán.
Ha választanom kellene akkor 32 ESSM-et mindenképpen feltenném, esetleg a hangár tetejére két SeaRAM-ot tennek (1-1 oldalra)
Ezek egyike sem akad össze az ASW vagy az MIW modul elemeivel, mert ugyebár azok különben sem a hajó tetején vannak elhelyezve, hanem a hangár, és a flight deck alatt. Az, hogy mondjuk külön torpedóvető nincs a fedélzeten, nem akkora tragédia, ha a helikopter megoldja az ASW harcot.
Ezek az elemek elvileg a LM FFG(X) pályázatában is szerepelnek, csak egy picit nagyobb hajótesttel. Tehát az integrálásukkal nem lenne probléma.
A hiba szerintem a specializált modul csoportosítás a jelenlegi koncepcióban. Azt gondolom, hogy egy CSG kísérőhajó feladatkörre nagyon egyszerűen össze lehetne dobni a Mission Package-ot, hogy használható hajó váljon belőlük.

- Az Independence osztállyal már kicsit körülményesebb a helyzet. A cikkben szereplő USMC Amphibious Transport egy picit erőltetett dolognak tűnik nekem, mivel az oldalsó ajtajain nem igazán érzem reálísnak a páncélozott szárazföldi eszközök mozgatását. De ha azt nézzük, hogy egy CH-53 leszállása is megoldható a fedélzetén, akkor nem is biztos, hogy hülyeség egyszerűbb csapatszállító vagy utánpótlás feladatokat rájuk osztani. Mindenesetre, talán SEAL team-ek is használhatják bázishajónak.

- Ez bár nincsen a cikkben, de a helyzet az, hogy ezek a hajók lehetséges, hogy sokkal hatékonyabb és értelmesebb helyet kaphatnának, amennyiben a Parti Őrség kapná meg őket, és még át sem kellene alakítani komolyan őket. Annál mindenesetre biztosabb jobb helyük lenne, mint amit most terveznek, hogy az első 4 hajót kivonják a "forgalomból". Ráadásul a sebességük hasznos lehet a különböző csempész tevékenységek felderítésében. De az ASW képességeik is egyre gyakrabban kerülhetnek felhasználásra már a Coast Guard kötelékében is. Az sem hátrány, hogy még nagyobb viharban is kevésbé borulékony. Valamint a sebessége révén sokkal hamarabb a mentési területre érhet. A több helikopter, drón helikopter pedig a kutatási és mentési műveleteknél jöhet jól!
Ez a Coast Guard végállomás már csak azért is lehet életképes alternatíva, mert pl. a Cyclone Class Cutter-ek már erősen benne vannak a korban. Jelenleg 30 éves a legfiatalabb tagjuk, és a legidősebb 41 éves.

Szóval szerintem a program nem halott, csak abban a formában, ahogy eredetileg megjelentek.... háát... Van egy olyan érzésem ezzel az üggyel kapcsolatban, hogy úgy kerültek megrendelésre, hogy a MM koncepcó nem igazán volt kidolgozva.
Ha nem akarnak komoly pénzeket költeni a program megmentésére, akkor én a Freedomokat Multi Mission hajókká alakítanám, és akár kísérőhajó státuszt kaphatnának (ez mondjuk több pénz, de viszonylag olcsón lenne új kísérő hajó a sok kisebb hordozónak), az Independence-eket pedig átadnám a USMC és a Coast Guard kezeibe.

És ahogy - csak most - látom ez nem csak nekem jutott az eszembe. Van ennek már egész szép "irodalma"...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 546
113
Austal-FFGX-Guided-Missile-Frigate-Concept.jpg

Van fejlesztési potenciál benne,csak racionálisan kéne hozzáállni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 427
113
Austal-FFGX-Guided-Missile-Frigate-Concept.jpg

Van fejlesztési potenciál benne,csak racionálisan kéne hozzáállni.
Várjál! ez már az FFG(X) pályázatra beadott verzió. De nyilvánvaló, hogy a VLS hiánya a legnagyobb problémája a hajóosztálynak.
Ez az átépítés azért már komolyabb meló (és pénz) lenne, de azért nem lehetetlen.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 546
113
Várjál! ez már az FFG(X) pályázatra beadott verzió. De nyilvánvaló, hogy a VLS hiánya a legnagyobb problémája a hajóosztálynak.
Ez az átépítés azért már komolyabb meló (és pénz) lenne, de azért nem lehetetlen.
Eredetileg egy ilyen kis rugalmas hajóosztálynak képzelték a dolgot.Csak aztán addig kavartak,hogy egy tök értelmetlen valami lett a vége jó drágán.A mission modulok nagy részét lehúzták,a fegyverzetet ki se fejlesztették,de legalább ragaszkodtak a hótfelesleges 40+csomós sebességhez.Most meg költhetnek arra,hogy átépitsék arra,ami az alapkoncepcióban volt.Dilisek újabban nagyon ezek az amerikaiak...
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Az US NAVY leállította a Freedom-osztályú LCS-ek átvételét, amíg a gyártó nem oldja meg az egyesítőmű (combining gear, remélem jól magyarítottam) problémáit. Ez az egység feladata a két diesel-motor és két gázturbina tengelyteljesítményének átvitelére a vízsugár-hajtóműre. Továbbá ez tehető felelőssé a legtöbb Freedom-osztályú egységgel kapcsolatos műszaki problémáért, már több hajóegység is mozgásképtelenül maradt a tengeren a meghibásodásakor (LCS Milwaukee és LCS Fort Worth).

Screen-Shot-2015-12-14-at-10.06.32-AM.png


Az LCS Fort Worth esetén a személyzet hibázott, emiatt nem volt megfelelő kenése az egyesítőműnek, a mostani hiba ettől eltérő, és tervezési hibának tekintik, amely a nagy sebességű csapágyak idő előtti elhasználódását vonja maga után. Amíg egy javított verzió nem kerül beépítésre, az eddigi LCS Freedom egységek csúcssebességét korlátozták (állítólag 34 csomóban). Az áttervezett alkatrészt a gyártó, a RENK AG már teszteli a szárazföldön, ám amíg annak tesztelésével nem végeznek, és a US NAVY nem bólint rá, hogy beépíthetik, a Freedom-osztályú egységek átadása szünetel (és ha jól értem, csak a javított egyesítőművel szerelt egységeket veszik át a jövőben, ami azért kínos, mert egy megjegyzés alapján szó szerint hónapokig tart, amíg ezt be tudják szerelni - Cifu).

Forrás
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 546
113
Feltalálták a spanyolviaszt-meg az általános célú korvettet.
Rendelték volna meg az olaszoktol,ők már feltalálták régen...
Ecuadorian_navy_ship_ESMERALDAS.jpg


Már 40 éve megcsinálták,csináltak volna nekik mai változatot is belőle-negyedáron.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 546
113
Nem kell ilyen messzire menni, elég megnézni pl az orosz vagy kínai korvetteket, Európában az olaszokat például. Az LCS csak méretben korvett, gyakorlatilag meg egy nagyra nőtt járőrnaszád.
Eredetileg egy XXI.századi általános célú korvettnek indult,aztán sorban lehúztak róla mindent.Most meg vissza akarnak pakolni rá dolgokat.
Mire kitalálják,mit is akarnak vele,még lefolyik némi viz a Potomacon.
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 427
113

Nem kell ilyen messzire menni, elég megnézni pl az orosz vagy kínai korvetteket, Európában az olaszokat például. Az LCS csak méretben korvett, gyakorlatilag meg egy nagyra nőtt járőrnaszád.
Nagyon jó ez a kis ismeretterjesztő panoráma nézet. Teljesen nyilvánvaló, hogy ebben a hajóban sokkal több lehetne. Mindenféle értelemben.
Óriási felesleges terek vannak benne. Nem csak a teljesen üres Mission Modul térről beszélek, hanem úgy mindenről.
Pl. a hangár bal oldalát (menetirány szerinti) úgy ahogy van meg lehetne szüntetni. Mármint annak Hangár funkcióját. Nem is értem.
Abba a részbe baromi sok VLS-t be lehetne zsúfolni. Még úgy is, ha tripla vastagságú falakat húznak fel a rakéták védelmére.
A parancsnoki hídon lévő kongó ürességet sem értem a fegyverrendszerek kezelőinek egy része oda is kerülhetne.
Alapvetően az Freedom osztályt csak meg kellett volna tölteni. Hely bőven lenne rá. Az Independence már más tészta, de a Freedom esete annyira nyilvánvaló, hogy már fáj. Jó, hogy ott van kicsit feljebb a görögöknek ajánlott opció. :eek:
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 090
113
Nagyon jó ez a kis ismeretterjesztő panoráma nézet. Teljesen nyilvánvaló, hogy ebben a hajóban sokkal több lehetne. Mindenféle értelemben.
Óriási felesleges terek vannak benne. Nem csak a teljesen üres Mission Modul térről beszélek, hanem úgy mindenről.
Pl. a hangár bal oldalát (menetirány szerinti) úgy ahogy van meg lehetne szüntetni. Mármint annak Hangár funkcióját. Nem is értem.
Abba a részbe baromi sok VLS-t be lehetne zsúfolni. Még úgy is, ha tripla vastagságú falakat húznak fel a rakéták védelmére.
A parancsnoki hídon lévő kongó ürességet sem értem a fegyverrendszerek kezelőinek egy része oda is kerülhetne.
Alapvetően az Freedom osztályt csak meg kellett volna tölteni. Hely bőven lenne rá. Az Independence már más tészta, de a Freedom esete annyira nyilvánvaló, hogy már fáj. Jó, hogy ott van kicsit feljebb a görögöknek ajánlott opció. :eek:
Persze, lehetne sokkal jobb. Az említett görög változat már teljesen korrekt. Az amerikai nem, és valószínűleg nem is lesz.
 
  • Szomorú
Reactions: pöcshuszár