J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 981
113
Fogalmazzunk úgy, hogy a j-20 és a Mig 1.44 között található meg a legtöbb hasonló tulajdonság. "Kacsa" elrendezés, dupla függőleges vezérsík, dupla alsó pótvezérsíkok, két hajtómű(mi több ugyan az a hajtómű család is), belső fegyvertér.
De ha egyszerűsíteni akarod a dolgot, akkor csak képzeld el a Mig 1.44-et "stealthesítve" aztán mondjuk az eurofightert is, majd vesd össze az eredményt a J-20-al. Szerintem elég egyértelmű az eredmény. ;)
.
.
Kérdés, hány éve dolgoznak a kinaiak a j-20-on, de a MiG-1.44 a próbarepülését 2000-ben tudta le, akkor aktuális tipusnak tűnt, szerintem biztos befolyásolta koncepcióban a kinaiakat. Pl a konkrét részleteken túl abban is, hogy a Mig-1.44-hez hasonlóan a J-20 is igen nagy lett.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU and fip7

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
.
.
Kérdés, hány éve dolgoznak a kinaiak a j-20-on, de a MiG-1.44 a próbarepülését 2000-ben tudta le, akkor aktuális tipusnak tűnt, szerintem biztos befolyásolta koncepcióban a kinaiakat. Pl a konkrét részleteken túl abban is, hogy a Mig-1.44-hez hasonlóan a J-20 is igen nagy lett.

Valóban. Ezt a méret dolgot kifelejtettem. A Rafale vagy a Typhoon mind jóval kisebbek a J-20-nál vagy a Mig 1.44-nél.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 822
31 816
113
.
.
Kérdés, hány éve dolgoznak a kinaiak a j-20-on, de a MiG-1.44 a próbarepülését 2000-ben tudta le, akkor aktuális tipusnak tűnt, szerintem biztos befolyásolta koncepcióban a kinaiakat. Pl a konkrét részleteken túl abban is, hogy a Mig-1.44-hez hasonlóan a J-20 is igen nagy lett.

Simán lehet, hogy megvették a ruszkiktól a MiG 1.44 komplett fejlesztési anyagát, esetleg egy-két munka nélkül maradt tervezőjét is. De persze nézegették az F-22-est is, a törzs eleje ahhoz hasonlít a kacsaszárnyakat leszámítva.
Ez olyan kicsit, mint hogy a Lavi másolata-e a J-10, sokáig azt írta a sajtó, hogy még egy példányt is kaptak a Laviból mintának, meg izraeli mérnököket, de ezt mindkét fél tagadja. Jobban megnézve azért olyan nagy hasonlóság nincs a két gép között, csak felületesen. Az F-16-ról viszont sok mindent lenéztek a J-10 tervezői, az látható (és a Lavi is sokban az F-16-ra alapozott). A szaksajtó találgatásait pedig nem biztos, hogy mindig el kell hinni. Anno pl. a szovjet típusokkal kapcsolatban is sok mindenben mellélőttek, amikor találgattak. Persze nyilván a CIA-nél nyilván sokkal többet tudtak ezekről, csak nem kötötték az orrukra.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
EmxhNSfWEAENoly
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 314
13 352
113
Simán lehet, hogy megvették a ruszkiktól a MiG 1.44 komplett fejlesztési anyagát, esetleg egy-két munka nélkül maradt tervezőjét is. De persze nézegették az F-22-est is, a törzs eleje ahhoz hasonlít a kacsaszárnyakat leszámítva.
Ez olyan kicsit, mint hogy a Lavi másolata-e a J-10, sokáig azt írta a sajtó, hogy még egy példányt is kaptak a Laviból mintának, meg izraeli mérnököket, de ezt mindkét fél tagadja. Jobban megnézve azért olyan nagy hasonlóság nincs a két gép között, csak felületesen. Az F-16-ról viszont sok mindent lenéztek a J-10 tervezői, az látható (és a Lavi is sokban az F-16-ra alapozott). A szaksajtó találgatásait pedig nem biztos, hogy mindig el kell hinni. Anno pl. a szovjet típusokkal kapcsolatban is sok mindenben mellélőttek, amikor találgattak. Persze nyilván a CIA-nél nyilván sokkal többet tudtak ezekről, csak nem kötötték az orrukra.

Egy F-16 elvileg átrepült Kínába, amit egy beépített emberük vitt át nekik. Nincs megerősítve a mai napig egyik oldalról sem (hivatalosan eltűnt/lezuhant), viszont sok mindent megmagyarázna.

Az 1.44 kapcsolat inkább csak annyi volt, hogy az oroszok azokban az ínséges időkben valszeg jó pénzért átadták a tervek egy részét, és a J-20 koncepcióhoz az több szempontból jó alap (vagy nagyon hasonló) volt. De nehéz megmondani mert a gépről érdemi infó nincs kinn.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 314
13 352
113
A pakikkal nagyon jó viszonyban vannak, rajtuk keresztűl lehet megvizsgálhatták az F-16-ot, még ha nem is repülték át őket Kínába.

Ha jól tudom ott is megvan a termékkövetés (ahogy mondjuk az AMRAAM raksikkal is van minden felhasználónál) - el kell számolni minden géppel, vagy egy ronccsal. Elvileg paki gép nem hiányzik (vagy bizonyítottan megsemmisült), viszont egy Tajvani F-16 missing még az említett esetből. Na azt ha tényleg átvitték szét tudták szedni annyira, hogy reverse engineeringre fel lehessen használni.
(És emiatt is volt nagy izzadás, mikor a japán F-35 nem volt meg, az egész JSDF azt kereste pont ezért...)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 185
13 453
113
Ha jól tudom ott is megvan a termékkövetés (ahogy mondjuk az AMRAAM raksikkal is van minden felhasználónál) - el kell számolni minden géppel, vagy egy ronccsal. Elvileg paki gép nem hiányzik (vagy bizonyítottan megsemmisült), viszont egy Tajvani F-16 missing még az említett esetből. Na azt ha tényleg átvitték szét tudták szedni annyira, hogy reverse engineeringre fel lehessen használni.
(És emiatt is volt nagy izzadás, mikor a japán F-35 nem volt meg, az egész JSDF azt kereste pont ezért...)
Persze, de nem arról van szó, hogy bármit is elsefteltek volna a pakiktól, hanem, hogy pilóták, mérnökök elmentek oda és amennyire lehetett, tanúlmányozták a gépet. Állítólag kínai pilóták repülték is Pakisztánban.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 981
113
Na azt ha tényleg átvitték szét tudták szedni annyira, hogy reverse engineeringre fel lehessen használni.
.
.
Mar az F-16-nal is, de F-35 mindenkeppen, a valodi ertek szerintem egyre inkabb a software lesz. Vajon a softwareeket a kesz gepekböl le lehet-e nyulni, vissza lehet-e fejteni forraskodot a kinaiaknak? Remelem, a szamitogepbe vannak önvedelmi megoldasok beepitve, amivel törli a softwaret, ha manipulalasi kiserletet erzekel.
.
Illetve az anyagoknal is a pontos minöseg, es a gyartas, ami miatt a kinai nem tudja/tudta az orosz hajtomuveket igazan jol lemasolni, hiaba volt ott neki a minta.
A kulsö formakat a Tamiya es tarsai, jatek maketteket gyarto cegek is szepen hozzak öneröböl.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
W

Wilson

Guest
Illetve az anyagoknal is a pontos minöseg, es a gyartas, ami miatt a kinai nem tudja/tudta az orosz hajtomuveket igazan jol lemasolni, hiaba volt ott neki a minta.
A kulsö formakat a Tamiya es tarsai, jatek maketteket gyarto cegek is szepen hozzak öneröböl.
A hajtómuveknél nem működik a kínai módszer ugyanis hiába szerzik meg esetleg a pontos anyag összetételt ez semmit sem ér mivel a "titok" a gyártástechnológiában van pontosabban a különböző ötvözök megfelelő arányának kialakításának a módszerében.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 822
31 816
113
Ha jól tudom ott is megvan a termékkövetés (ahogy mondjuk az AMRAAM raksikkal is van minden felhasználónál) - el kell számolni minden géppel, vagy egy ronccsal. Elvileg paki gép nem hiányzik (vagy bizonyítottan megsemmisült), viszont egy Tajvani F-16 missing még az említett esetből. Na azt ha tényleg átvitték szét tudták szedni annyira, hogy reverse engineeringre fel lehessen használni.
(És emiatt is volt nagy izzadás, mikor a japán F-35 nem volt meg, az egész JSDF azt kereste pont ezért...)

Ismét eltűnt egy tajvani F-16, kérdés mi lett vele:
1. Baleset volt
2. Ezt a pilótát is rávették a disszidálásra, a gép Kínában van már.
3. Lelőtte egy J-20-as, tesztelték élesben a stealth képességeit reális ellenféllel szemben (ez mondjuk meredek lenne).

Taiwan says F-16 fighter jet goes missing during training
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 185
13 453
113
A hajtómuveknél nem működik a kínai módszer ugyanis hiába szerzik meg esetleg a pontos anyag összetételt ez semmit sem ér mivel a "titok" a gyártástechnológiában van pontosabban a különböző ötvözök megfelelő arányának kialakításának a módszerében.
Ez mind igaz, viszont akkor viccessé válig az egész eszmefuttatás azt illetően, hogy az F-35-öt a hajtóműért stb. vásárolták meg.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Wilson

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 227
17 084
113
Ez mind igaz, viszont akkor viccessé válig az egész eszmefuttatás azt illetően, hogy az F-35-öt a hajtóműért stb. vásárolták meg.
Nem akarták lemásolni, viszont garantáltan nagyon kíváncsiak voltak a legmodernebb, sorozatgyártott orosz hajtóműre (meg úgy általában az egész gépre). Szerintem ennyi, nem több, nem kevesebb. Ezért vettek belőle jelképes mennyiséget.
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 515
4 886
113
hajtóműben nem de bevonatban valami nagyot alkottak a kínaiak, állítólag a 4,4+, gépeket bevonva vele hozzák az f35 szintjét.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 185
13 453
113
hajtóműben nem de bevonatban valami nagyot alkottak a kínaiak, állítólag a 4,4+, gépeket bevonva vele hozzák az f35 szintjét.
Erről volt valami hír régebben is. Azt hiszen valamilyen 3 technológiával nyomtatnak nekik valamilyen spec beconatot.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 314
13 352
113
hajtóműben nem de bevonatban valami nagyot alkottak a kínaiak, állítólag a 4,4+, gépeket bevonva vele hozzák az f35 szintjét.

Én azt hallottam igazából sárkánybőrbe bújtatták őket - a sárkánypikkely hihetetlenül reziliens, nem fogja a kard!
A kijelentésed műszakilag kb. ezen a szinten leledzik...