Orosz Légi-Kozmikus Erők

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 162
60 902
113
Van benne pár érdekesség, de a titkok egyelőre titkok maradtak. Zömében a korábbi adások riportjai lettek újravágva, ismételve.
A rakétahajtómű próbája a stábot és a riportalanyt is megviselte, de a műsorvezetőnk nem esett ki a szerepéből ekkor se. :)
A Tu-160-as új hajtóművét csak szerelés közben mutatták, a Kuznyecov fékpadán az frissen nagyjavított egyik régi NK-25-öst mutatták.
Az NK-32-2-esről megtudtuk, hogy a lapátok aerodinamikájához is komolyabban hozzányúltak.
A 30-as hajtóműről új felvétel nem került adásba.

Átfogó történetbemutatás volt a műsor lényege, az újdonságok bemutatása csak ismétlés szintjén mozgott. Az oroszoknak is van már mi technológiát őrizni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 983
113
Leegyszerüsítve...
Kell tudni oroszul, hogy sok érdekes információt meg lehessen érteni, itt a szöveg volt a lényeg. :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 162
60 902
113
Leegyszerüsítve...
Kell tudni oroszul, hogy sok érdekes információt meg lehessen érteni, itt a szöveg volt a lényeg. :)
Kinek mi az érdekes, ugye.
A kamionos vonulás inkább arról szólt, hogy a Kuznyecov ezer év után végre ismét új gyártású hajtóművet adhatott át a légierőnek.
De mint mondtam, a sok érdekes információ zöme ismétlés volt.
Nem baj, mert az adás célja nem a 2020 októberi legújabb újdonságok és ipari titkok feltárása volt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 983
113
Kinek mi az érdekes, ugye.
A kamionos vonulás inkább arról szólt, hogy a Kuznyecov ezer év után végre ismét új gyártású hajtóművet adhatott át a légierőnek.
De mint mondtam, a sok érdekes információ zöme ismétlés volt.
Nem baj, mert az adás célja nem a 2020 októberi legújabb újdonságok és ipari titkok feltárása volt.

Korábbi adások voltak többnyire összevágva, ez tény.Viszont a közösség tagjai, ha tudnának oroszul sok érdekes információ birtokába jutnának :)
 
W

Wilson

Guest
A "Vikhr-1" páncéltörő rakétát először tesztelték a terepen




A modernizált Vikhr-1 páncéltörő irányított rakéták első terepi tesztjei a Krasznodari Területen történtek. A legújabb rakéták kilövését a Déli Katonai Körzet Hadseregének pilótái hajtották végre a Ka-52 Alligator támadóhelikopterről.

A Déli Katonai Körzet sajtószolgálata szerint a rakétákat 300 méter magasból indították el. Ebben az esetben a cél körülbelül nyolc kilométer távolságra volt.

A rendszer fő előnye, hogy a pilótának minimális műveleteket kell végrehajtania. Ez lehetővé teszi a potenciális célpont gyors megsemmisítését. Amint egy ellenséges objektum "belép" a vizsgálati területre, automatikus cél azonosítás és célkövetés történik,és a katonai pilótának nem kell mást csinálnia csak el kell indítania a rakétákat.




Andrei Sokolov, a Ka-52 helikopter navigátora, aki részt vett a teszteken, elégedett volt a komplexummal, és rövid három szóban leírta a használatának folyamatát:

"Azonosították, kilőtték, elfelejtették"

Az ütemezett kiképző repülések során az aligátorok több mint 30 rakétát lőttek páncélozott és egyéb célpontok ellen. Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a modernizált "Vikhr-1" páncéltörő rakéta nemcsak a földi,(beleértve az aktív páncélzattal védetteket is). de a légi célpontokat is képes leküzdeni,
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 162
60 902
113

Érdekes, hogy milyen jól látszik, hogy a 2A42-es gépágyú előnye egyben a hátránya is.
A pontosság szempontjából igencsak kedvező, a lőszerei nagy teljesítményét jól kihasználó, igen nagy kaliberhosszúságú fegyver csöve a nagy tűzgyorsaságú (600/perc) üzemmódban igen durván beleng.
Így aztán oda a pontosság.
A Mi-28NM-nél valamit ezzel már kezdeni fognak, de a Ka-52-es gépeknél és ott is egyelőre csak az egyiptomi export Ka-52K, hajófedélzeti változatnál csak a befelé irányuló lengést határolták le.
A fegyver lőszöge így persze valamit csökkent, de önmagában a rezonanciát ezzel nem fogták meg. Viszont legalább már önmagára nem veszélyes a gép :)

Bezzeg a Mi-24P ágyúja mennyivel merevebb a rögzített kivitel miatt.
Csak ott meg nincs csőszájfék, a lángrejtő meg azon túl, hogy a szintén brutálhosszú csövek ellenére még így is jókora torkolattüzet képtelen elrejteni, áramlástani okokból még növeli is a hátralökés erejét!
 
W

Wilson

Guest
Az "ODK-Klimov" megkezdte az új motorok sorozatgyártását a modernizált "Night Hunter" számára


1604404357_a1b45ea08c8723d7887078c235b533d6.jpg


Az Egyesült Motor Társaság (UEC) befejezte a VK-2500P motor próbapadi tesztjet , és megkezdődött a modernizált Mi-28NM hajtóműjének első példányainak az összeszerelése. Erről a Rostec sajtószolgálata tudósított.



A korszerűsített Mi-28NM helikopterre szánt VK-2500P motor próbapadi tesztjei befejeződtek a hajtómű teljes mértékben megfelel a megadott tulajdonságoknak és kész a sorozatgyártásra

közölte a sajtószolgálat.

Alekszandr Vatagin, a JSC "UEC-Klimov" ügyvezető igazgatója szerint a hajtómű első pédányainak összeszerelése már megkezdődött.

A hajtómű olyan megoldásokat tartalmaz, amelyek lehetővé teszik az erőforrás jellemzőinek kezelését az adott működési körülményektől függően. Technikai képességeit és teljesítményét tekintve a VK-2500P megfelel a helikoptermotorok legmodernebb követelményeinek

közölte Vatagin

A VK-2500P a VK-2500 motor módosítása,amelyet a szíriai helikopterekkel kapcsolatos tapasztalatok alapján hoztak létre. Az alapmotorhoz képest az új változat továbbfejlesztett automatikus vezérlőrendszerrel és védelmi rendszerrel rendelkezik, amely helyreállítja a motor normál működését, ha az leáll, amikor por és kipufogógázok kerülnek bele, illetve amikor túlfeszültség lép fel benne.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 983
113
Vojennaja Prijomka ma reggeli adása: PVO. Mennyei erők

Rakétacsapások Karabahban, óriási rakétatámadás egy szaúd-arábiai olajfinomító ellen és egy amerikai Tomahawk rajtaütés a szíriai Shayrat repülőtéren - a "Vojennaja Prijomka" adása arra a kérdésre keresi a választ, hogy az orosz hadsereg milyen eszközei képesek ellenállni az ilyen fenyegetéseknek. A nézők most először látják részletesen a frissített Buk és Pantsir, valamint a drónok elleni küzdelem egyéb katonai technológiáit.

Továbbá- a legnagyobb légvédelmi gyakorlatok 2020-ban, minden légvédelmi fegyver alkalmazásával: miért nem tudni róluk szinte semmit, és kik számára rendezték őket

 
W

Wilson

Guest
A Taganrog-Yuzhny repülőtéren kirabolták az IL-80 VZPU-t (az orosz fegyveres erők légi parancsnoksága), amelyet "végítélet repülőgépének" is neveznek. A repülőgép a tervezett korszerűsítés és az élettartam meghosszabbítása miatt érkezett ebbe a városba.

December 4-én, pénteken a „Taganrog Aviation Scientific and Technical Complex (TANTK)” nevű repülésbiztonsági szolgálat vezetője G.M. Beriev , a rendőrséghez fordult, mondván, hogy amikor a repülőgépet kora reggel megvizsgálták, a rakományajtó kinyitásának nyomaira bukkantak.

Hogy pontosan mit loptak el, azt nem nevezik meg, de okkal feltételezhetjük, hogy kommunikációs berendezéseket loptak el - rádióadókat és rádióvevőket, beszédinformációk osztályozására szolgáló berendezéseket, titkosító eszközöket.

„A repülőgép-üzemeltetési mérnök elmondása szerint az összes fedélzeti műszer a helyén volt a repülőgép átvételének idején. A munka befejezése után a főbejáratot, a raktér nyílását, három vészkijáratot lezárták. Legutóbb november 26-n vizsgálták meg őket, az összes pecsét ép volt ”- mondta a helyzetet ismerő forrás a REN TV-k.


A rakományajtó felszínén, a repülőgép egyik rekeszében és a belsejébe dobott kapcsolóberendezés fedelén a rendőrök ujjlenyomatokat rögzítettek a feltételezett bűnözőkről

Eddig kevés részlet tudódott ki az eseményről, ezért csak hipotéziseket lehet kidolgozni és feltételezéseket lehet alkotni arról, hogy ez az eset miért történhetett meg.

Sok kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogyan szervezték meg egy ilyen fontos objektum - az orosz fegyveres erők légi parancsnokságának - védelmét.Egyáltalán megszervezték-e, ha a tolvajok ilyen könnyen bejutottak a "világvége repülőgépbe".

Ugyanakkor az Open Media szerint 2020-n a TANTK 24 millió rubelt költött a Taganrog-Yuzhny repülőtér védelmére.

Okkal feltételezhető, hogy a vállalkozás alkalmazottai is részt vehettek a Taganrog-Yuzhny repülőtéren az Il-80-l történő lopásban - vagy voltak megfelelő "tippek" a szakemberek részéről, vagy az üzem alkalmazottai közvetlenül részt vettek a bűncselekményben, mivel segítségük és tanácsuk nélkül aligha lenne lehetséges bejutni a repülőgépbe. Kívülről érkező embernek nehéz bejutni a repülőgépbe, és szinte lehetetlen azt megtudni, hogy mit kell pontosan ellopni, és mi a legnagyobb érték a gépen.

Valószínűleg az úgynevezett "fémtolvajok" vettek részt a taganrogi lopásban. Vagyis a blokkok, panelek és táblák lopását a légirányító állomásról azzal a céllal hajtották végre, hogy később szétszedjék és kiolvasszák belőlük azokat a nemesfémeket, amelyeket nagy mennyiségben használnak az ilyen berendezések gyártásához.

A rendeltetésének megfelelően lehetetlen használni az Il-80-l ellopott rádióberendezéseket a polgári szférában.

Kivéve, ha mint alkatrészt próbálják meg értékesíteni, és ez még ebben az esetben sem valószínű mivel a VSP fedélzetén nagyon specifikus alkatrészeket használnak.

A legnagyobb problémát azonban itt valami más okozza: mivel a lopással precedens született a minősített és szigorúan titkos információk kiszivárogtatásáról.

Amint azt a Gazeta.Ru korábban megírta , a „világvége” repülőgépek az amerikai világvége repülőgépek koncepciójával analóg módon az elnök, a védelmi miniszter és a legfőbb katonai vezetés többi tagja számára szánt járművekre vonatkoznak nukleáris háború esetén, ha a földi irányító szerkezetek megsemmisülnek vagy megsérülnek.

Krízishelyzetekben a légi parancsnokságról Oroszország elnöke - a legfelsőbb főparancsnok - adja meg a legfontosabb utasításokat az ország és a fegyveres erők vezetésével kapcsolatban.Így a bűnözőknek, akik a Taganrog-Yuzhny repülőtéren követték el a lopást, feltételezhetően lehetőségük nyílik arra, hogy megtudják, hogyan történik ez technikailag. És még az a "szerencsés" eset , ha ezek a tolvajok csak a nemesfém tartalmuk miatt lopták el ezeket a berendezéseket , máskülönben a legfontosabb információk kiszivároghatnak a VTPU-l különösen nagy jelentőségű utasítások továbbításának sajátosságairól.

E tekintetben elegendő annyit mondani, hogy a légi parancsnokságról az államfő dönthet egy megtorló (megtorló) hatalmas nukleáris rakétatámadásról, jelzést adhat az atomfegyverek használatának engedélyezéséhez, és átadhat egy kódkombinációt a nukleáris robbanófejek aktiválásához.

Ezért a Taganrog-Yuzhny repülőtéren történt eset messze túllépi a banális lopások határait.

Az Il-80 (Il-86VzPU) egy teljes értékű légi parancsnokság (VZPU), amelyet az 1980-as évek végén fejlesztettek ki az Ilyushin Tervező Irodában (ma PJSC Ilyushin Aviation Complex), és amely az Il-86 utasszállító repülőgépen alapul.

Az Il-86 egy szovjet négymotoros repülőgép közepes távolságú légitársaságok számára készült. Ez az első és legnagyobb tömegű szovjet széles törzsű utasszállító repülőgép. 1980–1997-n sorozatgyártás alatt állt a Voronyezsi Repülési Üzemben. Összesen 106 repülőgépet gyártottak (102 Il-86 az Aeroflot számára és négy Il-80 VZPU a Szovjetunió Védelmi Minisztériumának ). Külsőleg a VTPU abban különbözik a szokásos IL-86-l .hogy nincsenek rajta oldalablakok, a levegőben történő utántöltő rendszerrel rendelkezik és egy hardverrekesz ("púpos") található az elülső törzsben.

A források szerint az Il-80 repülőgépet úgy tervezték, hogy egy háborús időszakban védett helyett biztosítson az ország legfőbb katonai vezetésének, és egyidejűleg irányítsa az ország fegyveres erőit bármilyen intenzitású konfliktusban, ideértve a teljes körű atomháborút is.

Az IL-80 vzpu kommunikációs eszközökkel, életfenntartó rendszerekkel és tápegységekkel van felszerelve. A legénységben vannak rendszer üzemeltetők és harc irányító tisztek. A repülőgépről részletes információk államtitok.

Összesen négy Il-80 repülőgépet gyártottak (USSR-86146, USSR-86147, USSR-86148, USSR-86149 repülőgép-nyilvántartási számok). Mindegyikük a 8. különleges célú repülési részleg (állandó telepítési pont - Chkalovsky repülőtér) része.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 983
113
A Taganrog-Yuzhny repülőtéren kirabolták az IL-80 VZPU-t (az orosz fegyveres erők légi parancsnoksága), amelyet "végítélet repülőgépének" is neveznek. A repülőgép a tervezett korszerűsítés és az élettartam meghosszabbítása miatt érkezett ebbe a városba.

December 4-én, pénteken a „Taganrog Aviation Scientific and Technical Complex (TANTK)” nevű repülésbiztonsági szolgálat vezetője G.M. Beriev , a rendőrséghez fordult, mondván, hogy amikor a repülőgépet kora reggel megvizsgálták, a rakományajtó kinyitásának nyomaira bukkantak.

Hogy pontosan mit loptak el, azt nem nevezik meg, de okkal feltételezhetjük, hogy kommunikációs berendezéseket loptak el - rádióadókat és rádióvevőket, beszédinformációk osztályozására szolgáló berendezéseket, titkosító eszközöket.

„A repülőgép-üzemeltetési mérnök elmondása szerint az összes fedélzeti műszer a helyén volt a repülőgép átvételének idején. A munka befejezése után a főbejáratot, a raktér nyílását, három vészkijáratot lezárták. Legutóbb november 26-n vizsgálták meg őket, az összes pecsét ép volt ”- mondta a helyzetet ismerő forrás a REN TV-k.


A rakományajtó felszínén, a repülőgép egyik rekeszében és a belsejébe dobott kapcsolóberendezés fedelén a rendőrök ujjlenyomatokat rögzítettek a feltételezett bűnözőkről

Eddig kevés részlet tudódott ki az eseményről, ezért csak hipotéziseket lehet kidolgozni és feltételezéseket lehet alkotni arról, hogy ez az eset miért történhetett meg.

Sok kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogyan szervezték meg egy ilyen fontos objektum - az orosz fegyveres erők légi parancsnokságának - védelmét.Egyáltalán megszervezték-e, ha a tolvajok ilyen könnyen bejutottak a "világvége repülőgépbe".

Ugyanakkor az Open Media szerint 2020-n a TANTK 24 millió rubelt költött a Taganrog-Yuzhny repülőtér védelmére.

Okkal feltételezhető, hogy a vállalkozás alkalmazottai is részt vehettek a Taganrog-Yuzhny repülőtéren az Il-80-l történő lopásban - vagy voltak megfelelő "tippek" a szakemberek részéről, vagy az üzem alkalmazottai közvetlenül részt vettek a bűncselekményben, mivel segítségük és tanácsuk nélkül aligha lenne lehetséges bejutni a repülőgépbe. Kívülről érkező embernek nehéz bejutni a repülőgépbe, és szinte lehetetlen azt megtudni, hogy mit kell pontosan ellopni, és mi a legnagyobb érték a gépen.

Valószínűleg az úgynevezett "fémtolvajok" vettek részt a taganrogi lopásban. Vagyis a blokkok, panelek és táblák lopását a légirányító állomásról azzal a céllal hajtották végre, hogy később szétszedjék és kiolvasszák belőlük azokat a nemesfémeket, amelyeket nagy mennyiségben használnak az ilyen berendezések gyártásához.

A rendeltetésének megfelelően lehetetlen használni az Il-80-l ellopott rádióberendezéseket a polgári szférában.

Kivéve, ha mint alkatrészt próbálják meg értékesíteni, és ez még ebben az esetben sem valószínű mivel a VSP fedélzetén nagyon specifikus alkatrészeket használnak.

A legnagyobb problémát azonban itt valami más okozza: mivel a lopással precedens született a minősített és szigorúan titkos információk kiszivárogtatásáról.

Amint azt a Gazeta.Ru korábban megírta , a „világvége” repülőgépek az amerikai világvége repülőgépek koncepciójával analóg módon az elnök, a védelmi miniszter és a legfőbb katonai vezetés többi tagja számára szánt járművekre vonatkoznak nukleáris háború esetén, ha a földi irányító szerkezetek megsemmisülnek vagy megsérülnek.

Krízishelyzetekben a légi parancsnokságról Oroszország elnöke - a legfelsőbb főparancsnok - adja meg a legfontosabb utasításokat az ország és a fegyveres erők vezetésével kapcsolatban.Így a bűnözőknek, akik a Taganrog-Yuzhny repülőtéren követték el a lopást, feltételezhetően lehetőségük nyílik arra, hogy megtudják, hogyan történik ez technikailag. És még az a "szerencsés" eset , ha ezek a tolvajok csak a nemesfém tartalmuk miatt lopták el ezeket a berendezéseket , máskülönben a legfontosabb információk kiszivároghatnak a VTPU-l különösen nagy jelentőségű utasítások továbbításának sajátosságairól.

E tekintetben elegendő annyit mondani, hogy a légi parancsnokságról az államfő dönthet egy megtorló (megtorló) hatalmas nukleáris rakétatámadásról, jelzést adhat az atomfegyverek használatának engedélyezéséhez, és átadhat egy kódkombinációt a nukleáris robbanófejek aktiválásához.

Ezért a Taganrog-Yuzhny repülőtéren történt eset messze túllépi a banális lopások határait.

Az Il-80 (Il-86VzPU) egy teljes értékű légi parancsnokság (VZPU), amelyet az 1980-as évek végén fejlesztettek ki az Ilyushin Tervező Irodában (ma PJSC Ilyushin Aviation Complex), és amely az Il-86 utasszállító repülőgépen alapul.

Az Il-86 egy szovjet négymotoros repülőgép közepes távolságú légitársaságok számára készült. Ez az első és legnagyobb tömegű szovjet széles törzsű utasszállító repülőgép. 1980–1997-n sorozatgyártás alatt állt a Voronyezsi Repülési Üzemben. Összesen 106 repülőgépet gyártottak (102 Il-86 az Aeroflot számára és négy Il-80 VZPU a Szovjetunió Védelmi Minisztériumának ). Külsőleg a VTPU abban különbözik a szokásos IL-86-l .hogy nincsenek rajta oldalablakok, a levegőben történő utántöltő rendszerrel rendelkezik és egy hardverrekesz ("púpos") található az elülső törzsben.

A források szerint az Il-80 repülőgépet úgy tervezték, hogy egy háborús időszakban védett helyett biztosítson az ország legfőbb katonai vezetésének, és egyidejűleg irányítsa az ország fegyveres erőit bármilyen intenzitású konfliktusban, ideértve a teljes körű atomháborút is.

Az IL-80 vzpu kommunikációs eszközökkel, életfenntartó rendszerekkel és tápegységekkel van felszerelve. A legénységben vannak rendszer üzemeltetők és harc irányító tisztek. A repülőgépről részletes információk államtitok.

Összesen négy Il-80 repülőgépet gyártottak (USSR-86146, USSR-86147, USSR-86148, USSR-86149 repülőgép-nyilvántartási számok). Mindegyikük a 8. különleges célú repülési részleg (állandó telepítési pont - Chkalovsky repülőtér) része.

Szerintem külföldi titkosszolgálatok állnak az akció mögött.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 983
113
Könnyen lehet mindenesetre nagyon elgondolkodtató hogyan jutottak be ilyen könnyen a gépbe,szerintem ez megengedhetetlen,egy ilyen fontos területen.
Lefizettek bizonyos embereket, de hanyagság ilyen fontos gépet őrizetlenül hagyni.