Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
Mire a szögvisszavero? Mikor majd 2021 kapják meg a lopakodó bevonatot ráadásul eddig csak protók vannak
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
En-tnT-W8AEx8F4
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Fiúk! Kik repülik a Szu-57eseket, katonák? És milyen alakulat keretében?
Kb 2012-13 körül repült a PAK-FA programban először a légierőtől egy tesztpilóta, azóta már szerintem ők vannak a programban többségben. De mindettől függetlenül, mind a mai napig a Szuhoj iroda és a KnAAZ gyár saját pilótái is repülik a gépet.
A katonák egyelőre Aktyubinszk repülőterén használják a Szu-57-est, illteve gondolom Dzemgi állományából is jelöltek már ki pilótákat. Ez utóbbi lényegében a KnAAZ gyár saját repülőtere, éles, funkcionális alakulattal, mára már zömmel Szu-35Sz gépekkel szerelve. De az itt szolgálók mellett van a gyárnak is saját pilótája és a tervezőirodának a pilótái is ingáznak Zsukovszkij - Aktyubinsz -Dzemgi háromszögben. És ott van még időnként Szíria.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Illetve egy másik érdekesség: vajon miért nem láthatóak a gépen a lopakodókon szokásos szögvisszaverők?
Amíg csak saját légtérben, a határoktól 1000-2000km-re repülnek addig teljesen fölösleges, akkora távolságból még egy B-52-est se tudnának radarral bemérni. Külföldön még csak Szíriában volt talán max 2 példány, ott meg nyilvánvalóan nem szólóban hanem kötelékben több más géppel (pl. Szu-30) repültek, így elég nehéz bemérni a valódi radar-visszaverődését. Ráadásul ott lehet is hogy voltak rajta szögvisszaverők, olyan közeli Szíriában készült fotóra nem emlékszek, amiről ez eldönthető volna.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Algériának 142 millió USD, de ez már le volt írva.
Csakhogy ez valószínűleg a teljes összeg/gépek darabszáma, viszont ebben biztos szerepel "némi" tartalék-alkatrész (benne hajtóművek), kiképzés, szimulátor vagy annak használata x kiképzési óraszámban, stb. (pl. némi vodka áldomásként az első kiképzett pilóták és műszakiak búcsúestjén ;)).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Az s alkú szívócsatorna nem folytja?Valahogy megoldották a fogyasztást az SH-nál és a Rafalenál is.
A Rafale-ban nincs radar blocker.
Az S alakú szívócsatornának messze nem akkora a fojtó hatása, mint a kompresszor elé betett idegen tárgynak, aminek ráadásul a jégtelenítését is meg kell oldani, meg az se szerencsés, ha a lökéshullámok elérik, vagy mi több, róla válnak le.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 817
113
A Rafale-ban nincs radar blocker.
Az S alakú szívócsatornának messze nem akkora a fojtó hatása, mint a kompresszor elé betett idegen tárgynak, aminek ráadásul a jégtelenítését is meg kell oldani, meg az se szerencsés, ha a lökéshullámok elérik, vagy mi több, róla válnak le.

Akkor eddig hülyén éltem.Azt hittem abban is van blocker.
 
W

Wilson

Guest
A Rafale-ban nincs radar blocker.
Az S alakú szívócsatornának messze nem akkora a fojtó hatása, mint a kompresszor elé betett idegen tárgynak, aminek ráadásul a jégtelenítését is meg kell oldani, meg az se szerencsés, ha a lökéshullámok elérik, vagy mi több, róla válnak le.

Viszont akkor ez a "rács"ad esetleg valami mechanikai védelmet is a hajtómű számára?