Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Az ős Szu-27-es HUD-ját és rendszereit ismerők talán tudnak válaszolni.
Hogy a búbánatba lehet használni effektíven a gép radarját, ha nem keresési zóna alsó és felső határát nem tünteti fel a rendszer...?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Milyen érdekes, hogy Lipeck kapta meg ezt a három gépet.
Valószínűleg pótlásra érkeztek.
Lipeck feladata a kiképzés és az új harceljárások kidolgozása, de ez utóbbit a típussal az alakulat már sok-sok évvel ezelőtt elvégezte.
Hacsak, nem új fegyverrendszerek kerülnek majd rendszeresítésre a 35-ösökhöz.
Ott van ugyanis az R-37M, vagy a “180-as gyártmányként” meghivatkozott R-77M, ezek integrációs lövészeteit Aktyubinszkban már elvégezték, vagy lassan végeznek velük.
Így a Lipeck-i harckiképző központnak újra lesz dolga a harceljárások terén.
És ott van még a H-38, vagy néhány újabb precíziós bomba is.
Aztán lehet, hogy hamarosan valami sisakkijelzőt is kapnak végre a Szu-35Sz pilóták, elvégre a Szu-57-eshez fognak rendszeresíteni valamit.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Szokatlan, hogy a gépek aerodinamikailag teljesen tisztán, mindenféle pilonok nélkül kerültek átrepülésre:

128622604_945171585889730_639892592200701961_o.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
967
3 370
93
Milyen érdekes, hogy Lipeck kapta meg ezt a három gépet.
Valószínűleg pótlásra érkeztek.
Lipeck feladata a kiképzés és az új harceljárások kidolgozása, de ez utóbbit a típussal az alakulat már sok-sok évvel ezelőtt elvégezte.
Hacsak, nem új fegyverrendszerek kerülnek majd rendszeresítésre a 35-ösökhöz.
Ott van ugyanis az R-37M, vagy a “180-as gyártmányként” meghivatkozott R-77M, ezek integrációs lövészeteit Aktyubinszkban már elvégezték, vagy lassan végeznek velük.
Így a Lipeck-i harckiképző központnak újra lesz dolga a harceljárások terén.
És ott van még a H-38, vagy néhány újabb precíziós bomba is.
Aztán lehet, hogy hamarosan valami sisakkijelzőt is kapnak végre a Szu-35Sz pilóták, elvégre a Szu-57-eshez fognak rendszeresíteni valamit.

Helló, vagy egyszerűen csak ide gyűjtik az új gyártású gépeket, míg össze nem jön egy új századra való. Így, hogy egy tizenkétgépes század legyártására három év szükséges nekik, valahol tárolni kell az új gépeket.

Nem egyedi eset. Három éve, amikor a Központi Katonai Körzet, 2. gárda ezredének első századát fegyverezték át, akkor is Lipeck-re szállították le az első gépeket, ahol megkezdték azokon a személyzet átképzését, majd egy évre rá adták át aztokat végleges alakulatuk számára.

Elvileg majd a Belbeki repülőtérre, a Krímbe kerünek az új Szu-35-ösök, ahol a légierő utolsó alapváltozatú Szu-27-esei állomásoznak. A gyakorlatot majd meglátjuk.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Helló, vagy egyszerűen csak ide gyűjtik az új gyártású gépeket, míg össze nem jön egy új századra való. Így, hogy egy tizenkétgépes század legyártására három év szükséges nekik, valahol tárolni kell az új gépeket.

Nem egyedi eset. Három éve, amikor a Központi Katonai Körzet, 2. gárda ezredének első századát fegyverezték át, akkor is Lipeck-re szállították le az első gépeket, ahol megkezdték azokon a személyzet átképzését, majd egy évre rá adták át aztokat végleges alakulatuk számára.

Elvileg majd a Belbeki repülőtérre, a Krímbe kerünek az új Szu-35-ösök, ahol a légierő utolsó alapváltozatú Szu-27-esei állomásoznak. A gyakorlatot majd meglátjuk.

Azért ez is jelzi,hogy mennyire veszik komolyan az ukránokat.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Jó kis anyag az idei Vityazi-féle Szu-35Sz bemutatóról a Kubinkai repülőnapról.
Kosztya Khmelik sosem hibázik, ha videó-szpotterkedésről van szó:

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Ahhoz új rakéta is kéne, csak előbb a szu-57 fognak kapni de még abból is le kéne jó párat gyártani és rendszeresíteni .
Itt megint Ronis megközelítés.
A sisakdisplay akkor is hasznos, ha nincs HOBS rakétád.
Egyébként meg az R-74 60 fokos befogás és 75 fokos indítási zónája reálisan nézve elég. Verheted a segged azon a 15 fok eltérésen az AIM-9X-nél, de ha engem kérdezel teljesen lényegtelen.

Ahogy már máshogy is kifejtettem, a HOBS IR rakétázgatás kb. lassan anakronizmussá válik.
Ha a gépen van DAS szerű cucc, AWACS + data link mellett úgyis ezek fogját a célt kijelölni egy esetleges közeli célnak és nem valószínű, hogy a pilóta tekergeti majd a nyakát.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Itt megint Ronis megközelítés.
A sisakdisplay akkor is hasznos, ha nincs HOBS rakétád.
Egyébként meg az R-74 60 fokos befogás és 75 fokos indítási zónája reálisan nézve elég. Verheted a segged azon a 15 fok eltérésen az AIM-9X-nél, de ha engem kérdezel teljesen lényegtelen.

Ahogy már máshogy is kifejtettem, a HOBS IR rakétázgatás kb. lassan anakronizmussá válik.
Ha a gépen van DAS szerű cucc, AWACS + data link mellett úgyis ezek fogját a célt kijelölni egy esetleges közeli célnak és nem valószínű, hogy a pilóta tekergeti majd a nyakát.

A sisakkijelző is úgy működik,hogy csak azt és akkor mutatja amikor szükség van rá?Teszem azt magától kikapcsol egy átrepülésnél mint a Szuhojok meg az Airbus gépek kijelzői?
 
M

molnibalage

Guest
A sisakkijelző is úgy működik,hogy csak azt és akkor mutatja amikor szükség van rá?Teszem azt magától kikapcsol egy átrepülésnél mint a Szuhojok meg az Airbus gépek kijelzői?
Ezt konkretizáld kérlek, mert ezt így nem lehet értelmezni. A sisak kijelzőn lényegében a HUD-on megjelenő dolgok vannak, az F-35 esetén meg ugyebár a DAS képe is felvetíthető. De maga az egész is kikapcsolható. De az F-35-nél ez nem értelmezhető, mert azon nincs HUD.

A 4. gen gépeke, ha a HUD felé néz a pilóta, akkor a JHMCS lekapcsol, mert a két display átfedésbe lenne = olvashatatlan. De maga a JHMCS is kikapcsolható.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Ezt konkretizáld kérlek, mert ezt így nem lehet értelmezni. A sisak kijelzőn lényegében a HUD-on megjelenő dolgok vannak, az F-35 esetén meg ugyebár a DAS képe is felvetíthető. De maga az egész is kikapcsolható. De az F-35-nél ez nem értelmezhető, mert azon nincs HUD.

A 4. gen gépeke, ha a HUD felé néz a pilóta, akkor a JHMCS lekapcsol, mert a két display átfedésbe lenne = olvashatatlan. De maga a JHMCS is kikapcsolható.

A kérdés a DAS-ra vonatkozott,hogy azt folyton megjeleníti vagy sem,tehát folyton "átlátok a repülőn" vagy sem?De megválaszoltad.