Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Hááát, nekem itt inkább a Mondeós a hunyó...

A cikk kiegészítésében magyarázkodik tovább, aki perecelt.
Lehet, ahogy írta. Csak akkor nem tudom, hogy az elején mit beszélt vészfékezésről, amikor lassítást nem látni a videón, nemhogy vészfékezést.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
A cikk kiegészítésében magyarázkodik tovább, aki perecelt.
Lehet, ahogy írta. Csak akkor nem tudom, hogy az elején mit beszélt vészfékezésről, amikor lassítást nem látni a videón, nemhogy vészfékezést.
Korábbi alkotásai is voltak. Ez a faszi nem tud vezetni, és/vagy az autója fékjei teljesen elégtelenek.

Youtube kommentek szerint ez is ő volt:

 
M

molnibalage

Guest
Lehet, hogy a humor kategóriába tartozik?!
Annyi édes látni az összes buta riporternő arcán azt, hogy kurvára nem értenek még a kamuzából egy szót sem, nemhogy a valódi témához.
Azt úgy tekintenek erre az emberre, mint valami isten, amikor középiskolás tudásommal darabokra szedtem volna ezeket a vicces CGI videókat és az egész ötletet.

És erre ma pénzt lehet kalapozni. Kíváncsi vagyok hány ember megtakarított / befektetett pénzét küldik le a lefolyóba szépen...

Korábbi alkotásai is voltak. Ez a faszi nem tud vezetni, és/vagy az autója fékjei teljesen elégtelenek.

Youtube kommentek szerint ez is ő volt:


A vizsgán az ilyennek szokták a lapjára írni, hogy nem észleli időben a forgalmi helyzeteket vagy ilyesmit.
3 sec nem elég neki az első esetben, hogy felismerje, hogy ez potenciálisan csatt és elővigyázatosságból lassítson...
Aztán a furgonnak is hogy megy neki? Vagy 1,5 sec-ig nem fékez és akkor is hogyan?

Ha ezek tényleg azonos személyek, akkor ez legfeljebb sétáljon, de bringára se üljön, mert csak magát vagy mást öl meg.
Egy 80 éves tatának jobb reakciódieje van, mint neki...

Most vagy tényleg ennyire vak, vagy ennyire nem defenzív módon közlekedik. Hogy neki elsőbbsége van, azt a többi adja meg, akkor is, ha az is barom vagy csak elnézte. Az, hogy reagáljon egy forgalmi helyzetre úgy, hogy nézi mi történik előtte, az láthatólag nem megy neki.
 

jeff

Active Member
2015. november 24.
47
218
33
Most vagy tényleg ennyire vak, vagy ennyire nem defenzív módon közlekedik.
Sajnos a defenzív vezetés kiment a divatból. Mindkét videón látszik, hogy lett volna ideje reagálni, de fékezni derogál, ő büntetni akart. Az, hogy így kijönnek eléd, teljesen normális. Nem mondom hogy jó, és hogy szabályos, de nap mint nap megtörténik. És az a legszomorúbb, hogy neki áll feljebb...
 
M

molnibalage

Guest
Sajnos a defenzív vezetés kiment a divatból. Mindkét videón látszik, hogy lett volna ideje reagálni, de fékezni derogál, ő büntetni akart. Az, hogy így kijönnek eléd, teljesen normális. Nem mondom hogy jó, és hogy szabályos, de nap mint nap megtörténik. És az a legszomorúbb, hogy neki áll feljebb...
Mikor én vezetni tanultam az oktatómtól kaptam buksisimit, hogy zebránál parkoló autókat látva már elvettem a gázt, ha lassítani kéne.
Mivel 10+ éve tekerek elég defenzíven mozgok mindenhol. Mondta, hogy látszik is a vezetési stílusomon.

Ehhez képest ma a tempó az, hogy állok a járdánál és sok vezető meg gázt ad, hogy hamarabb átérjen előttem, minthogy inkább megálljon szabályosan...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Sajnos a defenzív vezetés kiment a divatból. Mindkét videón látszik, hogy lett volna ideje reagálni, de fékezni derogál, ő büntetni akart. Az, hogy így kijönnek eléd, teljesen normális. Nem mondom hogy jó, és hogy szabályos, de nap mint nap megtörténik. És az a legszomorúbb, hogy neki áll feljebb...
Fenéket, csak defenzív vezetésből työtyögés lett, mert az biztoságos. Defenzív vezetéshez tudni kéne vezetni. Työtyögéhez nem szükséges.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
Fenéket, csak defenzív vezetésből työtyögés lett, mert az biztoságos. Defenzív vezetéshez tudni kéne vezetni. Työtyögéhez nem szükséges.

Ne is mond, tegnap lakott területen befordult elém egy vellany Eonic.
Óra szerinti 40km/h (valós ~36), pont egy dombon mentünk át, ami után éles bal-jobb kanyarok, úgyhogy tötyögök mögötte, annyira azért nem sietek, párszor még így is átsodródott a szembejövő sávba a vad kanyargásban az úrvezető
Kiérünk az egyenesbe, elkezdem előzni erre lazán áthúz a másik sávba vagy 30 centivel, úgy hogy az út széle mindkét oldalon szép csipkés, épp csak elfér 2 autó.
Ráhúzom a kormányt, úgy hogy maradjon pár centi köztünk, erre visszatakarodott a saját sávjába.
Közben szívrohamot akar kapni, visszapillantóból látom, hogy kacsázik még kettőt a halálközeli élmény hatására...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Ne is mond, tegnap lakott területen befordult elém egy vellany Eonic.
Óra szerinti 40km/h (valós ~36), pont egy dombon mentünk át, ami után éles bal-jobb kanyarok, úgyhogy tötyögök mögötte, annyira azért nem sietek, párszor még így is átsodródott a szembejövő sávba a vad kanyargásban az úrvezető
Kiérünk az egyenesbe, elkezdem előzni erre lazán áthúz a másik sávba vagy 30 centivel, úgy hogy az út széle mindkét oldalon szép csipkés, épp csak elfér 2 autó.
Ráhúzom a kormányt, úgy hogy maradjon pár centi köztünk, erre visszatakarodott a saját sávjába.
Közben szívrohamot akar kapni, visszapillantóból látom, hogy kacsázik még kettőt a halálközeli élmény hatására...
Na ja, egyszer fekvőrendőrön előztem a työtyögőt (már nagyon kivágta a kultúrában a biztosítékot), amint nem volt a "pukli" a kerék alatt olyan kövérgázt adtam kettesben, hogy szeritem 2 utcával odébb is hallották :) (Nálam ez a büntetőfékezés helyett büntetőgázadás). És nem gyorsultam a megengedett fölé érdemben.
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 448
113
Nem csak ide illene, de úgy néz ki kijött a már nem csilli-villi Defender is.
A cseh rendőrség így fogja rendelni:
dsc00056.jpg

dsc00065a.jpg

dsc00208.jpg

dsc00234.jpg

dsc00424.jpg

dscf3966.jpg

land_rover_3b.jpg

land_rover_4.jpg

land_rover_2b.jpg

6109.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Tök jók ezek a felvételek, mert elveszik az ember kedvét a vezetéstől.
De úgy teljesen.


Múlt héten hazafelé menve az Üllői-Hungária sarka és a Csepeli HÉV hídig 3 autó vágott be elénk indexelés nélkül, mert vagy fasz, barom vagy csak vak volt a sofőr én nem vette észre időben a sávfogyást és ő márpedig vált, akkor, amikor ő akarja és kész. Ebből mondjuk legalább egy elnézést kért, de akkor is...
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
Erről beszélek.
Miről?
Arról, hogy átjött a sávba amiben előre jelezve megkezdtem az előzést én meg nem mentem le előzékenyen az útról közben gyilkolva a futóművet és a gumit a csipkéken, csak mert ő rettegve ül be az autójába és arra képtelen, hogy egyenesen haladjon az engedélyezett (biztonságos) sebességgel?
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and gafzhu

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 754
113
A cikkben leírtak még elég finoman vannak megfogalmazva.

Volt már itt téma, de az a Mondeós csávó egy balfasz. Annyira bénán vezet mint az a 16 éves jogsi nélküli cigó gyerek amelyik felcsavarodott a hirdetőoszlopra.
 
M

molnibalage

Guest
A cikkben leírtak még elég finoman vannak megfogalmazva.

Volt már itt téma, de az a Mondeós csávó egy balfasz. Annyira bénán vezet mint az a 16 éves jogsi nélküli cigó gyerek amelyik felcsavarodott a hirdetőoszlopra.
Tudni, hogy hol történt.
És pont fekete autó, mint a képen. Szerintem elég jól látszik.
Ezt hogyan nem vette észre?
Értem én, hogy korlát van, de fényes nappal?

Mert a videón látszik, hogy amikor a szabálytalanul (?) kihajtó autós orra már kint van és már fordul.
0:38 végén már, kint az orra. 0:41 és 0:42 között indul meg a kocsi balra.
Onnantól majdnem három másodperc telt el amíg bármit csinált.
wqmFcDe.png

ag50qEY.png



Ha ez az ember tényleg az, mint a fenti 3-as videó válogatáson, akkor egész egyszerűen soha nem fékez rendesen és kb. csukott szemmel vezet.

Egész egyszerűen a 3-as válogatás videóban is várta, hogy majd megtörténik a csoda és keresztező vektorok nem fognak találkozni...
Amikor meg fékezett, akkor is hogyan?

(Engem az oktatóm egy zsákutcában tanított vészfékezni, hogy érezzem a fék erejét...)

Ráadásul nem ez a baj.
Az elején még olyanokat mondott, hogy vészfékezett.
Most meg már nem.
Akkor most melyik igaz?

Tényleg tanulságos eset.
  • Nem kéne összevissza beszélni.
  • Ki kéne nyitni a szemét.
  • És a fék nem viccből van.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed