Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
503
1 381
93
Én egy éve örököltem egy 2005-ös autót. Tavaly februárban teletankoltam prémium benzinnel, majd leraktam egy garázsba. Szeptember végén, mielőtt újra beindítottuk, rá kellett tölteni az aksijára. Mentem vele ~100km-t, utána állt újabb 2 hónapot fedett, de nem zárt helyen. Majd megint 3 hónapot egy garázsban. Kb két hónapja használom rendszeresebben rövid távra. Még mindig a tavalyi benzin van benne, de eddig semmi baja.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Én egy éve örököltem egy 2005-ös autót. Tavaly februárban teletankoltam prémium benzinnel, majd leraktam egy garázsba. Szeptember végén, mielőtt újra beindítottuk, rá kellett tölteni az aksijára. Mentem vele ~100km-t, utána állt újabb 2 hónapot fedett, de nem zárt helyen. Majd megint 3 hónapot egy garázsban. Kb két hónapja használom rendszeresebben rövid távra. Még mindig a tavalyi benzin van benne, de eddig semmi baja.
Fater egészen biztosan nem prémiumot tankolt és ettől remeg a lábam, mert abban 10% bio van már.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 692
113
Fater egészen biztosan nem prémiumot tankolt és ettől remeg a lábam, mert abban 10% bio van már.

Nem kell tőle annyira félni. A "100-as" benyában ban is van 5%-ig terjedő etanol, a mezítlábas 95-ösben (E10) is csak 6% körül ha jól emlékszem. Egyébként még tisztábban is ég, tisztítja az égésteret, egyedül a pőre gumi tömítésekre lehet problémás hosszútávon, de ha ez megnyugtat, Brazíliában rengeteg kocsi megy évtizedek óta etanollal, a kopogástűrése még jobb is, csak kisebb az energiatartalma. Karburátoros kocsikon kívül gyakorlatilag semmire nem jelent veszélyt, de meg lehet nézni a gyártó honlapján is, valahol biztos közzétették, amikor az EU-ban bevezették. Én a 100-ast én babonából tankoltam a sajátomba, hogy hátha jobban eláll, (meg mintha lennének valamilyen bacik is amik az etanolban jobban elélnek, lebontják az etanolt idővel..?)

Gyakorolni meg éjszaka érdemes Tesco parkolóban, vagy valami hasonló elhagyatott helyen, buszfordulópl. parkolást. 20x beállsz ugyanarra a helyre egymás után, és belejössz.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Éjszaka, vagy hajnalban, a kijárási után érdemes keresztülmenni a városon széltébe meg hosszába, plusz M0-s. És utána hazamenni.
Sokat tanul így az ember.
Én kvázi "taxizással" szereztem rutint, mert minden kollegámat hazavittem Veresegyházról, Vácra, Gödöllőre, Kőbányára, Belvárosba, Ferencvárosba, Kelenföldre, meg a többi helyre.
Ezen felül voltam bulisofőr éjszakánként, hajnalban is.

Mert amúgy annó friss jogsival engem az akkori cégem akkori főnöke zokszó nélkül betett anyagbeszerzőnek, törtem is a kocsit, de még a lengyel nagykövetét is...
Utána négy és fél évig nem vezettem, mondván, hogy ez nem nekem való. És így kerültem ki Amerikába, ott pedig muszáj volt vezetni. Gondolhatod. Nem volt kellemes, de sosem tudhatjuk, hogy mit hoz az élet.

Aztán a fenti módszerrel már itthon meg tudtam szerettetni a vezetést magammal.
 
M

molnibalage

Guest
Köszi a tanácsokat, majd kiderül mi lesz.

Éjszaka, vagy hajnalban, a kijárási után érdemes keresztülmenni a városon széltébe meg hosszába, plusz M0-s. És utána hazamenni.

Sokat tanul így az ember.

Én kvázi "taxizással" szereztem rutint, mert minden kollegámat hazavittem Veresegyházról, Vácra, Gödöllőre, Kőbányára, Belvárosba, Ferencvárosba, Kelenföldre, meg a többi helyre.
Ezen felül voltam bulisofőr éjszakánként, hajnalban is.

Mert amúgy annó friss jogsival engem az akkori cégem akkori főnöke zokszó nélkül betett anyagbeszerzőnek, törtem is a kocsit, de még a lengyel nagykövetét is...
Utána négy és fél évig nem vezettem, mondván, hogy ez nem nekem való. És így kerültem ki Amerikába, ott pedig muszáj volt vezetni. Gondolhatod. Nem volt kellemes, de sosem tudhatjuk, hogy mit hoz az élet.

Aztán a fenti módszerrel már itthon meg tudtam szerettetni a vezetést magammal.
Oktatás alatt kétszer vezettem szürkületkor és este, mert ehhez én ragaszkodtam.
Nekem annyira nem tetszett. Még utasként is utálom, mikor szembe világítanak.

A cégnél mikor volt már jogsim, hiába volt, senki nem engedte a csapatból, amikor bejárásra mentünk, mondván, hogy friss husi vagyok, akkor ne. Így szerezzen rutint az ember... Az egy projekt menedzser kétszer átadta úgy 20 km-re a volánt, amikor csak ebédelni mentünk, de azóta nem vezettem semmit. Ez 2016 nyara vagy ősze volt.

A vezetgetéssel a baj az, hogy a kocsi Miklósón van, én meg Pesten. Parkolója meg nincs neki.
Szóval legfeljebb hétvégi hazamenetelkor lesz vezetgetés, ha beindul a kocsi.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082
T

Törölt tag 4082

Guest
Köszi a tanácsokat, majd kiderül mi lesz.




Oktatás alatt kétszer vezettem szürkületkor és este, mert ehhez én ragaszkodtam.
Nekem annyira nem tetszett. Még utasként is utálom, mikor szembe világítanak.

A cégnél mikor volt már jogsim, hiába volt, senki nem engedte a csapatból, amikor bejárásra mentünk, mondván, hogy friss husi vagyok, akkor ne. Így szerezzen rutint az ember... Az egy projekt menedzser kétszer átadta úgy 20 km-re a volánt, amikor csak ebédelni mentünk, de azóta nem vezettem semmit. Ez 2016 nyara vagy ősze volt.

A vezetgetéssel a baj az, hogy a kocsi Miklósón van, én meg Pesten. Parkolója meg nincs neki.
Szóval legfeljebb hétvégi hazamenetelkor lesz vezetgetés, ha beindul a kocsi.
Na igen, az ember szerezzen tapasztalatot úgy, hogy nem hagyják tapasztalatot szerezni. Ha mentek nyaralni vezess. Főleg nyugat felé. Nagy élmény lesz. Ausztriát külön javaslom. Bonyi szituk, de létező vezetési morál
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Nekem volt egy kollégám, aki anno kifejtette, hogy megtanít vezetni, a lényeg, hogy férfiember mindig a sáv közepén megy, és kanyarban se vágja e a sávot, amúgy meg senki mellett se szokott félni. Nos, hozzá képest volt olyan kollegám, aki még az elején kifejezetten zavaró jelenség volt, mert egyből megfeszült háttal, a kapaszkodót markolva közölte, hogy ő nem fél, csak neki így kényelmes. És onnantól kezdve egyfolytában beleszólt mindenbe, hogy jajj a széle, jajj az előttünk haladó, jajj a szembejövők, ő nem így csinálná, másképp csinálná...
Őt is elvittem a Kálvin térig, de a vége felé már csak azért, hogy szenvedjen. :)

De ez is kell. A stressz is kell, meg a szembe világítók is kellenek, a jégeső, a zivatar éjszaka, a lehulló ágak, a szembe előzés és az árokba futást ép bőrrel, ép kocsival meguszás is kell a rutinhoz.
Kell a nagy sebesség, a kis sebesség, a mindenféle parkolás és az is, amikor sajnos saját hibádból húzod meg a saját és persze a másik autóját az ötödik kerület kellős közepén, csak mert dudáltak rád, mivel a környék egyetlen helyére akarsz beállni és oda ők akartak. De ez is kell, hogy megtanuld kezelni magadat és a többieket a forgalomban.
Ott vannak még a gyalogosok, a kerékpárosok, akik néha te is vagy, ott vannak a rendőrök, a mindenhova igyekvő mentők, tűzoltók.
Az egyirányú utcák, a hülye sávváltások, a mindenféle nagy hodály tereken a balra nagyívben kanyarodások valahová a tér másik felére és még sorolhatnám.
Minél szarabb, minél nehezebb helyzetek, annál jobb lehetőségek tanulásra.
Az autóvezetésben a legfontosabb a rutin, mert az adja az önbizalmat amit meg ki tud használni a reflex.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Ez megint helyi termés a mai napról (nem saját fotó):
174285946_3672201832878945_2932018226704444050_n.jpg


Húgomat vittem, állt a sor. Én másik irányba haladtam volna, szemből nyélgázzal velem szembe (álló sort előzött) jött egy Fiat Ducató. Így 3 sávos lett az út.... :) Csávókám nem is lassított. Jól van az úgy. A csodák földjén élek :D
 
  • Hűha
Reactions: enzo

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
Nekem volt egy kollégám, aki anno kifejtette, hogy megtanít vezetni, a lényeg, hogy férfiember mindig a sáv közepén megy, és kanyarban se vágja e a sávot, amúgy meg senki mellett se szokott félni. Nos, hozzá képest volt olyan kollegám, aki még az elején kifejezetten zavaró jelenség volt, mert egyből megfeszült háttal, a kapaszkodót markolva közölte, hogy ő nem fél, csak neki így kényelmes. És onnantól kezdve egyfolytában beleszólt mindenbe, hogy jajj a széle, jajj az előttünk haladó, jajj a szembejövők, ő nem így csinálná, másképp csinálná...
Őt is elvittem a Kálvin térig, de a vége felé már csak azért, hogy szenvedjen. :)

De ez is kell. A stressz is kell, meg a szembe világítók is kellenek, a jégeső, a zivatar éjszaka, a lehulló ágak, a szembe előzés és az árokba futást ép bőrrel, ép kocsival meguszás is kell a rutinhoz.
Kell a nagy sebesség, a kis sebesség, a mindenféle parkolás és az is, amikor sajnos saját hibádból húzod meg a saját és persze a másik autóját az ötödik kerület kellős közepén, csak mert dudáltak rád, mivel a környék egyetlen helyére akarsz beállni és oda ők akartak. De ez is kell, hogy megtanuld kezelni magadat és a többieket a forgalomban.
Ott vannak még a gyalogosok, a kerékpárosok, akik néha te is vagy, ott vannak a rendőrök, a mindenhova igyekvő mentők, tűzoltók.
Az egyirányú utcák, a hülye sávváltások, a mindenféle nagy hodály tereken a balra nagyívben kanyarodások valahová a tér másik felére és még sorolhatnám.
Minél szarabb, minél nehezebb helyzetek, annál jobb lehetőségek tanulásra.
Az autóvezetésben a legfontosabb a rutin, mert az adja az önbizalmat amit meg ki tud használni a reflex.
Most, hogy már hivatásszerűen nem vezetek a munkahelyen, csak időnként egy-egy napra besegítek, amúgy meg élem az átlagautós napi 2X20 perc vezetése megszokott útvonalon, meg néha máshova elautózok című "rutint", most érzem, hogy mennyire más reflex, rutin, problémamegoldás szintet ad a napi 4-10 órányi vezetés, meg a 2X20 perc. Az is elégséges, meg amúgy elég, de más.
Nem meglepő módon sokkal nagyobb biztonság és a vezetéssel töltött komfortérzetet ad az előbbi...
Bár a három évtized egy komoly alapot adott, de folyamatosan észben kell tartani, hogy ez a szint már nem magától értetődő, s nem szabad elengedni magam.
(Ez persze nem azt jelenti, hogy ha valaki - előre egyeztetve, hogy mire számíthat s természetesen mellettem ülve, - ideadja kipróbálni a bármilyen kézi váltós autóját, akkor - ez egy egy zárt terület - az első gyorsítás után, már kettesben a felső harmadban forgatva az üzem meleg motort, a kanyarba ne kézifékkel rásimítva forduljak rá egy első kerekessel, hátsó kerekessel meg ugye elrúgva.:D)
Breaking news: Hogy a mostanáig gyártott Hyundai i20 1.25-ös motorral mekkora élményautócska, az teljesen lenyűgözött!!!
Szóval nem a "power" a minden...

Összkerekeset meg nem provokálunk íven, mert a medve nem játék...
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
A fejlett nyugaton már azért is megbüntethetnek ha szivárványszínre festett gyalogosátkelőn (aminek jogszabályban meghatározott módon kellene kinéznie, ez így minden csak nem gyalogosátkelő...) kipörög a kereked, mert egy kis párától már csúszik, mint állat...


A bannolt, törölt válaszolók listája is gyönyörű, "land of the free"...
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: enzo and fip7

hete

Well-Known Member
2021. január 7.
688
1 702
93
A fejlett nyugaton már azért is megbüntethetnek ha szivárványszínre festett gyalogosátkelőn (aminek jogszabályban meghatározott módon kellene kinéznie, ez így minden csak nem gyalogosátkelő...) kipörög a kereked, mert egy kis párától már csúszik, mint állat...


A bannolt, törölt válaszolók listája is gyönyörű, "land of the free"...
ez a true north országa, legalább annyira hülyék
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 525
29 720
113
Tisztelt fórumtársak, van valakinek tapasztalata a MB Vitoval? 309.000 km van benne, személyszállító. 600.000 ft. Tudom ez így kevés információ...érdemes-e egyáltalán.... ;)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 686
13 351
113
Én egy éve örököltem egy 2005-ös autót. Tavaly februárban teletankoltam prémium benzinnel, majd leraktam egy garázsba. Szeptember végén, mielőtt újra beindítottuk, rá kellett tölteni az aksijára. Mentem vele ~100km-t, utána állt újabb 2 hónapot fedett, de nem zárt helyen. Majd megint 3 hónapot egy garázsban. Kb két hónapja használom rendszeresebben rövid távra. Még mindig a tavalyi benzin van benne, de eddig semmi baja.


Teljesen jól írtad!
Nekem mindig döbbenet, hogy ezt a gondosságot, szemléletet "tanítani" kell :rolleyes::rolleyes::rolleyes: ...
Ez az alap.
...vagy már nem?



Tisztelt fórumtársak, van valakinek tapasztalata a MB Vitoval? 309.000 km van benne, személyszállító. 600.000 ft. Tudom ez így kevés információ...érdemes-e egyáltalán.... ;)


Nagyon drága javíttatni, amit és vezettem, a márka nevéhez képest megbízhatatlan, és márkatársakat vezetők sem voltak elhalva tőle.
Azt vettem észre, hogy a tulajdonosok viszont igen.
...de ki szereti bevallani, drágán vett, átlagosat! Elég drágán! A javítás horror áron, és mivel drága autód van ezért olcsón nem akarja neked (általában) megcsinálni senki.

Addig tartottam jónak (a márkát is) amíg nem használtam. A (hír)név árát nagyon megkérték az alkatrész kereskedők és a szerelők is.
A kisebb meghibásodások rendszeresek voltak. A nagynál autót váltott a cég.

Inkább Ford-ot javasolok, ha a márkához nem ragaszkodsz. Minden szempontból jobb. Dieselt. A Merci is az volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 525
29 720
113
Teljesen jól írtad!
Nekem mindig döbbenet, hogy ezt a gondosságot, szemléletet "tanítani" kell :rolleyes::rolleyes::rolleyes: ...
Ez az alap.
...vagy már nem?






Nagyon drága javíttatni, amit és vezettem, a márka nevéhez képest megbízhatatlan, és márkatársakat vezetők sem voltak elhalva tőle.
Azt vettem észre, hogy a tulajdonosok viszont igen.
...de ki szereti bevallani, drágán vett, átlagosat! Elég drágán! A javítás horror áron, és mivel drága autód van ezért olcsón nem akarja neked (általában) megcsinálni senki.

Addig tartottam jónak (a márkát is) amíg nem használtam. A (hír)név árát nagyon megkérték az alkatrész kereskedők és a szerelők is.
A kisebb meghibásodások rendszeresek voltak. A nagynál autót váltott a cég.

Inkább Ford-ot javasolok, ha a márkához nem ragaszkodsz. Minden szempontból jobb. Dieselt. A Merci is az volt.
Köszi.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Topper Harley

Well-Known Member
2020. május 21.
134
478
63
A fejlett nyugaton már azért is megbüntethetnek ha szivárványszínre festett gyalogosátkelőn (aminek jogszabályban meghatározott módon kellene kinéznie, ez így minden csak nem gyalogosátkelő...) kipörög a kereked, mert egy kis párától már csúszik, mint állat...


A bannolt, törölt válaszolók listája is gyönyörű, "land of the free"...
Ezekkel az átkelőkkel csak a baj van :oops: