[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
480
3 082
93
Mint mérnök had reagáljak.
Ha régóta olvasod a fórumot, akkor harcjárművek strukturális problémáiról részletesebben tájékozódhatsz. Csak röviden:
  • Leopard 2 lengyel panasz az alváz hajszál repedések miatt.
  • T-64 futómű, felfüggesztés problémák.
  • T-72 torziós rugó törések.
  • Cseh Pandúr torony problémák.
  • GDELS AJAX rezonancia.
  • Leopard 2 vezetői búvónyilasok (A5-től teljesen áttervezték).
Szóval a gyakorlat azt mutatja (a mérnököknek is), hogy egy harcjármű annyira bonyolult, hogy csak alapos teszteket követően érdemes gyártásba vinni, hisz még így is előfordulhatnak később módosítást igénylő problémák.
Az új autókat is tesztelik (mérnökök :) ), hogy elkerüljék a bukást.
A termék és a gyártó bukását.
A mérnökök...
Hát az ilyen kommentek miatt megy el az ember kedve attól, hogy bármit írjon, mert nem csak ez, hanem nagyon nagyon nagyon sokszor semmi más nem megy itt a fórumon mint hogy bújja mindenki a wikit, meg szedi elő a lábszagú élményeit hogy a másiknak miért nincs igaza, meg milyen helyesírási vétségeket követ el, ez megy tucat oldalakon keresztül ... itt felhozol 40-50 éve gyártott holmikat amiken hajszálrepedések vannak, non sence ... én tanultam, hogy hogyan állunk neki járművet tervezni, egyáltalán nem fél senki a súlytól, az egy bemenő adat, 100 tonnára is lehet járművet tervezni. A harcjármű gyártásban az egymásnak ellentmondó igények, a páncél védelem kontra mozgékonyság mondatja azt veletek, hogy a súly az probléma, de mérnöki szempontból ez nem az, ez egy igény amivel számolni kell. Nem véletlenül nőnek a járművek, a nagyobb páncélvédelem hozza a súlyt ami megkövetel erősebb hajtást és hajtásláncot ami nagyobb testben fér csak el, annak meg nagyobb futóművet terveznek, ezért vannak bajban a régi konstrukciók mert nem lehet őket már hova húzni.
Az hogy nekiállsz "mérnöközni" az pedig méltatlan, az a rendszer ahol le kellett nézni, ki kellett - mint Te itt - figurázni azt aki tanult talán már a múlté, a mérnök ugyanúgy kell egy holmi gyártásához mint az aki le is gyártja a valóságban, másképp sztógép sem lenne előtted amin a kommentjeidet írod, feltehetően a proletárdiktatúra nagyjai nehezen találtak volna ki ilyesmit ...
Szerencsére lehet ignorálni, én erősen használom, hogy az ilyen lélekromboló egyének ne tépjék az idegeim.
By...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 344
77 002
113
Hát az ilyen kommentek miatt megy el az ember kedve attól, hogy bármit írjon, mert nem csak ez, hanem nagyon nagyon nagyon sokszor semmi más nem megy itt a fórumon mint hogy bújja mindenki a wikit, meg szedi elő a lábszagú élményeit hogy a másiknak miért nincs igaza, meg milyen helyesírási vétségeket követ el, ez megy tucat oldalakon keresztül ... itt felhozol 40-50 éve gyártott holmikat amiken hajszálrepedések vannak, non sence ... én tanultam, hogy hogyan állunk neki járművet tervezni, egyáltalán nem fél senki a súlytól, az egy bemenő adat, 100 tonnára is lehet járművet tervezni. A harcjármű gyártásban az egymásnak ellentmondó igények, a páncél védelem kontra mozgékonyság mondatja azt veletek, hogy a súly az probléma, de mérnöki szempontból ez nem az, ez egy igény amivel számolni kell. Nem véletlenül nőnek a járművek, a nagyobb páncélvédelem hozza a súlyt ami megkövetel erősebb hajtást és hajtásláncot ami nagyobb testben fér csak el, annak meg nagyobb futóművet terveznek, ezért vannak bajban a régi konstrukciók mert nem lehet őket már hova húzni.
Az hogy nekiállsz "mérnöközni" az pedig méltatlan, az a rendszer ahol le kellett nézni, ki kellett - mint Te itt - figurázni azt aki tanult talán már a múlté, a mérnök ugyanúgy kell egy holmi gyártásához mint az aki le is gyártja a valóságban, másképp sztógép sem lenne előtted amin a kommentjeidet írod, feltehetően a proletárdiktatúra nagyjai nehezen találtak volna ki ilyesmit ...
Szerencsére lehet ignorálni, én erősen használom, hogy az ilyen lélekromboló egyének ne tépjék az idegeim.
By...
Nem így probléma a tömeg vagy a méret vagy barmi más. Nézd meg, ott a PUMA. Be kellett férnie az A400-ba és ragaszkodtak 30mm-es gépágyúhoz, körkörös 30mm-elleni páncélzathoz, 6 fő deszanthoz. Nem lehetett csak úgy növelniba gépet égbe világba. Ott a Stryker, annak a C130-ba kellett beférni.
Harckocsiknál ökölszabály a vasúti űrszelvény. Nem nőhet csak úgy minden égbe világba. Persze nőnekna gépek ez kétsegtelen.
 

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
480
3 082
93
Nőnek a járművek és jönnek a kompromisszumok, a gyártó, meg tervező meg megmondja, hogy tudja-e jelen fizikai, metallurgiai stb tudásunk mellett teljesíteni vagy sem, aztán előfordulhat, hogy a 130 meg az Atlas csak úgy viszi el a vasat ha leszerelik a páncélzat egy részét, hallottunk már ilyenről, aztán születik egy elfogadható kompromisszum.
A vasúton hordozott rakománynál a szerkesztési szelvényre tervezünk, az űrszelvényre a vasút figyel pl hogy a kocsik el tudjanak fordulni a pálya mellett ne legyen akadály, de nem érdekes, az elv amit említesz igaz, lehet ez is tervezési szempont !
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Hát az ilyen kommentek miatt megy el az ember kedve attól, hogy bármit írjon, mert nem csak ez, hanem nagyon nagyon nagyon sokszor semmi más nem megy itt a fórumon mint hogy bújja mindenki a wikit, meg szedi elő a lábszagú élményeit hogy a másiknak miért nincs igaza, meg milyen helyesírási vétségeket követ el, ez megy tucat oldalakon keresztül ... itt felhozol 40-50 éve gyártott holmikat amiken hajszálrepedések vannak, non sence ... én tanultam, hogy hogyan állunk neki járművet tervezni, egyáltalán nem fél senki a súlytól, az egy bemenő adat, 100 tonnára is lehet járművet tervezni. A harcjármű gyártásban az egymásnak ellentmondó igények, a páncél védelem kontra mozgékonyság mondatja azt veletek, hogy a súly az probléma, de mérnöki szempontból ez nem az, ez egy igény amivel számolni kell. Nem véletlenül nőnek a járművek, a nagyobb páncélvédelem hozza a súlyt ami megkövetel erősebb hajtást és hajtásláncot ami nagyobb testben fér csak el, annak meg nagyobb futóművet terveznek, ezért vannak bajban a régi konstrukciók mert nem lehet őket már hova húzni.
Az hogy nekiállsz "mérnöközni" az pedig méltatlan, az a rendszer ahol le kellett nézni, ki kellett - mint Te itt - figurázni azt aki tanult talán már a múlté, a mérnök ugyanúgy kell egy holmi gyártásához mint az aki le is gyártja a valóságban, másképp sztógép sem lenne előtted amin a kommentjeidet írod, feltehetően a proletárdiktatúra nagyjai nehezen találtak volna ki ilyesmit ...
Szerencsére lehet ignorálni, én erősen használom, hogy az ilyen lélekromboló egyének ne tépjék az idegeim.
By...

A kommentje elején azt akartam írni neked Mindenen kívül, hogy vigyázz, mert ignor listára fog rakni.

Téged is letiltott! Hihetetlen! Engem is! Üdv a klubban! :)
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113
Hát az ilyen kommentek miatt megy el az ember kedve attól, hogy bármit írjon, mert nem csak ez, hanem nagyon nagyon nagyon sokszor semmi más nem megy itt a fórumon mint hogy bújja mindenki a wikit, meg szedi elő a lábszagú élményeit hogy a másiknak miért nincs igaza, meg milyen helyesírási vétségeket követ el, ez megy tucat oldalakon keresztül ... itt felhozol 40-50 éve gyártott holmikat amiken hajszálrepedések vannak, non sence ... én tanultam, hogy hogyan állunk neki járművet tervezni, egyáltalán nem fél senki a súlytól, az egy bemenő adat, 100 tonnára is lehet járművet tervezni. A harcjármű gyártásban az egymásnak ellentmondó igények, a páncél védelem kontra mozgékonyság mondatja azt veletek, hogy a súly az probléma, de mérnöki szempontból ez nem az, ez egy igény amivel számolni kell. Nem véletlenül nőnek a járművek, a nagyobb páncélvédelem hozza a súlyt ami megkövetel erősebb hajtást és hajtásláncot ami nagyobb testben fér csak el, annak meg nagyobb futóművet terveznek, ezért vannak bajban a régi konstrukciók mert nem lehet őket már hova húzni.
Az hogy nekiállsz "mérnöközni" az pedig méltatlan, az a rendszer ahol le kellett nézni, ki kellett - mint Te itt - figurázni azt aki tanult talán már a múlté, a mérnök ugyanúgy kell egy holmi gyártásához mint az aki le is gyártja a valóságban, másképp sztógép sem lenne előtted amin a kommentjeidet írod, feltehetően a proletárdiktatúra nagyjai nehezen találtak volna ki ilyesmit ...
Szerencsére lehet ignorálni, én erősen használom, hogy az ilyen lélekromboló egyének ne tépjék az idegeim.
By...
A tömeg a Lynx esetében is probléma, mert nagy valószínűséggel 50 tonna a felső korlátja a futóműnek. Most járunk 45 nél és még nincs sorozatgyártásban.
Ezt itt azok is tudják, akik nem mérnökök.
Ezért neked nagyon kellemetlen lehet, ( és minden mérnököt lejáratsz), azzal, hogy hangsúlyozod: te mérnökként nyilatkozol.
Külön nem lenne baj, de így együtt nagyon gáz.
Ha ironikusan figyelmeztetnek, hogy nem biztos, hogy igazad van, akkor meg bepüffedsz.
Hogy téged bántanak...
Ezért ignorálsz. Amit muszáj közölnöd.
De ha ignorálsz majd mindenkit, akkor hogyan tudjuk majd meg, ha közölni szeretnéd?
A munkád során is ignorálod a technikai kockázatokat?
Tanult mérnök úr?
;)
A világot nem lehet ignorálni. A problémákat sem.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 907
4 744
113
A tömeg a Lynx esetében is probléma, mert nagy valószínűséggel 50 tonna a felső korlátja a futóműnek. Most járunk 45 nél és még nincs sorozatgyártásban.
Ezt itt azok is tudják, akik nem mérnökök.
Ezért neked nagyon kellemetlen lehet, ( és minden mérnököt lejáratsz), azzal, hogy hangsúlyozod: te mérnökként nyilatkozol.
Külön nem lenne baj, de így együtt nagyon gáz.
Ha ironikusan figyelmeztetnek, hogy nem biztos, hogy igazad van, akkor meg bepüffedsz.
Hogy téged bántanak...
Ezért ignorálsz. Amit muszáj közölnöd.
De ha ignorálsz majd mindenkit, akkor hogyan tudjuk majd meg, ha közölni szeretnéd?
A munkád során is ignorálod a technikai kockázatokat?
Tanult mérnök úr?
;)
A világot nem lehet ignorálni. Így a problémákat sem.
Ismét hoztad magadat.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
T

Törölt tag 467

Guest
A tömeg a Lynx esetében is probléma, mert nagy valószínűséggel 50 tonna a felső korlátja a futóműnek. Most járunk 45 nél és még nincs sorozatgyártásban.
Ezt itt azok is tudják, akik nem mérnökök.
Ezért neked nagyon kellemetlen lehet, ( és minden mérnököt lejáratsz), azzal, hogy hangsúlyozod: te mérnökként nyilatkozol.
Külön nem lenne baj, de így együtt nagyon gáz.
Ha ironikusan figyelmeztetnek, hogy nem biztos, hogy igazad van, akkor meg bepüffedsz.
Hogy téged bántanak...
Ezért ignorálsz. Amit muszáj közölnöd.
De ha ignorálsz majd mindenkit, akkor hogyan tudjuk majd meg, ha közölni szeretnéd?
A munkád során is ignorálod a technikai kockázatokat?
Tanult mérnök úr?
;)
A világot nem lehet ignorálni. A problémákat sem.
Honnan az adat, hogy 50 t a futomu felso teherbirasa?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 072
31 007
113
Pzh futómű elemek hat görgővel.
A futómű elemeket lehet fejleszteni.Cserélni növelt teherbirásura.
Nem tetszik,hogy egy zsákbamacskát rendeltünk.Be kellett volna szállni a kenguruk tenderébe,vagy leginkább csinálni egy sajátot.Gyakorlati,igen kiterjedt próbákat tartalmazó kiválasztási eljárást módszeresn végigvinni.
De egyenlőre ne temessük ezt a macskát.De még ne is örüljünk neki.Várjuk meg,hogy elkészüljön,és csapatpróbára kerüljön.Majd utána lehet örömködni-vagy káromkodni.
 
W

Wilson

Guest
A futómű elemeket lehet fejleszteni.Cserélni növelt teherbirásura.
Nem tetszik,hogy egy zsákbamacskát rendeltünk.Be kellett volna szállni a kenguruk tenderébe,vagy leginkább csinálni egy sajátot.Gyakorlati,igen kiterjedt próbákat tartalmazó kiválasztási eljárást módszeresn végigvinni.
De egyenlőre ne temessük ezt a macskát.De még ne is örüljünk neki.Várjuk meg,hogy elkészüljön,és csapatpróbára kerüljön.Majd utána lehet örömködni-vagy káromkodni.
Mostanában ritkábban írsz csak nem Szíria felé vagy fuvarban?
 
  • Vicces
Reactions: fedett_mókus

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 072
31 007
113
Mostanában ritkábban írsz csak nem Szíria felé vagy fuvarban?
Nem,leginkább staulandban (No.) kószálok mostanság,némi holland,angol köritéssel.Éppenséggel ma egy rakat BW járgányt előzgettem.Boxer,Fuchs,Dingo,mindenféle teherautó.Köztük pár Pumát és Leot vitt.Alighanem gyakorlatra mentek.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon and Wilson
W

Wilson

Guest
A futómű elemeket lehet fejleszteni.Cserélni növelt teherbirásura.
Nem tetszik,hogy egy zsákbamacskát rendeltünk.Be kellett volna szállni a kenguruk tenderébe,vagy leginkább csinálni egy sajátot.Gyakorlati,igen kiterjedt próbákat tartalmazó kiválasztási eljárást módszeresn végigvinni.
De egyenlőre ne temessük ezt a macskát.De még ne is örüljünk neki.Várjuk meg,hogy elkészüljön,és csapatpróbára kerüljön.Majd utána lehet örömködni-vagy káromkodni.
Írtam korábban,hogy mi is teszteljük Lynx-et csak mi ezt kiadtuk az ausziknak, mert az igazán nagy pályás spílerek ezt így tolják:):)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 072
31 007
113
Írtam korábban,hogy mi is teszteljük Lynx-et csak mi ezt kiadtuk az ausziknak, mert az igazán nagy pályás spílerek ezt így tolják:):)
Mi megrendeltünk egy zsákbamacskát.Egy papirfecnit.Majd utólag kiderül,hogy mit rendeltünk.Hogy fizetünk érte,az biztos-de még az is lehet,hogy ráfizetünk.
Majd utólag megmondom.Egyenlőre a semmiről megy a vita.Majd ha kész jármű lesz,akkor lehet értékelni,Addig marad a türelmes reménykedés.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Pogány

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 896
22 338
113
csak agyaltam rajta.
"A túlgondolás vagy hétköznapi nyelven agyalás korunk egyik legfertőzőbb járványa, mely számos pszichoszomatikus fizikai tünet forrása. Sajnos a legtöbb esetben maga az érintett sincs tisztában az okokkal, csak a már jelentkező fizikai tünetekkel szembesül, amit igyekszik valamilyen módon csillapítani. Így rohanó, bejövő impulzusokban igen túltengő korunkban érdemes foglalkozni ezzel a tünetegyüttessel és megtanulni, hogyan tudunk ezen úrrá lenni, ha minőségi és nyugodt életet szeretnénk élni."
https://jikidenreiki.hu/blog/tulgondolas-es-agyalas-megoldasa-kapcsold-ki-az-elmed/

Szóval vagy ignore , vagy nyugalom :)
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 907
4 744
113
"A túlgondolás vagy hétköznapi nyelven agyalás korunk egyik legfertőzőbb járványa, mely számos pszichoszomatikus fizikai tünet forrása. Sajnos a legtöbb esetben maga az érintett sincs tisztában az okokkal, csak a már jelentkező fizikai tünetekkel szembesül, amit igyekszik valamilyen módon csillapítani. Így rohanó, bejövő impulzusokban igen túltengő korunkban érdemes foglalkozni ezzel a tünetegyüttessel és megtanulni, hogyan tudunk ezen úrrá lenni, ha minőségi és nyugodt életet szeretnénk élni."
https://jikidenreiki.hu/blog/tulgondolas-es-agyalas-megoldasa-kapcsold-ki-az-elmed/

Szóval vagy ignore , vagy nyugalom :)
Talán neked írtam, hogy véleményt nyilvánítasz okoska?