Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 064
113
Mondjuk azon elgondolkodom, hogy a 45-46 tonnás Tu-134-eseket a két, alig 7 tonnás tolóerejű D-30-as ilyen meredeken tudja feltolni felszállásból csak azért, mert van tisztességes szárnyfelület, vajon mire lehet képes az azonos tömegű MiG-31-es, hasonlóan szerény kerótöltés mellett a két 15 tonnás tolóerejű D-30F6-osával?
Mert a felszállótömeg közel azonos lehet, ha a fentiekhez hasonlóan abba se tankolnak sokat.
Jó volna látni egy ilyesmi kierőszakolt látványstartot azzal is, csakhogy a 31-esekkel szó szerint hímestojásként bánnak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 064
113
A MiG-31-esekre nagyon vigyáznak, nincs velük nagy vigéckedés.
Ami gépet a kilencvenes években gallyra vágtak, az is főleg a leszállás során lett oda. Az épp elég volt, így a típussal egészen a közelmúltig a műrepülést is tiltották.
Ezt úgy kell érteni, hogy most már lehet vezetett orsót csinálni, de ezzel ki is fújt a repertoár.
Túl fontos ez a típus még mindig.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 312
17 432
113
@angelsoul Te láttál már ennyire közelről villámot? Mennyira para ez pilótaként? Tudom, hogy megfelelően szigetelve vannak a gépek, hogy akár közvetlen villámcsapást is kibírjon, de még képen is félelmetes a látvány.

E_ZRhdkVIAAlEvg
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
@angelsoul Te láttál már ennyire közelről villámot? Mennyira para ez pilótaként? Tudom, hogy megfelelően szigetelve vannak a gépek, hogy akár közvetlen villámcsapást is kibírjon, de még képen is félelmetes a látvány.

E_ZRhdkVIAAlEvg
Ezt a jelenséget Szent Elmo tüzének hívják. Szerencsére nem azonos a villámcsapással, de nem áll messze tőle. Nem túl gyakori látvány, de nagyon jól néz ki. Én eddig három félét láttam belőle. Amit a legtöbbször: az a szélvédők közötti oszlop külső oldalán lévő jegesedés jelző "tüske" tetején táncoló, öngyújtólánghoz hasonlító kék fény. A másik fajta, az a képen is látható, a szélvédőn szétterülő szikrák. A harmadik pedig olyan volt, mintha mini villámok szaladgáltak volna az orrkúpon, hasonlóan egy Van de Graaff-generátorhoz . Ezek saccra a 30-40 centistől a 2-3 méteresig terjedtek.
Hogy mennyire para egy villámcspás? Hallottam olyan sztorit, amiben akkorát szólt a villámcsapás a gépen, mint egy ágyú. Nekem egyszer volt, ráadásul nappal. Villanás nem volt valami nagy (abból volt több is a környéken), hang semmi, egy kicsi "ózon-szag", meg a gépen borzongásszerű vibráció futott végig, amit a kabin jelentett.
A zabszem viszont ott van ilyenkor. Egyrészt olyan helyen vagyunk, ahol nem kellene lenni. Másrészt a repülőt is eléggé meg tudja viselni a dolog: hosszadalmas és drága mulatság tud lenni a javítása egy villámcsapás után. Láttam olyan hajtóműburkolatot, amin tenyérnyi égésnyom volt. 1-2 nap alatt repülhető állapotba hozták, de az utána következő járatán sorban jöttek elő a kisebb-nagyobb hibák. Harmadrészt: egy villámcsapás után szinte biztos, hogy a safety department-nek is lesz néhány kérdése feléd!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 082
73 599
113
Airbus Summit 2021 - Day 1


Airbus Summit 2021 - Day 2


Airbus-summit-agenda-2021.jpg

E_vnJHNXIAAoByr

E_vnJG0WEAcMAFl

E_vnIHwX0AQm1Ts

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 082
73 599
113