1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Összefoglaló a légi harcászatról és légvédelmi eszközökről

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - DrStrangelove által indítva @ 2010. szeptember 3..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    gacsat likes this.
  2. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Érdekes kialakítás, egy keményebb landolás azonnal kukáz pár millió dollárt.

     
    gacsat and fishbed like this.
  3. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    gacsat and silurusglanis like this.
  4. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    FilcTroll and gacsat like this.
  5. Roni

    Roni Well-Known Member

    Na fotel szakik !Mi lehet a felvételen ?

     
  6. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Valaki tesztel valamit.
     
  7. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ha kilenc év alatt nem jöttek rá, most se fogunk.
    https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Nimitz_UFO_incident
    Aligha volt mostani földi cucc. Szerintem időutazó emberek voltak, de idegenek is lehettek.
    Több alkalommal, többen is látták, radarozták, infrázták.
    8500 méterről 1 mp alatt ért tengerszintre, és ott eltünt a felszin alatt. Majd felbukkant és 3900 km/ó sebességgel haladt. Tic-tac alakja volt, és nem volt rajta semmi, ami ma szükséges a repüléshez. Nem volt szárnya, motorja, ablaka, és nem húzott csíkot.
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Így tessék elképzelni az ESA radarok működését.
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Gondoltam, harcászat, hatótáv... ide teszem.

    Azon tűnődtem, hogy összevetettem két változtatható szárnynyilazású típust, hatótáv szempontjából és érdekes eredményre jutottam.

    A Tu-160-as egy kiváló alaktényezőjű repülőgép, egy hatalmas centroplán, nagy oldalviszonyú szárnyak, a méretéhez képest kis törzs, négy relatíve kisméretű beömlő, sima felület, hajtóműgondolák be vannak integrálva a törzsbe.
    110 tonna szerkezeti tömegre 160 tonna kerozin jut, a 275 tonna max felszállónak bőven a fele üzemanyag. Pilonok, nagy kiálló anyennák, pitot csövek nincsenek. A négy hajtóműve maximál üzemmódon kb 0.25, max forszázson 0.37-es tolóerő/tömeg arányt biztosít. A MiG-23-asnak kb minden azonos rezsimen kétszer akkora tolóerő/tömeg aránya van, mint a Tu-160-asnak. A két gép kb ugyanazokkal a hajtómű üzemmódokkal repül útvonalat hangsebesség alatt. Tehát mind a két gép kb 80%-os fordulatszámon tartja a Mach 0.77-es utazóját. A Tu-160-as kétáramú hajtóműve a MiG-23-as egyáramú hajtóművéhez képest a repülés során a maximális fáklyától a földi alapjáratig bezárólag, fajlagosan, rezsimet a rezsimmel összevetve átlagosan 5-10%-al fogyaszt kevesebbet. A négy hajtóműve viszont nyolcszor akkora tolóerőt ad le mind maximál, mind max utánégetésen, mint a MiG-23-asé (56tonna vs 7; 98tonna vs 12)
    A Tu-160-as maximális felszállótömege fegyverzet nélkül hússzor akkora, mint a MiG-23-as felszállótömege max belső kerozintöltéssel, függesztmények nélkül (275tonna vs 14tonna). A Tu-160-as szerkezeti tömege mintegy tízszer akkora, mint a 23-asé (110tonna vs 10.5tonna)
    A Tu-160-as a teljes belső kerótöltésével légiutántöltés nélkül kb 16000km-t és mintegy húsz órát tud a levegőben maradni. A MiG-23-as a teljes belső kerótöltésével (4tonna) függesztmények nélkül kb 1600km-tud megtenni és kb két órát tud a levegőben maradni.
    A Tu-160-as kedvezőbb alaktényezővel, fele akkora tolóerő/tömeg arány igénnyel, ugyanakkora fajlagos fogyasztás mellett nyolcszor akkora tolóerővel, hússzor akkora össztömegből negyvenszer annyi kerozinnal csak tízszer akkora hatótávval és repülési idővel bír.
    Kb azonos ideig használja az utánégetést és a magasabb rezsimeket, mint a 23-as, de az össz repült időre vetítve ez kb egytized annyi idő.
    Mégis úgy tűnik, valamivel kedvezőbb fajlagos fogyasztású hajtóműveivel a repülése minden egyes percében, vagy km-én átlagosan négyszer annyi üzemanyagot éget el.

    Teoretikusan nézve a Tu-160-as négy hajtóműve jó közelítéssel nyolc MiG-23-as erejével ér fel. A közel azonos fajlagos fogyasztást tehát nyolcszoros tolóerővel kell kiszorozni. Tehát egyetlen Tu-160-asnak annyit kell kb fogyasztania, mint nyolc MiG-23-asnak (sőt, még valamivel kevesebbet is).
    Tegyük fel, hogy egymás után lerakunk nyolc MiG-23-ast. Nyolcszor 1600km, az 12800km. Ráadásul ez 8 utánégetéses start ezen a távon, szemben a Tu-160-as egyetlen ilyen startjával, a teljes töltésre vetítve.
    A nyolc MiG-23-as, nyolc utánégetős starttal 32 tonna kerozinból kihoz 12800km-t.
    A Tu-160-asnak erre a távra, egyszeri forszázzsal is, a repülés nagy részében stabil utazó rezsimen, 120 tonna keró kell legalább.
    Hogy van ez?






    a MiG-23-as
     
    fishbed and emel like this.
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Amúgy, ha a Tu-160-ast összevetjük az összes amerikai stratégiai bombázóval, de még a méret/tömeg tekintetében közel azonos, kifejezetten gazdaságosra kihegyezett utsszállítóval is, nincs drámai eltérés.
    Egyszerűen a mérettel és tömeggel együtt ennyit romlik az adott mennyiségű tüzelőanyag hatótávra, repülési időre konvertálhatósága.
     
    Rotten878 and fishbed like this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egy ponton túl az, hogy üzemanyagot viszel üzemanyagért az adott szakaszra számolt fajlagos fogyasztást nagyon lerontja. A gép fogyasztása távolságra nézve kedezőbb, amikor 1/4 keró lötyög márt benne, mert kisebb állásszögön is tud repülni sőt, az optimális utazómagasságot sem biztos, hogy a felszállás után bitangnehezen képes elérni. A B-1A-ról ismert diagramok is azt mutatják, hogy az útvonalrepülés során egyre magasabban ment. Vagy ahogy az SR-71 is emelkedett és gyorsult a keró fogyással.

    2. oldalon
    http://www.alternatewars.com/SAC/B-1A_CS_-_January_1976.pdf

    5. oldalon.
    http://www.alternatewars.com/SAC/B-1A_SAC_-_December_1986.pdf

    A bombázó esetén lehetőség van arra, hogy méretéből fogva bitang messze repüljön. A repteljesítmény vadászgépes szemmel nézve 0. Cserébe a világból kirepül úgy. hogy a gyorsulása is pocsék.

    A vadászgép ennek inverze. Néhány típus tud messzire repülni, de azok is bitang nagyok. És, ha valaki felszállás után kapná el a Szu-27/30/35 vagy F-15E-t teli keróval. Na, azok sem fickándoznának egy ASF konfigos F-16A-hoz mérve...
     
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ezen mit segítene,hogyha indokolatlanul sokat használná ilyen helyzetben az F-15 és SZU-27 az utánégetőjét?
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Itt jön be a sokat használt belső/pótos üzemanyag arány és az, hogy mennyi is van. Az, hogy időben történő felismerésnél sok keróval lehet menekülni és kivárni. Kis keróval meg lehet menni haza úgy, hogy harci tartalékod szinte semmi.

    Más. Az ilyen "kártyák" / infografikán érthetőbb szerintetek az evolúció?
    [​IMG]
     
  14. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Igen
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    @Hpasp találta. Magyar vonatkozása is van, de jól látszik rajta az, hogy mennyire manuális volt a régi légvédelmi rendszerek kezelése. Mondjuk ki, ez nem Hollywood, hogy látszik a jel és tűz. Még fejben kellett összerakni a dolgokat részben.
     
    fishbed, Masztiff and alali77 like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Na, hát ennyivel tudott volna több lenni a HTÖ, ha még van rá időm. Ezt csak abbahagyni lehet, de befejezni nem.
    Ha majd sok-sok év múlva ráncfelvarrom, akkor mindent megkap, amit az angol változat megkapott...
     
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ilyen helyzetben elmenekülne a Szuhoj meg az Eagel és ha úgy érzik,hogy már van esélyük(elég kerozin fogyott ki a gépből) akkor visszafordulnának harcolni?
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nagyjából. Ez is opció. Nincs kero = nincs opció
     
    dudi likes this.
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ezt kéne megszakérteni:
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

Ezen oldal megosztása