1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Összefoglaló a légi harcászatról és légvédelmi eszközökről

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - DrStrangelove által indítva @ 2010. szeptember 3..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem tudom, hogy ez micsoda, de légi harcászatnak mindenképpen "érdekes" :)



    Van belőle elég sok rész.
     
    fishbed and fonak9 like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tiszta sor. Csak mivel véletlen terep egyenetlenség bárhol lehet nem vagyok benne biztos, hogy ez elég. Meg, ha valaki nem a 60 hanem a 30 métert célozza meg...
    Mert a CM-ek ott repülnek. Mondjuk ember nincs rajtuk.
    Majd lesz F-111 interjú összefoglaló. (Asszem anno elamradt).* A HARD beállításon 1G-4G rántásokat csinált a robotpilóta...

    A települések felett úgysem repülnek, tehát elvileg magas épületekben nem akadhat be a gép. Főleg, ha éjjellátóval repülnek. Gondolom ezért volt a FLIR backup az F-16C Block 40/42 gépeken vagy a TFR esetleges hibája miatt, hogy ne legyen azonnali mission abort. Eddig legtöbb helyen visual backupként hivatkoztak a FLIR-re.
    Csak F-111 tudomásunk szerint soha nem állt bele a földbe TFR hiba miatt és akkor nem volt ilyen backup. Csak, ha TFR hiba volt, akkor mentek haza.

    *Egészen érdekes dolgokról mesél a pilóta. Kis spoiler előre. A Red Flag-en az ő idejében nem volt éjszakai repülés. Semmi.
    Most van? Gondolom az összeütközés miatti biztonsági szabályok miatt nincs, ha nincs.
    Viszont ez oda vezetett, hogy ő azt mondta, hogy volt az éjszakai csapásmérő TFR-rel...
    ...amivel nem repültek éjszaka gyakorlás közben. Öööö, izé. Pislogtam egy sort hallgatás közben. Na de elég a spolierekből. ;)

    Na és ez a bibi. Potenciálisan ellenséges vagy olyan terület fölé, ahova nem engednek be csak más forrásból származó térkép van...
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  4. Roni

    Roni Well-Known Member

    Jó butaság, az f-35-ről hol maradt a vontatott csali ?
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hogy mit tudtak és mit gondoltak a jövő fenyegetéseiről 1949-ben a szovjetek.

    [​IMG]
     
    fishbed, Terminator and emel like this.
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ez mi?
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem hittem volna, hogy egy ennyire egyszerű diagramot magyarázni kell...
    • X-tengely, a célpont sebessége.
    • Y-tengely a célpont magassága.
    • Benne a pöttyök az adott típusok paraméterei.
    A burkológörbe mutatja az 1949-es célok határait.
    Aztán az 1960-as a becslés, hogy jönnek a szuperszonikus célok is majd.

    Ez az 1G performance envelope egyébként. HTÖ 741. oldalán is ezeket látod F-16-ra.
     
    Rotten878 likes this.
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem ismerema cirill betűket.Számomra ebből csak a tipusok derültek,de az,hogy a tengelyek mit jelölnek az nem.
     
  9. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Dudi, te cirillizálatlan vagy.
    :D
     
    fip7, gacsat, boki and 11 others like this.
  10. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Fiatal vagy :D
     
    svajcibeka and LMzek 2.0 like this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Epic, epic.
    Én amúgy 37 vagyok és igaz, hogy 1 évig tanultam 2011-12-ben, de azelőtt is egy km/ bárm van utána, mondjuk úgy, hogy elég egyértelmű...

    Kis előnézet valamiből. Eszméletlen durva lesz. ;)

    [​IMG]
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nah, akkor megcsináltam a kiterjesztett változatát is. Szándékosan nem rajzoltam meg úgy, hogy az SR-71 ráférjen, hogy jelképesen lelógjon a lapról. Vagy illene teljesen?

    [​IMG]
     
    fishbed, Rotten878 and emel like this.
  13. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    U-2-est még hozzáadhatnád, hogy teljes legyen a kép.
     
    molnibalage and Rotten878 like this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Posztolás után jutott eszembe. Rajta lesz, majd ott és ahova szánom. ;)
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ehez a diagrammhoz hozzá tudod társítani a különböző légvédelmi rendszerek görbéit?
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem.
    Úgy látom, hogy a hasonló kinézet miatt összekevered dolgokat..
    A HMZ görbék azok magasság és távolságról szólnak, de adott sebesség paraméterig érvényesek. A két diagram nem egymásba transzformálható emiatt.
    A HMZ diagramokra tudsz felrajzolni gép pályákat legfeljebb.
    [​IMG]
     
    fishbed, Rotten878 and dudi like this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Meg az AGM-28 és AGM-69 és low level CM is rámegy majd.
    Mondjuk úgy, hogy ez lesz a másik lelke annak, amit csinálok.
     
  18. Rotten878

    Rotten878 Active Member


    Ez a diagram szerintem külön érdekes lehetne maximális/vagy estleg normál fegyverterheléssel számolva is.
    Ezek aerodinamikailag tiszta adatoknak tűnnek.
    De így is iszonyat látványos különbségek vannak :)
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem, nem, ezek a fegyverterheléssel ezek az értékek.
    A B-58 tudna magasabban repülni, csak akkor lassabb.A B-52 is tudna magasabban, csak lassabban.
    Tessék ezt böngészni. ;)
    http://www.alternatewars.com/SAC/

    A B-70-nél sokkolódj milyen távon tartotta volna az M2.0 feletti sebességet. Egy SR-71 közeli gép sebességben úgy, hogy messzebbre megy és sokkal nagyobb hasznos teher. Na, ebből sejthető mibe fájt volna...

    Ja, és nem lett volna annyira könnyű célpontja a SAM-nek és a MiG-25-nek sem, az egy városi legenda. 1970-ben kb a maroknyi Sz-200 tudta volna max. lelőni. Semmi más. És az is igen szerény HMZ-vel.

    Csak egyetlen század B-70 árából sanszosan legyártották az összes AGM-28 és AGM-69-et...
     
    fip7, fishbed and Rotten878 like this.
  20. Rotten878

    Rotten878 Active Member

    B-58 esetén lepődök meg inkább, úgy tudtam terveztek hozzá egy "fegyvertartályt" de azzal is csökkent a sebessége a diagrammon feltüntetett érték alá.
     

Ezen oldal megosztása