1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Összefoglaló a légi harcászatról és légvédelmi eszközökről

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - DrStrangelove által indítva @ 2010. szeptember 3..

  1. Rotten878

    Rotten878 Active Member

    Most volt kis időm olvasgatni, bár dedikáltan nem találtam leírva a Hustler esetén hogy az MB1 kombinált fegyver és üzemanyag tartályával mi lehetett a max sebessége de megkövetlek, mert valószínűleg igazad van.

    Az alábbi cikkben egy pilóta a bevetési profil kapcsán megjegyzi hogy a célponttól kb 500 mérföldre Mach 2-re gyorsítottak volna:
    https://www.airspacemag.com/history-of-flight/speed-freak-11315229/

    Itt egy jó kis angol cikk a típusról, végén egy rövid táblázta a specifikációkról:
    http://www.aviation-history.com/convair/b58.html
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A fenti direkt tárhely szebb felülete, itt jobban átlátható mi van a B-58-hoz.

    http://www.alternatewars.com/SAC/B-RB-58A_Hustler_SAC_-_10_July_1959.pdf
    http://www.alternatewars.com/SAC/B-_and_RB-58_Hustler_CS_-_10_July_1959.pdf

    Az első link a fontosabb. A legmegengedőbb értéket adtam meg, a legnehezebb gép esetén van 40 ezer lábon M2.0 felett picit a sebesség. Ha könnyebb a gép bőven mehet 50 ezer láb fölé is.

    [​IMG]

    Ezen a diagramon látod, hogy a szuperszonikus repülés mennyire megviseli a hatósugarat, de ezt már az B-1A-nál is láttuk.


    [​IMG]

    Néhány tipikus bevetésre kiszámolva a dolgok. Az 1174 kt 40-50k láb magasságban bőven M2.0
    Ezzel számolhatsz, az utolsó sora.
    http://www.hochwarth.com/misc/AviationCalculator.html

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    fishbed, Rotten878 and emel like this.
  3. Rotten878

    Rotten878 Active Member

    Nagyon nagy like :D
     
    molnibalage likes this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hogy ez hogyan sikerült nem tudom. Olyanról hallottam, hogy éjszakai felszállásnál felejtették el a szárnyakat lehajtani és a pilótának felszállás után tűnt fel, hogy "lusta" a gép.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    KoviUbi, Terminator, endre and 5 others like this.
  5. emel

    emel Well-Known Member

    A fenti F-4E még csak nem is hordozós mint a Crusader, hanem Air Force gép, az izlandi légierős Phantomok voltak ilyen szürkék sakktáblás-alakulatjelzéssel. Hogy egy légierős Phantomnak egyáltalán miért volt felhajtható a szárnya???!!;):confused: Az már csak második kérdés, hogy miért és hogyan szállhatott fel így ... :eek::eek:
     
    endre, molnibalage and fishbed like this.
  6. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Csak úgy, nem gyakori képek.

    F-16D Block 50+ (Peace Onyx (FLIR, TFR, L16)

    [​IMG]

    IAF F-15D (Datalink, AGM-142 Popeye)

    [​IMG]

    HAF F-16D Block 52M (FCR A2G SAR on left, HSD color MAP on right)

    [​IMG]
     
    fip7, endre and fishbed like this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Spolier, majdnem készen van, valami. ;)

    [​IMG]
     
    endre, fishbed, Pocok75 and 2 others like this.
  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member



    9:15...?
    Öö, városi legenda...?
     
    fishbed and migfun like this.
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member



    Már régen nem ilyen az AIM-9 detektora, de máskülönben vannak benne jól és szemléletesen bemutatott dologok.
     
    fishbed likes this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    endre likes this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A 6. és. 7. fejezetre kell fókuszálni repcsis szempontból elsősorban. Beleolvastam, azért helyenként vakartam a fejem...
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    https://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Powles

    During a meteorological test flight on 5 February 1952, Powles reached 51,550 feet (15,697m) in PS852, the highest altitude ever recorded for a non-purpose built piston-engined aircraft.[4] During the descent, the aircraft dived uncontrollably, attaining 690 mph (1110 km/h, Mach 0.96) before he regained control, the highest speed ever recorded for a piston-engined aircraft.[5]

    Ezt mégis hogyan? Hogyan mérték és hitelesítették a sebességet? Mert 100%, hogy a gép nem volt erre felműszerezve. Az sem világos, hogy ezt a sebességet egyáltalán hogyan érhetné el...
     
    endre likes this.
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  18. arcas

    arcas Well-Known Member

    Már le is töltöttem munkában, belelapoztam...nagyon izgalmasnak néz ki igy összeállitva, nagy köszönet.
     
  19. migfun

    migfun Well-Known Member

    molnibalage likes this.
  20. boki

    boki Well-Known Member

    Ez volt?
     
    fishbed and rudi like this.

Ezen oldal megosztása