1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Összefoglaló a légi harcászatról és légvédelmi eszközökről

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - DrStrangelove által indítva @ 2010. szeptember 3..

  1. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Sőt,az izraeliek is kivonták őket.Részben helyettük épitették a Kfireket.És hát az izraeli marketingesekért se tenném tüzbe a kezem.Ellenőrizni kell minden ajánlatot,amennyire csak lehet,mielött bármeiket is elfogadnánk
     
  2. ruhakupac

    ruhakupac Active Member

    Az Molni valamelyik írásában szerepel, hogy mennyire kaotikus, összevissza, korrupcióval terhelt volt a magyar Gripen beszerzés.
    Szóval én azt nem venném alapul. :)
    Ezek a "3+++" vasak nekem is tetszenek, de valószínűleg iszonyú drága az üzemben tartásuk. 60-as, kora 70-es évek hajtóművei nem a fogyasztásukról és a tartósságukról híresek.
    A mi Gripenjeink szerintem zsákutcák, mert egyediek. Kb úgy tudjuk majd eladni őket, mint a 29-eseket.
    Upgrade meg kellene, de előtte kellene egy konzisztens, végigvitt haderő-fejlesztési stratégia.
    Aztán az alapján eldönteni, hogy 2050 környékén mit akarunk reptetni és milyen céllal...
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Additívan egyediek és nem gyökeresen. Kb. annyira "egyediek", mint amikor egy autó tulajdonos plusz hangrendszert épít be a gépekbe. Azt ki is lehet szerelni.

    A gépek eladása azért nem lehetséges, mert nem a mi tulajdonunk és, ha még itt is maradnak maradvány értéken, akkor is egészen biztos, hogy a svédek engedélye kell az eladáshoz. Talán még az USA-é is a hajtóműve miatt, bár ezt kétlem.

    És ezt a veretes kijelentést miből szűrted le, hogy abban jobb náluk?
    A BVR fegyverzettel nincs szükség közeli harcmodorra csak kb. annyira komolyan vett dolog, hogy minden komoly 4+(+) gen gépek sisakcélzó és HOBS képességet adó SR IR AAM van.


    Ígéret szerint a Gripen is az volt.
    Melyik részét nem érted annak, hogy Latin-Amerikában egy ilyen gép áthidalásnak elmegy, mielőtt 4. gen gépet vennének, de 4. gen gép MELLÉ venni elég hülye ötlet? Szerinted miért van az, hogy Izraelben nem repül ez a változata sem, ha annyira olcsó, szép és jó...? Talán meg korlátos, mint platform?

    Nem értem, hogy miért nem vagy képes erről leszakadni...

    Egyébként mi az istenről gépelsz te? Olvashatatlan a szöveg, amit ide behánytál...
    Nem csak a tartalma miatt fájdalmas olvasni.
     
  4. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Maga a gép 3. generáció.Manőverezés terén a MiG23t veri.Harcelektronikailag viszont vetekszik az 5.generációval.Csak elektronikailag.A mi Gripenünket veri.Van a mi gépeinkbe AESA radar,rakéta közeledés jelző,lézer besugárzás jelző,vagy még 8000óra?És nem 4.gemerációs mellé,hanem 5.generációs mellé,occsó kiegészitőnek.És mind minden,ez is attol függ.Főleg,hogy anyagilag megéri e
    Öreg laptoprol.Szorulnak a betűi.De massziv,eredetileg katonai jószág.Még engem is kibir.Most kaott egy uj,2terás merevlemezt,meg a druszám tudná megmondani miféle chipet.És nem vagyok gépirónő!!!!!!!!!!!!!!
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És ez kit érdekel? Nem MiG-23-mal repül a Magy Légierő úgy 22 éve, hanem MiG-29 majd 2006 óta már Gripennel is és ma már csak azzal.

    4++

    Semmi se gátolja meg, hogy legyen, pénz kéne. Minek 8000 órás gép egy olyan légierőnek, ami ezt 50 év alatt sem repülné ki belőle békeidőben...?
    Egyébként te tényleg elhiszed, hogy kibír 8k-t...?

    Még hülyébb ötlet.

    Gondolkodom, hogy ezek után ne válaszoljak, mert ennyi erővel a falhoz is beszélhetnék. Képtelen vagy megérteni, hogy a 3. gen ilyen szintű kitolása az milyen környezetben és miért van. Nézegesd már meg a környéket, hogy ki és mivel repül és milyen SAM és egyéb fenyegetés jön szóba.
     
    arcas likes this.
  6. ruhakupac

    ruhakupac Active Member

    Igen, a svédek engedélye kell majd az eladáshoz.

    Ha van korábbi Kfir vagy Mirage üzemeltetési tapasztalat, pótalkatrész, jóval könnyebb, emiatt olcsóbb lehet egy ilyen madár meghonosítása, mint egy igazi 4(++) vadászbombázóé. Vagy remek réskitöltő lehet, amíg átugrod a 4.-gent, vagy eldöntöd mit akarsz távlatilag üzemeltetni.
    De ettől még a hajtómű, sárkány karbantartása nem lesz egyszerűbb.
    5. gen (vagyis jelenleg F35A) mellé, ha iszonyú gazdag vagy, talán ultramodern kiképzőgépnek látnám értelmét.
    De egy vagy két század esetén, szerintem homogén flotta a nyerő minden oldalról nézve. Főleg, hogy az F35 kiképzés oldalról is egész más már.
     
  7. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Hátulrol elre.Venezuela.Elég sok orosz fegyvert kaptak,és nem is a legrosszabbakat.
    Mitöl lenne hülye?Honi légvédelmi elfognak jó.Mirage III eredetileg az.Harcészati vadászbombázónak,meg frontvonali támogatnak meg az izraeliek kondicionálták.És áttervezték,a nem épen szerény harci tapasztalataik nyomán.De mivel 100as nagyságrendben kapták az F16okat,náluk feleslegessé vált.
    Magad irtad,hogy a mi Gripeneinkbe nem fér majd be az E model AESA radarja.Nemtudom,Te irtad.És ezt nem kell modernizálni,mert már modernizálva adják.
    Ecvádor és Kolumbia már elég régóta repülik őket.A Kolumbiai gépek ráadásul részben megkapták a Block 60 technikát.Náluk kéne érdeklődni a tapasztalatok iránt.
    És mi a garancia,hogy 5év múlva is béke lesz?Tudod hányan gondolták 1986ban,hogy 91ben polgárháború lesz jugóban,nem lesz VSZ és Szu?
    Az egész különben itt a fórumon lévő vita kapcsán jutott eszembe.Hogy mennyibe fog kerülni a Gripen maradványértéken,és pont rá fog férni addigra egy alapos upgrade,de nincs más lehetőség.Pedig nem is occsó az üzemeltetése,vetekszik az F16éval,stb.Hát ippenséggel van más lehetőség.
    Vagy ha kell egy olcsó(bb) gép is,kiegészitésül,mert nincs annyi pénzed,hogy a szükséges méretű légierőt csak a legjobb,legszuperebb és drága gépekből épitsd fel.Ha van rá pénz,nem kell ilyen megoldáson gondolkodni se.
    Különben van itt pár régi szaki,talán ők megtudják erősiteni,vagy cáfólni,de a hirekben az volt.A MiG21 jóval olcsóbban lehetett üzemeltetni,mint a mai gépeket.
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez így van. Csak éppen azt nem tudtam, hogy ettől a svédek bizony kinyilatkozták, hogy igény esetén adaptálják a technológiát a C/D-re. Látod, én sem tudok mindent és vagyok mindenható.

    Csak azt nem vagy képes megérteni, hogy előbb van értelme +5 db Gripent hozni, mint +10 db Kfirt.
    És én semmit nem tudok tenni, hogy ezt felfogd. Csakhogy én ebben elfáradtam már. Van jobb dolgom is, mert kéne új cikk a HTKA-ra is. Meg fordítani a HTÖ-t ésatöbbi...

    Igen, és jóval kevesebbet is tud. Románia is csak átmeneti megoldásként korszerűsítette. Ugye megvan, hogy ők is F-16AM gépeket vettek használtan és nem Kfirekkel váltották le a MiG-21LanceR-t? Úgy, hogy az MLU-kban még AESA radar sincs.
     
    pöcshuszár likes this.
  9. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    A harcelektronika mindenesetre nekem baromi impozánsnak tűnik.És ma az a döntő.Persze ettől még nem lesz,csak egy korszerűsitett régi gép.Nem is állok ki mellette,mint egyedüli megoldás mellet.De nem is hagynám ki a számitásbol.Ha másra nem,arra jó meghivni egy tenderre,hogy vékonyitsa a többiek ceruzáját.
     
  10. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hány tenderre nevezte be Izrael?
    Innentől fogva kicsit fáj a gondolkodás hiánya.
     
  12. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Argentinoknak és a bulgároknak lett felajánlva.Mindkét tendert leállitották pénzhiány miatt.
    Hamár marketing.Egy olyan kicsi rakétátol,mint a Derby,még az ujrainditható hajtóművel együtt is,kicsit soknak tünik a 100km célleküzdési távolság.Hacsak nem egy MiG25 szalad szembe vele teljes gázzal
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    https://www.thedrive.com/the-war-zone/27604/confessions-of-an-a-6-intruder-pilot

    Képtelen vagyok ezt megérteni. Az egyik legelegánsabb vonalvezetésű gép, amit valaha láttam.

    Ez a kép is jó, soha nem láttam még képet arról, hogy valaha berepültek így a Grand Canyonba. Ezt szabad ma csinálni?
    [​IMG]

    Van az a városi legenda, hogy az F-111 terepkövető rendszerét így tesztelték. Azt sem értettem soha, mert a gép műszaki paraméterei alapján nyilvánvalóan nem tudna a képen látható helyen repülni. A gép bedöntése korlátozott és nem látna kellő távolságban előre sem. Akkor miért él ez mai napig?

     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  16. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Érdekesnek érdekes, de újdonság vagy konkrétum nincsen nagyon benne, inkabb PR cikk mint komoly elemzés.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tudna valaki egy gyors listát adni a hadrendben levő quadcoper és kis UAV-ről? Dolgozom valamin, amikhez az ilyen eszközök befoglaló/főméretei hasznosak lennének.
     
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az ausztárloknak tenyér méretű minihelikoptereik vannak.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Közben nézem pár jellemző méretű quadcoptert és kézi indítású és nagyobb drónt. Anno volt egy vérmesebb vita, hogy mit lehet tenni ellenük. Most megcsináltam egy sokkal pontosabb modellt, mint anno. Hamarosan feltöltöm ide magyarázattal.

    Ezek folytatása és összegzése lesz. Akár cikk is lehetne. Hmhm...
    https://forum.htka.hu/threads/Össze...égvédelmi-eszközökről.387/page-72#post-473868
    https://forum.htka.hu/threads/Össze...égvédelmi-eszközökről.387/page-73#post-473916
     
  20. arcas

    arcas Well-Known Member

    Sokáig nem tudtam hogyan kezelni ezt a gépet, de még is az egyik legtöbbet rajzolt "modellem" volt :rolleyes:
    ...azt hiszem csak egy filmre emlékszem, amiben szerepeltek ezek a madárkák...
     

Ezen oldal megosztása