1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Összefoglaló a légi harcászatról és légvédelmi eszközökről

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - DrStrangelove által indítva @ 2010. szeptember 3..

  1. comandante

    comandante Well-Known Member

    Ilyenkor a technika megsemmisült az emberek nem mert azok lelécelnek
     
  2. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Viszonylagos az a drágaság, araboknak ez az ár nem elég 3db F-16V-re.
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    • Most akkor Irán vagy Szíria...?
    • Az Sz-300PMU2, amivel Irán és most már Szíria is rendelkezik képes lelőni névleges paraméterei szerint a Rampage rakétát. A probléma az, amit írtam, ha két irányból jön és kb. tucatnyi mennyiség.
    • A hordozót az PMU2 is képes elfogni, ha kellő ideig van az indító platform horizont felett. Ezzel lehet a probléma, mert gyorsítva horizont alól gyorsan emelkedve, elhajítva 150-200 km távolságban bőven vissza tud süllyedni, mielőtt odaérne a 48N6D2 rakéta. Mert a teljes folyamat és rakéta repülési ideje ekkora távolságban van már vagy 2-2,5 perc.
     
    fishbed and zsolti like this.
  4. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Ezt el is mondták az egyik SouthFrontos kis videóban, gyönyörű szép kis animációkkal bemutatva. Pontosan ez történik. Izraeli vadászgépek úgy támadnak Iráni(vagy annak mondott) célpontokat Szíria területén, hogy terepfedezékből felugranak nem ritkán megsértve amúgy egy harmadik ország légterét, kitáraznak majd azonnal full gázzal süllyedés és sipirc haza. Ezt ott el lehet játszani.
     
  5. dudi

    dudi Well-Known Member

    Teljesen elméleti kérdés.
    Ha van egy iráni S300 osztály az öböl partján az képes olyan formán megbébítani egy túl közel került hordozót,hogy a le és felszalló gépeket lelövi még le és felszallás közben?
    Tudom,hogy ehhez nagyon közel kell lennie a hordozóbak(kb bent az öbölben).
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ha 40 km-re lenne a partoktól a hordozó és a tengerparton az Sz-300, akkor igen, a felszálló gépekre is tudna már dolgozni a rendszer. Ezért zizis a kínai Sz-300PU2, mert közepes magasságú HMZ-je belóg Tajvan északi részére, ha úgy telepítik le azokat.
     
    fip7, fishbed and dudi like this.
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    A saját légvédelmi rakétáinak már sok lenne az S300 rakétája,azokat nem képes elfogni?
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Csak a kísérő hajóknak, de ez finoman szóval nem túl optimista forgatókönyv. Okkal nem megy közelebb a parthoz a hordozó csoport.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  10. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Ez a pályaszakasz direkt úgy lett épitve,hogy alkalmas legyen rá.Nincs középső elválasztó zöld sáv,és a békeidős raststation az állóhely.F4/15 sima autópálya szakasznak túl nagy és nehéz.Jaguár viszont tudna az átlagos egyenes szakaszrol is üzemelni-vagy akár egy jobb talaju birkelegelőröl is.Gripen a kettő között van.
    Bár amilyen sokba kerülnek a pályáink,nyugodtan kijöhetett volna belőle egy-két felkészitett szakasz is az árábol.
     
    svajcibeka likes this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Pontosan arról beszéltem, hogy ilyen szakasz itthon nincs. Sehol. Egyesek mégis nem túl rég folyamatosan az haluzták, hogy hogyan teleportálgatna ilyenek nem létező helyett között a nem létező support...
     
  12. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Gripen a kettő között van.Füves felszállómezőröl nem üzemelhet,de még a mi autópályáink is elbirnák.Viszont ilyen szintű üzem,mint a videón,már nem kivitelezhető előkészités nélkül.2-4 gépet újratölteni teherautóról,mobileszközökkel megoldható alkalmi jelleggel,de tartós üzem nem.Ez a vésztartalék vésztartalékja.
    Viszont a mobil kiszolgáló eszközök segitségével a sok használaton kivüli reptér használható lenne-ha legalább a beton álagmegóvásárol gondoskodnának.De ez is hiú ábránd-elrohadnak a volt repterek
     
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    Csendben megkérdezem...Mo.on miért kéne a Gripeneknek autópályáról üzemelni?
    Kecsón kívül még legalább 10 olyan aktív katonai / civil repülőtér van ahonnan a Gripenek vígan elüzemelnek.
    Ha azt feltételezzük hogy az összes használható betonos kifutót megsemmisítették akkor talán már jobb lenne az elfogadható békén gondolkozni...
     
    Kurfürst, fishbed and gacsat like this.
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az a "baj",hogy nincs enny alkalmas állapotú felszálló pálya.
     
  15. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Sármellék, Pápa, Tököl, Ferihegy, Szolnok, Debrecen...
    ... kihagytam valamit?
    :oops:
     
    fishbed likes this.
  16. rudi

    rudi Well-Known Member

    Lássuk:
    1. Pér
    2. Pápa
    3. Sármellék
    4. Taszár
    5. Szentkirályszabadja
    6. Pécs
    7. Kalocsa
    8. Kiskunlacháza
    9. Tököl
    10. Ferihegy
    11. Csákvár (minimális előkészítéssel)
    12. Szolnok
    13. Mezőkövesd (minimális előkészítéssel)
    14. Kunmadaras
    15. Szeged
    16. Békéscsaba
    17. Debrecen
    18. Nyíregyháza
     
    gacsat likes this.
  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ha megint felmelegedett a téma, akkor ezt ide betenném :rolleyes::
    Érdemes megnézni azt a betont, amiről felszállt és amire leszált. Gurulóutakkal együtt!
     
    gacsat likes this.
  18. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Jah, időugrásról a múlt évezred 80-as éveibe eddig nem volt szó...
    :D

    1. Pér <- nem alkalmas
    2. Pápa <- ok
    3. Sármellék <- ok

    4. Taszár <- pár évtizede szétrohadt

    5. Szentkirályszabadja <- rég szétrohadt
    6. Pécs <- nem alkalmas
    7. Kalocsa <- szétrohadt

    8. Kiskunlacháza <- szétrohadt
    9. Tököl <- ok
    10. Ferihegy <- ok

    11. Csákvár (minimális előkészítéssel) <- réges rég szétrohadt
    12. Szolnok <- ok
    13. Mezőkövesd (minimális előkészítéssel) <- réges rég szétrohadt
    14. Kunmadaras <- szétrohadt

    15. Szeged <- nem alkalmas
    16. Békéscsaba <- nem alkalmas

    17. Debrecen <- ok
    18. Nyíregyháza <- nem alkalmas
     
    arcas, ghostrider, svajcibeka and 2 others like this.
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Szolnokról biztos nem száll fel Gripen...
     
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    Vicceskedünk :)
    Pér (LHPR) - aktív repülőtér (2000x30 m-es pálya, napi forgalom A320 kategóriájú gépekkel)
    Taszár - használaton kívül de a pálya használható állapotban
    Szentkirályszabadja - Használaton kívül de a pálya használható állapotban
    Pécs - aktív repülőtér (1500x30 m-es pálya - utasforgalom volt, jelenleg nincs)
    Kalocsa - használaton kívül de a pálya használható
    Kiskunlacháza (LHKK) - aktív repülőtér 2500 x 45 m-es pálya. Abból jelenleg egy 800 m-es szakaszt használnak
    Csákvár - a reptér használaton kívül a beton használható állapotban
    Mezőkövesd - a reptér használaton kívül a beton használható állapotban
    Kunmadaras - Jelenleg sport reptérként üzemel. A beton használható állapotban
    Szeged - abszolút használható (és ezt garantálom...igen jól ismerem...)
    Békéscsaba - u,az mint Szeged
    Nyíregyháza - a pálya csak 900 m de abszolút használható
     
    Kurfürst likes this.

Ezen oldal megosztása