1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

" 30-as hajtómű"(izgyelie-30)

Diskurzus a(z) 'Hajtóművek' témában - boki által indítva @ 2019. március 18..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    Szu-57 számára fejlesztett 5. generációs hajtómű.
     
  2. arcas

    arcas Well-Known Member

    Lássuk :)
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

  4. boki

    boki Well-Known Member

    Néhány érdekesség: 20 darab "30-as " van legyártva, amik földi és légi teszteléseken vesznek részt. Tavaly kezdődtek a légi tesztek, amik még 2 évig eltarthatnak(2021), A 2020-ban esekés 13 darabos Szu-57 megrendelésmargójára. Itt már a gépek kb fele a 30-as hajtómüt kapja meg.
     
    gacsat, fishbed, Python and 1 other person like this.
  5. Roni

    Roni Well-Known Member

    Akkor hamarabb kapják meg a 30 hajtóművet mint gondoltuk.Olyat is olvastam hogy 2023-tól már csak azt kapják a szu-57-sek.

    Az igaz hogy a cikkben arról is szó van hogy az f-22-hez hasonló védő burkolatot kap a hajtómű ?ami csökkenti az infravörös sugárzást?
     
    gacsat likes this.
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Azt én egy igen különös dolognak tartom. Visszalépés lenne és a sárkány se úgy van kialakítva.
    Talán a drónhoz lesz majd olyan fúvócső, ott ráadásul utánégetés se lesz.
     
    Roni likes this.
  7. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az Izdelije-30 kisebb, mint a WS-15? Merthogy a csájníz masinának nagyobb a tervezett ereje.
     
  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  10. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  11. misinator

    misinator Well-Known Member

    Az oroszokat meg az érdekli, hogy téged miért érdekelnek...:D
     
    LMzek 2.0, gacsat and Rotten878 like this.
  12. boki

    boki Well-Known Member

    Eddig 16 repülési teszt
     
    fip7, fishbed, arbalest and 2 others like this.
  13. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Akkó már csak 984 kell.
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Na ez hogy jött ki?
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    https://naukatehnika.com/izdelie-30-dvigatel-dlya-su-57-pervoe-kachestvennoe-foto.html

    Ez megint egy pontatlan cikk. Eleve a sok helyen tévesen mutogatott AL-31FM-2-es képeit használják illusztrációnak, csak mert a moszkvai fejlesztők farkasfogazással akarták ötödik generációsítani a jó öreg AL-31F vektorálós fúvócsövét. És a 30-asnak is ilyen fogazott lamellái vannak, de ebben ki is merül a hasonlóság.

    A cikk szeirnt a kompresszor sűrítési viszonya 6.7, a levegőátfutása 20-23kg/sec, ami kb egy L-29-es Delfinnek se volna elegendő teljesítmény.
    A MiG-21bisz hajtóműve is 9.8-as sűrítés mellett 68kg6sec-et tudott.
    Ez a fenti adat csak úgy lenne igaz, ha ez csak a kis nyomású kompresszorra állna meg, de ezt sehol se írják.
     
    fip7, Rotten878, emel and 1 other person like this.
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Olvasgatok, keresgélek információkat a 30-as hajtóműről, nyilván nem találok semmi érdemlegeset.
    De az már biztos, hogy korábban alapvető hírforrásként használt paralay fórum is jól felhígult, mostanra elég sok a naív, ám annál dilettánsabb rácsodálkozó. Ott még csak most, 2020 áprilisára jutottak el oda, hogy van olyan, hogy ellenforgó hajtómű, meg, hogy az amerikaik összes ötödik generációs hajtóműve eleve így készült, már az ATF program kezdetén is. Mire jó ez, minek van ez, micsoda marhaság.
    Egy két új hozzászóló próbál valami, az igazsághoz közeli válasszal előrukkolni, de ők is csak szőr mentén értik a csíziót:

    http://paralay.iboards.ru/viewtopic.php?f=5&t=2933&start=11550


    Találtam egy amerikai kérdezz-felelek oldalt, ahol ugyanez az téma, de a zöme a válaszolóknak csak odáig jutott el, hogy a magasabb sűrítési viszony és a kevesebb mozgó tömeg az előnye, de ezt is csak utasszállítógépes oldalról ismerve fel. Nem számol senki az átesésen túli manőverezhetőségre gyakorolt kedvező hatásokról.

    https://aviation.stackexchange.com/questions/31613/why-are-contra-rotating-jet-engines-so-rare

    Illetve dehogynem, az oldal alján az a csávó, de az én vagyok.

    Aztán itt van ez a cikk:

    https://www.globalsecurity.org/military/world/russia/izdeliye-30.htm

    Komoly emberek komoly elemző munkája, tele sületlenséggel. Pár embernél úgy a nyolcvanas évek közepe óta beragadt pár totál felesleges dolog. Az egyik ilyen a reverz, minden modern hajtóműbe, így a misztikus 30-asba is belelátják, pedig baromira senkit se érdekel a reverz a harcászati repülőgépeken.

    "...The engine of the second stage will receive a compressor with increased air flow, a new combustion chamber, all-view thrust vector control, nozzles with reverse thrust and a digital control system, which will increase the engine power..."

    A másik ilyen az "all-view" (hülye megfogalmazás, értsd: 3D-s) tolóerő vektorálás. Igen, a 90-es években az amerikaiak szép eredményeket értek el ezekkel, az oroszok is megépítették, de nem, a 30-as hajtóművet készítő UMPO nem csinál ilyet. Ők maradnak a hagyományos, ferde síkban dolgozó 2D-s mozgatásánál. Elég az is.

    A harmadik, szintén gyakran visszatérő téma a szögletes fúvócső, ami csak nem akar kimenni a divatból, pedig senki se csinálja. Az megmarad az F-22-es sajátjának.

    A cikkek szerzőinek zöme fel sem hozza a fotókon jól látható ejektoros rendszert, nem vizsgálják a változtatható kétáramúsági fok meglétét (vagy nem létét) nem elemzik, hogy a forgórészek vajon kontrarotálóak-e, stb.
    Várni kell még, hogy okosabbak legyünk...
     
  17. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    gacsat likes this.
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Lásd március 24-i hozzászólásom. Már akkor linkeltem.
     
    Nemerson likes this.

Ezen oldal megosztása