" 30-as hajtómű"(izgyelie-30)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
39 436
36 648
113

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
12 387
6 856
113
Akkor hamarabb kapják meg a 30 hajtóművet mint gondoltuk.Olyat is olvastam hogy 2023-tól már csak azt kapják a szu-57-sek.

Az igaz hogy a cikkben arról is szó van hogy az f-22-hez hasonló védő burkolatot kap a hajtómű ?ami csökkenti az infravörös sugárzást?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 901
28 023
113
Azt én egy igen különös dolognak tartom. Visszalépés lenne és a sárkány se úgy van kialakítva.
Talán a drónhoz lesz majd olyan fúvócső, ott ráadásul utánégetés se lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 706
3 629
113
Az Izdelije-30 kisebb, mint a WS-15? Merthogy a csájníz masinának nagyobb a tervezett ereje.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 901
28 023
113
https://naukatehnika.com/izdelie-30-dvigatel-dlya-su-57-pervoe-kachestvennoe-foto.html

Ez megint egy pontatlan cikk. Eleve a sok helyen tévesen mutogatott AL-31FM-2-es képeit használják illusztrációnak, csak mert a moszkvai fejlesztők farkasfogazással akarták ötödik generációsítani a jó öreg AL-31F vektorálós fúvócsövét. És a 30-asnak is ilyen fogazott lamellái vannak, de ebben ki is merül a hasonlóság.

A cikk szeirnt a kompresszor sűrítési viszonya 6.7, a levegőátfutása 20-23kg/sec, ami kb egy L-29-es Delfinnek se volna elegendő teljesítmény.
A MiG-21bisz hajtóműve is 9.8-as sűrítés mellett 68kg6sec-et tudott.
Ez a fenti adat csak úgy lenne igaz, ha ez csak a kis nyomású kompresszorra állna meg, de ezt sehol se írják.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 901
28 023
113
Olvasgatok, keresgélek információkat a 30-as hajtóműről, nyilván nem találok semmi érdemlegeset.
De az már biztos, hogy korábban alapvető hírforrásként használt paralay fórum is jól felhígult, mostanra elég sok a naív, ám annál dilettánsabb rácsodálkozó. Ott még csak most, 2020 áprilisára jutottak el oda, hogy van olyan, hogy ellenforgó hajtómű, meg, hogy az amerikaik összes ötödik generációs hajtóműve eleve így készült, már az ATF program kezdetén is. Mire jó ez, minek van ez, micsoda marhaság.
Egy két új hozzászóló próbál valami, az igazsághoz közeli válasszal előrukkolni, de ők is csak szőr mentén értik a csíziót:

http://paralay.iboards.ru/viewtopic.php?f=5&t=2933&start=11550


Találtam egy amerikai kérdezz-felelek oldalt, ahol ugyanez az téma, de a zöme a válaszolóknak csak odáig jutott el, hogy a magasabb sűrítési viszony és a kevesebb mozgó tömeg az előnye, de ezt is csak utasszállítógépes oldalról ismerve fel. Nem számol senki az átesésen túli manőverezhetőségre gyakorolt kedvező hatásokról.

https://aviation.stackexchange.com/questions/31613/why-are-contra-rotating-jet-engines-so-rare

Illetve dehogynem, az oldal alján az a csávó, de az én vagyok.

Aztán itt van ez a cikk:

https://www.globalsecurity.org/military/world/russia/izdeliye-30.htm

Komoly emberek komoly elemző munkája, tele sületlenséggel. Pár embernél úgy a nyolcvanas évek közepe óta beragadt pár totál felesleges dolog. Az egyik ilyen a reverz, minden modern hajtóműbe, így a misztikus 30-asba is belelátják, pedig baromira senkit se érdekel a reverz a harcászati repülőgépeken.

"...The engine of the second stage will receive a compressor with increased air flow, a new combustion chamber, all-view thrust vector control, nozzles with reverse thrust and a digital control system, which will increase the engine power..."

A másik ilyen az "all-view" (hülye megfogalmazás, értsd: 3D-s) tolóerő vektorálás. Igen, a 90-es években az amerikaiak szép eredményeket értek el ezekkel, az oroszok is megépítették, de nem, a 30-as hajtóművet készítő UMPO nem csinál ilyet. Ők maradnak a hagyományos, ferde síkban dolgozó 2D-s mozgatásánál. Elég az is.

A harmadik, szintén gyakran visszatérő téma a szögletes fúvócső, ami csak nem akar kimenni a divatból, pedig senki se csinálja. Az megmarad az F-22-es sajátjának.

A cikkek szerzőinek zöme fel sem hozza a fotókon jól látható ejektoros rendszert, nem vizsgálják a változtatható kétáramúsági fok meglétét (vagy nem létét) nem elemzik, hogy a forgórészek vajon kontrarotálóak-e, stb.
Várni kell még, hogy okosabbak legyünk...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 901
28 023
113
A három képből biztosra csak a jobb alsóról mondhatjuk, hogy a 30-as hajtóművé, a legfelső az egy CGI, a bal alsó meg valószínű, hogy inkább a 117-es hajtómű fúvócsöve lehet, mivel a mozgatható rész és a lamellák között még kellene lennie a bypass ajtóknak is, illetve annak a gyűrűszerű keretnek, amin azok vannak.