1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

3K96 Poliment-Redut légvédelmi rendszer

Diskurzus a(z) 'Védelmi fegyverzet' témában - ghostrider által indítva @ 2020. szeptember 19..

  1. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    A Poliment- Redut "ПОЛИМЕНТ-РЕДУТ" orosz fejlesztésű, hajóra telepíthető kis-közepes hatótávolságú légvédelmi rakéta rendszer (ADMS).
    Poliment, a lokátor komplexum, amelyhez 4 db fázisvezérelt antenna tartozik. összességében 16, antennánként 4 cél csatornával rendelkezik.
    [​IMG]
    [​IMG]
    A 9M96 rakéták különböző változatait, illetve a 9M100 rakétát 4, illetve 8 cellás függőleges indítótubusokban tárolják és indítják.
    [​IMG]
    A 9M96 rakétákból 1 db van egy céllában.
    [​IMG]
    A 9M100 rakétából 4 db.
    [​IMG]
    Hideg indítást alkalmaznak. A sűrített levegővel 30 m magasra "lökik ki a rakétákat. A gázdinamikus rendszer segítségével a cél felé fordítják a rakétákat.
    [​IMG]
    [​IMG]

    A 9M100 kis hatótávolságú rakéta infravörös irányító fejjel van ellátva, a 9M96 rakétáknál a pálya menetszakaszán rádiókorrekciós-inerciális vezérlést alkalmaznak, a pálya végső szakaszán pedig aktív rádiólokációs irányítást. A közvetlen találat esélye 70%.

    (A tervezés alatt lévő Poliment-Redut-M rendszer állítólag már rendelkezni fog a 40N6, 380km hatótávolságú rakétájával.);)
     
    fishbed, arbalest, svajcibeka and 3 others like this.
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Namost hogy lehet egy rendszernek 16 célcsatornája ha aktív radaros és IR rakétát használ?
     
  3. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    "a 9M96 rakétáknál a pálya menetszakaszán rádiókorrekciós-inerciális vezérlést alkalmaznak", ami parancsvezérlést jelent, de itt már nem folyamatosan korrigálnak (sugároznak), hanem amikor szükséges. Amikor a rakéta aktív rávezető feje átveszi az irányítást, onnantól kezdve felszabadul a rávezető csatorna.
     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ez így van minden aktív radaros rakétánál.
     
  5. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Nem, mert lehet félaktív rávezetésű is a pálya menetszakaszán, de alapvetően az inerciális-pályakorrekciós vezérlést alkalmazzák. A lényeg az, hogy amennyiben a rakétának a hatótávolsága nagyobb (ez jelenleg kb. 20km), mint az aktív rávezető fej érzékelési távolsága, addig kell más rávezetési módot alkalmazni.
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Tök mind1 a módszer,valahogy olyan pozícióba kell juttatni a rakétát ahol ha bekapcsolja a radrját meg is találja a célt.Pont ezért nincs értelme célcsatornáról beszélni.Sosem az a szűk keresztemtszet,hogy hány rakéta van úton hanem az,hogy a célnál hány rakétád képes támadni a célokat.
     
  7. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Nem teljesen jól gondolod!
    Mivel a rendszernek folyamatosan ki kell dolgozni a célok mozgása alapján a rakéták pályakorrekciós jeleit, csak annyi célt tudsz támadni egyszerre, amennyi célcsatornád van. Ha beindul a verkli és a már aktív fázisban lévő rakéták a célok közelében vannak, akkor azok helyett már másik célokat támadhatsz. Tehát két esetben támadhatsz több célt, mint a célcsatornák száma.
    1. A rakéta indításakor az aktív rávezető fej hatótávolságán belül vannak célok.
    2. A rakéták végső pálya szakaszán, amikor már működik az aktív rávezető fej.
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Amit leírsz abból következik,hogy kb bármennyi rakétád lehet a levegőben,hisz ezek nem extrém nagy hatótávolságú rakéták és a hajóról sem tudsz extrém nagy távolságról célt felderíteni.Egész egyszerűen ez a két dolog lekorlátoz annyira,hogy gyakorlatilag folyamatosan indíthatod a rakétáid,sosem lesz olyan,hogy valamelyiknek ne tudj pályakorrekciós jelet küldeni.Ráadásula a célok feled jönnek.Szóval közel sem csak 12 rakéta lehet egyszerre a levegőben.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Elolvasnád végre a HTÖ-t...? Megértenéd végre? A Vityáznál el van magyarázva ez...
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mi nem ok abból amit leírtam?
     
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    A 9M96E rakétára 120km-es hatótavot írnak a neten az aktív radaraja képes 30km-ről célt befogni,sebessége 1000m/s.A Poliment Redut rendszernek 16 célcsatornája van azaz 16 rakétát képes kezelni a pályakorrekciós szakaszban.Ha azt feltételezzük,hogy 1 másodpercenként képes a rendszer rakétát indítani akkor azt kapjuk,hogy 16 másodpercre van szükseg ahoz,hogy annyi rakétat indítsak amennyit maximálisan pályakorrekciós szakaszban a rendszer kezelni tud.Igen ám csak a bibi az,hogy az 1000m/s sebességű rakéta a 120km-et 12sec(igazaból lassabban mert el kell érnie a csúcssebesseget) alatt tesz meg,de nem is kell 120km-el számolni mert az aktív radar az utolsó szakaszban bekapcsol és onnantól nincs szüksege a rakétának pályakorrekciós jelekre.Tehát ha szigorú vagyok és 16 sec alatt teszi meg a 100km-es pályakorrekciós szakaszt(azaz nem a neten található 30km-nek hanem csak 20km-nek veszem a radar befogási távolságát)akkor azt kapom amit írtam: a rendszer folyamatosan indíthat raketákat, gyakorlatilag nem számít a tűzcsatornák száma csak a tűzkész rakéták mennyisege limitálja csak a rendszert.
     
    LMzek 2.0 likes this.
  12. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Dudi, legalább számolni tudni kéne. Ha 1 km/sec a sebesség, akkor 16 sec alatt 16 km-t tesz meg a rakéta! Ráadásul 360 fokban tud 16 célt, 90 fokonként 4 -et.
    A 9M96D rakéta a PVO-nak készül, annak már 150 km, a hatótávolsága.
     
    fip7 likes this.
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Igazadvan elszámiltam!
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Látom nem érted.

    Ha sok célod és sok rakétád van, akkor MINDET kell követni. A radar meg adott idő alatt csak adott mennyiségű nyalábot tud formálni. Nem azért kevés a célcsatorna a végfázisig, mert nincs számítási kapacitás. Egyetlen fázisvezérelt radar egész egyszerűen nem tud végtelen számú célt követni. Persze lehet ezt kitolni jó drágán, de gondoljuk már végig, hogy egy kis hatótávolságú rakétával operál rendszernek, miért kéne több, mint 4 db célcsatorna? Amin aktívban megy egy rakéta egy új felszabadul. Ezzel is elég sokszor képes tüzelni.

    Az AEGIS-on emiatt van keresőradar 360 fokban és CW megvilágítás minden végfázis célcsatornához, mert így SARH is elég. De nézd meg ez mi pénzbe és helybe kerül. Mondjuk a AEGIS nem is közelre lövöldöz.

    Szóval lehet ezt csinálni úgy, hogy árbócra teszel egy batárnagy felderítő radart, ami követi a saját rakétákat is és a végén világít meg a CW. Csak azt kis hajóra te fel nem teszed...
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Akkor miért így csinálják?Az nem lehet megoldás,hogy a rakéta sugároz a hajó felé helyadatokat így a radarnak a rakétát követni nem kell?
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A rakéta ezt csinálja a sima RPK esetén is, hoz válaszjelet is sugároz vissza, hogy stabilabb legyen a követés. De ehhez ugyanúgy meg kell világítani a rakétát is.
    A Berkut videóban ez is benne van...
     
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az a kérdés,hogy miért nem úgy csináljak,hogy a rakétának ne válaszjelet kelljen küldeni?Ez persze bonyolultabb rakéta kellene,hisz kéne bele egy nagyon pontos helymeghatározó rendszer.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mert akkor még erősebb radar kéne. Gondolj bele, egy Sz-400 esetén a saját rakétát 200 km-en túlra is követni kell. Ha a rakéta válaszol, úgy könnyebb.
    Az airlinereknél is a transzponderek válasza alapján követik valójában a gépeket. A radarok saját erejéből sokkal kisebb lenne az követési távolság...
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Én kivenném a radart a rakéta helyének meghatározásából.A rakéta meghatározza a saját helyét és ezt küldi el a (jelen esetben)hajónak.Így a radarnak csak a célokkal kell foglalkoznia mert a rakéta helyadatait külső forrásból kapná.
    Tehát a radar követi a célokat a rakéta mondja magától,hogy hol van és ebből a két infóból a hajó számítógépe egy külön adatátviteli rendszeren keresztül küldené a pályakorrekciós jeleket a rakétának.
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Miért legyen minden rakéta ennyire intelligens, amikor a hajó ezt megoldja? A rakéta méret limitje igen erős korlát.

    Szerinted mért nem senki követi ezt az ideát? Mert értelmetlen és drága lenne?
     

Ezen oldal megosztása