1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A Csatahajók múltja, és esetleges jövője

Diskurzus a(z) 'Egyéb haditengerészettel kapcsolatos témák' témában - fip7 által indítva @ 2017. május 31..

?

Szerintetek lesznek-e újra csatahajó osztályba tartozó hadihajók?

  1. Igen

    16,8%
  2. Nem

    55,4%
  3. A repülőgép hordozó a jelen és a jövő

    14,9%
  4. A Zumwalt-é és az LCS osztályú hajóké a jövő

    12,9%
  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    De nem dobtak tudtommal. Honnan és hogyan figyeltek volna és mivel rádióztak volna? Az ejéseket messze a parttól dobták le és egyik sem a part felé kapott feladatokat.
     
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Rádiók akkor is voltak.
     
  3. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member


    A csomelegedes ma is igy van. Pl a MK45 5inches NAVY loveg is kepes 20 loves / percre de a harmadik perctol mar le kell allnia a 2 loves/ percre.
    Amugy a MK45 ujratoltese 3 sec azonban nem mindig. Van olyan csoemelkedes ahol ez cca 20% AL GYORSABB.
    Kerdesem hogy milyen csoemelkedesnel gyorsul a toltes es miert ?
     
  4. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Tippre magas szögnél, nem kell elforgatni a lövedéket (ha jól tudom, függőlegesen érkeznek).
     
  5. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Pontosan !
    Az agyu latt van egy 20 lovedekes revolvertar. Ebben a lovedekek es a huvelyek ( osztott loszer ) fuggolegesen allnak. A loveg tudja melyik pozicioban milyen loszer van. 99% ban HE mind de megis van kozottuk kulonbseg. Mi az ? Szoval a vizszintes lovegcso s a revolvertar kozott egy hidraulikus billenohid allitja be a loszereket a toltesi sikba. Amikor a lovegcso magasan all akkor szimplan klevesebb utat es igy kevesebb idot kell megtenni ahidraulikanak.

    Itt lehet latni a rammer mozgasat. A felvetel felulrol mutatja a loveget.

     
  6. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Na, itt vagyok... láttam a reakciókat, egy részüket el is fogadom.
    Az eje-ről: konkrét ejtőernyős osztagokat dobtak le mélységben, hogy a part felé haladva szabotálják a németek tevékenységét ÉS helyesbítsék a saját tüzérség tüzét. Sajna az esetek többségében a rádiók nem működtek, vagy a megfigyelők nem kerültek pozícióba. Megfigyelő repülők elvétve voltak a partraszállás közben. A kihajózási pont és a partraszállás óráiban a hajókat, a partraszállási útvonalat és a partot ballonokkal fedezték. A csatahajók sem magukban voltak, hanem a schnellbootok ellen rombolók gyűrűjében voltak.
    Igen, a gyakorlatban a csatahajók 340-406-os ágyúinak a tűzgyorsasága elérte a percenkénti 1-1,5 lövést. Ez a tűzgyorsaság azonban nem az egész folyamat, lövéstől, lövésig. Az úgy nézett ki, ahogy leírtam. Lövés után meg kellett várni, amíg a cső alaphelyzetbe kerül, ekkor jöhetett a töltés. A célzás és a cső emelése majd a lövés kiváltása. Általában egy lövés egy csőből volt a bemérés, majd helyesbítés és jöhetett a salvo.
    Úgy a Csendes-óceánon, mint Normandiában ennek ellenére az okozott károk 80%-a a cirkálók és a rombolók műve volt....
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Biztosan így volt ez annak idelyén is?Nem kézzelntöltötték a kisebb kaliberű ágyúkat?
     
  8. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Ha mar bemertek a celt es plane mar leadtak ra par lovest az az optikailag illetve mar a II.VH tol elektronikailag ( radar) kovetesbe vettek a celt akkor a toltes utan az automatika azonnal a kivant pozicioba emelte a loveget ( horizontalisan folyamatosan a celra ellt ) es amint a megfelelo pozicioba volt a cso rogton magatol tuzelt. E miatt bizony nem hogy percenkent egy de 1,2-1,5 os tuzsebesseget is tudtak gyakorlatban uzemszeruen a 305-406 os lovegek. Ebbe esetlegesen az idojaras szolhatott bele mert hullamzo viharos tengeren lelassulnak a dolgok. No nem a toltes hanem a pontos celratartas. Ha a loveg "elhibazza" a tuzelesi poziciot az az nem kerul abba a pozicioba ahonnan a szamitogep automatikusan tuzelne akkor varni kell illetve korrigalni a lovegcsovet. Erdekesseg hogy ez ma sincs maskeppen. Viharban csokken a pontossages tuzsebesseg de nem minden lovedektipusnal.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A briteknél a 4,5 hüvelykes löveget is még kézzel töltötték.
     
  10. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member


    A kozepes tuzersege altalaban kezzel toltottek voltak de loszerfelvonokkal odaszallitott loszerekkel es igen nepes kiszolgalocsapattal. Foleg az amiknal jelent meg mar a kozepeseknel is az automata toltese. Azonban nem is annyira a tuzsurusegre koncentraltak igazan a felek hanem a talalati valoszinuseg novelesere. Ertelem szeruen mert minek losz 10 et ha nem talalod el a celt.
     
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nincs stabilizálva a löveg vagy egész egyszerűen erre nem lehet felkészíteni a stabilizátort?
     
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ezt kérdezd az angoloktól akiknél a tűzgyorsaság volt az isten még a fő tüzérségnél is(nekem személyes meglátásom,hogy a II.vh-ra már csak a múltjából élt a Royal Navy mert közel sem voltak olyan jók mit amit magukról hittek vagy mások hittek róluk).
     
  13. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Stabilizalva van de a loveg hatalmas tomege adegy tehetetlenseget ami miatt idonkent ha nem is gyakran de nemtudja az automatika celontartani. Ez nagyon ritkan de ma is elofordul ennek az oka hogy a viharos tengeren hanykolodo hajo nem csak hogy 3 D ben mozog de ez a mozgas nem kiszamithato hanem random. Idonkent egyik hullam utoleri a masikat es kiltjak egymast vagy felerositik. Aztan ez a hullam nem az egesz hajot eri el egyszerre hanem a tattot vagy az orrat eloszor ( szogben erkezik ) ezrt azt felemeli vagy lesulyeszti plusz meg meg is boritja az elotte levo 10-20 masik hullamtol totalisan eltero modon. Ma mar nemannyira problema ez de azert meg mindig van kulonbseg akozott hogy SEA STATE1-2-3 vagy afolott lovoldozol.

    No es persze az is szamit milyen messze van a cel. ( szoras )
     
  14. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Egyetertek. A XVII-XIX. szazadi folenyuk ekkorra mar a multe De meg mindig eleg jok voltak ahoz hogy gyozzennek. Marpedig ez a lenyeg.
     
  15. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member


    Ami hatalmas ertek az a tengeri hadikultura fentartasa. Ez az amit nem tudsz felpiteni par ev alatt meg ha meg is gebedsz meg a vilag osszes penzet beletolod a haditengereszetedbe. Viszont baromi gyorsan el tud parologni ha nem torodsz vele. Ez a kultura volt az ami pl a Briteket gyozelemre vitte Falklandnal.
     
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Igen a hadikultúra óriási érték és fontos alapja mindennek de önmagában nem elég.Kréta evakuálásánál mondta a Földközi-tengeri flotta parancsnoka,hogy nem érdekli a német légifölény menni fognak mert hajót két év alatt lehet építen tradíciókhoz 200 év is kevés.
     
  17. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member


    Meg ma is lathato ez a fajata hadikulturalis foleny. Egy amerikai es egy Brit CO kozott altalaban az a kulonbseg hogy ha megkapjak a parancsot az ami CO nekiall es a kikepzes meg a szabalyok altal vegrehajtaj. A Brit pedig az adott korulmenyek kozott MAGATOL ERTHETODO MODON hozzateszi az egyeni kreativitasat. A US NAVY legnagyobb elonye a technologia es mennyisegi foleny. Ez egyben a hatranya is mert ha a technika valami miatt befuccsol akkor csak bamba tekinteteket vagnak. A kelet europai tulelo kreativizmust nemismerik. A Britek legnagyobb elonye a fent emlitett kultura ami engedi sot egy hosszo ideje mar ( nem volt mindig igy volt hogy a nagy Nelson is kifakadt "engedelmeskedni a hulye is tud" batoritja a kreativitast a FELADAT ERDEKEBEN. Ez a fajta a kreativitas az egesz kulturajukat atszovi ezert van nekik egy csomo kulonc fegyveruk a szarazfoldon vizen levegoben. Egyreszuk szar masreszuk meg remek.

    A japok merevek de mindig hozzak a 110% ot es borzaszto fegyelmezettek. Az indiaiak vagy nagyon lazak ( es szarok ) vagy valami fantasztikus professzionalitast adnak elo. Ez a ket szint meg egy hajon belul is elofordul. Az Ausztralok valahol az ami es a Brit kozott vannak. a Kiwik meg szerintem az ausztralok folott professzionalizmusba.

    Az egyik legjobb a kulonbozo afrikai haditengereszetek. Azokon akkorat rohogsz vagy sirsz hogy eleted vegeig emlekszel rajuk. Pl Nigeriai hajo ( jarorhajo ) motorleallasnak az ipse szaladt a hidra ahola CO a nyakan logo kulcsal kinyitotta a pancelt majd odaadta a varazsdzsudzsut a tagnak aki ment es raakasztotta a motorra hogy majd az segit. Persze aztan jott a szereles is ami bar sikeres volt de borzasztoa nyogvenyelos lassu.
     
    fip7, Kurfürst and fishbed like this.
  18. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Ez a tuzgyorsasag a Briteknel az I VH ra volt jellemzo aztan ahogy a tuzvezetes javult plane Jutland utan mar inkabb a talalatot tettek meg elsodleges celnak nem a lovesszamot.
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Falkalnd után a britek elképesztő takarítást végeztek a szárazföldi erőknél mert rengeteg óriási hiányosságra derült fény,gyakorlatilag ennek köszönhetik,hogy ma is az egyik legjobb lövész katonák a világon.
     
  20. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member


    Amelyik pofont tuleled attol erosebb leszel. Plane ha a nemzetnek van tuelelesi osztone. Marpedig Falkland mega gyozelem ellenere is nagy pofon volt. Egy "no name" katonai hatalom kuldozgette hullamsirba a dicso RN hajoit.
     

Ezen oldal megosztása