Igen, ott van, beszélnek is róla.
Amúgy az NK-93 szintű technológiát senki se lépte meg, pedig a “propfan-csőlégcsavar” (nincs ilyen megnevezés, de ez írja le talán a legjobban - még ha nyakatekert is) Nyugaton is ismert ötlet.
Amikor a nyolcvanas években a P&W-Allison és a GE-Snecma megépítette a maga külön propfan hajtóműveit, már látszott, hallatszott, hogy zajos.
A szovjetek is eljutottak ide, a Kuznyecov és az ukrán Progressz is megépítette a maga propfanját.
A Kuznyecov végül berakta egy burkolatba és elérte, hogy csökkenjen a zajszint.
A Progressz a D-27-est nyitva hagyta, mert az An-70-est nem lógó konzolos hajtómű rögzítéssel tervezték meg, így a légcsavar tengelye köré már nem volt mód utólag burkolatot rakni.
A PD-35 elviekben az alacsonyabb kockázatú hagyományos modern turbofan, semmi újszerű, innovatív megoldás nem lesz benne. Modern, nagy tolóerejű gazdaságos hajtómű lesz, valamilyen élettartammal.