A hajtóművek működéséről

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Szóval, a kacagóknak összefoglalom a PD 14est. Az oroszok vért izzadva megcsináták a PD 14est. 13 évvel a PW után. 10%al drágább lett, mint a bevált amerikai. Az igért fogyasztása, és a tolóereje megvan. Cserébe az élettartamáról, és a karbantartásigényéről nem tudunk semmit. Az alkartészellátást csak az eddigiek alapján képzelhetjük el. Az Aeroflott kerek perec kijelentette, hogy nekik nem kell. Nem rajtam múlt. Én nagyon drukkoltam nekik.
Most lehet kacagni.
Olyan 10-110 kilóval nehezebb is lett.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Értem. Én is így tudom. Nem is látszik akkorának. Akkor is ott van a videóban.
Igen, ott van, beszélnek is róla.
Amúgy az NK-93 szintű technológiát senki se lépte meg, pedig a “propfan-csőlégcsavar” (nincs ilyen megnevezés, de ez írja le talán a legjobban - még ha nyakatekert is) Nyugaton is ismert ötlet.
Amikor a nyolcvanas években a P&W-Allison és a GE-Snecma megépítette a maga külön propfan hajtóműveit, már látszott, hallatszott, hogy zajos.
A szovjetek is eljutottak ide, a Kuznyecov és az ukrán Progressz is megépítette a maga propfanját.
A Kuznyecov végül berakta egy burkolatba és elérte, hogy csökkenjen a zajszint.
A Progressz a D-27-est nyitva hagyta, mert az An-70-est nem lógó konzolos hajtómű rögzítéssel tervezték meg, így a légcsavar tengelye köré már nem volt mód utólag burkolatot rakni.

A PD-35 elviekben az alacsonyabb kockázatú hagyományos modern turbofan, semmi újszerű, innovatív megoldás nem lesz benne. Modern, nagy tolóerejű gazdaságos hajtómű lesz, valamilyen élettartammal.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Igen, ott van, beszélnek is róla.
Amúgy az NK-93 szintű technológiát senki se lépte meg, pedig a “propfan-csőlégcsavar” (nincs ilyen megnevezés, de ez írja le talán a legjobban - még ha nyakatekert is) Nyugaton is ismert ötlet.
Amikor a nyolcvanas években a P&W-Allison és a GE-Snecma megépítette a maga külön propfan hajtóműveit, már látszott, hallatszott, hogy zajos.
A szovjetek is eljutottak ide, a Kuznyecov és az ukrán Progressz is megépítette a maga propfanját.
A Kuznyecov végül berakta egy burkolatba és elérte, hogy csökkenjen a zajszint.
A Progressz a D-27-est nyitva hagyta, mert az An-70-est nem lógó konzolos hajtómű rögzítéssel tervezték meg, így a légcsavar tengelye köré már nem volt mód utólag burkolatot rakni.

A PD-35 elviekben az alacsonyabb kockázatú hagyományos modern turbofan, semmi újszerű, innovatív megoldás nem lesz benne. Modern, nagy tolóerejű gazdaságos hajtómű lesz, valamilyen élettartammal.
Pont erre számítok én is.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Igen, ott van, beszélnek is róla.
Amúgy az NK-93 szintű technológiát senki se lépte meg, pedig a “propfan-csőlégcsavar” (nincs ilyen megnevezés, de ez írja le talán a legjobban - még ha nyakatekert is) Nyugaton is ismert ötlet.
Amikor a nyolcvanas években a P&W-Allison és a GE-Snecma megépítette a maga külön propfan hajtóműveit, már látszott, hallatszott, hogy zajos.
A szovjetek is eljutottak ide, a Kuznyecov és az ukrán Progressz is megépítette a maga propfanját.
A Kuznyecov végül berakta egy burkolatba és elérte, hogy csökkenjen a zajszint.
A Progressz a D-27-est nyitva hagyta, mert az An-70-est nem lógó konzolos hajtómű rögzítéssel tervezték meg, így a légcsavar tengelye köré már nem volt mód utólag burkolatot rakni.

A PD-35 elviekben az alacsonyabb kockázatú hagyományos modern turbofan, semmi újszerű, innovatív megoldás nem lesz benne. Modern, nagy tolóerejű gazdaságos hajtómű lesz, valamilyen élettartammal.
Ez pedig az. Megmértem vonalzóval. 3,8 méteres az átmérője. Már ha mellette a PS-90esnek 1.9.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 609
36 998
113
Szóval, a kacagóknak összefoglalom a PD 14est. Az oroszok vért izzadva megcsináták a PD 14est. 13 évvel a PW után. 10%al drágább lett, mint a bevált amerikai. Az igért fogyasztása, és a tolóereje megvan. Cserébe az élettartamáról, és a karbantartásigényéről nem tudunk semmit. Az alkartészellátást csak az eddigiek alapján képzelhetjük el. Az Aeroflott kerek perec kijelentette, hogy nekik nem kell. Nem rajtam múlt. Én nagyon drukkoltam nekik.
Most lehet kacagni.

Majd kell nekik, ha a szankciók miatt nem lesz más. És a bermudai regisztrációs gépeket sem repülhetik tovább, ahogy az irániak, észak-koreaiak sem jutnak új nyugati airlinerhez.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ha a másfél méteres D-30as, akkor kijön a 3,2m. Akkor is az. Ez bizony a még nem is létező PD-35ös.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 609
36 998
113
A perzsáknak így se kell az MSz-21es. Inkább a 45 éves Bőingek.

Miért, már lehet venni?

A perzsáknak relatíve sok orosz gépük leesett, biztos rossz emlékeik vannak. Igaz ezek Tu-154-esek voltak. Újabbat tudtommal nem kaphattak, mert azokban volt nyugati alkatrész.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Miért, már lehet venni?

A perzsáknak relatíve sok orosz gépük leesett, biztos rossz emlékeik vannak. Igaz ezek Tu-154-esek voltak. Újabbat tudtommal nem kaphattak, mert azokban volt nyugati alkatrész.
Hogyne. A rendeléseket már veszik föl.
Volt eersó, meg minden. A perzsákat látványosan nem érdekelte.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 854
10 957
113
Majd kell nekik, ha a szankciók miatt nem lesz más. És a bermudai regisztrációs gépeket sem repülhetik tovább, ahogy az irániak, észak-koreaiak sem jutnak új nyugati airlinerhez.
Ezek a bermudai reges gépek csodásak. Amikor a NordAvia odavert egy ilyet,mert mindent "okosban" kellett megoldani (személyzet átképzése a Tu-134-ről a B737-re, szerelés, "olló" volt a gázkarokban, ha azonos tolóerőt akartál a hajtóműveken), mert olyan bérleti díjak voltak, hogy a fülük ketté állt tőle, akkor nem értem miért nem kezdtek leállni róla. Ezt a bérlősdit ebben a formájában igazából sosem értettem. Persze ez lehet,hogy azért van mert a régi Malév szemléletet ismertem meg az elbeszélésekből először, nevezetesen: saját gépek, hazai lajstrommal, ingyenes szimulátoroktatás, stb.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 609
36 998
113
Ezek a bermudai reges gépek csodásak. Amikor a NordAvia odavert egy ilyet,mert mindent "okosban" kellett megoldani (személyzet átképzése a Tu-134-ről a B737-re, szerelés, "olló" volt a gázkarokban, ha azonos tolóerőt akartál a hajtóműveken), mert olyan bérleti díjak voltak, hogy a fülük ketté állt tőle, akkor nem értem miért nem kezdtek leállni róla. Ezt a bérlősdit ebben a formájában igazából sosem értettem. Persze ez lehet,hogy azért van mert a régi Malév szemléletet ismertem meg az elbeszélésekből először, nevezetesen: saját gépek, hazai lajstrommal, ingyenes szimulátoroktatás, stb.

Szerintem már nem vehetnek az oroszok ilyen gépeket, csak bérelhetnek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 392
113
Pratt & Whitney To Develop Advanced Engine in Collaboration with US Air Force Research Laboratory

Pratt & Whitney to demonstrate rotating engine detonation concept

85447_untitled_856350.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113