1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A II. világháború

Diskurzus a(z) 'Hadtörténelem' témában - joker által indítva @ 2015. június 22..

  1. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Hagyd. A múltkor már vitáztam vele egy nagyot. Szerinte ha mindent beleadunk és jobban fel lett volna szerelve a magyar hadsereg, akkor nemcsak a Donnál nyerünk, hanem a világháborút is!!!! :)
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Turbómagyar fröcsögés. Ennyi. Én már megszoktam ezt.
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

  4. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Matematikailag ez biztos nagyon alapos, de én úgy tudom hogy normandiában pont azt szopták be, hogy azzal számoltak hogy a Párduc egy ugyanolyan kis mennyiségben gyártott, ritka nehéz hk. mint a Tigris. Az egyik komolyabb szövi hírszerzési blamázs a háborúban, fogalmuk sem volt róla, hogy ez már rég egy standard alapharckocsi a németeknél.

    Olaszországban még alig találkoztak vele, ez is ezt támasztotta alá. Magyarán a partraszállással kapcsolatban különösebben nem kell készülni rá, ha megjelenik egy vagy kettő, majd a páncélvadászok elintézik. Patton részben emiatt is fúrta meg azt, hogy a Shermanekre hatásosabb pct. képességgel rendelkező 76 milis ágyú kerülhessen beépítésre, maradtak a rövid csövű 75-ösnél.

    Ezzel szemben amikor partraszálltak Normandiában, kiderült, hogy nem hogy néhány tucat Panther lebzsel, hanem hogy a németek tömegesen vetik be és hk. hadosztályok eszközállományának a fele a régi Pz IV, a másik fele meg már Pantherekből áll, a sima Sherman pedig kb. esélytelen vele szemben. Egyébként meg ez is csak kényszerűségből, mert ha tehették volna már rég kivonták volna a Pz IV-eket és csak Panther lett volna a hadosztályoknál, csak nem minden gyár tudta volna legyártani a nehezebb Panthert.
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    [​IMG]

    Berlin ára szovjet páncélosokban

    Az alábbi táblázat az 1. Belorusz Front harckocsi- és önjárólöveg-veszteségét mutatja 1945. április 14-május 5. között, azaz lényegében a berlini hadműveletben.
    Az 1. Ukrán Front vesztesége ebben a mennyiségben nincs benne.
    Látható, hogy a szovjet páncélosveszteség ennél az egy frontnál is iszonyatos volt (közel 3000 db), de messze nem minden leküzdött páncélozott harcjármű semmisült meg. A veszteségeket főleg a német (harckocsi-, páncéltörő, légvédelmi, gyalogsági, stb.) lövegek okozták. A páncélököllel kilőtt páncélosok mennyisége számszakilag jelentős, de arányaiban már kevésbé.

    Üdvözlettel:
    Számvéber Norbert
     
    Robur, KoviUbi, alfa74 and 6 others like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  7. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Nem olvastam végig, még nincs véleményem, így ne engem bántsatok. :)

    "Az amerikai hírszerzés washingtoni archívumában az elmúlt hónapokban talált iratok megerősítik: Amerika és Nagy-Britannia kifejezetten arra játszottak, hogy a németek megszállják Magyarországot. A magyar kiugrási reményeket csak azért táplálták, mert tudták, ezt Hitler nem fogja hagyni, így pedig a nyugati frontról német erőket fognak elvonni a megszállási feladatok. "

    https://index.hu/techtud/tortenelem...aszlo/?token=df9f73f138fb73c832b2896dd3d27e27
     
  8. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nem tudja valaki hogy a kübbelwagennek a késői kiadásán (44-45) mekkora felni volt? Gyanús hogy találtam két dobot felnivel.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  10. jani22

    jani22 Well-Known Member

  11. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Lehet, hogy védett a kép?

    [​IMG]
     
  12. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  14. reich_und_roll

    reich_und_roll Well-Known Member

    Hatha ez valamelyest segit neked:

    http://www.kaeferblog.com/vw-kubelwagen-typ-82-felgen-frage

    Egyebkent en ugy tudom 5X14-es.
     
    antigonosz likes this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Totális téveszme ez a komment. Az Dobpergés hadművelet 1942 elején indult, amikor már hadiállapot volt a két ország között. 1941-ben nem támadták az amerikai part menti hajózást.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Second_Happy_Time
     
    vata, szuvorov and honved like this.
  16. Karak95

    Karak95 Active Member

    A számok intenzív ugrása mögött Albert Speer személye áll , kiváló szervező képessége , (üzemek a föld alá) és az hogy a hadiüzemek éléről elmozdította a katona embereket , és helyette volt gyárigazgatókat , üzemvezetőket nevezett ki uniformisba bújtatva - szervezési hatékonyság ugrásszerűen nőt . 43-végétől 44-45 -ben szintén ezeknek az hadiüzem vezetőknek volt köszönhető , hogy mind repülőgépeknél , páncélosoknál , rakétáknál az innováció szárnyalni kezdett . (Ez a műszaki réteg teremtette meg az NSZK-ban a német gazdasági csodát.
     
    vata, alfa74, szuvorov and 1 other person like this.
  17. jani22

    jani22 Well-Known Member

  18. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Koszi, megnezem. Igazabol eddig arra jutottam hogy 44-tol 5x14-el gyartottak a kubbelt, es a haboru utan a T1 mikrobuszt meg valamelyik bogar valtozatot is a 60 - as evek kozepeig. Latszolag teljesen ugyan az a dob, plusz a felnik. Szoval dontse el a wv igazgatoja hogy mirol lehet pontosan. Csak elsore nagyon ismeros volt a ket felni meg a dobok, es mivel kubbelt tobbet nezegetek mint T1-est hat elindult a gondolat. De egyszer atnezem alaposan, hatha valami kobor sas van beleutve valahol.
     
  19. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

    Talán egy Ludwig Erhard nevű nem műszaki végzettségű embert inkább illeti a német gazdasági csoda atyja cím. Nem véletlenül....
     
  20. Karak95

    Karak95 Active Member

    Most jöhetnék azzal a bölcsességgel , hogy " egy fecske nem csinál nyarat" de … talán ha megnéznél egy olyan légifelvételt mely Németországot mutatja 45-ben levegőből , hogy az emberek éheztek és cipőjük autógumi külsőből készült , kukorica csuhé felsőrésszel ….ha az indulást ide teszed gondolatilag …
    Olvasod a német ipar első reakcióját , arra , hogy Németországból örökre mezőgazdasági országot kell csinálni (szövetségesek szerint) , hogy soha ne tudjon ilyen rettenetes lenni...és ők erre hogy reagáltak ?

    Az UNIMOG rövid történelme
    A család első prototípusa 1946-ra készült el a Mercedes Wörth am Rhein-i gyárában. A típus 1947-ben mutatkozott be a frankfurti mezőgazdasági kiállításon, hatalmas sikert aratva. A Mercedes-Benznek ekkor még nem volt megfelelő gyártókapacitása, ezért a Boehringer Szerszámgépgyár vállalkozott a gyártás nehéz feladatára. Így 19481951 között Boehringer UNIMOG néven készült az egyszerű szerkezetű terepjáró-mezőgazdasági vontató-teherautó egyveleg. A típus képességeire hamarosan felfigyelt a francia haderő is, ahol azonnal rendszeresítették a típust. Ezen a ponton kezdődött az UNIMOG-család katonai pályafutása: manapság változatlanul a család egyik fő felhasználási területei közé tartozik. A Mercedes-Benz 1951-ben vette saját kézbe a járműcsalád gyártását. A MB általi gyártás Gaggenauban kezdődött, és mindmáig itt folyik.


    Adenauer 1949- ben beszélte rá Ludwig Erhard-t hogy kormányzati tisztséget vállaljon , bár tény rendkívül tehetséges ember volt (63-66 között mint kancellár megbukott) , de ha már csak egy nevet akarsz mondani , mond Adenauer nevét .(sok-sok műszaki - gazdasági szakembert -szorgalmas munkásokat )
     

Ezen oldal megosztása