1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A II. világháború

Diskurzus a(z) 'Hadtörténelem' témában - joker által indítva @ 2015. június 22..

  1. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    -Elnök úr,Magyarország nagykövete átnyújtotta a hadüzemetüket.
    -És miféle ország ez a Mo?
    -Egy kis k-európai királyság.
    -És ki a királyuk?
    -Az nincs nekik,egy ellentengernagy vezeti az országot.
    -Ellentemgernagy?Veszélyes lehet ránk a flottájuk?
    -Nincs tengeri flottájuk
    -És miért nincs?
    -Mert nincs tengerpartjuk.....
    Viccen kivül,az amerikaiak nem fogadták el elsőre a hadüzenetünket,visszakérdeztek,hogy ezt most komolyan gondoljuk e,és miért?
    Viszont ha egy nagyhatalmi háború elindul,a kicsik csak sakkfigurák,és felvonulási terep.
     
  2. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Nem, a státuszod volt a fontos, és hogy miféle eszközökön ülsz ami éppen a németeket kiszolgálta.
    41 december - hadüzenet, 44 április első bombázások. Ploestit már 43-ban szórták, miután közeledett a front és szorultak vissza, és került sor erre a térségre is. Kállay 42 márciusától a hátsó udvarban a fegyverszünetről tárgyalt titokban, mert tudták, hogy a nácik ezt elvesztették, 43-ban előzetes fegyverszünetet is kötöttek az antanttal.
    44 március 19 megszállás, majd Sztójay 22-én, Veesenmayer, Geheime Staatspolizei, és április első hetében indul is a bomber.
    42-ben miért nem bombáztak ? Vagy 43-ban ? Hadiállapot volt.
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Eroforras hiány es prioritas is. 43-ig az USAAF meg a nemeteket sem bobmazta komolyan, mert nem volt mivel es kikkel.

    Az esemenyek veletlen egyidejűsége nem jelent logikai kapcsolatot.
     
    reich_und_roll likes this.
  4. imike

    imike Well-Known Member

    Azt is vegyük figyelembe, hogy a háború előrehaladtával a szövetséges bombázók repülőterei is egyre közelebb kerültek hozzánk, vagyis rövidebb úton tudtak ide repülni (pl.: Olaszországból). Kevesebb repülés, több bomba.

    Közben a Luftwaffe is szépen felmorzsolódott, a benzin hiány is éreztette hatását (a D napon partra szálló szövetséges erőket két Bf-109 támadta?).
     
  5. Schurrer

    Schurrer Active Member

    Meg már pilóták sem nagyon voltak német oldalon.
     
  6. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    A MK-nak semmi dolga nem volt Afrikában, még ötlet szintjén sem. Az szovjettől féltek igazán, ill a kommunista hódítástól, ez mozgatta 20 után a külpolitikát, illetve a fő ok - revans a szomszédok irányában. Eme csapda lett a gond is, Hitler a románokkal fenyegette állandóan Horthyt, a oláh hadi potenciál éppen sokkal nagyobb volt mint a magyar. 41 nyarán a magyarok a gyorshadtestet küldték a keleti frontra kb 40e katona, a rómaiak 2 hadsereggel vagy 200e emberrel voltak a németek oldalán.
    Afrikát Mussolini próbálta kóstolgatni, de csúnyán belebukott, a német tábornokok fogták párszor a fejüket miatta.
     
  7. migfun

    migfun Well-Known Member

    @Schurrer:
    Azért volt még pilóta, 1000 körüli géphez csak kellett:
    https://katpol.blog.hu/2010/01/01/a_bodenplatte_hadmuvelet
    @ molnibalage, Panzerfaust:
    Az USAF igazi hatékonyságát a védővadászok hatótávolságának megnövekedésével kiteljesedett - pontossá/pontosabbá vált - nappali bombázások hozták meg, valóban csak 1943 után.
     
    fishbed and molnibalage like this.
  8. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Tidal_Wave
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A prioritás szo melyik reszet nem erted? P volt a 3. bir. egyik fo szenhidrogen uzeme. Azzal egy idoben mashol is tamadtak ilyeneket. Mo-n nem volt ilyen. 44-ben ide ert a szovjet is, oket is tanogattak a pályaudvarok bombázásával.
    Az elso frantic joe bevetes is Debrecen koruli celok támadása volt.
     
    reich_und_roll likes this.
  10. Schurrer

    Schurrer Active Member

    El is olvastad azt a cikket amit linkeltél? Megjegyzem a bodenplatte hat hónappal a normandiai partraszállás után történt, én pedig a D-Day idejéről beszéltem. Itt akkor az idézet a cikkből:
    "Ennek eredményeképpen 1944 februárjában a Jagdwaffe elvesztette a rendelkezésre álló egymotoros gépeinek 33 százalékát, márciusban pedig 56,4 százalékát, februárban a pilóták 17,9, márciusban pedig 22 százalékát. A veszteségi ráta fenntarthatatlanná vált. Adolf Galland altábornagy, a Jagdwaffe parancsnoka megállapította, hogy 1944 első negyedévében ezer pilótát veszítettek, közöttük a legjobb parancsnokokat. Ez természetesen sokkal súlyosabban érintette a németeket, mint a könnyen pótolható vadászgépek elvesztése: Albert Speer és Erhard Milch erőfeszítéseinek köszönhetően a német hadiipar a szövetséges bombatámadások ellenére folyamatosan emelkedő termelési mutatókat produkált, és 1944 szeptemberében érte el teljesítményének csúcsát - több mint 3700 harci repülőgépet bocsátott ki."
     
    blitzkrieg likes this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez a legenda Cornelius Ryan, A Leghosszabb Nap című konyv óta el. Azota kiderult, hogy ez nem igaz. Otthonrol meg videot is tudok adni forrásokkal.
     
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Mert csak a 43 januári casablancai konferencián döntöttek a szövetségesek az É-Afrika és Olaszország felől Európa déli és középső területeinek bombázásáról, de még akkor is csak terv szintjén mert nem voltak ehhez elég közeli bázisaik.
    42-ben meg a szövik még a Kairó és Alexandria felé törő Rommellal voltak elfoglalva, El Alamein után csak 42 dec.-ben érték el Bengazi körnxékét, ahol a térség legészakibb területén légibázisokat tudtak építeni, ahonnan elérték D-Európát. Ploiesti kicsit délebbre van Magyarországnál, és így is épphogy elérték a nagyobb hatótávolságú Liberatorokkal 43 augusztusában, kísérővadászok nélkül és ezért hatalmas veszteségeket szenvedve (B-17 nem is vett részt a támadásban). Szicília inváziója 43 júl-aug., D-Olaszország elfoglalása 43 nov., ekkor értek olyan területre Bari és Foggia körzetében, ahol volt néhány repülőtér és olyan sík terep, ahol fél év alatt további bázisokat tudtak építeni. Innen már elérték Magyarországot és az ausztriai célpontokat, 44 tavaszától meg jöttek bombázni bennünket (is). Előtte egyszerűen nem értek el bennünket, hiába volt élő hadiállapot (mint ahogy mi üzentünk hadat 41 dec.-ben, de mi se értük el őket semmivel).
     
    blitzkrieg and fishbed like this.
  13. migfun

    migfun Well-Known Member

    Persze. Én is láttam a számokat a csökkenő létszámról, de a majdnem 1000 gép levegőbe emeléséhez csak kellett pilóta is...
     
  14. Schurrer

    Schurrer Active Member

    Lehet én vagyok ennyire félreérthető. Szóval akkor annyit akartam csak írni egy hsz-hez, hogy a D-Day napján kevés volt már német oldalon a képzett pilóta. Ezzel remélem egyetértesz. Na! :)
     
    migfun likes this.
  15. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Rengeteg vadászgép volt még a háború végén is, és baromi sokat repültek is kb. 45 április végéig, amikor az utolsó üzemanyag tartalékokat is felélték. Igazából a bombázóerők szívták meg, őket ősszel gyakorlatilag feloszlatták.

    Az emberi és gépi veszteségeket tudták pótolni, de a tapasztalt pilótákat nem, a helyükre kerülő újak pedig csak gyenge kiképzést kaptak, az átvezényelt bombázópilótákból sem lettek jó vadászpilóták. A háború végére egy német vadászegységnél volt 20-30% baromi tapasztalt veterán, a maradék meg csupa zöldfülő, akik sűrűn cserélődtek... ettől függetlenül a háború legvégéig repültek, de 45 január közepétől majdnem az összes vadászt átpakolták az orosz frontra, nyugaton kb. a sugaras gépek és egy két vadászosztály marad csak, ők is inkább csak alacsonytámadásokat csináltak és velük a szövik alig találkoztak. A szovjet légierőnek viszont nagyon durva veszteségei voltak, mert minden német vadász őket ütötte.
     
    Schurrer likes this.
  16. jani22

    jani22 Well-Known Member

  17. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Szerintem - ez 1 nagyméretű harccselekmény része volt, indult a normandiai partraszállás, gyengíteni kellett a német haderő kelet-nyugati haderő átcsoportosításának lehetőségét. Ls. Bagration hadművelet - bár késett picit, de ugyan azt a célt szolgálta és együtt működtek. MO beleesett - helyzeténél fogva - a fekete levesbe.
     
    blitzkrieg likes this.
  18. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    "pocket battleship" Bismarck

    A Bismarck mint zsebcsatahajó???
    Akkor minek kellene nevezni az angol csatahajókat? Rombolóknak?
     
    jani22 and emel like this.
  19. emel

    emel Well-Known Member

    Máshol is vannak "szagértők" ...:eek::D
     
    jani22 likes this.
  20. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    A Tidal Wave tervezése már márciusban megkezdődött.
    A következő 43-as művelet a "Juggler" (aug. 13.) angol részről a regensburgi Messerschmidt, amerikaiak Líbia területéről indulva bombázták a Wiener Neustadt-i Messer-gyárat. Elég sikeresen, mert a darabszám a felére esett vissza.
    Némi előzmény:
    Az USA-GB légierők hm bombázásainak összehangolása 1941. december 22-én Washingtonban angol-amerikai részvétellel lebonyolított „Arcádia” nevű tanácskozás keretében indult el. Az ott kidolgozott „Victory-program” fogadta el a hadászati légierők közös alkalmazását és határozta meg a támadások stratégiai céljait.
    Ezt követően az egyesített vk illetékes hadműveleti csoportja vette át a tervezést és a Németország elleni bombatámadások céljait az „AWPD–42” fedőnevű hadműveleti tervben rögzítették ebben a sorrendben:
    1. repülőgép-összeszerelő gyárak
    2. repülőgépmotor gyárak
    3. tengeralattjáró-támaszpontok és hajógyárak
    4. a vasúti, közlekedési hálózat
    5. kőolaj, alumínium és gumiipari létesítmények
    Ezek a háború végéig nem módosultak lényegesen, a hadászati bombázások nagyjából öt jelentősebb szakaszba sorolhatók.
    Az első 1942. decemberig, alakult meg és vonult fel a 8. AAF a Németország elleni bombázások fő irányába. (Anglia)
    A 2. szakasz 1942. decembertől (az első amcsi szórástól) 1943. júniusig a szigetekről kiindulva angol-amerikai kooprodukcióban végrehajtva.
    A 3. szakasz 1943. júliustól 1944. februárig a „Big Week” kezdetéig (egy hetes támadás közel 300 géppel német célpontok ellen),
    ill a második légi front megnyitását is innen, 43 nyarától datálhatjuk ez a 9. + 15. légi hadsereget jelenti. (Casablancai találkozó, februárban, "Trident")

    Habár a szövetséges vezetés sikeresnek minősítette támadást utána néhány hónappal az olajfinomítók csaknem eredeti kapacitásuknak megfelelően termeltek, az amerikai légierő a 1944 április 5-ig nem is bombázta Ploeştit.
    A 4. szakasz a "nagyhéttől" 1944. júniusig tartott, a befejező, ötödik felvonás a kapitulációig, cél a német (és magyar) üzemanyaggyártás, valamint vasúti, közúti közlekedés rombolása volt. Minket csak 44 április 3-tól, amikor is Budapesten a DR-t és Ferencvárost szórták, pályaudvarokat, de legalább a fele civileket érte.
     

Ezen oldal megosztása