1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A II. világháború

Diskurzus a(z) 'Hadtörténelem' témában - joker által indítva @ 2015. június 22..

  1. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Nem az iparral volt baj, eleve viszonylag gyorsan fejlődtek a repülőgépek a háború alatt, messzerek is eljutottak E-től K szériáig, az emberanyag viszont gyorsan erodálódott.
    44-ben az átlag szovjet pilóta már képzettebb volt, mint német társa, amiben nem kis szerepe volt az angliai csatában elvesztett pilótáknak, ráadásul közben náluk is megjelentek olyan gépek, mint a Yak-3 vagy La-5FN amik 3000 méterig egálban voltak a német gépekkel (ez eleve tervezési cél volt, mivel a szovjet doktrína ezt kívánta).
    Ugyanez elmondható volt az egész német hadigépezetről, 43-ra felélte a teljes embertartalékát, onnantól jött a 17, majd 16 évesek behívása meg a többi (ez még mindig jobb, mint a Monarchia 1. világháborús szereplése, ahol a hadrafogható népesség 80%-át felhasználták az első évben, így az ipar azonnal elkezdett berogyni).
     
    alfa74, Loken and blitzkrieg like this.
  2. HAndrás

    HAndrás Well-Known Member

    Aztán elegük lett az ilyesmiből, összecuccoltak, hazamentek.
     
  3. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Gyarmatokról kivonulás a szuezi válság, a koreai háború és 56 egyenes ági következménye volt, a korábbi nagyhatalmak helyét átvette a 2 szuperhatalom, a világ az ő játszóterükké vált, beleértve Afrikát is.

    Bár a kivonulás eleve csak névleges, a korábbi közvetlen irányítás helyett manipulációval, ipari elnyomással tartják láncon a fekete kontinenst.

    Az európaiaktól megörökölt működő és jövedelmező ruhagyártást kicsinálták a német használt ruha dömpinggel, állattartásnak odab**tak az EU-ban emberi fogyasztásra alkalmatlannak minősített francia és olasz mileritcsirkékkel, mezőgazdaságot pedig a skandináv szemétexport teszi tönkre, így nem marad más csak az éhbérért való illegális bányászat, de ebbe meg beleköptek a kínaiak, a bányászjogok megvásárlásával és gépesített, kínai szintű biztonsági előírások bevezetésével, ami egy afrikai számára maga az álommunka, egy hét alatt keres annyit, mint amit a nyugati felvásárlótól kap egy havi munkáért...
     
    Loken and blitzkrieg like this.
  4. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    '44-re már valóban kevés volt a képzett pilóta, de nem az angliai csata miatt, hanem az USAAF kötelékei elleni harcban szenvedtek nagy veszteségeket '43-tól, illetve a benzinhiány miatt nem tudták már rendes kiképzésben részesíteni az újabb pilóta növendékeket (helyette inkább bombázópilótákat ültettek át vadászokra, akik nem igazán váltak be ilyen szerepben). Ami a szovjeteket illeti, őket a képzettebb németek a háború utolsó napjáig aprították rendesen (lásd pl. Hartmann győzelmeinek időbeli eloszlását, '43 szept-'44 február között 100 db (addig összesen 100 volt neki), '44 február-augusztus között újabb 100 db...), sosem voltak egálban. Függőleges manőverezéssel kis magasságban is megverték őket a németek, ha volt annyi eszük, hogy nem fordulóharcban próbálják őket elkapni. Azonkívül könnyebben vezethetők voltak a német gépek, mint a szovjet vadászok, amikben a pilótának számos kezelőszervvel kellett állandóan gépészkednie, hogy kihozza a megfelelő teljesítményt a motorból stb. Ami a pilótákat illeti a szovjeteknél is élesen különvált az ászok kisebb csoportja az átlag pilótától.
     
  5. imike

    imike Well-Known Member

    Az egyik TopGun magazinban volt egy Szovjet ász visszaemlékezése, aki egy saját kis noteszben gyűjtötte, hogy melyik német gép miben jobb, mint a Szovjet gépek, és mit lehetne a Németektől átvenni a harcászatban és ezt próbálta őszintén oktatni a század pilótáinak. Hamarosan meg is jelent nála a politikai tiszt és hiába volt már ász, part fegyelmit kapott, meg fekete listára került, mondván, hogy ne dícsérje az ellenséget, mert a Német gép, vagy Német harcászat nem lehet jobb mint a Szovjet.
     
    blitzkrieg and antigonosz like this.
  6. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Volt ilyen is, meg olyan is amikor 16 gépes fw-190 kötelék megfutamodott, mert rájuk lőtt 2 felhőből előbukkanó la-5-ös...
    Háború végére a német ászok vitték a hátukon az egész légierőt, fiatal pilóták élettartama órákban volt mérhető.
     
    blitzkrieg likes this.
  7. jani22

    jani22 Well-Known Member

    A német hadsereg színe java ott maradt '42 végére. Minek mentek oda!

    Beszélnek itt megelőző támadásról, ha a szovjet hadsereg támadott volna, a védekező harcban a németek felülkerekedtek volna. Egész egyszerűen életteret akartak létesíteni maguknak. Így jártak, mások meg még jobban szenvedtek.
     
    blitzkrieg likes this.
  8. jani22

    jani22 Well-Known Member

    Modul rendszerben készítették.

     
    fishbed, blitzkrieg and rudi like this.
  9. jani22

    jani22 Well-Known Member

  10. Hegylakó

    Hegylakó Well-Known Member

    Az ipari kapacitásuk folyamatosan változtak a háború során.
    A modern technikák közül több fejlesztéssel is felhagytak a nyugati hadjárat nyomán. És később komoly kihagyás mellett indultak a programok újra (itt a ME262 is beletartozik).

    40-ben az angliai csatánál sokkolta őket a veszteség. Nagyjából napi 50 gépet kellett volna pótolni... Ez havi 1500 gép gyártása lett volna.
    Így talán érthetőbb. Erre írtam azt a tényt hogy havi 240 vadászt készítettek, minden mással a bombázókat próbálták pótolni.
     
  11. Hegylakó

    Hegylakó Well-Known Member

    Szerintem a nagyhatalmi átrendeződés végett veszítették el.
    Eltűnt Japán és Németország, valamint Olaszország.
    Helyette kijött a Szu és az Usa. A gyarmataik nélkül amerikai csatlósokká lettek olyan korábbi nagyhatalmak, amelyek a háború előtt pozícióban pariban voltak velük.
    A gyarmati rendszer megszűntével eltűnt a protekcionizmus is... Vagyis mehetett a tőke (ez pedig az Usának volt "korlátlanul".

    A kommunista veszély az Usa oltalma alá menekítette a komplett nyugati világot.
    Illetve a hatalmi vákumba jöttek be új játékosok is, mint pl Kína.

    Ha nincs háború, akkor a világrend még jóideig érintetlen lett volna. Ráadásul ha egy német-britt egyezmény jött volna létre, az jóidőre konzerválta is volna azt a világrendet.
    Ez az Usának nem volt érdeke...
     
    blitzkrieg and svajcibeka like this.
  12. HAndrás

    HAndrás Well-Known Member

    Az usa háború nélkül is vezető hatalom, gazdaságtörténészek 1890 körülre teszik amikortól a legnagyobb gazdaság. Német-britt egyezmény, az angoloknak annyira volt ez kényelmes (totál német vezetésű európa) mintha vsz-kgst az atlanti óceánig ér.
     
  13. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Rotterdam bombázásához adaléknak, a Luftwaffe Főparancsnokságának általános parancs 1940. januárban kiadva.

    Az utolsó bekezdés a második oldalon németül tudóknak érdekes, kb. azt mondja hogy nem lehet strégiai cél a korlátozás nélküli légi hadviselés saját oldalról való kezdeményezése, ezért a főparancsnokság egyedül jogosult bármilyen olyan támadást elrendelni, amely a civil lakosság nagyobb tömegeit veszélyeztetheti (t.i. megtorló jellegű támadások engedélyezése).

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    blitzkrieg and molnibalage like this.
  14. Hegylakó

    Hegylakó Well-Known Member

    Ne a kiteljesedett Náci Németországot nézd!
    Jó eséllyel ha visszafordul, vagy a szövetséget szentesítve letörik a Szu-t, akkor egy Göbbelsi propaganda úgy tolta volna le a németek torkán, hogy csak na.
    Az Usa hatalma nem elvitatható, de szövetségi rendszerekkel szemben még akkor ő is bajban lett volna.
    Az I.VH előtt a brittek nem voltak egyedül, hanem Antantban voltak, a Központi hatalmak is...
    Ma csak az Usa-nak van szövetségi rendszere. Akkor szinte mindenkinek volt, kivéve az Usa-nak. Ezt ráadásul el kellett adni az Usa-nak is (elsősorban a saját népének).
    Albert Pike már a XIX. században 3 VH-t vízionált:
    1-a nagy monarchiák bukása
    2-a gyarmatbirodalmak bukása
    3-az iszlám elleni harc Picit leegyszerűsítettem persze, de ez egy világhatalomhoz vezető út.
     
    blitzkrieg and gacsat like this.
  15. HAndrás

    HAndrás Well-Known Member

    Szerintem ezt a nagy sakktábla topikban kéne folytatni, esetleg létrehozni a konteo topikot.
     
    Hegylakó likes this.
  16. Hegylakó

    Hegylakó Well-Known Member

    :rolleyes:
    Onnan indult, hogy miért kötöttek volna békét a brittek Dunkirk után?

    A tények makacs dolgok. Valójában lenyomtak egy konkurens nagyhatalmat, de ráment a saját nagyhatalmi pozíciójuk. Ebben mi a konteó?
    De tény hogy elkanyarodtunk.:hadonaszos:
     
    HAndrás likes this.
  17. 32karakter

    32karakter Active Member

    És ez nem csak a légierőre volr jellemző! Páncéloserők is ugyanebben a cipőben jártak: minimális, vagy esetenként 0 képzéssel került kezelőszemélyzet a frontra.
    Mennyire egészséges az, hogy kapsz egy vadiúj harckocsit, de mondjuk a vezető még életében nem vezett Párducot, csak valami páncélosszimulátoron van vagy 1 órája...

    Levegőbe így nem lehetett felengedni a pilótákat, de képzettségük valami csapnivaló volt legkésőbb 44-re, sőt, most nem emlékszem, konkrétan ki volt az, de mostanában olvastam hogy háború utáni luftwafféba átkerült ászt alapkiképzésen ekéztek, hogy lehet hogy ász meg hős, de valami borzalmasan repül...

    És ennek gyökerei - alulképzettség, kiképzés elhanyagolása 1940-ben keresendő.
     
  18. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Duna world, most, Dokuzóna műsor. A délvidék megszállásakor sok szerb lakost deportáltak Magyarország több településére. Baja,Barcs,Sárvár stb. A még élő túlélők visszaemlékezései a túlélésről, fogságról, körülményekről, emberségről és ellenkezőjéről.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  20. Rögtönzött sörpult egy Bf110 hátsó vezérsíkjából. :) 1942 június 5. Líbia, az RAAF 3. vadászszázada.
    [​IMG]
     

Ezen oldal megosztása