1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A II. világháború

Diskurzus a(z) 'Hadtörténelem' témában - joker által indítva @ 2015. június 22..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Te, szerintem itt is jobban tennéd, ha kérdeznél. A T-34/85-ösöket Koreában laposra verték az ottani II. vh végi M4 változaok. A T-34/76 az egy hulladék volt ahhoz képest. A tűzerő és páncél önmagában édeskevés.
     
    Bleroka and Rotten878 like this.
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    A tűzerő sem volt kihasználható a pocsék optika miatt.
     
    Bleroka and Hegylakó like this.
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Na nem mintha annak a tűzereje közelében lenne az M62A1 APC + 76 mm-es ágyúnak. A torkolati sebessége miatt a torkolati energia laza 30%-kal volt magasabb.
    A T-34/76 ergonómiája kb. az alkalmatlanság szinonimája lehetne.
     
    Bleroka and Hegylakó like this.
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Igazaból a 76mm es löveggel szerelt Sherman a 76-os löveggel szerelt T-34 es a 75-ös löveggel szerelt Pz.IV közt az ágyú meg az optika volt a fő különbség, mert mind a három képes volt kilőni a másik kettőt nagy távolságból.
     
  5. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Az első hajtásnak egyszerű oka volt, jobban kihasználta elől a helyet (az orrban azt a helyet nem sok mindenre tudták volna használni, így rövidebb lehetett a harckocsi), a váltómű jobban hozzáférhető volt minden karbantartáshoz (ezt folyamatosan kellett akkor még végezni) és az akkori váltóknál előny volt, hogy közvetlen kapcsolat volt és nem egy baromi hosszú rudazat egészen a tank fenekéig.

    A T34 esetében emiatt a váltómű hírhedten szar volt, lásd a mellékelt kalapácsot, hogy bevegye a sebességet. Vezetni is nagy fizikai erőt igényelt és a személyzetnek fárasztó volt.

    A hátránya a nagyobb zaj volt, meg hogy büdösebb volt, illetve hogy a kardántengely miatt a harckocsi magasabb építésű kellett hogy legyen.

    Ahogy fejlődtek a váltóművek és már nem szimpla mechanikus szerkezetek voltak, ezek az előnyök szépen lassan elvesztek, a hajtóműnél is elterjedt nyugaton az a megoldás, hogy az egészet áttételestül - segédberendezésekkel együtt egyszerűen kiemelik és kicserélik egy másikra. Eltűnt az orrból a rádiós, kellett a hely a lőszernek, üzemanyagnak. Ezért van most hátul.
     
    blitzkrieg and Bleroka like this.
  6. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Kíváncsi lennék egy ugyanilyen tesztelésre egy Sherman tekintetében is.Bár nyilvánvalóan a két tank gyártási minőségét nem lehet összehasonlítani.
     
  7. Hegylakó

    Hegylakó Well-Known Member

    Hát azért ez így nem teljesen igaz. A csőhossz azért a torkolati sebességgel összefüggve keményen a PZIV javára billent. A Sherman 44 nyarán már 2 évvel a PZIV után jött képbe. A T34-nek a 76-os lövege igencsak rövid volt, így inkább űrméret szempontjából volt jelentős 41-ben, 42-ben a PZ 38t-k, PZII-ők, PZ III-ak ellen (max 50mm-es löveggel). A 42-től megjelent PZIV igenis kora egyik legpotensebb eszköze volt szerintem. Persze lényegesen elavultabb alapokon, mint a T-34.
     
    Bleroka and Kurfürst like this.
  8. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member

    Evolúcióról beszéltél ! Az haladó fejlődést jelent ! Miből mi lett ? Mi lett a klasszikus elv ? Hát nem a sörmen féle az tuti !
     
  9. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ez így nem éppen pontos.
    A szovjet 76-os volt a legrégebbi a három közül, ennek megfelelően a leggyengébb is, konkrétan kényelmetlenül közelről tudta frontálisan átütni '42 utáni bármelyik német páncélost.
    Másik oldalról a 76-ossal szerelt Sherman frontja volt a legerősebb és a lövege is a legjobb a háromból...

    A háború során az egyetlen szovjet löveg ami egálban volt nyugati társaival a D-10-es volt, nem véletlenül futott be olyan hosszú karriert.

    Aztán jött a Párduc aminél le kellett emelni a tornyot, elbontani a tank tetejének első harmadát, kiszerelni a rádiót és a kezelőszerveket, majd utána óvatosan ki tudták emelni a váltót, majd kezdhettek imádkozni, hogy a csere jól illeszkedjen, ne kelljen kiemelgetve becsiszolni.
    Legjobb az egészben az volt, hogy mivel 35 tonnás tankhoz tervezték, ezért sűrűn kellett ezt elvégezni, néha 500km-t se bírt.

    Sherman-nél lekaptak az elején néhány csavart és kiemelték, szovjetek meg átültek egy másik T-34-esbe ha besz*rt ('44-ben már gyakoriak voltak a 3-4 fővel harcba induló harckocsik a létszámhiány miatt, ha elvesztettek egy páncélost a túlélők beültek egy másikba).
     
    Bleroka likes this.
  10. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member

    Csak akkor már létezett a 85mm-es csövű 34-es is ! G és a H változat volt a potens a többi inkább impotens volt a 34-el szembe ! De mennyit is gyártottak belőle úgy uszkve 5500db-t ?
     
  11. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Mondjuk az igazsághoz az is hozzá tartozik,hogy ebben a tesztben nem sok szó esik a T-34s páncélvédettségéről és tuzerejéről.
     
  12. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member

    Mit vársz ? keptelenseg.hu ?
     
  13. Hegylakó

    Hegylakó Well-Known Member

    Jogos, bár azt hiszem a becsületes neve T-34/85 volt amit 43 tól kezdtek gyártani. A PzIV pedig a kaukázusi úton élte csúcspontját (1942). Persze utána is meg volt, ebben igazad van. 44-re már esélytelen volt egy 85-ös löveggel szemben, nade azt meg a Párducok és Tigrisek ellen tervezték.
    Lövegben a németek nagyon ott voltak.
     
    zsolti likes this.
  14. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    O
    Igaz:) de van egy olyan érzésem,hogy az amcsik nem végeztek fél munkát és alaposan letesztelték a 34t tuzerő és védelem tekintetében is.
     
  15. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    ogretankHU likes this.
  16. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Illetve még két érdekesség akit esetleg érdekel:)



     
    Kurfürst and FilcTroll like this.
  17. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Ez a "Tankarchives" egy ismert orosz hamisító, vagy ha úgy tetszik, ma divatos kifejezéssel álhírgyártó (csak múltbeli híreket hamisít), persze itt is védi a mundért maximálisan. Ennek tudatában érdemes az információit (amit kétségtelenül nagy mennyiségben ad közre) némi egészséges kétellyel kezelni.
     
  18. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Meglepően elegáns kivitelű anyag.
     
  19. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Elolvastam annyira azért nem elfogult,hogy "némi egészséges kétellyel" felvértezve nem lehessen szörfözni rajta.:)
     
    ogretankHU likes this.
  20. Bleroka

    Bleroka Active Member

    A Szovjetunió bukása után jelent meg egy orosz parancsnok könyve,aki egy Sherman harckocsikkal felszerelt egységnél szolgált,mikor Németországbam kilötték a harckocsiját,a túlélökkel együtt,a kigyulladt Sherman alá húzodtak be.
    A csata még egy fél napig tartott,várták hogy mikor robban be a löszer,de nem történt semmi,a tüz kialudt,és túlélték,habár lehet hogy vizes ruhában voltak:)
    Szerintem ezt a tommy-kuktás propagandát,a német használták elöször,és a háboru után a szovjetek átvették,és terjesztették.








     
    molnibalage and Hegylakó like this.

Ezen oldal megosztása